Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Homo-adoptie is ok: goede beslissing?
Goede beslissing 45 51,72%
Slechte beslissing 37 42,53%
Geen idee 5 5,75%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2006, 00:39   #141
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Omdat de beste omgeving om op te groeien voor een kind nog altijd een vader en een moeder inhoudt.
dat is geen antwoord...

de vraag was : uit wat mag dat blijken dat een kind het liefste een papa en een mama zou hebben ?
en jij komt af met een antwoord dat verwijst naar wat de 'beste omgeving' om op te groeien wel mag zijn

Citaat:
Ik had mijn vader b.v. om mij te helpen met de keuze voor mijn legerdienst, mijn moeder om te zien of ik er 'snel' genoeg uitzag op zaterdagavond. En zo zijn er toch veel gevallen geweest waarbij ofwel mijn moeder ofwel mijn vader de raadgever was, maar niet beiden.
vervolgens gebruik je jouw persoonlijke ervaring van je kindertijd in een toevallige situatie heterogezin in toch wel aardig ander maatschappelijk tijdperk als argument voor die beste omgeving
maw je extrapoleert jouw ervaring wat jij normaal vond/vind als kind naar elk kind
je stelt je zelfs geen vragen meer hoe anderen dat ervaren
en dat moet dan die wens van het kind vertolken : " recht op een papa en een mama"

Citaat:
Een alleenstaande moeder kan je niet vergelijken met het bewust plaatsen van een weeskind of adoptiekind in een familie. Dat de niet biologische holebi-ouder een wettelijk statuut krijgt vis-a-vis het kind vind ik normaal. Mijn probleem ligt nog altijd bij het plaatsen van een weeskind bij holebi's terwijl voor datzelfde kind verscheidene bekwame hetero-koppels kandidaat waren.
hier probeer je op die opmerking te reageren maar je slaagt er niet goed in....

je gooit dat 'plaatsen' en dat 'adopteren' blijkbaar op één hoopje...
je hebt mijn inziens niet veel tegen het wettelijk statuut ( het adopteren dus ) op zich... jouw bezorgdheid gaat eerder uit naar het plaatsen in wat jij noemt een 'normaal' gezin

je zegt hier enerzijds dat er een wettelijk statuut mag zijn voor de niet-biologische holebi-ouder : prima, ben ik al heel blij mee : dat doet men dus nét door dat kind dus te adopteren ( misschien zag je hier liever een beperking dat één van de ouders een biologische ouder moet zijn )

anderszijds zeg je dat je tegen het 'plaatsen' van een wees-kind bent bij een holebi-gezin wegens niet 'beste omgeving' maar je realiseert je blijkbaar niet dat deze situatie zich reeds voordoet als één van de ouders als alleenstaande een kind had geadopteerd : alleen ontbrak hier tot nu toe nog het wettelijke kader voor de tweede ouder

en totaal onlogisch wordt het wel dat je er plots geen graten in zie dat men een kind 'plaatst' bij een al even 'afwijkend' gezin , namelijk een allenstaande... of hoop je hier stiekem dat de zaak zich wel 9 op 10 zal regulariseren ?

en dan zwijgen we nog over KI bij lesbische koppels

als jij dit alles kan rijmen... be my guest

Laatst gewijzigd door praha : 29 april 2006 om 00:52.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 09:01   #142
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
2x heeft niets met claimen of nabootsen te maken... de gezinsvorm bestaat reeds jaaaaaren... er ontbrak alleen nog de wettelijke bescherming
Dus volgens u hebben er al vele onwettelijke adopties plaatsgevonden, nu moeten we dat maar eventjes corrigeren, typisch België.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 09:05   #143
bartje
Minister-President

Standaard

Dus als een man een kind adopteert en die man is homo dan heb jij liever dat het kind maar wettelijk gezien één ouder heeft met alle gevolgen vandien en dat de andere ouder totaal geen enkele juridische band met het kind zou hebben met alle gevolgen vandien...

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 12:24   #144
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Dus als een man een kind adopteert en die man is homo dan heb jij liever dat het kind maar wettelijk gezien één ouder heeft met alle gevolgen vandien en dat de andere ouder totaal geen enkele juridische band met het kind zou hebben met alle gevolgen vandien...
Voor te beginnen zou het beter zijn dat een alleenstaande man niet in de mogelijkheid gesteld zou mogen worden om een kind te adopteren.
Voor de duidelijkheid heb ik het niet over een bestaande gezinssituatie, waarbij een van de partners een kind had uit zijn vorige relatie.
Oud 29 april 2006, 14:00   #145
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Dus volgens u hebben er al vele onwettelijke adopties plaatsgevonden, nu moeten we dat maar eventjes corrigeren, typisch België.
gelieve te lezen wat ik schrijf
Oud 29 april 2006, 14:07   #146
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor te beginnen zou het beter zijn dat een alleenstaande man niet in de mogelijkheid gesteld zou mogen worden om een kind te adopteren.
moet ik daar uit opmaken dat adoptie voor een alleenstaande vrouw geen aldus jou dan geen probleem stelt ?
Citaat:
Voor de duidelijkheid heb ik het niet over een bestaande gezinssituatie, waarbij een van de partners een kind had uit zijn vorige relatie.
je maakt hier dus een onderscheid naargelang de oorsprong van een kind voor je 'beste gezinssituatie' ?
Oud 29 april 2006, 16:10   #147
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
gelieve te lezen wat ik schrijf
Perceptie hé Praha....
Oud 29 april 2006, 16:18   #148
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
moet ik daar uit opmaken dat adoptie voor een alleenstaande vrouw geen aldus jou dan geen probleem stelt ?

je maakt hier dus een onderscheid naargelang de oorsprong van een kind voor je 'beste gezinssituatie' ?
Zelf vind ik dat een kind beter af is met een alleenstaande moeder dan met een alleenstaande vader, maar dat is een persoonlijke mening.
Als er al een kind is bij de vorige heterogene gezinssituatie en naderhand bij bv een scheiding terecht komt bij een bv homo-koppel, kun je niet terug draaien hé, toch.
Oud 29 april 2006, 18:31   #149
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zelf vind ik dat een kind beter af is met een alleenstaande moeder dan met een alleenstaande vader, maar dat is een persoonlijke mening.
Zo zo zo, meteen ook al een doorn in het gezicht van de vaders (hetero's) die hun kinderen alleen opvoeden door een of andere reden bv. door het overlijden van de moeder.

Oud 29 april 2006, 18:43   #150
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zo zo zo, meteen ook al een doorn in het gezicht van de vaders (hetero's) die hun kinderen alleen opvoeden door een of andere reden bv. door het overlijden van de moeder.
De ganse tijd ging de discussie niet over kinderen van een vorige bestaande(hetero) gezinssituatie.
Oud 29 april 2006, 19:58   #151
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
De ganse tijd ging de discussie niet over kinderen van een vorige bestaande(hetero) gezinssituatie.
Of hoe m'n hierkan ontwijken tot en met....
Feit blijft dat je een doorn in het gezicht gegooid hebt van alleenstaande vaders!

Oud 29 april 2006, 20:16   #152
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Of hoe m'n hierkan ontwijken tot en met....
Feit blijft dat je een doorn in het gezicht gegooid hebt van alleenstaande vaders!
Overdrijf je niet een beetje.
Het is net hetzelfde gevoel dat de kinderen hebben als een de partners overlijdt. Wanneer de moeder overblijft, blijkt het thuisgevoel toch meestal sterker aanwezig te zijn, is toch niks mis mee.
Oud 29 april 2006, 20:26   #153
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Perceptie hé Praha....
perceptie idd... je zegt daar zo wat
Oud 29 april 2006, 21:00   #154
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de zoveelste
een argument vatbaar voor rede ontbreekt ?

in ieder geval .... ik dacht het al... een veel gehoord vooroordeel...
daarbij genomen dat er verdomd veel vrouwen ( en mannen ) van een soort matriarchaat uitgaan, op 't randje van bezit, wat betreft kinderen dat zowat loodrecht tegen elke moderne opvatting in

in het licht hiervan kan ik ook perfect begrijpen waarom je je zo uitzinnig weert tegen adoptie door holebis :
- jij denkt dan spontaan aan de mogelijkheid dat twee mannen volop gebruik gaan maken van die mogelijkheid daar twee vrouwen reeds voorheen aan hun trekken konden komen door bv KI of een bevriend mannelijk iemand
- een alleenstaande man met een kind is al zo'n verfoeilijke situatie .. laat staan dat het om twee mannen met kind zou gaan
Citaat:
Als er al een kind is bij de vorige heterogene gezinssituatie en naderhand bij bv een scheiding terecht komt bij een bv homo-koppel, kun je niet terug draaien hé, toch.
klopt...je kan dat inderdaad moeilijk terugdraaien ... en op welke wettelijke basis zou je in godsnaam handelen om dat terug te draaien ?

maar je kan je er wel nét zo sterk tegen verzetten, maw de tegenstanders die hun 'beste gezinssituatie' als ultiem 'hoofdargument' opteren moeten dan consequent zijn : als het 'recht' op een mama en papa dan toch überhaupt moet gelden waarom is het dan nooit eerder 'afgedwongen' ?

Laatst gewijzigd door praha : 29 april 2006 om 21:02.
Oud 29 april 2006, 21:08   #155
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overdrijf je niet een beetje.
Het is net hetzelfde gevoel dat de kinderen hebben als een de partners overlijdt. Wanneer de moeder overblijft, blijkt het thuisgevoel toch meestal sterker aanwezig te zijn, is toch niks mis mee.
dat hangt dan alles af van hoe die man-vrouw-kind relatie eruit zag...
als dat een extreem klassiek rollenpatroon betreft kan ik me dat ergens perfect voorstellen...

heeft echter niet veels met de sekse op zich te maken van de overlevende ouder
Oud 29 april 2006, 22:00   #156
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik heb u slechts uit uw kot willen lokken. Het is merkbaar gelukt als u "bende egoïsten" als een serieuze vervloeking beschouwt. U verdedigt zich enkel tegen deze zogenaamde vervloekingen en laat mijn overige argumenten links liggen. Hebt u geen "passend" antwoord? Wat als ik de laatste zin had laten wegvallen?
"bende egoïsten" is geen vervloeking, nee.Hoogstens een mening, of een belediging.Gij "wenst " die "egoïsten" echter een onvruchtbaar en dus kinderloos huwelijk toe.Dat is dus wat men in de tijd een vervloeking noemde...dat is iets wat men altijd tegen kinderen zegt" ge moogt de mensen geen slecht toewensen".Zoiets tegen u zeggen zal wel boter aan de galg zijn zeker?Ge kunt nu éénmaal niet tegen uw natuur ingaan.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 22:09   #157
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Versta me nu echt niet verkeerd, maar een kind met twee vaders vind ik toch een beetje gek. In de natuur trekken op enkele uitzonderingen na, de mannetjes zich weinig van hun kroost aan.
Bij onze soort is het wel handig dat ze in sommige gevallen wel mee willen helpen in het huishouden en zich het lot van hun kinderen aantrekken, maar toch beschouw ik het als vreemd.
Twee moeders begrijp ik ergens beter, omdat er nog diersoorten zijn waarbij de vrouwtjes gemeenschappelijk voor de jongen zorgen.
Ik zeg niet dat mannen onbekwaam zijn om kinderen op te voeden, maar het is niet hun natuurlijke taak. Wie draagt er in de natuur de kinderen en heeft ook de mogelijkheid om ze te voeden? Juist de moeder.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 23:36   #158
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Versta me nu echt niet verkeerd, maar een kind met twee vaders vind ik toch een beetje gek. In de natuur trekken op enkele uitzonderingen na, de mannetjes zich weinig van hun kroost aan.
Bij onze soort is het wel handig dat ze in sommige gevallen wel mee willen helpen in het huishouden en zich het lot van hun kinderen aantrekken, maar toch beschouw ik het als vreemd.
Twee moeders begrijp ik ergens beter, omdat er nog diersoorten zijn waarbij de vrouwtjes gemeenschappelijk voor de jongen zorgen.
Ik zeg niet dat mannen onbekwaam zijn om kinderen op te voeden, maar het is niet hun natuurlijke taak. Wie draagt er in de natuur de kinderen en heeft ook de mogelijkheid om ze te voeden? Juist de moeder.
versta me nu echt niet verkeerd... maar wat heeft een hedendaags gezin, laat het dan nog traditioneel samengesteld zijn, met natuur te maken ?

Laatst gewijzigd door praha : 29 april 2006 om 23:36.
Oud 30 april 2006, 01:46   #159
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mij maakt het geen reet uit, de jeugd van tegenwoordig bestaat uit 3 types.
De luiaards die niks doen, dus ook niks mis.
Het crapul wat alles mispeuterd .

En de zeldzame, goed opgeleide werklustige.

Laatst gewijzigd door maddox : 30 april 2006 om 01:47.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 02:19   #160
kaatd
Banneling

Standaard

Sommige mensen slagen onbewust de nagel op de kop:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Versta me nu echt niet verkeerd, maar een kind met twee vaders vind ik toch een beetje gek.
Niet alles wat u gek vind is het ook...

Citaat:
In de natuur trekken op enkele uitzonderingen na, de mannetjes zich weinig van hun kroost aan.
Wij leven in de cultuur, in case you hadn't noticed ...
Citaat:

Citaat:
Citaat:
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be