Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2006, 14:39   #181
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Leg dat eens uit. Tegenstander zijn van het concept van "multiculturele maatschappij" houdt in dat je een "échte racist" bent?
Ik zie het anders. Ik ben evenzeer tegen het streven naar een "multiculturele maatschappij", maar ik ben niet de persoon die gaat zeggen zo'n samenleving geen slaagkansen zou hebben. Anti-monoculzeloten vind ik zo ook absurd. Multiculturaliteit is in geen opzicht een doel...

Over die échte racisten: ik bedoel hiermee mensen die in de periode toen geloofd was dat de daders van de MP3-moord Noord-Afrikanen waren dit misbruikten voor politieke doeleinden. Persoonlijk vind ik dat men nog zuinig is geweest met stigmata te plaatsen op een hele gemeenschap en dat enkel echte racisten (i.e. mensen die geen nuances kunnen plaatsen bij Noord-Afrikanen) haat trachtten te spuien.

Ik vind dat men te overdreven roept van "hypocriete westerlingen" in dit subforum en overigens de gehele media (collumns genoeg). Het is zó erg geworden dat men van een Roma een blanke godvruchte Slavische katholieke Pool die heiliger dan paus Johannes Paulus II was maakt.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 mei 2006 om 14:52.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 15:34   #182
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Indien permanent een aantal mensen crimineel gedrag, dat kan gelinkt worden aan een boel factoren van sociaal economische aard, van persoonlijke aard blijven linken aan het uitzicht van mensen dan hebben die problemen.
Zoals mensen die blijven ontkennen en naast de kwestie lullen een probleem hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 16:38   #183
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Kort samengevat moeten en zullen die Polen dus als Noordafrikanen geklasseerd worden, enkel voor de propaganda van het Vuil Belang.
Moeten?
Niemand moet wat dan ook.
Niemand heeft de naaste getuigen van Joe's moord verplicht om als Noord-Afrikanen te klasseren. En ze werden er zeker niet voor betaald door het VB. Of kan je die onzin bewijzen Filo?
Feit is dat steeds dezelfde allochtone groep eruit springt op crimineel vlak, gegeven dat ze zelf hoegenaamd zelf niet meer betwisten, en er dus een fenomeen van gewenning is ontstaan.

Citaat:
VB-ers maken er een triestige klucht van...plat racisme: de Goebbelsachtige stroom van haatpropaganda en verdachtmakingen vanwege het Vuil Belang
Nee, het zijn racisten als jij die er een triestige klucht van maken. Jullie ontkennen de realiteit en maken het probleem bijgevolg onbespreekbaar. Tegelijkertijd hangen jullie zelf de platte racist uit met een Goebbelsachtige stroom van haatpropaganda tegenover iedereen die de dingen bij naam durft te noemen. Vervang het woord j..d in 'vuile j..d' door het woordje 'belang' of 'belang-er', en daar heb je het 21ste eeuw neo-racisme.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 19:18   #184
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Bah, niet meer als Rode Bert die naar aanleiding van wat hij noemde "een racistische moordaanslag in Zellik", de blanke medemens en de rechtse in het bijzonder, collectief en voorbarig meende te moeten met de vinger wijzen.

Ook Filosoof is dat zelfde bedje ziek hoor.
Zo zie je maar hoe vooringenomen die blinde mollen zijn.

Oorspronkelijk bericht door filosoof
Zoals die azielzoeker die afgetuigd werd in een tankstation, met wat racistische taal erbij natuurlijk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 20:57   #185
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
(tegen Miss Kakel) : Ge hebt er vooral een problemen mee dat ge niet kunt toegeven dat er met die bevolkingsgroep het meeste problemen zijn.
Bobke,
daarom dramt Juffrouw K. Kakel ook zo tegen mij en doet alsof ze een multiculti priesteres is die 3talige kleine helden lesgeeft... Om haar gelijk te krijgen voor iets dat helemaal geen gelijk nodig heeft.

Of zoals een echte filosofe zei: "Zij die brullen hebben altijd ongelijk."
Zij die doordrammen ook.

Ik sta nog steeds versteld hoe de Franstalige pers de berichtgeving op totaal andere wijze aan het licht bracht als de Nederlandstalige.

[size=2]In �*lle Vlaamse pers, VRT, VTM, De Morgen, De Standaard, Het Nieuwsblad, werd namelijk gezegd, naar aanleiding van de berichten van het Parket, dat het om Noord Afrikanen ging.[/size]

De Franstaligen lieten dat achterwege; en Lauretteke Onckelincx die moest nog eens extra met haar bestraffende vingertje wijzen naar het stoute publiek dat inderdaad, nét als al die Marokkanen die ook walgden van de moord, hadden geloofd dat het dit keer om 2 N-Afrikanen ging.

