Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 27 april 2006, 22:36   #21
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
In verband met 'beschaving' en 'excuses', kan ik alleen maar uzelve citeren:

In verband met geloofwaardigheid, kan ik alleen maar uzelve citeren:

In verband met verantwoordelijkheidszin kan ik alleen maar uzelve citeren:
Niet veel te zeggen de laatste dagen hé, Kaatje?

Volgens mij had gij verwacht dat de stig-ma-haha-ti-seurs voortaan een toontje lager zouden zingen. Dat ze "hun elan zouden kwijt zijn".

Maar het Hoogfeest van de Hypocrisie rond de getaande Pool is al voorbij, het resultaat is maar magertjes, en nu dreigt daar, in al zijn donkerte, de pikzwarte hemel van oktober op.

En jij gelooft niet echt dat de doorsnee kiezer zal geloven dat er "iets mis is met zijn hersenen", hé?
baarle is offline  
Oud 28 april 2006, 08:56   #22
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Ha, baarle.

Dankje voor het quoten, anders had ik het niet eens gezien.
Eindelijk iemand die probeert in te gaan tegen mijn stelling.
Inderdaad erg povertjes. Eigenlijk helemaal niets in te brengen.

En ondertussen heb ik de allochtoonse gemeenschap - die idd een collectieve verantwoordelijkheid heeft aangezien ze beroep doet op de status van 'gemeenschap', en dus ook allerlei autoriteiten en organen heeft waarop ze steunt en waardoor ze gesteund wordt - nog steeds geen énkele geste horen doen voor wat ze wél geflikt heeft. Dat is nou precies de ongeloofwaardigheid. Men blijft maar in de slachtofferrol, want die is comfortabel. Arme ons! We zijn gestigmatiseerd! Sommigen doen wel dingen, maar daarvoor zijn we niet verantwoordelijk! Het is het racisme!

Daarom blijf ik dat gezemel over excuses vragen wegens 'slecht in de pers gekomen' en 'gestigmatiseerd' hypocriet vinden.

De Polen vragen trouwens geen excuses, die leven mee, en erkennen de situatie. Daar hoeft geen schaamte bij te komen, alleen betrokkenheid. Ze doen, als gemeenschap, spontane en directe gestes van medeleven.
PollyCorrect is offline  
Oud 28 april 2006, 11:35   #23
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Eindelijk iemand die probeert in te gaan tegen mijn stelling.
Inderdaad erg povertjes. Eigenlijk helemaal niets in te brengen.
Over uw stelling kan ik alleen maar zeggen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pollycorrect
Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat

Citaat:
En ondertussen heb ik de allochtoonse gemeenschap - die idd een collectieve verantwoordelijkheid heeft aangezien ze beroep doet op de status van 'gemeenschap', en dus ook allerlei autoriteiten en organen heeft waarop ze steunt en waardoor ze gesteund wordt - nog steeds geen énkele geste horen doen voor wat ze wél geflikt heeft.
Dus ondanks het feit dat die 'allochtoonse' (sic) gemeenschap in de verste verte niets met de moord te maken heeft, vindt u blijkbaar dat ze zich dan maar voor iets anders een 'geste' moet doen. De 'geste' om aanwezig te zijn op de stille mars, is als 'geste' wellicht onbelangrijk?

Overigens schrijft u tòch maar weer
Citaat:
de allochtoonse gemeenschap nog steeds geen énkele geste horen doen voor wat ze wél geflikt heeft.
waarmee u opnieuw een hele gemeenschap vereenzelvigt met en verantwoordelijk stelt voor criminelen. En blijkbaar niet alleen de Marokkanen of Noordafrikanen of Moslims maar ineens dé 'allochtoonse' gemeenschap, dus inclusief de EU-ambtenaren, Amerikanen, EU-burgers en de andere 150 nationaliteiten die in ons land wonen. Want dat zijn natuurlijk allemaal 'allochtoonse' mensen.

Weet u wie volgens mij al eens een 'geste' mag doen of zich verontschuldigen? Mensen die zaken schrijven als:

Citaat:
Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat
Citaat:
Dat is nou precies de ongeloofwaardigheid. Men blijft maar in de slachtofferrol, want die is comfortabel. Arme ons! We zijn gestigmatiseerd!
Nee, natuurlijk was er geen sprake van stigmatiseren. Zeker niet door mensen die zaken schrijven als:

Citaat:
Citaat:
Daarom blijf ik dat gezemel over excuses vragen wegens 'slecht in de pers gekomen' en 'gestigmatiseerd' hypocriet vinden.
Bij 'slecht in de pers komen' moet ik onvrijwillig denken aan citaten als:

Citaat:
Citaat:
De Polen vragen trouwens geen excuses, die leven mee, en erkennen de situatie. Daar hoeft geen schaamte bij te komen, alleen betrokkenheid. Ze doen, als gemeenschap, spontane en directe gestes van medeleven.
Waarom zouden de Polen excuses moeten vragen? Ik vind niet dat ze excuses moeten aanbieden, verre van. Maar excuses vragen lijkt me helemaal absurd.
Overigens: er zijn bij mijn weten niet echt veel Polen die zich geroepen voelden om openlijk mee te stappen in de stille mars. Ik heb er geen enkele ontmoet of in de pers over gelezen. Interessant dat de 'allochtoonse' gemeenschap dat wél deed maar dat dat als 'geste' voor jou niet volstaat. Maar wat kan je anders verwachten van mensen die zichzelf niet eens verontschuldigen of een 'geste' doen na uitspraken als:

Citaat:
kaatd is offline  
Oud 28 april 2006, 11:42   #24
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus ondanks het feit dat die 'allochtoonse' (sic) gemeenschap in de verste verte niets met de moord te maken heeft
Lap! Is de andersgekleurde Pool nu al een autochtoon geworden?

En zo draait ge u zelf altijd in de soep als ge met raskes wil spelen, Kaatje.

Laatst gewijzigd door baarle : 28 april 2006 om 11:42.
baarle is offline  
Oud 28 april 2006, 12:48   #25
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Lap! Is de andersgekleurde Pool nu al een autochtoon geworden?
Het is pollycorrect die een pollyfoutieve analyse maakt en de Polen niet bij de 'allochtoonse' gemeenschap rekent. Lees er zijn post maar op na.

Ik schrijf verder in mijn post wat ik versta onder allochtoon en daar horen Polen natuurlijk wel degelijk bij, net zoals Amerikanen, Chinezen, Andalusiërs en Polynesiërs. Vandaar dat het ronduit pollybelachelijk is om -zoals pollycorrect pollyfoutief doet - een geste te vragen van de 'allochtoonse' gemeenschap.

Maar for the sake of the argument ben ik verder gegaan in de logica van pollycorrect. Een logica die heel goed tot uitdrukking komt in dit citaat:

Citaat:
kaatd is offline  
Oud 28 april 2006, 12:57   #26
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is pollycorrect die een pollyfoutieve analyse maakt en de Polen niet bij de 'allochtoonse' gemeenschap rekent. Lees er zijn post maar op na.
Jij, niet PollyCorrect, hebt wel heel duidelijk geschreven dat de allochtoonse gemeenschap in de verste verte niets met de moord te maken had. Dat blijkt dus grondig fout.

Citaat:
Ik schrijf verder in mijn post wat ik versta onder allochtoon en daar horen Polen natuurlijk wel degelijk bij, net zoals Amerikanen, Chinezen, Andalusiërs en Polynesiërs. Vandaar dat het ronduit pollybelachelijk is om -zoals pollycorrect pollyfoutief doet - een geste te vragen van de 'allochtoonse' gemeenschap.
De Marokkaanse gemeenschap levert een meer dan normaal hoog percentage van de tienercriminaliteit. 2,5 maal zo hoog als de Turkse gemeenschap en 4 maal zo hoog als de autochtonen. Met 'gestes' zijn we idd weinig, me dunkt, maar een serieuze bezinning en een openbaar aanbod tot samenwerking om dat percentage terug te brengen tot het gemiddelde, lijken me wel op hun plaats.
baarle is offline  
Oud 28 april 2006, 19:58   #27
PollyCorrect

Standaard

Laat kaat maar razen, baarle. Ze quote me fout, ze rukt uit context, ze verdraait woorden. Iemand die posten maakt door met flarden te gaan wapperen, die is niet Politiek Correct bezig of gewoon overspannen.
PollyCorrect is offline  
Oud 28 april 2006, 20:21   #28
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat kaat maar razen, baarle. Ze quote me fout
Ach, is 't waar? Dan zal ik me een brilletje moeten aanschaffen, denk ik, want ik lees toch wel letterlijk:

Citaat:
Citaat:
Ze rukt uit context,
Ach, is 't waar? Dan zou ik eigenlijk de hele context moeten plaatsen? Ik kan dat altijd proberen natuurlijk. Eens kijken, het was een thread door u opgestart op 17-04-2006 om 21:51 met als titel: Taboe oorsprong daders in Franstalige pers blijft duren?

Kan dat volstaan als 'context' of had u er graag het vervolg van uw citaat bij? dat kan natuurlijk. Het ging als volgt:

Citaat:
Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat - terwijl de Vlaamse kranten, VTM en VRT televisie dit al vanaf dag 1 laten weten: de moordenaars van Joe werden geïdentificeerd als zijnde immigrantenjongeren van ongeveer 16 jaar oud.

Heeft iemand dit nieuws ook in Le Soir, La Libre, La DH, of op RTBF gezien?

Vreemd hoe dit nieuws stilletjes wordt gehouden. Terwijl de meeste mensen het toch wel weten.
Citaat:
ze verdraait woorden.
Ach, is 't waar? Tiens. Misschien moet ik gewoon de link plaatsen zodat iedereen het met eigen ogen kan zien?

Citaat:
Iemand die posten maakt door met flarden te gaan wapperen, die is niet Politiek Correct bezig of gewoon overspannen.
Zo? Meent ge 't? Niet Politiek Correct? Overspannen? Serieus? Met flarden wapperen? Voila zie: de hele kloterotzooi samen, uw eigen woorden en uw eigen stommiteiten breed uitgesmeerd, zonder jota te veranderen, zonder fladdergewapper. De door u gestarte thread is niet alleen een voorbeeld van 'niet politiek correct' (who gives a shit) maar vooral van overspannen uit je nek lullen op basis van vooroordelen zonder feitenkennis en met een aplomb waar menig zeekoe een puntje kan aan zuigen.
Gewoon zoals het er staat en wellicht nog decennia zal terug te vinden zijn:

Citaat:
[IMG]images/icons/icon1.gif[/IMG] Taboe oorsprong daders in Franstalige pers blijft duren?
Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat - terwijl de Vlaamse kranten, VTM en VRT televisie dit al vanaf dag 1 laten weten: de moordenaars van Joe werden geïdentificeerd als zijnde immigrantenjongeren van ongeveer 16 jaar oud.

Heeft iemand dit nieuws ook in Le Soir, La Libre, La DH, of op RTBF gezien?

Vreemd hoe dit nieuws stilletjes wordt gehouden. Terwijl de meeste mensen het toch wel weten.

Voor wie neemt de pers ons? Net zoals dat nieuwtje als zou een Noord Afrikaan het slachtoffer hebben willen helpen - ok, ik geloof het graag.

Er stond ook een Marokkaanse mama bij de plaats van de moord, ze sprak iedereen aan, als een wanhopige: "Ik wil niet langer deel uitmaken van dat volk! Normaal staat het hier vol met dat schorum, maar nu zijn ze allemaal gaan lopen. Ik schaam me dat ik Marokkaanse ben!"

Samen met de tante van Joe heb ik haar op het hart gedrukt: "Het is geen kwestie van schaamte, het is een kwestie van verantwoordelijkheid. Met Dutroux zijn alle Belgen op straat gekomen, niet omdat ze Belg zijn en beschaamd, maar omdat ze Méns zijn."

Wat is dat toch, vanwege de Franstalige media? Willen ze het debat onder het tapijt schuiven? Laat het dan ten minste een duur Perzisch tapijt zijn.

Laatst gewijzigd door kaatd : 28 april 2006 om 20:24.
kaatd is offline  
Oud 28 april 2006, 20:51   #29
PollyCorrect

Standaard

Vriend: "Wat zegt kaatd?"

Polly: "Weer hetzelfde zeker?"

Vriend: "Wil ze van ditte?"

Polly: "Het lijkt erop. Ze kan er maar niet genoeg van krijgen. Mischien wil ze wel van datte"

Vriend: "Zou ze dit willen zeggen? "

Polly: "Ach, ik luister allang niet meer."

Vriend: "Het wordt 'n beetje saai hé?"

Polly: "Ja, precies. En altijd zonder plaatjes... "

Vriend en Polly tegen kaatd:

Vriend + Polly:
PollyCorrect is offline  
Oud 28 april 2006, 20:55   #30
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
[kaatd;1682831] De door u gestarte thread is niet alleen een voorbeeld van 'niet politiek correct' (who gives a shit) maar vooral van overspannen uit je nek lullen op basis van vooroordelen zonder feitenkennis en met een aplomb waar menig zeekoe een puntje kan aan zuigen.
Meesterlijk hoe die (s)linkse pamperaars zichzelf schetsen.
Deze zeekoe heeft avast een zeer diep puntje gezogen toen ze het gelul op basis van vooroordelen terugkaatste met een portie gelul over die verderfelijke blanke katholieke Polen, kortom racistisch gelul op basis van vooroordelen zonder feitenkennis.

Sommige zeekoeien blijven verblind door die balk, excuus ... houtzagerij in hun ogen. Dat maakt het voor hen onmogelijk om een bepaalde realiteit inzake criminaliteit onder ogen te zien.

We zullen hen nog vaak moeten wijzen op hun hypocrisie nu de verkiezingen naderen en zij hun rol van zeekoe weer zeer ter harte zullen nemen.
Knorretje is offline  
Oud 28 april 2006, 20:58   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Vriend: "Wat zegt kaatd?"

Polly: "Weer hetzelfde zeker?"

Vriend: "Wil ze van ditte?"

Polly: "Het lijkt erop. Ze kan er maar niet genoeg van krijgen. Mischien wil ze wel van datte"

Vriend: "Zou ze dit willen zeggen? "

Polly: "Ach, ik luister allang niet meer."

Vriend: "Het wordt 'n beetje saai hé?"

Polly: "Ja, precies. En altijd zonder plaatjes... "

Vriend en Polly tegen kaatd:

Vriend + Polly:

ROFL !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be