![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Volgens mij had gij verwacht dat de stig-ma-haha-ti-seurs voortaan een toontje lager zouden zingen. Dat ze "hun elan zouden kwijt zijn". Maar het Hoogfeest van de Hypocrisie rond de getaande Pool is al voorbij, het resultaat is maar magertjes, en nu dreigt daar, in al zijn donkerte, de pikzwarte hemel van oktober op. En jij gelooft niet echt dat de doorsnee kiezer zal geloven dat er "iets mis is met zijn hersenen", hé? |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ha, baarle.
Dankje voor het quoten, anders had ik het niet eens gezien. Eindelijk iemand die probeert in te gaan tegen mijn stelling. Inderdaad erg povertjes. Eigenlijk helemaal niets in te brengen. En ondertussen heb ik de allochtoonse gemeenschap - die idd een collectieve verantwoordelijkheid heeft aangezien ze beroep doet op de status van 'gemeenschap', en dus ook allerlei autoriteiten en organen heeft waarop ze steunt en waardoor ze gesteund wordt - nog steeds geen énkele geste horen doen voor wat ze wél geflikt heeft. Dat is nou precies de ongeloofwaardigheid. Men blijft maar in de slachtofferrol, want die is comfortabel. Arme ons! We zijn gestigmatiseerd! Sommigen doen wel dingen, maar daarvoor zijn we niet verantwoordelijk! Het is het racisme! Daarom blijf ik dat gezemel over excuses vragen wegens 'slecht in de pers gekomen' en 'gestigmatiseerd' hypocriet vinden. De Polen vragen trouwens geen excuses, die leven mee, en erkennen de situatie. Daar hoeft geen schaamte bij te komen, alleen betrokkenheid. Ze doen, als gemeenschap, spontane en directe gestes van medeleven. |
![]() |
![]() |
#23 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens schrijft u tòch maar weer Citaat:
Weet u wie volgens mij al eens een 'geste' mag doen of zich verontschuldigen? Mensen die zaken schrijven als: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens: er zijn bij mijn weten niet echt veel Polen die zich geroepen voelden om openlijk mee te stappen in de stille mars. Ik heb er geen enkele ontmoet of in de pers over gelezen. Interessant dat de 'allochtoonse' gemeenschap dat wél deed maar dat dat als 'geste' voor jou niet volstaat. Maar wat kan je anders verwachten van mensen die zichzelf niet eens verontschuldigen of een 'geste' doen na uitspraken als: Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En zo draait ge u zelf altijd in de soep als ge met raskes wil spelen, Kaatje. ![]() Laatst gewijzigd door baarle : 28 april 2006 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik schrijf verder in mijn post wat ik versta onder allochtoon en daar horen Polen natuurlijk wel degelijk bij, net zoals Amerikanen, Chinezen, Andalusiërs en Polynesiërs. Vandaar dat het ronduit pollybelachelijk is om -zoals pollycorrect pollyfoutief doet - een geste te vragen van de 'allochtoonse' gemeenschap. Maar for the sake of the argument ben ik verder gegaan in de logica van pollycorrect. Een logica die heel goed tot uitdrukking komt in dit citaat: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#26 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Laat kaat maar razen, baarle. Ze quote me fout, ze rukt uit context, ze verdraait woorden. Iemand die posten maakt door met flarden te gaan wapperen, die is niet Politiek Correct bezig of gewoon overspannen.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||||
Banneling
|
![]() Ach, is 't waar? Dan zal ik me een brilletje moeten aanschaffen, denk ik, want ik lees toch wel letterlijk:
Citaat:
Citaat:
Kan dat volstaan als 'context' of had u er graag het vervolg van uw citaat bij? dat kan natuurlijk. Het ging als volgt: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gewoon zoals het er staat en wellicht nog decennia zal terug te vinden zijn: Citaat:
Laatst gewijzigd door kaatd : 28 april 2006 om 20:24. |
||||||
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Vriend:
![]() Polly: ![]() Vriend: "Wil ze van ditte?" ![]() Polly: "Het lijkt erop. Ze kan er maar niet genoeg van krijgen. Mischien wil ze wel ![]() Vriend: "Zou ze dit willen zeggen? ![]() Polly: "Ach, ![]() Vriend: "Het wordt 'n beetje ![]() Polly: "Ja, precies. ![]() ![]() Vriend en Polly tegen kaatd: ![]() Vriend + Polly: ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze zeekoe heeft avast een zeer diep puntje gezogen toen ze het gelul op basis van vooroordelen terugkaatste met een portie gelul over die verderfelijke blanke katholieke Polen, kortom racistisch gelul op basis van vooroordelen zonder feitenkennis. Sommige zeekoeien blijven verblind door die balk, excuus ... houtzagerij in hun ogen. Dat maakt het voor hen onmogelijk om een bepaalde realiteit inzake criminaliteit onder ogen te zien. We zullen hen nog vaak moeten wijzen op hun hypocrisie nu de verkiezingen naderen en zij hun rol van zeekoe weer zeer ter harte zullen nemen. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ROFL ! |
|
![]() |