Net zoals de Marokkaanse vrouw, die ik, 2 dagen na de moord op Joe, op het Centraal Station ontmoette, en die de tante van Joe en mij huilend vertelde:

"Ik ben het zat om deel uit te maken van mensen die dit doen! Het gebeurt de hele tijd! Normaal loopt het hier (CS Brussel, lokettenhal) vol van dat schorum, en nu zie je ze toevallig niet meer! Het is vreselijk wat ze allemaal uitrichten! Ik ben ook Marokkaanse en mijn man komt van Tunesië en onze 4 kinderen zijn prima kids, en we wonen net buiten Brussel, het leven hier is vreselijk geworden door al dat crapuul hier in de stad! Ik heb ook altijd angst, als mijn dochter met de trein door Brussel moet komen! Ik schaam me dat ik uit dat land kom."

Ik heb haar gezegd: "Schaam je niet, het is niet jouw schuld, jij doet wat je kunt en je doet dat goed. Maar blijf wel spreken, voor al degenen die dat niet eens meer durven. Naar jou zullen ze luisteren!"

Ik heb haar mijn visitekaartje gegeven.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 5 mei 2006 om 21:09.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 21:14   #186
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Leg dat eens uit. Tegenstander zijn van het concept van "multiculturele maatschappij" houdt in dat je een "échte racist" bent?
Frank valt. Traag. Maar hij valt!!!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 23:06   #187
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge hebt er vooral een problemen mee dat ge niet kunt toegeven dat er met die bevolkingsgroep het meeste problemen zijn.
Neenee, je leest niet goed. Ik heb een probleem met:

Citaat:
de vanzelfsprekendheid waarmee mensen (en ja, niet alleen PollyCorrect maar ook het Parket, de media en de huilende wolven in het bos) hun vooroordelen vertalen naar absolute waarheden en bovendien mensen of organisaties die daarin niet willen volgen, verdacht maken en beschuldigen van kwade trouw.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 23:16   #188
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
daarom dramt Juffrouw K. Kakel ook zo tegen mij
Sorry als je de indruk hebt dat ik je persoonlijk viseer. Dat is niet zo, er zijn in dit debat nogal wat flaters geslagen. Ik vind de stelling
[SIZE=3][SIZE=2]"Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat"
[/SIZE]
[/SIZE]alleen bijzonder veelzeggend.

Citaat:
Om haar gelijk te krijgen voor iets dat helemaal geen gelijk nodig heeft.
Mensen die gelijk hebben, hoeven geen gelijk te krijgen. Maar mensen die schrijven:

[SIZE=3][SIZE=2]"Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat"
[/SIZE]
[/SIZE]
die hebben zeker ongelijk en het zou hen sieren als ze dat konden toegeven.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 00:17   #189
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Welke pechvogel heeft dat nu eigenlijk geschreven:
Citaat:
[/SIZE]
[/SIZE]
Is die hier nog op het forum?
Ik zou mij doodschamen. Is er een prijs voor de ultieme blunder voorzien op dit forum?
De pers beschuldigen van haar werk goed te doen!
Het is in elk geval bijna zo stom als tegen een flik zijn benen pissen en te vragen naar de openbare toiletten...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 mei 2006 om 00:18.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 11:32   #190
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we ons afleiden van het onderwerp van deze topic?

Moeten we het nu over de oorsprong van Manuel hebben?

Die interesseert me echt geen r**t.

Waar komt dat taboe in de Franstalige pers vandaan? waar zijn ze bang van?
Aha, natuurlijk weten we dat allang. Phillippe Moureau en zijn stemmen. Die heeft de krantjes gevraagd hier vriendelijk wat discreet over te zijn.
Waar komt dat taboe in de Franstalige pers vandaan? waar zijn ze bang van?
Gewoon bang, dezelfde stommiteiten te schrijven als de vlaamse pers?
De Vlaamse hoofdredacteurs hebben zich bijna allen in bochten moet wringen toen bleek hoe ze zich hadden laten beïnvloeden door de Vuil Belanghetze..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 11:35   #191
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pollycorrect
"Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat"
Citaat:
"Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat"
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 6 mei 2006, 11:36   #192
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oud 6 mei 2006, 11:37   #193
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Frank valt. Traag. Maar hij valt!!!
Zonder overtuigende argumentatie zal er niets vallen, Feremans. Beter je best doen.
Oud 6 mei 2006, 11:37   #194
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we ons afleiden van het onderwerp van deze topic?
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2006 om 11:39.
Oud 6 mei 2006, 11:47   #195
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaamse hoofdredacteurs hebben zich bijna allen in bochten moet wringen toen bleek hoe ze zich hadden laten beïnvloeden door de Vuil Belanghetze..
Het Vlaams belang heeft niets te maken met de misvatting dat het over Noord-Afrikanen ging - misvatting overigens gretig aangenomen door de pc media en de Noord-Afrikaanse moslimgemeenschap zelf.
't Is natuurlijk wel mogelijk dat het feit dat het ging over illegale Roma - zigeuners die al enkele keren met gerecht en politie in 'aanraking zijn gekomen' het VB veiligheidsthema de toekomstige kiezers meer zal doen aanspreken.
Tot spijt van wie het benijdt.

Laatst gewijzigd door stab : 6 mei 2006 om 11:48.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 17:15   #196
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het Vlaams belang heeft niets te maken met de misvatting dat het over Noord-Afrikanen ging - misvatting overigens gretig aangenomen door de pc media en de Noord-Afrikaanse moslimgemeenschap zelf.
't Is natuurlijk wel mogelijk dat het feit dat het ging over illegale Roma - zigeuners die al enkele keren met gerecht en politie in 'aanraking zijn gekomen' het VB veiligheidsthema de toekomstige kiezers meer zal doen aanspreken.
Tot spijt van wie het benijdt.
Het resultaat van een niet-aflatende goebbelsachtige Vuil Belanghetze tegen vreemdelingen van Noordafrikaanse origine...
Als jij er je voordeel wil uithalen dat mensen van Noordafrikaanse origine zich distancieerden van de daders van het gebeurde is daar een woord voor: VB-lijkenpikker

Het is jullie opgevallen dat die misvatting niet gedeeld werd door de franstalige media en nu zijn jullie daarover kwaad op hen: dat zegt ruim genoeg over jullie motieven en tactiek: de franstalige media lieten zich [SIZE=4]niet[/SIZE] misleiden...meer moet je niet vragen:_p
Het bestaaan van deze topic is daar een bewijs van

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2006 om 17:27.
Oud 6 mei 2006, 18:13   #197
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wil da zeggen dat nederlandstalige of duistalige pers racistisch behandelen of wat?
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 18:35   #198
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
wil da zeggen dat nederlandstalige of duistalige pers racistisch behandelen of wat?
Over de duitstalige pers heb ik geen idee, wat betreft de nederlandstalige pers las ik in hoeveel bochten de hoofdredacteurs zich wrongen om de depubliceerde stommiteiten goed te maken..

verder:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Heel vreemd dat de kameraad van Joe hen niet beschreef als zijnde Noord-Afrikanen ...
Ik veronderstel nochtans dat die jongen er wel héél dicht op stond, neen?
De gebrainwashte verbeelding deed de rest

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2006 om 18:35.
Oud 6 mei 2006, 18:45   #199
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Sorry als je de indruk hebt dat ik je persoonlijk viseer. Dat is niet zo, er zijn in dit debat nogal wat flaters geslagen. Ik vind de stelling
[/SIZE]
[/SIZE]alleen bijzonder veelzeggend.

Mensen die gelijk hebben, hoeven geen gelijk te krijgen. Maar mensen die schrijven:

[/SIZE]
[/SIZE]
die hebben zeker ongelijk en het zou hen sieren als ze dat konden toegeven.
Citaat:
Heel vreemd dat de kameraad van Joe hen niet beschreef als zijnde Noord-Afrikanen ...
Oud 6 mei 2006, 18:47   #200
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Het resultaat van een niet-aflatende goebbelsachtige Vuil Belanghetze tegen vreemdelingen van Noordafrikaanse origine...
Als jij er je voordeel wil uithalen dat mensen van Noordafrikaanse origine zich distancieerden van de daders van het gebeurde is daar een woord voor: VB-lijkenpikker

Het is jullie opgevallen dat die "misvatting" niet gedeeld werd door de franstalige media en nu zijn jullie daarover kwaad op hen: dat zegt ruim genoeg over jullie motieven en tactiek: de franstalige media lieten zich [SIZE=4]niet[/SIZE] misleiden...meer moet je niet vragen:_p
Het bestaan van deze topic is daar een bewijs van
Citaat:

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2006 om 19:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be