![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Kijk maar eens naar de sfeer/toestand van een Belgisch bedrijf dat overgenomen wordt door onze vrienden Hollanders. De haven van Antwerpen (motor van Vlaanderen) zal na een idioot utopische samensmelting Vlaanderen/Holland verworden tot een haventje waar je hoogstens nog met een roeiboot zal kunnen komen. Onze 'vrienden' doen nu al zo makkelijk over uitbaggeren/spooraansluiting naar Duitsland. Eén ding hebben ze wel gelijk. Er zijn blijkbaar een hoop domme Belgen die bereid zouden zijn om in hun voorgehouden sprookje te trappen. Not me. ![]()
![]() |
![]() |
#63 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Geen enkel feit? ![]() De Laatste der Mohikanen? Vraag maar eens aan de gemiddelde Vlaming wat hij van een Hollander vindt, laat staan of hij ermee wil gaan samenhokken!! Het gedacht alleen al..... ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De haven van Antwerpen zal in een Nederlands bestel een tweederangshaven worden, Rotterdam zal dan (eindelijk) de onbetwiste nummer één worden (want geef eerlijk toe, Rotterdam moet nu toch redelijk inboeten omdat Antwerpen stukken beter gelegen is voor de zeeschepen. Eén nadeel: door de uitdieping die er nog steeds niet is kan Antwerpen (nog) geen reuze-zeeschepen binnennemen, die schepen varen nu verplicht langs Rotterdam. Nederland is een goeie buur maar ook niet meer dan dat!
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe ouder de ondervraagde, hoe negatiever hij zal antwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag het eens aan de gemiddelde Vlaming en de gemiddelde Nederlander (van eender welke leeftijd). Het is nog altijd een grote minderheid die wil samengaan met Nederland!
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je aan de gemiddelde Vlaming vraagt of het deze namiddag mag regenen, zullen de meesten negatief antwoorden. Toch zal het regenen. Vlaanderen en Nederland zullen, als het Belgische machtscentrum, automatisch weer naar elkaar toevloeien. Zoals de Oosterschelde weer in de Westerschelde zal vloeien als je de Oesterdam afbreekt. Overigens hoort Wallonië daar WMB ook bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Blijf maar rustig de realiteit negeren, ondertussen groeien Vlaanderen en Nederland naar elkaar toe. En dat kan alleen maar goede gevolgen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Levenservaring heet dat.
![]() |
#72 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In uw hoofd dan toch.
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Verwrongen blik onder invloed van de Belgische staatspropaganda heet dat ook, in dit geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen en Nederlanders horen zeker niet bij elkaar omdat ze beiden "Nederlands" spreken.
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel, ik kan leven met de evolutie zoals die zich momenteel voltrekt. Ik hoop voor u hetzelfde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heb je daar cijfers over?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gaat er vanzelfsprekend van uit dat Vlaanderen en Nederland samenhoren. Als u eerlijk bent, geeft u toe dat dit ook vanuit een "emotioneel gevoel" komt.
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb jij cijfers over de Vlamingen die zich positief uitspreken over een samengaan met Nederland?
Net zoals u, baseer ik me op uitspraken die ik in het dagelijkse leven hoor.
![]() |
#79 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb niet beweerd de Vlamingen zich positief uitspreken over een samengaan met Nederland. Jij hebt wel beweerd dat de meerderheid van de Vlamingen zich ergert aan de Nederlandse arrogantie. Waarop is die observatie gebaseerd? Ik geef je maar één aanduiding die die stelling van tafel veegt. In de jaren 70 en 80, toen VTM nog niet bestond, keek Vlaanderen massaal naar de Nederlandse zenders. Toch niet om al die arrogante Ollanders aan het werk te zien? Laatst gewijzigd door baarle : 1 mei 2006 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |