Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2006, 17:35   #281
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Wat een argument!! Op google: anti Holland: 10700000 resultaten
Ja, leuk geprobeerd. Voorbeelden:
Anti Holland Fussbal Paket
Holland anti spam internet services
Holland anti discriminatie bureau
Dog Sport Holland anti blaf band
Anti Kraak BV Makelaars
etc.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 17:44   #282
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
De Antwerpse haven kan door Holland niet afgesloten worden omdat er nu eenmaal verdragen zijn. Om de Antwerpse haven economisch leefbaar te houden dient er gebaggerd te worden. Als Vlaanderen bij Holland komt (we mogen af en toe eens lachen) dan zullen we eens zien of Holland nog akkoord zou zijn met baggeren.(no way) Het is nu al een drama om dit te doen, laat staan als ze niet meer gebonden zijn aan verdragen. Al eens van het Hollandse 'iffisjensjie' gehoord?
Het lijkt me in ieder geval niet efficiënt de tweede grootste haven van Europa te blokkeren, nee. Zeker niet als die in je eigen land ligt. Nogmaals, als Nederland zo centralistisch zou denken, zouden er nooit andere havens aangelegd zijn, zouden er nooit allerlei bedrijven gespreid zijn over het land etc. Ik denk dat België in economisch opzicht veel centralistischer is dan Nederland. In België zitten bijna alle grote bedrijven, overheden en instellingen in Brussel, in Nederland zitten ze verspreid over de Randstad of zelfs over het land.

Overigens zal Vlaanderen natuurlijk niet bij Holland komen, het gaat om samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland. Het verschil tussen Holland en Nederland is hopelijk bekend?

Daarbij is er allang een akkoord gesloten over de uitdieping van de Westerschelde, dus dat zal sowieso wel gebeuren.
Citaat:
Resultaat: de haven zal alleen nog bereikbaar zijn per roeiboot. Het eindeloze uitstel op baggeren + spoorverbinding naar Duitsland had onze Belgische nitwitbestuurders al lang de TGV werf moeten laten stilleggen, maar ja, wat wil je met zo'n zielig ploegje.
Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat jij nog geen hoge diplomatieke post hebt gekregen. Zo doortastend zijn er maar weinigen.

Citaat:
Verder moet ik zeggen dat Canadese mosselen heel lekker zijn.
Ach en wee, daar gaat de Nederlandse economie: Bill eet geen Zeeuwse mosselen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 17:55   #283
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het zal je verbazen maar Vlissingen, Terneuzen, Antwerpen en Gent werken al samen en gaan dat in de toekomst nog veel meer doen.
Het uitdiepen van de Westerschelde is allang in kannen en kruiken maar heeft vertraging opgelopen omdat uwe eigenste minister niet wilde dat de HSL in Breda zou stoppen. En die twee projecten zijn gekoppeld.

Die treinverbinding naar Duitsland is een verhaal apart maar dat wilt u toch niet van me aannemen.
Om het kort te houden: Onderhandelen met een kortzichtige belgische regering is een ramp. Onderhandelen met de vlaamse overheid een verademing.
De oorspronkelijke verdragen spreken mijn inziens niet over tgv's. In werkelijkheid dient uw 'koppeling' als chantagemiddel omdat uw regering in oerHollandse gierige stijl het tracé op eigen bodem zo kort mogelijk wenste te houden natuurlijk. Verder houdt uw 'koppeling' ook in dat het baggeren, ook nog eens door ons mag betaald worden. + compensaties. Het blokkeren van onze spoorlijn naar Duitsland is zelfs al door hogere gerechtshoven veroordeeld. Wat doet Kees en Co? Dat kan hen in hun directe stijl geen ene reet schelen!
Geen wonder dat mijn voorvaderen heel jullie zooi in 1830 heeft buitengeshoodemieterd!
__________________

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 17:59   #284
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja, leuk geprobeerd. Voorbeelden:
Anti Holland Fussbal Paket
Holland anti spam internet services
Holland anti discriminatie bureau
Dog Sport Holland anti blaf band
Anti Kraak BV Makelaars
etc.
U bracht zelf dit non-argument aan. Tussen dit aardig getal (toegegeven: il faut le faire!) zullen meer dan genoeg rechtstreekse anti Holland hits staan. Niettemin petje af!!
__________________

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 18:05   #285
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
...spoorverbinding naar Duitsland had onze Belgische nitwitbestuurders al lang de TGV werf moeten laten stilleggen, maar ja, wat wil je met zo'n zielig ploegje.
Nou vooruit. Toch maar wat objectieve informatie voor u:

Citaat:
IJzeren Rijn

Met IJzeren Rijn wordt de spoorlijn tussen Antwerpen - Neerpelt (B) - Weert - Roermond - Mönchengladbach (D) bedoeld.

Het scheidingsverdrag tussen Nederland en België uit 1839 bekrachtigde de onafhankelijkheid van België en vermeldt het recht om op eigen kosten een weg of kanaalverbinding aan te leggen door het toenmalige kanton Sittard tot aan de Pruisische grens. Dit doortochtrecht is later uitgewerkt en vastgelegd in het IJzeren Rijn Verdrag uit 1873 .
Aanvankelijk was het de bedoeling een kanaal aan te leggen. Later gaf men de voorkeur aan een spoorlijn, vandaar de naam "IJzeren Rijn". In 1879 is de spoorlijn in gebruik genomen.

In het begin reden er veel treinen op de IJzeren Rijn, maar door de jaren heen zijn het er steeds minder geworden. Tussen Antwerpen en de zinkfabriek in Budel en tussen Budel en Weert rijden op dit moment nog enkele goederentreinen. Het baanvak Weert - Roermond behoort tot het Nederlandse Intercitynetwerk en wordt dagelijks door vele personen- en goederentreinen bereden. Tussen Roermond en de Duitse grens rijden sinds 1991 geen treinen meer.

Vroeger was de IJzeren Rijn een belangrijke Europese spoorlijn voor reizigersvervoer , de lijn was in zijn geheel dubbelsporig en had op sommige stukken zelfs 3 of 4 sporen. De lijn telde veel stations tot zelfs in het natuurgebied de Meinweg. Er reden internationale treinen die veel reizigers vervoerden, maar door de Tweede Wereldoorlog is de lijn minder belangrijk geworden en is de Montzenroute als alternatief steeds belangrijker geworden.

Heropening

Op verzoek van België wordt de IJzeren Rijn gereactiveerd. Het verzoek vloeit voort uit het toenemende aantal goederen dat vervoerd wordt tussen de Antwerpse haven en het Duitse Ruhrgebied.

Met het verzoek tot reactivering beroept België zich op het Scheidingsverdrag uit 1839 en het IJzeren Rijn Verdrag uit 1873. In het verdrag van 1873 staat dat België een concessie heeft voor 99 jaar voor het rijden op de spoorlijn. In 1972 is dat recht dus verlopen. Daar komt bij dat België de spoorlijn heeft verkocht aan Nederland. Het sterkste argument om de spoorlijn niet opnieuw in gebruik te nemen was het feit dat de spoorlijn in natuurgebied De Meinweg ligt.

Op 24 mei 2005 is bepaald dat de spoorlijn wordt gereactiveerd, waarbij Nederland en België samen opdraaien voor de kosten van een tunnel onder De Meinweg. Nederland, dat ook een omleiding bij Roermond noodzakelijk acht, moet elke afwijking van het oorspronkelijke spoortracé betalen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 18:05   #286
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Ach en wee, daar gaat de Nederlandse economie: Bill eet geen Zeeuwse mosselen.
Hoe langer hoe minder landgenoten van Bill wensen zich te laten inpakken door de jaarlijkse sprookjes van de Hollandse mosselboer.
__________________

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 18:14   #287
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
De oorspronkelijke verdragen spreken mijn inziens niet over tgv's. In werkelijkheid dient uw 'koppeling' als chantagemiddel omdat uw regering in oerHollandse gierige stijl het tracé op eigen bodem zo kort mogelijk wenste te houden natuurlijk. Verder houdt uw 'koppeling' ook in dat het baggeren, ook nog eens door ons mag betaald worden. + compensaties. Het blokkeren van onze spoorlijn naar Duitsland is zelfs al door hogere gerechtshoven veroordeeld. Wat doet Kees en Co? Dat kan hen in hun directe stijl geen ene reet schelen!
Geen wonder dat mijn voorvaderen heel jullie zooi in 1830 heeft buitengeshoodemieterd!
Het zit toch even anders. U draait de zaken om. Zie mijn vorige post.
Uw 'veroordeling door hogere gerechtshoven' betreft slechts het arbitragehof dat meningsverschillen tussen landen oplost.
De belgische regering wilde oorspronkelijk dat Nederland voor de kosten zou opdraaien van het heringebruiknemen van de ijzeren rijn, zich beroepend op het scheidingsverdrag. Dat, terwijl het verdrag allang verlopen was, de lijn verkocht was aan Nederland en er geen treinen meer op reden.
Gelukkig heeft het arbritagehof anders beslist.
Er is trouwens pas echt weer vaart ingekomen door bemoeienis van de vlaamse overheid, waar de belgische regering voorheen bleef dwarsliggen.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 2 mei 2006 om 18:15.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 19:23   #288
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het zit toch even anders. U draait de zaken om. Zie mijn vorige post.
Uw 'veroordeling door hogere gerechtshoven' betreft slechts het arbitragehof dat meningsverschillen tussen landen oplost.
De belgische regering wilde oorspronkelijk dat Nederland voor de kosten zou opdraaien van het heringebruiknemen van de ijzeren rijn, zich beroepend op het scheidingsverdrag. Dat, terwijl het verdrag allang verlopen was, de lijn verkocht was aan Nederland en er geen treinen meer op reden.
Gelukkig heeft het arbritagehof anders beslist.
Er is trouwens pas echt weer vaart ingekomen door bemoeienis van de vlaamse overheid, waar de belgische regering voorheen bleef dwarsliggen.
Interessante link:http://www.vrtnieuws.be/nieuwsnet_ma...jn/index.shtml
__________________

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 19:26   #289
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
De oorspronkelijke verdragen spreken mijn inziens niet over tgv's. In werkelijkheid dient uw 'koppeling' als chantagemiddel omdat uw regering in oerHollandse gierige stijl het tracé op eigen bodem zo kort mogelijk wenste te houden natuurlijk.
Dat de lijn zo langs spoorwegknooppunt Breda loopt i.p.v. door de West-Brabantse polders langs provinciestadje Bergen op Zoom, dat zal de reden om voor dit tracé te kiezen wel niet geweest zijn.

Overigens hebben de Noorderkempen nu ook wat aan de nieuwe spoorlijn, want daar komt een station aan de HSL. Uiteraard is dat niet uit gierigheid.
Citaat:
Verder houdt uw 'koppeling' ook in dat het baggeren, ook nog eens door ons mag betaald worden. + compensaties.
Nou ja zeg, de Antwerpse haven wil dat de Westerschelde uitgebaggerd wordt, alleen de Antwerpse haven profiteert daarvan terwijl de Zeeuwse natuur schade wordt toegebracht en dan moet Vlaanderen die uitdieping en compensatiemaatregelen nota bene voor het grootste deel zelf betalen! Hoe is het mogelijk dat Yves Leterme daarmee akkoord gegaan is. Als Bill minister-president was geweest, dan was de uitdieping er niet gekomen voordat Nederland voor alle kosten zou opdraaien. Punt uit!

Citaat:
Het blokkeren van onze spoorlijn naar Duitsland is zelfs al door hogere gerechtshoven veroordeeld. Wat doet Kees en Co? Dat kan hen in hun directe stijl geen ene reet schelen!
Ah, je weet van deze kwestie al evenveel als van de uitdieping. Nul komma niks dus.

Ter informatie: het Arbitragehof heeft bepaald dat België/Vlaanderen recht heeft om de IJzeren Rijn te gebruiken, maar dat Nederland mag bepalen welke aanpassingen verricht moeten worden om geluidsnormen en Europese natuurrichtlijnen (de lijn loopt door een Nationaal Park en nog een ander Habitatrichtlijngebied) na te leven. Het Arbitragehof heeft ook bepaald welke kosten door België en welke door Nederland moeten worden gedragen. Kortweg komt het erop neer dat de kosten gedeeld moeten worden. De vraag is echter of België bereid is die kosten te betalen, want men had er eigenlijk op gerekend dat de lijn meteen gebruikt zou mogen worden en dat NL alle evt. aanpassingen zou moeten betalen. Waarschijnlijk zal het voor België nu veel goedkoper en sneller zijn de bestaande Montzenlijn te renoveren. Trouwens verzetten ook gemeenten in het noorden van Vlaams Limburg zich inmiddels tegen de heringebruikname van de IJzeren Rijn door hun achtertuin.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 19:46   #290
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Ik kan hier nog aan toevoegen dat gelijkaardige projecten binnen Nederland net zoveel verzet oproepen. Rond de Betuwelijn heeft een jarenlange juridische strijd gewoed en daarna kostte het nog maanden om alle actievoerders uit gekraakte huizen, ondergrondse gangen etc. te halen. En dat terwijl die lijn voor het overgrote deel langs de snelweg loopt en amper natuurgebieden doorkruist. Nu blijkt dat de Betuwelijn helemaal niet zo rendabel is als aanvankelijk werd gedacht, een belangrijke reden om voorzichtig te zijn met toekomstige grote infrastructuurprojecten.

Ook de uitbreiding van de Rotterdamse haven heeft al veel verzet teweeggebracht. Ten zuiden van de haven ligt namelijk het voormalige eiland Voorne, dat een brede duinstrook heeft bestaande uit een aantal bijzondere natuurgebieden. De aanleg van de Tweede Maasvlakte, d.i. de uitbreiding van de haven in zee, speelt al meer dan vijftien jaar maar is nog steeds niet begonnen. Natuurbeschermingsorganisaties hebben zich hier met succes tegen verzet, zodanig dat het Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam uiteindelijk met deze organisaties om de tafel is gaan zitten om tot een compromis te komen. Men is overeengekomen dat de uitbreiding wel kan plaatsvinden, echter niet voor de kust van Voorne maar in noordwestelijke richting. Zodoende ondervindt de natuur zo min mogelijk schade. In ruil hiervoor zal op grote schaal natuurcompensatie plaatsvinden, zowel aan de kust (duinen van Delfland ten noorden van de haven, zeereep bij de Brouwersdam ten zuiden van de haven) als voor de kust van de Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden, grofweg tussen de vaargeul van de Antwerpse en de vaargeul van de Rotterdamse haven, in de vorm van een zeereservaat van 25.000 hectare. De EU zal toezien op de naleving van deze compensatiemaatregelen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 20:46   #291
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Interessante link:
Doet dit iets af aan het eerder beweerde?

De arrogante (jawel) en dwingende houding die zo kenmerkend is voor de belgische staat ten opzichte van de vlamingen kan niet zonder meer worden toegepast op de nederlanders. Het is niet zo dat Belgique maar hoeft te bevelen opdat Nederland in de houding springt.
De belgische regering heeft de lijn jarenlang verwaarloosd, laten verlopen, mandaten en concessies laten verlopen, lijnen verkocht etc. Nu het bedenkt dat het toch wel slim is om de antwerpse economie te stimuleren (zodat de jaarlijkse waalse transfers kunnen worden opgebracht) kiest ze er NIET voor eigen lijnen te renoveren maar Nederland te dwingen tegen veel kosten, natuurschade en protesten, een vergane lijn weer te heropenen. 'En een beetje snel graag'.

Nog een aanvulling op het door Dimitri geschrevene over de Westerschelde:
Door europese richtlijnen moet, tengevolge van het besluit tot uitdiepen van de Westerschelde, 'natuur' worden 'hersteld'. Dit betekent in de praktijk dat de zeeuwse boer, die in 1953 zijn land en zijn boerderij zag onderlopen, opnieuw tegen het water heeft gevochten en zijn landerijen heeft hersteld, ditzelfde land nu moet 'teruggeven' aan het water, met alle emotionele gevolgen van dien.

Toevallig ben ik op dit punt aardig op de hoogte v.w.b. de gang van zaken m.b.t. de 'knelpunten'. Deze regering heeft zich ten doel gesteld om alle oude 'oud zeer'-dossiers met de belgische regering op te lossen omdat (letterlijk) 'zulke zaken geen rol moeten spelen tussen bevriende naties'. Daar wil ze dus ook concessies voor doen, ook al doen ze pijn.

Hou dus maar op met dat geouwehoer over 'kosten' voor 'baggeren'. Draag uw deel en ga maar klagen bij de belgische regering die de boel jarenlang heeft laten versloffen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 21:03   #292
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Doet dit iets af aan het eerder beweerde?

De arrogante (jawel) en dwingende houding die zo kenmerkend is voor de belgische staat ten opzichte van de vlamingen kan niet zonder meer worden toegepast op de nederlanders. Het is niet zo dat Belgique maar hoeft te bevelen opdat Nederland in de houding springt.
De belgische regering heeft de lijn jarenlang verwaarloosd, laten verlopen, mandaten en concessies laten verlopen, lijnen verkocht etc. Nu het bedenkt dat het toch wel slim is om de antwerpse economie te stimuleren (zodat de jaarlijkse waalse transfers kunnen worden opgebracht) kiest ze er NIET voor eigen lijnen te renoveren maar Nederland te dwingen tegen veel kosten, natuurschade en protesten, een vergane lijn weer te heropenen. 'En een beetje snel graag'.

Nog een aanvulling op het door Dimitri geschrevene over de Westerschelde:
Door europese richtlijnen moet, tengevolge van het besluit tot uitdiepen van de Westerschelde, 'natuur' worden 'hersteld'. Dit betekent in de praktijk dat de zeeuwse boer, die in 1953 zijn land en zijn boerderij zag onderlopen, opnieuw tegen het water heeft gevochten en zijn landerijen heeft hersteld, ditzelfde land nu moet 'teruggeven' aan het water, met alle emotionele gevolgen van dien.

Toevallig ben ik op dit punt aardig op de hoogte v.w.b. de gang van zaken m.b.t. de 'knelpunten'. Deze regering heeft zich ten doel gesteld om alle oude 'oud zeer'-dossiers met de belgische regering op te lossen omdat (letterlijk) 'zulke zaken geen rol moeten spelen tussen bevriende naties'. Daar wil ze dus ook concessies voor doen, ook al doen ze pijn.

Hou dus maar op met dat geouwehoer over 'kosten' voor 'baggeren'. Draag uw deel en ga maar klagen bij de belgische regering die de boel jarenlang heeft laten versloffen.
Zolang de Hollander kan profiteren van het BelgsKE (of moet ik zeggen Flaaaming) zijn we allemaal dikke vrienden. Als er gedokt moet worden beginnen we al snel op de rem te beuken. Dat is wat ik uit heel deze historie onthoud. Enkele cliché's van de arrogante Hollander zijn hiermee tevens bevestigd.
__________________

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...

Laatst gewijzigd door Bill : 2 mei 2006 om 21:03.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 21:13   #293
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Zolang de Hollander kan profiteren van het BelgsKE (of moet ik zeggen Flaaaming) zijn we allemaal dikke vrienden. Als er gedokt moet worden beginnen we al snel op de rem te beuken. Dat is wat ik uit heel deze historie onthoud. Enkele cliché's van de arrogante Hollander zijn hiermee tevens bevestigd.
Dat doet me denken aan de Walen, maar dan zonder dat we er ooit dikke vrienden mee zijn. En natuurlijk proberen Nederlanders ook ons grondgebied niet te palmen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 21:16   #294
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
dank je. dat was me niet helemaal duidelijk. en mooi om te weten dat er ook frnstaligen zijn die een vergadering kunnen voeren in het nederlands. ik g nog bub'er worden.
Uiteraard zijn niet alle Franstaligen van slechte wil, integendeel. Ook binnen B-Plus vormt dat geen enkel probleem.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 21:16   #295
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Het duits wordt weer eens vergeten.
Wanneer er geen Duitstaligen aanwezig zijn op de vergadering, is het ook niet nodig om Duits te spreken.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 21:28   #296
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Zolang de Hollander kan profiteren van het BelgsKE (of moet ik zeggen Flaaaming) zijn we allemaal dikke vrienden. Als er gedokt moet worden beginnen we al snel op de rem te beuken. Dat is wat ik uit heel deze historie onthoud. Enkele cliché's van de arrogante Hollander zijn hiermee tevens bevestigd.
Dus u kiest ervoor op geen enkel argument in te gaan maar te pruilen: 'Dat is wat ik uit heel deze historie onthoud'.

Lekker makkelijk. En dan zijn 'de cliche's van de arrogante Hollander hiermee bevestigd'.

Beste Bill, u hoeft mij niet te mogen en mijn landgenoten niet aardig te vinden. Ik weet niet wat we u hebben aangedaan maar het is uw goed recht.
Maar zeg dát dan.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 21:29   #297
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Wanneer er geen Duitstaligen aanwezig zijn op de vergadering, is het ook niet nodig om Duits te spreken.
Symbolisch? Uit een gevoel van verbondenheid?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 12:04   #298
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Het duits wordt weer eens vergeten.
Maar als je geen Duitstalige leden hebt. Niemand is daar geïnteresseerd in 'De Groot-Belgisch Unitaire Droom' van Hans.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 15:30   #299
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Uiteraard zijn niet alle Franstaligen van slechte wil, integendeel. Ook binnen B-Plus vormt dat geen enkel probleem.
Maar als alle franstaligen en hun politici dezelfde hoffelijk zouden hebben, zouden er geen Vlaamse Beweging hebben bestaan en nog steeds bestaan. En dat is imho hét verdriet van belgië.

un saludo
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 17:00   #300
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dus u kiest ervoor op geen enkel argument in te gaan maar te pruilen: 'Dat is wat ik uit heel deze historie onthoud'.

Lekker makkelijk. En dan zijn 'de cliche's van de arrogante Hollander hiermee bevestigd'.

Beste Bill, u hoeft mij niet te mogen en mijn landgenoten niet aardig te vinden. Ik weet niet wat we u hebben aangedaan maar het is uw goed recht.
Maar zeg dát dan.
Ik dacht dat ik dat gezegd had? Vergeten? Foutjeuuuuh!! En nu ga ik nog wat verder pruilen, dus al u me even laat?
__________________

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be