Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2006, 11:43   #1881
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
pffft, doe hier niet aan mee Debbie, zeker tegen jou niet.
Als ik een succesverhaal wil neerpennen is dat mijn zaak. Wat jij wil lezen is jouw zaak. Je hoeft deze topic niet te volgen als je niet wil. Als ik een krant koop lees ik de artikels die ik wil lezen en als er daar een verhaal bijstaat van iemand die de lotto heeft gewonnen dan lees ik dat of sla ik dat over. Als er iemand op de vws site een topic zette dat me niet interesseerde opende ik het gewoon niet. Zo simpel is het nu eenmaal.
Zo is dat...

Ziek worden van een topic dat gaat over 'hoe aan werk geraken'... dat is voor een andersrijke idd iets om van te kotsen...

Tsonje, tsonje... En daar gaan mijn zuurverdiende belastingcentjes naar toe...

Laatst gewijzigd door Chipie : 28 april 2006 om 11:45.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 11:46   #1882
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
pffft, doe hier niet aan mee Debbie, zeker tegen jou niet.
Als ik een succesverhaal wil neerpennen is dat mijn zaak. Wat jij wil lezen is jouw zaak. Je hoeft deze topic niet te volgen als je niet wil. Als ik een krant koop lees ik de artikels die ik wil lezen en als er daar een verhaal bijstaat van iemand die de lotto heeft gewonnen dan lees ik dat of sla ik dat over. Als er iemand op de vws site een topic zette dat me niet interesseerde opende ik het gewoon niet. Zo simpel is het nu eenmaal.
Inderdaad, je hebt gelijk. Ik zal niet meer komen lezen in deze topic, dan hoef ik me er niet meer aan te ergeren ook. Ik reageerde omdat de teleurstelling voor mij gewoon heel groot is. Het beste nog verder, het ga je goed.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 11:58   #1883
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

iedere vws er die aan dit thema aandacht besteed verraad daarmee het belang van de armen en dat was mijn laatste woord hier

nog veel plezier aan de mentale minderwaardige betweterige werkezeltjes hier
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 april 2006 om 12:11.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 12:03   #1884
Chipie
Banneling

Standaard

Sommigen zijn knettergek...

Maar ja, er zal weeral te weinig plaats zijn...
Oud 28 april 2006, 12:33   #1885
Don Quichote
Banneling

Standaard

minderwaardige betweterige werkezeltjes hier...
------------------------------------
Jaja,
Spaghetti a gogo...
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 19:56   #1886
Roots
Vreemdeling

Roots's schermafbeelding

Standaard

Er zijn er hier met lange tenen blijkbaar.
Roots is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 20:38   #1887

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Inderdaad, je hebt gelijk. Ik zal niet meer komen lezen in deze topic, dan hoef ik me er niet meer aan te ergeren ook. Ik reageerde omdat de teleurstelling voor mij gewoon heel groot is. Het beste nog verder, het ga je goed.
Jouw keuze Debbie. Spijtig. De teleurstelling is even groot langs mijn kant (misschien nog groter). Blijkbaar moeten wij jullie steeds "begrijpen" maar is een onnozel succesverhaalke genoeg om "niet begrepen" te worden. Ik probeerde nochtans ... maar het zal wel nooit lukken. Ook jij zal mij wel nooit begrijpen (is dus wederzijds evenredig). Spijtig. Het ga je goed Debo. Gemeende groetjes.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 22:01   #1888

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
iedere vws er die aan dit thema aandacht besteed verraad daarmee het belang van de armen en dat was mijn laatste woord hier

nog veel plezier aan de mentale minderwaardige betweterige werkezeltjes hier
Curieus of nog iemand van vws zal durven te reageren hier.
Oud 28 april 2006, 22:15   #1889
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk zal ik voorlopig de enige zijn...
De anderen werden op een tirannieke manier de woorden uit de mond getrokken...
Oud 28 april 2006, 22:21   #1890
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Mensen die minder uren moeten werken, ervaren ook minder uren stress veroorzaakt door werk. Feit: Meer mensen aan de slag betekent wel nog meer filles. Misschien wel leuk om toch nog te vermeldden: Mensen met meer vrije tijd, hebben ook meer vrije tijd om te shoppen. Dus minder stressy snel snel naar de winkel voor hij gesloten is.
hoezo? mogen de winkelbedienden in uw paradijs dan niet vroeger stoppen met werken?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 22:40   #1891

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Waarschijnlijk zal ik voorlopig de enige zijn...
De anderen werden op een tirannieke manier de woorden uit de mond getrokken...
Bij deze, dood van een draad om te zoeken naar oplossingen voor mensen op zoek naar werk. mea maxima culpa.
Oud 28 april 2006, 23:33   #1892
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Het probleem is, denk ik, Karma, dat Uw werk geen 'normaal' werk is [SIZE=1](= niet slecht bedoeld)...
[SIZE=2]En als alle vrouwelijke werknemers kinderen zouden hebben en dus allen dezelfde periode vakantie zouden willen nemen, heeft men wss wel een probleem (of anderen zijn van die verminderde 'dienstverlening' het slachtoffer)... Op uw werk is men wss minder afhankelijk van klanten...

In een productiebedrijf liggen de zaken wss wel iets moeilijker (qua werkregeling)...
dat het niet overal kan is een feit, maar er is ruime marge voor verbetering.
Trouwens, veel bedrijven kunnen de tijdelijk lege plaatsen invullen met studentenjobs, stagiaires, of pas afgestudeerden met tijdelijke contracten.
Mijn eerste job was zo'n tijdelijke job, ik verving een aantal mensen die onbetaald verlof namen om ook eens bij hun kinderen te kunnen zijn.

Citaat:
Mss zou men bepaalde groepen ook een cursus moeten geven om hen te doen geloven dat het leven voor veel mensen minder stresserend is dan vroeger (de meesten hebben nooit zo weinig uren moeten werken en zoveel verlofdagen gehad)...
De groenen hebben zo dikwijls herhaald dat alles te stresserend is geworden, dat velen het echt zijn beginnnen te geloven... [SIZE=1] (natuurlijk zijn er een pak uitzondereingen)[/SIZE]
[/SIZE][/SIZE]
Vroeger was het wel een pak minder evident dat je beiden ging werken. Ik weet ook wel dat het gebeurde, mijn grootouders gingen beiden uit werken, en dat was loodzwaar voor hen. Maar veelal bleef de vrouw thuis. Het huishouden gebeurde overdag. Nu gebeurt het huishouden 's avonds, en dat gaat wel eens ten koste van ofwel jezelf, ofwel je kinderen, ofwel beiden. Het is dus echt lastig om om 7u 's avonds thuis te komen, eten, bezig zijn met de kinderen, huishouden doen,... Het gevolg is er ook: mensen hebben steeds minder seks, en komen steeds minder buiten hun vier muren. Ik wil gerust 12u per dag werken als ik dan even kan ontspannen als ik thuiskom. Nu werk ik vaak 10u/dag, en als ik thuiskom kan ik m'n eten beginnen maken en daarna afwassen. Tegen die tijd is het half 11. Kinderen heb ik gelukkig niet, en ik zou ook helemaal niet weten hoe ik er ooit tijd voor moet hebben. Er is echt een reden waarom stressgerelateerde aandoeningen hoogtij vieren. We zijn nog steeds dezelfde mensen als vroeger, met dezelfde aspiraties: geluk, comfort, vrijheid. In onze zoektocht naar vrijheid en geluk zijn we erin geslaagd deze steeds meer te beperken. Hoewel we objectief vrijer zijn zitten we geklemd binnen de dwang van die vrijheid. We wilden geluk en zijn erin geslaagd onszelf te overboeken zodat we niet meer kunnen genieten. We moeten arbeider, huishouder, ouder en partner tegelijk zijn. We hebben er allemaal een taak bijgekregen.
Oud 28 april 2006, 23:35   #1893
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb de thread eigenlijk nie helemaal gelezen, en snap bijgevolg eigenlijk niet goed wat het probleem is.
Oud 28 april 2006, 23:44   #1894
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ik heb een job!!
bij de vuilkar!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 01:29   #1895
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ik heb een job!!
bij de vuilkar!

hopelijk niet als vuilnis.
Oud 29 april 2006, 09:41   #1896

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
dat het niet overal kan is een feit, maar er is ruime marge voor verbetering.
Trouwens, veel bedrijven kunnen de tijdelijk lege plaatsen invullen met studentenjobs, stagiaires, of pas afgestudeerden met tijdelijke contracten.
Mijn eerste job was zo'n tijdelijke job, ik verving een aantal mensen die onbetaald verlof namen om ook eens bij hun kinderen te kunnen zijn.
Is ook een beetje zoals ik het zie. Vraagt binnen de organisatie wel enige creativiteit
Citaat:
Ik wil gerust 12u per dag werken als ik dan even kan ontspannen als ik thuiskom. Nu werk ik vaak 10u/dag, en als ik thuiskom kan ik m'n eten beginnen maken en daarna afwassen. Tegen die tijd is het half 11.
Ja, sommige mensen kiezen daar eerder voor maar in de beroepen waar dit tot voor enkele jaren nog mogelijk was (vb. opvoedingssector) zijn het nu net de syndicaten (die de belangen van de werknemer verdedigen) die het steeds minder mogelijk maken. Eigenlijk nog te begrijpen ook in die zin dat ze de rechten op die manier verdedigen dat een werknemer bijvoorbeeld nooit meer dan 11 uur na elkaar mag presteren. Wat dus lijkt op een bescherming (wat waarschijnlijk wel de bedoeling was) van de werknemer werkt juist averechts, althans in sommige gevallen.
Oud 29 april 2006, 23:29   #1897

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ik heb een job!!
bij de vuilkar!
En, tevreden?
Oud 3 mei 2006, 21:07   #1898

Karma's schermafbeelding

Standaard

Vandaag stuurde ik, in het kader van een zelfstandigheidsproject, twee jongeren naar de VDAB. Ze werden van pontius naar pilatus gestuurd. Wat is momenteel nog de rol van de VDAB? Stel ik me toch enige vragen over.
Oud 3 mei 2006, 21:28   #1899
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaag stuurde ik, in het kader van een zelfstandigheidsproject, twee jongeren naar de VDAB. Ze werden van pontius naar pilatus gestuurd. Wat is momenteel nog de rol van de VDAB? Stel ik me toch enige vragen over.
Ik allang niet meer...
Deze dienst werkt zoals de meest werklozen... Niet dus...
Oud 3 mei 2006, 21:32   #1900
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

chipie zou ze gelijk op transport zetten, de werklozen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be