Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2006, 11:55   #161
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als de persoonsbeschrijving is: twee blonde ariers, beschuldig je dan ook een ganse bevolkingsgroep? Of geldt dat enkel als de persoonsbeschrijving is: twee noord-afrikanen.
Die fysische kenmerken vind je dus ook bij anderen dan Noordafrikanen, zoals bewezen is: waarom zou de franstalige pers dan Noordafrikanen moeten beschuldigen??
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 12:06   #162
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Zolang ze maar niet opper-politiek-correct afkomen dat de daders vermoedelijke Belgen zijn, want dan associëren we ze met West-Europeanen en is er verwarring en is het vinden van de dader bemoeilijkt.

Dit is natuurlijk wat nu ook gebeurt, Roma-zigeuners worden door sommige kindse geesten synoniem gezien aan katholieke Slavische Polen. Roma-zigeuners komen nochtans uit India en zijn een nomadenvolk dat sinds het jaar 800 geen thuis heeft. Doorheen de eeuwen zijn verschillende stammen uit elkaar gegroeit en verschillen zigeuners onderling. Om hun tradities te waarborgen leven ze vaak afgezonderd en is het voor velen geen zeldzaamheid om buiten het bevolkingsregister te leven. Een zigeuner mengt zich zelden met een iemand van een ander volk. Daarom zien ze er van uiterlijk ook anders uit dan ons.

De enige zigeuners die er een tikje als ons uitzien leven in Groot-Brittannië, de "Romnichals".

Ik snap niet waarom ze er Polen van maken als waren het Slaven. Het is een beetje dom en kortzichtig, het toont aan dat mensen geen antropologisch inzicht hebben en dat een woonwagenbewoner als wansmakelijke Frans Bauer evengoed een zigeuner zou kunnen zijn, volgens die knakkers hun logica.

Let wel, ik begrijp dat mensen het zoveel mogelijk trachten weg te steken dat het zigeuners zijn. Om de simpele reden dat ze in Oost-Europa enorm gehekeld worden, ondanks de inzet van zowat elke Oost-Europese én Balkan-natie van vandaag die haat tegen te gaan. In Polen zijn pogroms ook zowat voltooid verleden tijd geworden. In enkel landen als Bulgarije en Roemenië worden ze nog uitvoerig geviseerd.
Sterker, je had die reacties van de Poolse gemeenschap moeten zien. Die mensen voelen zich nog heviger schuldig dan wij zouden doen. Ondanks vertekeningen van zowel het VRT- als het VTM-nieuws door uit te vergroten dat Polen de schuld van zich weg schoven naar die Roma toe - ze zwegen van zigeuners totdat ze een Pool aan het woord lieten - merk je dat ze 1 week later massaal bijeenkwamen en zelfs meehielpen de afkomst van de daders onbekend te laten, omdat ze weten dat hun landgenoten in Polen zelf niet zo tolerant zijn als zij.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 mei 2006 om 12:24.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 14:28   #163
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die fysische kenmerken vind je dus ook bij anderen dan Noordafrikanen, zoals bewezen is: waarom zou de franstalige pers dan Noordafrikanen moeten beschuldigen??
Wie zegt er dat kranten een bevolkingsgroep moeten beschuldigen? De vraag is waarom de franstalige kranten geen persoonsbeschrijving wilden doorgeven, alhoewel het parket die persoonsbeschrijving had openbaar gemaakt.
Hadden die franstalige kranten dan evenzeer verzwegen dat het om twee "Scandinavische types" ging denk je? Zelfs al bleken het achter gewoon twee Hollanders of Duitsers te zijn?
En zouden de Scandinavische landen dan massaal als zondebok worden aanzien, net zoals toen 12 Deense cartoonisten het verkeerde tekeningetje maakten? Denk je dat er een massale boycot van Scandinavische producten zou gekomen zijn, indien de daders van het Scandinavische type waren geweest?

Want dat is ongeveer wat jij hier poogt te beweren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 16:28   #164
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt er dat kranten een bevolkingsgroep moeten beschuldigen?
Pollycorrect. Hij schrijft namelijk:
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 16:40   #165
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Dan is Pollycorrect fout en bedoelt 'ie (volgens mij is het een 'zij') "...om daders van Noord-Afrikaanse origine zou gaan" wat later fout bleek. Wat een poppenkast, zeg!
Oud 5 mei 2006, 02:37   #166
filosoof
Banneling

Standaard

Kort samengevat moeten en zullen die Polen dus als Noordafrikanen geklasseerd worden, enkel voor de propaganda van het Vuil Belang.

VB-ers maken er een triestige klucht van...plat racisme: de Goebbelsachtige stroom van haatpropaganda en verdachtmakingen vanwege het Vuil Belang

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 mei 2006 om 02:43.
Oud 5 mei 2006, 08:25   #167
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kort samengevat moeten en zullen die Polen dus als Noordafrikanen geklasseerd worden, enkel voor de propaganda van het Vuil Belang.

VB-ers maken er een triestige klucht van...plat racisme: de Goebbelsachtige stroom van haatpropaganda en verdachtmakingen vanwege het Vuil Belang
Gaat het vlotjes Filo? Gaat het leuk tante Kaat?

misschien alles even op een rijtje zetten voor jullie beiden:

1. een jongen wordt vermoord in het Centraal Station
2. het PARKET stuurt een persbericht door, mét vermelding van de persoonsbeschrijving van de daders - genoteerd aan de hand van GETUIGENverklaringen.
3. kranten en media nemen het persbericht over, FRANSTALIGE kranten vermelden géén persoonsbeschrijving van de gezochte criminelen.
4. na een week worden videobeelden vrijgegeven: niemand uit de Noord-afrikaanse bevolkingsgroep reageert met de vermelding: hé dat zijn GEEN Noord-afrikanen.
5. de daders worden geklist
6. het blijken zigeuners met Poolse nationaliteit te zijn (voor hetzelfde geld waren het zigeuners met andere nationaliteit).

Heb je het nu allemaal op een rijtje?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 mei 2006 om 08:26.
Oud 5 mei 2006, 09:11   #168
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

zijn ze nog stééds bezig, circe?

Die kaatje kakel toch. Het lijkt wel of ze zichzelf wil overtuigen van mijn gelijk. Het lukt haar aardig blijkbaar.

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 09:20   #169
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:

Heb je het nu allemaal op een rijtje?
Ik was van bij aanvang mee hoor. Dat is het probleem niet.

Het probleem dat ik graag onder de (blijvende) aandacht wil brengen is de vanzelfsprekendheid waarmee mensen (en ja, niet alleen PollyCorrect maar ook het Parket, de media en de huilende wolven in het bos) hun vooroordelen vertalen naar absolute waarheden en bovendien mensen of organisaties die daarin niet willen volgen, verdacht maken en beschuldigen van kwade trouw.

Daar heb ik een probleem mee, dat wil ik graag aankaarten en me dunkt dat we uit dit voorval conclusies kunnen trekken. Sommige zaken moeten we vermijden, zoals:

Laatst gewijzigd door kaatd : 5 mei 2006 om 09:22.
Oud 5 mei 2006, 09:23   #170
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
zijn ze nog stééds bezig, circe?

Die kaatje kakel toch. Het lijkt wel of ze zichzelf wil overtuigen van mijn gelijk. Het lukt haar aardig blijkbaar.
Ach zo? Ik 'kakel'? Ik moet overtuigd worden van uw 'gelijk'? Vreemde gedachtengangen houdt u erop na.

Als er iets aantoont dat u geen gelijk hebt en dat u als een kip zonder kop kakelt, dan is het toch wel een zin als deze:
Oud 5 mei 2006, 09:30   #171
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

.
moet Mevrouw Kakel nooit eens lesgeven aan fantastisch ingeburgerde drietaligen?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 09:32   #172
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
.
moet Mevrouw Kakel nooit eens lesgeven aan fantastisch ingeburgerde drietaligen?
Alle dagen. Ik zit nu op mijn werk, maar ik heb effe vrij. De kindjes komen straks.
Oud 5 mei 2006, 10:45   #173
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht

Het probleem dat ik graag onder de (blijvende) aandacht wil brengen is de vanzelfsprekendheid waarmee mensen (en ja, niet alleen PollyCorrect maar ook het Parket, de media en de huilende wolven in het bos) hun vooroordelen vertalen naar absolute waarheden en bovendien mensen of organisaties die daarin niet willen volgen, verdacht maken en beschuldigen van kwade trouw.

Daar heb ik een probleem mee, dat wil ik graag aankaarten en me dunkt dat we uit dit voorval conclusies kunnen trekken. Sommige zaken moeten we vermijden, zoals:
Als ik je goed begrijp dan is het geven van een persoonsbeschrijving hetzelfde als "je vooroordelen vertalen naar absolute waarheden"?

Hoe had je gereageerd indien de betrokken criminelen door de getuigen werden omschreven als: "blonde scandinavische types"? Is dat dan volgens U ook "je vooroordelen vertalen naar absolute waarheden"? Of vind je dat het in d�*t geval een persoonsbeschrijving van de daders is?

Of wat indien de daders duidelijk van het aziatisch type waren, terwijl nadien blijkt dat het om een ooit geadopteerd koreaantje ging. Is het dan "stigmatizeren van een volledige aziatische bevolkingsgroep" terwijl het om een BELG (cfr. POOL) gaat?

Waarom vind je het zo dramatisch indien criminelen nu eenmaal een noord-afrikaans uiterlijk hebben en is het minder dramatisch indien criminelen een ander uiterlijk hebben?

Wie stigmatizeert hier in feite?

Laatst gewijzigd door circe : 5 mei 2006 om 10:46.
Oud 5 mei 2006, 11:21   #174
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht

Ge hebt er vooral een problemen mee dat ge niet kunt toegeven dat er met die bevolkingsgroep het meeste problemen zijn.
Het is dus vrij logisch dat men in die richting zoekt wanneer het signalement met die groep overeen komt.
Dat het dit keer geen lid van die gemeenschap is kan daar niets aan veranderen, hoe hard ge ook uw best doet.
Had je er evenveel moeite mee om in dat geval van verkeersagressie aan een Belg te denken, of zelfs om te gaan brullen dat er racisme mee gemoeid was ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 11:29   #175
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge hebt er vooral een problemen mee dat ge niet kunt toegeven dat er met die bevolkingsgroep het meeste problemen zijn.
Het is dus vrij logisch dat men in die richting zoekt wanneer het signalement met die groep overeen komt.
Dat het dit keer geen lid van die gemeenschap is kan daar niets aan veranderen, hoe hard ge ook uw best doet.
Had je er evenveel moeite mee om in dat geval van verkeersagressie aan een Belg te denken, of zelfs om te gaan brullen dat er racisme mee gemoeid was ?
Indien permanent een aantal mensen crimineel gedrag, dat kan gelinkt worden aan een boel factoren van sociaal economische aard, van persoonlijke aard blijven linken aan het uitzicht van mensen dan hebben die problemen.
Dit probleem heet domheid en kortzichtigheid.
Wij weten dat er een heel grote groep mensen misleid wordt om in indianenverhalen (letterlijk) te geloven. Zoals vroeger in America elke blanke er heilig van overtuigd was dat "indianen" en later "negers" inferieure mensen waren. Die mensen hebben dus problemen.
Ik vind dit eigenlijk alleen maar zielig, en maak mij er gewoon meestal lustig over. Tenzij zij mensen gaan beledigen of discrimineren.
Ik aanvaard geen KKK in ons land, ook niet met andere initialen.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 12:05   #176
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien dringt het niet tot u door, maar ik ben partijloos. Wat wel een feit is is dat u nogal witte gaten hebt ik uw verstand en daarom niet serieus dient genomen te worden.

Hier zijn wat blanke Slavische katholieke Polen voor jou.

http://www.der.org/films/images/opra-roma.jpg

Nu begrijp me niet verkeerd, onmogelijk indien je een bovenstaande reactie van me leest. Ik ben tegen het stigmatiseren van gehele groepen, maar hoe jammer het mag klinken voor uw luidkeels en ongenuanceerd gebrul is hier geen stigmatisering aan de gang en worden fouten toegegeven eens ze zich voordien.

Ik zal nog iets straffers zeggen, ik vind dat mensen zich relatief tolerant tegenover Noord-Afrikanen hebben gedragen ten tijde van het misverstand, net zoals mensen niet minder intolerant tegenover Roma's zijn geworden. Enkel de échte racisten hebben trachten aan te kaarten dat het absoluut het failliet voor de multiculturele maatschappij betekent.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 mei 2006 om 12:35.
Oud 5 mei 2006, 13:58   #177
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Enkel de échte racisten hebben trachten aan te kaarten dat het absoluut het failliet voor de multiculturele maatschappij betekent.
Leg dat eens uit. Tegenstander zijn van het concept van "multiculturele maatschappij" houdt in dat je een "échte racist" bent?
Oud 5 mei 2006, 14:14   #178
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Die Marokkaanse heeft groot gelijk dat ze beschaamd is. Eindelijk iemand die nog een normale menselijke reflex heeft.

Wat dat dat van die franstalige kranten betreft, straks heb ik nog gelijk met mijn schampere opmerking dat Verhofstadt niet naar het Centraal Station mocht gaan van Di Rupo.
Darwinnetje,
Vertel eens waarom een Marokkaanse beschaamd zou moeten zijn voor een moord gepleegd door een Pool?
Dan moet jij ook en nog véél meer beschaamd zijn voor de valse beschuldigingen die je al verspreidde en nog wil verspreid zien!! Maar schaamte is je een beetje vreemd, hé?

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 mei 2006 om 14:19.
Oud 5 mei 2006, 14:19   #179
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel eens waarom een Marokkaanse beschaamd zou moeten zijn voor een moord gepleegd door een Pool?
Bah, niet meer als Rode Bert die naar aanleiding van wat hij noemde "een racistische moordaanslag in Zellik", de blanke medemens en de rechtse in het bijzonder, collectief en voorbarig meende te moeten met de vinger wijzen.
Oud 5 mei 2006, 14:29   #180
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pollycorrect

[SIZE=3][SIZE=2]

[SIZE=3][SIZE=2]"Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat"[/SIZE][/SIZE]

[/SIZE]
[/SIZE]
[SIZE=3][SIZE=2]

Zijn de daders dan van Noord Afrikaanse origine???
Of wil jij onwaarheden gedrukt zien, zoals in de vlaamstalige pers, gewoon goebbelsachtige tactieken?
"Jetez de la boue, il en restera bien quechose" is het d�*t wat je wil?

[/SIZE]

[/SIZE]

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 mei 2006 om 14:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be