Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2006, 09:57   #61
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ik maakte onderandere soep voor de daklozen van hetgeen gij in uw decadentie weggesmeten had
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 09:57.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 10:34   #62
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik maakte onderandere soep voor de daklozen van hetgeen gij in uw decadentie weggesmeten had
Veel soeps zal het dan niet geweest zijn...

Soep maken voor daklozen... Is dat niet paternalistisch?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 10:37   #63

Standaard

nee want ik was toen zelf dakloos en we maakten soep met hetgeen de decadente maatschappij had weggesmeten voor ons en onze lotgenoten
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 10:37.
Oud 3 mei 2006, 10:40   #64
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
nee want ik was toen zelf dakloos en we maakten soep met hetgeen de decadente maatschappij had weggesmeten voor ons en onze lotgenoten
Dus als U toen niet dakloos was, was U paternalistisch bezig geweest?
Oud 3 mei 2006, 10:43   #65

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Dus als U toen niet dakloos was, was U paternalistisch bezig geweest?
niet perse - zolang het maar om zelforganisatie gaat.
Oud 3 mei 2006, 12:55   #66
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
niet perse - zolang het maar om zelforganisatie gaat.
Dus voor mensen die in een zelforganisatie zitten... daar mag een vreemde soep voor koken?...

Dan is de soepkoker niet paternalistisch?

Als een dakloze niet in een zelforganisatie zit (een groep, die dus zelf geen soep kan koken) en die neemt van een buitenstaander soep aan, dan is er sprake van paternalisme? Of valt soep koken daarbuiten?

Laatst gewijzigd door Chipie : 3 mei 2006 om 12:57.
Oud 3 mei 2006, 12:56   #67

Standaard

het is idd paternalistisch om van andere soep te moeten aannemen - niet te mogen aannemen - maar ja chipieken heeft nog nooit ervaring opgedaan he met soep moeten aannemen. Spitsmuizen zijn te leep. Ze zullen hun soep wel op voorhand nemen van het werk van de anderen en dat op een zodanig steelse manier dat die anderen dat niet eens doorhebben. Om de aandacht van de diefstal af te leiden beschuldigen ze dan luidkeels degenen die niet anders kunnen dan soep te moeten aannemen. Wat dan nog diegenen zijn die eigenlijk van de spitsmuizen geen soep mee mogen koken.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 13:01.
Oud 3 mei 2006, 19:56   #68
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus voor mensen die in een zelforganisatie zitten... daar mag een vreemde soep voor koken?...

Als een dakloze niet in een zelforganisatie zit (een groep, die dus zelf geen soep kan koken) en die neemt van een buitenstaander soep aan, dan is er sprake van paternalisme? Of valt soep koken daarbuiten?
De balletjes draaien in elk geval wel...
Oud 4 mei 2006, 00:59   #69
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wat een gezaag man.Als je honger hebt, en iemand kookt soep voor je, is dat weer aardig meegenomen.Het kan nu natuurlijk zijn dat de soep-koker je zo antipatiek voorkomt dat je z'n soep niet binnenkrijgen zou, en in dat geval laat je ze dus staan , en gaat op een ander eten.Of eet niet.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 01:01   #70
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
het is idd paternalistisch om van andere soep te moeten aannemen - niet te mogen aannemen - maar ja chipieken heeft nog nooit ervaring opgedaan he met soep moeten aannemen. Spitsmuizen zijn te leep. Ze zullen hun soep wel op voorhand nemen van het werk van de anderen en dat op een zodanig steelse manier dat die anderen dat niet eens doorhebben. Om de aandacht van de diefstal af te leiden beschuldigen ze dan luidkeels degenen die niet anders kunnen dan soep te moeten aannemen. Wat dan nog diegenen zijn die eigenlijk van de spitsmuizen geen soep mee mogen koken.
want als er teveel mensen zijn die gratis soep uitdelen, en er dus minder hongersnood is, word het moeilijker om mensen te laten werken voor ...een hongerloon
Oud 4 mei 2006, 01:12   #71
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Eno2

Ik zal het eens uitleggen, zie.

de armen kunnnen best hun plan trekken, zolang je ze niet de middelen ontneemt, waarmee ze overleven. Grondstoffen, land, water, bossen, leefgemeenschappen.

Als je ze dat ontneemt, dwing je ze zich te verkopen als goedkope loonarbeiders die zichzelf niet meer of nauwelijks in leven kunnen houden.

De zo geëlimineerde subsistentie-economie wordt dan vervangen door goedkope-loonproductie, wat economische groei oplevert, wat stijging van het BNP oplevert, waar de kapitaalbezitters hoofdzakelijk de bevoordeligden van zijn, terwijl grote aantallen in absolute armoede vervallen.
Je kan ze dus beter in hun subsistentie-economie laten. Die is ook veel ecologischer.

Absolute armoede is bij ons vervangen door relatieve uitkeringsarmoede.
Daar valt alleen aan te ontsnappen, door armen kansen, opleidingen, werk en productiemiddelen te geven.
iemand die dit prachtig beschrijft.John Steinbeck- " de druiven der gramschap". een klassieker, maar mischien niet genoeg gekent, vooral dan bij de jongere generatie...Hoe het kapitalisme duizenden en duizenden kleine landbouwers onteigende , en de straat opdreef, waarna ze verplicht waren zich te verhuren als loonslaven , voor een appel en een ei...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be