![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1941 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Handenarbeid...dat is verleden tijd. Moet niet verder zoeken.
![]() |
#1942 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder worden de mensen die het dan wel nog doen dikwijls niet naar waarde geschat. Een wegenwerker die vier minuten op zijn schop staat te leunen wordt al meteen aangepord en verweten van luiaard. (ter vergelijking met sommige ambtenaren die gewoon vier maal per dag koffiepauze nemen is dat verschil dan wel immens groot), een fabrieksarbeider wordt getimed als hij naar het toilet gaat. Voor verschillende andere beroepen gaat men zich dan weer te veel focussen op het behaalde diploma en niet op de bereidheid om bijvoorbeeld binnen de eerste zes maanden de stiel te leren binnen het bedrijf zelf (versta ik in sommige gevallen dan nog want de kans is groot dat men op een werk een stiel leert en daarna verdwijnt omdat hij te weinig betaald wordt, is dus investering waar in sommige gevallen de vruchten nadien niet worden van geplukt). Ook zijn er beroepen die eigenlijk voor de werknemer te weinig perspectief bieden om daadwerkelijk in te investeren omdat de concurrentie van het buitenland het beroep op termijn eigenlijk zal laten sterven (bijvoorbeeld de meeste beroepen in verband met textiel). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1943 |
Banneling
|
![]() Karmaatje wil dat bouwvakkers en aardbeienplukkers een fantastisch loon hebben.
Maar Karmaatje eet graag aardbeidjes en woont graag in een huisje? Is dat juist? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1944 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En van de aarbeien... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1945 |
Europees Commissaris
|
![]() Zou wel leuk zijn voor die mensen natuurlijk. Is ook wel juist dat ik graag aardbeien lust (wie niet) en zou daar gerust wat meer voor betalen indien ik zou weten dat het werkplaatsen oplevert (ik zou trouwens minder worden afgehouden op mijn loon omdat er minder werklozen zijn).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1946 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1947 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeg ik niet maar enige arbeidsvreugde is op sommige werken toch wel ver te zoeken. Geef toe, iemand die met plezier gaat werken (niet verkeerd interpreteren) zal waarschijnlijk toch een pak productiever zijn dan iemand die tegen de goesting gaat werken (is trouwens de hoeksteen aan het worden van modern management). Enige flexibiliteit dus langs twee zijden (en ik scheer hier heus niet alle werkgevers over dezelfde kam).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1948 |
Minister-President
|
![]() Aardbeien zijn duur... dus ergens blijft er te veel geld plakken....
![]() |
#1949 |
Minister-President
|
![]() Indien u de onsterfelijke een stukje grond zou geven en er zijn aardbeitjes zelf op zou laten kweken, dan zou de onsterfelijke u misschien een bakje dat hij zelf gekweekt heeft verkopen voor een halve euro...
![]() |
#1950 |
Banneling
|
![]() Aha,
Het moet allemaal plezant zijn. Maar de zaak is toch wel erg duidelijk. Sommige hier willen het zelf plezant hebben, maar eisen eigenlijk dat anderen het onplezante werk doen, voor een habbekrats. Want de producten moeten goedkoop blijven zodat de gestoorden goed kunnen leven van een onvoorwaardelijk leefloon. Maar het zal niet niet pakken. Zo werkt dat niet met de stijgende buitenlandse concurentie en de toenemende vergrijzing. Droom niet verder. De zaken gaan zelfs scherper worden. On-ver-mij-de-lijk. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1951 |
Minister-President
|
![]() Wat ik duidelijk wou maken Don Quiche Lorraine is dat de eigenlijke arbeid voor die aardbei eigenlijk onderbetaald wordt als je de prijs van een aardbei bekijkt. Vroeger waren die dingen gewoon goedkoper omdat ze in volle grond, buiten werden gekweekt. Maar onze maatschappij is er één geworden van ongeduld. Men moet altijd de eerste aardbeien hebben en tegen dat het feitelijk seizoen begonnen is, is men ze al kotsbeu gegeten.
![]() |
#1952 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je geeft hier de perfecte beschrijving van jezelf.
![]() |
#1953 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#1954 |
Minister
|
![]() Zo zit jij inderdaad wel in elkaar, daar ben ik van overtuigd. Je doet zelf geen onderbetaalde rotjob, dus heb je helemaal niet het recht om erover te kakken. Eerst zelf het goede voorbeeld hé, van andere eisen dat ze een job doen waar jij je te goed voor voelt, dat gaat niet op hoor kerel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1956 |
Banneling
|
![]() Laten we toch ernstig blijven.
Iedereen moet moeite doen naar eigen kunnen, toch als je als werkzoekende een dopgeld int. En iedereen zal betaald worden volgens capaciteiten en/of inspanning. Dat is toch de logica zelve. Laten we wel wezen in deze. Elkeen mag meedoen aan examens/sollicitatie's voor erg goed betaalde betrekkingen. Als je in je apejaren het naar de vaantjes helpt, en, nog erger, als je aap blijft, moet je maar de gevolgen dragen. Wij zien hier, op onze studiedienst, zovele voorbeelden van. Met 1 constante... Later hebben ze altijd spijt omdat ze niet meer uit de miserie raken. Op dit forum zitten nogal wat van die jonge struisvogeltjes die het beter menen te weten. Maar het echte leven is wel veel harder dan een forumpje. Nog een pikant detail... De meesten bekennen dat ze eigenlijk wel wisten dat ze verkeerd bezig waren, in hun jonge jaren. Maar ze redeneerden altijd: "later zien we wel". Ze zien nu. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1957 |
Europees Commissaris
|
![]() Onafgezien van de lonen, wat verstaan de meeste onder jullie over "arbeidsvreugde"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1958 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom zijn ze duur.
![]() |
![]() |
#1960 |
Minister-President
|
![]() Komaan zeg, mambo jij als stadsmens heb je al ooit eens aardbeien gekweekt? ik wel! is een makkie, deed dat al van toen ik 10 jaar was dus zou ik zeggen life-level 3... Een seizoen kan al eens tegenslagen, maar dat moet men er maar bijnemen. Meestal is goed weer voor het ene, slecht weer voor het andere...