![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Homo-adoptie is ok: goede beslissing? | |||
Goede beslissing |
![]() ![]() ![]() |
45 | 51,72% |
Slechte beslissing |
![]() ![]() ![]() |
37 | 42,53% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,75% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de vraag was : uit wat mag dat blijken dat een kind het liefste een papa en een mama zou hebben ? en jij komt af met een antwoord dat verwijst naar wat de 'beste omgeving' om op te groeien wel mag zijn Citaat:
maw je extrapoleert jouw ervaring wat jij normaal vond/vind als kind naar elk kind je stelt je zelfs geen vragen meer hoe anderen dat ervaren en dat moet dan die wens van het kind vertolken : " recht op een papa en een mama" Citaat:
je gooit dat 'plaatsen' en dat 'adopteren' blijkbaar op één hoopje... je hebt mijn inziens niet veel tegen het wettelijk statuut ( het adopteren dus ) op zich... jouw bezorgdheid gaat eerder uit naar het plaatsen in wat jij noemt een 'normaal' gezin je zegt hier enerzijds dat er een wettelijk statuut mag zijn voor de niet-biologische holebi-ouder : prima, ben ik al heel blij mee : dat doet men dus nét door dat kind dus te adopteren ( misschien zag je hier liever een beperking dat één van de ouders een biologische ouder moet zijn ) anderszijds zeg je dat je tegen het 'plaatsen' van een wees-kind bent bij een holebi-gezin wegens niet 'beste omgeving' maar je realiseert je blijkbaar niet dat deze situatie zich reeds voordoet als één van de ouders als alleenstaande een kind had geadopteerd : alleen ontbrak hier tot nu toe nog het wettelijke kader voor de tweede ouder en totaal onlogisch wordt het wel dat je er plots geen graten in zie dat men een kind 'plaatst' bij een al even 'afwijkend' gezin , namelijk een allenstaande... of hoop je hier stiekem dat de zaak zich wel 9 op 10 zal regulariseren ? en dan zwijgen we nog over KI bij lesbische koppels ![]() als jij dit alles kan rijmen... be my guest Laatst gewijzigd door praha : 29 april 2006 om 00:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Gouverneur
|
![]() Dus volgens u hebben er al vele onwettelijke adopties plaatsgevonden, nu moeten we dat maar eventjes corrigeren, typisch België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() Dus als een man een kind adopteert en die man is homo dan heb jij liever dat het kind maar wettelijk gezien één ouder heeft met alle gevolgen vandien en dat de andere ouder totaal geen enkele juridische band met het kind zou hebben met alle gevolgen vandien...
![]() |
#144 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor de duidelijkheid heb ik het niet over een bestaande gezinssituatie, waarbij een van de partners een kind had uit zijn vorige relatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als er al een kind is bij de vorige heterogene gezinssituatie en naderhand bij bv een scheiding terecht komt bij een bv homo-koppel, kun je niet terug draaien hé, toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() Zo zo zo, meteen ook al een doorn in het gezicht van de vaders (hetero's) die hun kinderen alleen opvoeden door een of andere reden bv. door het overlijden van de moeder.
![]() |
#150 |
Gouverneur
|
![]() De ganse tijd ging de discussie niet over kinderen van een vorige bestaande(hetero) gezinssituatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat je een doorn in het gezicht gegooid hebt van alleenstaande vaders!
![]() |
![]() |
#152 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is net hetzelfde gevoel dat de kinderen hebben als een de partners overlijdt. Wanneer de moeder overblijft, blijkt het thuisgevoel toch meestal sterker aanwezig te zijn, is toch niks mis mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() een argument vatbaar voor rede ontbreekt ? in ieder geval .... ik dacht het al... een veel gehoord vooroordeel... daarbij genomen dat er verdomd veel vrouwen ( en mannen ) van een soort matriarchaat uitgaan, op 't randje van bezit, wat betreft kinderen dat zowat loodrecht tegen elke moderne opvatting in in het licht hiervan kan ik ook perfect begrijpen waarom je je zo uitzinnig weert tegen adoptie door holebis : - jij denkt dan spontaan aan de mogelijkheid dat twee mannen volop gebruik gaan maken van die mogelijkheid daar twee vrouwen reeds voorheen aan hun trekken konden komen door bv KI of een bevriend mannelijk iemand - een alleenstaande man met een kind is al zo'n verfoeilijke situatie .. laat staan dat het om twee mannen met kind zou gaan Citaat:
![]() maar je kan je er wel nét zo sterk tegen verzetten, maw de tegenstanders die hun 'beste gezinssituatie' als ultiem 'hoofdargument' opteren moeten dan consequent zijn : als het 'recht' op een mama en papa dan toch überhaupt moet gelden waarom is het dan nooit eerder 'afgedwongen' ? Laatst gewijzigd door praha : 29 april 2006 om 21:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als dat een extreem klassiek rollenpatroon betreft kan ik me dat ergens perfect voorstellen... heeft echter niet veels met de sekse op zich te maken van de overlevende ouder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Versta me nu echt niet verkeerd, maar een kind met twee vaders vind ik toch een beetje gek. In de natuur trekken op enkele uitzonderingen na, de mannetjes zich weinig van hun kroost aan.
Bij onze soort is het wel handig dat ze in sommige gevallen wel mee willen helpen in het huishouden en zich het lot van hun kinderen aantrekken, maar toch beschouw ik het als vreemd. Twee moeders begrijp ik ergens beter, omdat er nog diersoorten zijn waarbij de vrouwtjes gemeenschappelijk voor de jongen zorgen. Ik zeg niet dat mannen onbekwaam zijn om kinderen op te voeden, maar het is niet hun natuurlijke taak. Wie draagt er in de natuur de kinderen en heeft ook de mogelijkheid om ze te voeden? Juist de moeder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 29 april 2006 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij maakt het geen reet uit, de jeugd van tegenwoordig bestaat uit 3 types.
De luiaards die niks doen, dus ook niks mis. Het crapul wat alles mispeuterd . En de zeldzame, goed opgeleide werklustige. Laatst gewijzigd door maddox : 30 april 2006 om 01:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||||
Banneling
|
![]() Sommige mensen slagen onbewust de nagel op de kop:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: