Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2006, 14:27   #61
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
er is een verschil tss een leider van een kleine en een grote onderneming. De topmanagers vind ik idd profiteurs omdat ze overdreven veel verdienen. Ze mogen gerust veel verdienen maar nu is het gewoon overdreven.

Mijn vraag aan u - waarom vereert u deze profiteurs zo ?
je maakt dezelfde fout van extreem-rechts, je veralgemeent gigantisch. niet iedere topmanager is een profiteur, niet iedere topmanager verdient teveel. de waarheid ligt meestal in het midden. Wat uiteraard niet wilt zeggen dat er profiteurs bijzitten die schandalig veel verdienen en dat het schandalig is dat dat meestal degenen zijn die klagen dat de belastingen te hoog zijn. maar men moet kunnen relativeren hé.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 15:03   #62
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Wat uiteraard niet wilt zeggen dat er profiteurs bijzitten die schandalig veel verdienen en dat het schandalig is dat dat meestal degenen zijn die klagen dat de belastingen te hoog zijn. maar men moet kunnen relativeren hé.
ik doelde alleen op die echte profiteurs. Bovendien had ik toch graag eens geweten welke topmanagers er dan niet teveel verdienen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 mei 2006 om 15:03.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 15:07   #63
Don Quichote
Banneling

Standaard

Bovendien had ik toch graag eens geweten welke topmanagers er dan niet teveel verdienen ?
---------------------------------

We zouden ons ook bezig kunnen houden met mensen die geen klop willen doen en dus veeeeel te veeeel verdienen.

Ik denk dat dat er eerder aankomt.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 15:20   #64
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Daar kunt ge wat aan doen.
Als iedereen aan het werk is wordt hij werkloos en .....
----------------------------------------
Nope,
Heeft hij onmiddellijk een andere managerjob, en nog veel beter betaald ook .
Wegens succesvol.
Hoort de mensen hem toejuichen...
Oud 5 mei 2006, 15:35   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
er is een verschil tss een leider van een kleine en een grote onderneming. De topmanagers vind ik idd profiteurs omdat ze overdreven veel verdienen. Ze mogen gerust veel verdienen maar nu is het gewoon overdreven.

Mijn vraag aan u - waarom vereert u deze profiteurs zo ?
Omdat in tegenstelling tot politiekers topmanagers op hun positie zijn geraakt omwille van hun capaciteiten. En ik vind dat verantwoordelijkheid gerust megasalarissen met zich mee mag brengen. Iemand die aan het hoofd van een multinational staat mag gerust enkele miljoenen per jaar tanken, want hij zorgt ervoor dat tienduizenden werk hebben. Aan de andere kant van het spectrum heb je de bandarbeider, om zo maar iets te noemen, die 0 verantwoordelijkheid heeft en aan maar 1 ding denkt,wanneer gaat de bel en zijn we naar huis. Hij is extreem vervangbaar. De topmanager niet. De markt bepaalt dat de topmanager "duurder" mag zijn. En de markt bepaalt ook hoeveel duurder dat nu juist is. En daar hebt u niks over te zeggen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 15:39   #66
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omdat in tegenstelling tot politiekers topmanagers op hun positie zijn geraakt omwille van hun capaciteiten. En ik vind dat verantwoordelijkheid gerust megasalarissen met zich mee mag brengen. Iemand die aan het hoofd van een multinational staat mag gerust enkele miljoenen per jaar tanken, want hij zorgt ervoor dat tienduizenden werk hebben. Aan de andere kant van het spectrum heb je de bandarbeider, om zo maar iets te noemen, die 0 verantwoordelijkheid heeft en aan maar 1 ding denkt,wanneer gaat de bel en zijn we naar huis. Hij is extreem vervangbaar. De topmanager niet. De markt bepaalt dat de topmanager "duurder" mag zijn. En de markt bepaalt ook hoeveel duurder dat nu juist is. En daar hebt u niks over te zeggen.
volgens die logica heeft premier verhofstad dan toch recht op meer salaris dan de topmanager van belgacom - de topmanager van belgacom draagt slechts de verantwoordelijkheid over dat ene bedrijf met enkel tienduizenden (?) werknemers. De premier draagt de verantwoordelijkheid over tien miljoen belgen en indirect over al die topmanagers hun bedrijven.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 mei 2006 om 15:40.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 15:56   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
volgens die logica heeft premier verhofstad dan toch recht op meer salaris dan de topmanager van belgacom - de topmanager van belgacom draagt slechts de verantwoordelijkheid over dat ene bedrijf met enkel tienduizenden (?) werknemers. De premier draagt de verantwoordelijkheid over tien miljoen belgen en indirect over al die topmanagers hun bedrijven.
Wat is het zeldzaamste ? Een goede topmanager of een "goede" politicus ? Ik denk het eerste.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 16:08   #68
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
De werkmens neemt toch het grootste beroepsrisico, heb nog maar weinig topmanagers van een stelling zien donderen, een hand kwijtspelen, zwaar verbrand zien worden, ....
Oud 5 mei 2006, 16:09   #69
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat is het zeldzaamste ? Een goede topmanager of een "goede" politicus ? Ik denk het eerste.....
Een bekwaam poster met verstand van politiek....
Oud 5 mei 2006, 16:27   #70
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Okee, dwing de werkloze Vlamingen tot beroepen die onvoldoende anderen willen doen. Ik vind dat dwingelandij gezien de omstandigheden.
Laten we eerst de overheid het werktempo en de efficiëntie van de zelfrooiende privé sector bezorgen. Er hangen daar vele honderdduizenden mensen rond die zichzelf, of van hogerhand, overbodige bezigheidstherapie bezorgen die de belastingsbetaler, vooral de werknemer uit de privé sector die aan 200% belast wordt (consumptie maar 21%), een hoge werkdruk opleggen.

En dan vooral in Vlaanderen, wegens z'n (ook verhoudingsgewijs) veel sterkere economie. Want dat is wééral ook zoiets. Wat gebeurt in Wallonië? Daar worden de werklozen -niet- individueel opgevolgd. Waardoor ze geen sanctie kunnen krijgen als ze een werkaanbieding weigeren. Waar in het Zuiden Fransen uit Noord-Frankrijk de 'knelpuntberoepen', vooral ploegwerk, invullen, omdat de Waalse werklozen daarin geen zin hebben.

Twee maten, twee gewichten. De benadeelden, en de bevoordeelden.
En dan vloeien er jaarlijks miljarden € (!) vanuit Vlaanderen naar Wallonië. Zeggenschap over wat er ginds mee gebeurt: nihil.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 5 mei 2006 om 16:28.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 16:46   #71
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laten we eerst de overheid het werktempo en de efficiëntie van de zelfrooiende privé sector bezorgen. Er hangen daar vele honderdduizenden mensen rond die zichzelf, of van hogerhand, overbodige bezigheidstherapie bezorgen die de belastingsbetaler, vooral de werknemer uit de privé sector die aan 200% belast wordt (consumptie maar 21%), een hoge werkdruk opleggen.
akkoord
Citaat:
Wat gebeurt in Wallonië? Daar worden de werklozen -niet- individueel opgevolgd. Waardoor ze geen sanctie kunnen krijgen als ze een werkaanbieding weigeren.
Dus zijn de walen blijkbaar grondwettelijk beter ontwikkeld als wij...
Citaat:
Twee maten, twee gewichten. De benadeelden, en de bevoordeelden.
En dan vloeien er jaarlijks miljarden € (!) vanuit Vlaanderen naar Wallonië. Zeggenschap over wat er ginds mee gebeurt: nihil.
...en maar goed ook, want dat zou betekenen dat zij ook zeggenschap krijgen bij ons...
Oud 5 mei 2006, 17:02   #72
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Elvis had ook een topmanager,wie moest hem anders gaan pluimen?
Het uitenindelijk produkt dat een bedrijf op de markt brengt bepaalt de hoeveelheid werk het bedrijf heeft,groot vraag of niet.Een topmanager gaat dan inschatten welke produkt een succes zal zijn en de beste en goedkoopste manier om die te ontwikkelen en produceren.De goederen dat zo voor een welverdiende topmanager zorgden raken op het einde van het verhaal op het steeds groiende afvalberg waarvoor we dan weer ect.
Oud 5 mei 2006, 19:46   #73
Don Quichote
Banneling

Standaard

Fonske Leroy gezien in terzake?
Het ging zachtjes, maar als je tussen de regels kon lezen...

Het is nog maar een begin.

Wordt vervolgd.
Zeker na de verkiezingen van 2007.
Oud 5 mei 2006, 21:30   #74
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Fonske Leroy gezien in terzake?
Het ging zachtjes, maar als je tussen de regels kon lezen...

Het is nog maar een begin.

Wordt vervolgd.
Zeker na de verkiezingen van 2007.
En denk je dat ik er nu van wakker lig.
Idioot.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 21:43   #75
Don Quichote
Banneling

Standaard

Iedereen een goede nachtrust gewenst.

Waarom ben ik een idioot?
Oud 5 mei 2006, 21:46   #76
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Iedereen een goede nachtrust gewenst.

Waarom ben ik een idioot?
Tja, dat kan je misschien eens aan je psychiater vragen? Of desnoods aan je moeder.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 22:03   #77
Don Quichote
Banneling

Standaard

Mevrouw Debbie schreef:
Tja, dat kan je misschien eens aan je psychiater vragen? Of desnoods aan je moeder.
----------------------------------
Welke zaken doen je besluiten dat ik een psychiater heb?
En waarom zou mijn moeder weten wat jij denkt?

Jouw antwoorden zijn wel erg onsamenhangend, op zijn zachts gezegd.
Of ben ik verkeerd, in deze?

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 5 mei 2006 om 22:04.
Oud 5 mei 2006, 22:27   #78
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mevrouw Debbie schreef:
----------------------------------
Welke zaken doen je besluiten dat ik een psychiater heb?
En waarom zou mijn moeder weten wat jij denkt?

Jouw antwoorden zijn wel erg onsamenhangend, op zijn zachts gezegd.
Of ben ik verkeerd, in deze?
oei oei. iemand is op z'n kleine pikkie getrapt.
Oud 5 mei 2006, 22:35   #79
Don Quichote
Banneling

Standaard

Nee hoor,
Mij krijg je niet kwaad.

Wat doet je besluiten dat ik een klein pikkie heb?
Oud 5 mei 2006, 22:49   #80
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor,
Mij krijg je niet kwaad.

Wat doet je besluiten dat ik een klein pikkie heb?

uw ongelooflijke en belachelijke manifestatiedrang.

Lekkere mannen hoeven trouwens zo geen ego ten toon te spreiden voor ze kunnen scoren, dat gaat bij hen vanzelf.

Jij bent er zo eentje die denkt dat je succesvol moet zijn om een vrouw te kunnen behagen. En in jouw geval klopt dat ook.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be