![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Burgerlijk huwelijk afschaffen? | |||
Ja, een samenlevingscontract mag evenwel uiteraard. |
![]() ![]() ![]() |
16 | 32,65% |
Neen, het is namelijk een alternatief voor "areligieuzen" |
![]() ![]() ![]() |
21 | 42,86% |
Ik weet niet wat ik er van moet denken |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,20% |
Ik denk er iets anders over (en zeg het ook) |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,29% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens hebt ge ook gelijk. Maar als men een kontraktuele mogelijkheid laat, die de situatie voor het samenleven al uitholt (maw beide partners zijn er voor het samenleven mee akkoord) moet dit toch wel mogelijk zijn. Het heeft alleszins het voordeel van maar één wettelijke regeling op gebied van fiscaliteit, erfenissen... te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Persoonlijk blijf ik voorstander van het huwelijk. Deze vorm van romantiek moet ook blijven bestaan voor niet of niet kerkelijk gelovigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
laat het gewoon ernaast bestaan of noem een samenlevingscontact huwelijk en het doet niets af van die romantiek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat maakt het nu uit?
beider zijn niet verplicht aan te gaan. Van mij moet het niet afgeschaft te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een keer om de rebel te temmen en een keer om de onkerkelijke te verplichten zijn kinderen katholiek op te voeden. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 april 2006 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
u kon er ook voor kiezen het af te trappen ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moet een huwelijk in feite het boterbriefje blijven voor een o zo gegeerd EUROPEES paspoort? Waarom niet gewoon een niet-Europees paspoort voor de europese huwelijksgegadigde? Als de liefde toch zo groot blijkt te zijn, waarom niet ineens GINDER gaan wonen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat kan je die arme mensen toch niet ontnemen zeker, onmens dat je bent ![]()
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Het burgerlijk is een alternatief voor veel vrijzinnigen, en geloof me, zoals mij zijn er nog vele anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een samenlevingscontract verplicht je niet burgerlijk te huwen en is daarom nog een groter alternatief.
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het "huwelijk",met het soort officieel ceremonieel eraan verbonden is een zeer zeer oude erfenis.
Oorspronkelijk was het een "overeenkomst" tussen twee familieclans die officieel ,ook ten aanzien van andere clans, "bestatigd" werd.Als "Hij" en "Zij" elkaar ook nog leuk vonden was het zoveel te beter voor hen. Het burgerlijk huwelijk zou je eigenlijk kunnen beschouwen als een notariele akte waarvan een gedeelte NIET ten kantore van een notaris geregeld wordt?.... wel ja,als de mensen dat nu leuk vinden,waarom niet.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
*sarcasme* *sarcasme* ![]()
![]() |
![]() |
#80 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Heel graag, en liefst retro-actief!!!
![]()
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |