Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2006, 16:53   #121
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Zelden zo'n openlijk sarcastische tekst van Superstaaf gelezen. Dat "lichtende voorbeeld voor miljoenen zwijgende Belgen", die "balsem voor de ziel"...
Bij nader toezien lijkt het me ook nogal gechargeerd, maar ik steek het op de emotie van het moment.........

In ons politieke bollenkraam worden de partijen die klaar en duidelijk met één of twee standpunten naar buiten komen maar al te zeldzaam.
Ofwel verzeilen ze in kartels waar hun ideologie verzuipt en gerecupereerd wordt door de grote broer om enkel nog misbruikt te worden als zeteltjeswinners betaald met een flutmandaat als zwijggeld. Ofwel blijven ze eenzaam opboksen tegen de kiesdrempel en bloeden ze stilletjes dood.
Deze verschraling is jammer om meer dan één reden: wanneer een partij met één voornaam standpunt naar buiten komt, dan kunnen we quasi zeker zijn van de bedoeling van de kiezer die er op stemt. Dit verdwijnt eens ze samen met anderen in koppelverkoop gaan.

Citaat:
Hij gaat het hier meteen ontkennen, maar volgens mij is onze Staaf stilaan zijn Belgicistische pastiche aan het opgeven.
't Kwam recht uit mijn hart. Ik bewonder BuB en LSP die zonder steun van de media, en zonder in de kont van grote partijen te kruipen, compromisloos hun ding blijven doen, gaan waarvoor ze staan en klaar en duidelijk naar de kiezer trekken.
Als het hen niet voor de wind gaat, om wat voor reden dan ook, dan wordt het mij soms te machtig, en moet ik eens even tekeer gaan.
Het is er niet minder gemeend om.
Oud 7 mei 2006, 16:59   #122
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik bewonder BuB en LSP die zonder steun van de media, en zonder in de kont van grote partijen te kruipen, compromisloos hun ding blijven doen, gaan waarvoor ze staan en klaar en duidelijk naar de kiezer trekken.
da's idd iets waar ik ook mee akkoord ga.
respect voor idealisme
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 17:00   #123
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij nader toezien lijkt het me ook nogal gechargeerd, maar ik steek het op de emotie van het moment.........

In ons politieke bollenkraam worden de partijen die klaar en duidelijk met één of twee standpunten naar buiten komen maar al te zeldzaam.
Ofwel verzeilen ze in kartels waar hun ideologie verzuipt en gerecupereerd wordt door de grote broer om enkel nog misbruikt te worden als zeteltjeswinners betaald met een flutmandaat als zwijggeld. Ofwel blijven ze eenzaam opboksen tegen de kiesdrempel en bloeden ze stilletjes dood.
Deze verschraling is jammer om meer dan één reden: wanneer een partij met één voornaam standpunt naar buiten komt, dan kunnen we quasi zeker zijn van de bedoeling van de kiezer die er op stemt. Dit verdwijnt eens ze samen met anderen in koppelverkoop gaan.

't Kwam recht uit mijn hart. Ik bewonder BuB en LSP die zonder steun van de media, en zonder in de kont van grote partijen te kruipen, compromisloos hun ding blijven doen, gaan waarvoor ze staan en klaar en duidelijk naar de kiezer trekken.
Als het hen niet voor de wind gaat, om wat voor reden dan ook, dan wordt het mij soms te machtig, en moet ik eens even tekeer gaan.
Het is er niet minder gemeend om.
Ik ben het geen 100, maar 105 pct met deze attitude eens, hoor. Elke partij is een aanwinst voor de democratie, hoe duidelijker hoe beter. En ik ben misschien wat bevooroordeeld, maar ik zie hierboven ook geen echt harde ontkenning van mijn interpretatie.
Oud 7 mei 2006, 17:04   #124
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt nog gelijk ook. 2 standpunten van een bepaalde partij slaan duidelijk aan. bv "belgie barst" en "eigen volk eerst"

Laatst gewijzigd door Riksken : 7 mei 2006 om 17:04.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 17:17   #125
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ach, quatsch. De VB-stemmers stemmen uit algemeen protest tegen de particratie of tegen de vreemdelingen. De meeste weten niet eens dat het VB tegen België is.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 17:22   #126
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ach, quatsch. De VB-stemmers stemmen uit algemeen protest tegen de particratie of tegen de vreemdelingen. De meeste weten niet eens dat het VB tegen België is.
Geloof het of niet, maar ben zeer gelukkig met je denkwijze.
Oud 7 mei 2006, 17:24   #127
bartje
Minister-President

Standaard

Ik denk juist dat de meesten die voor het VB stemmen juist wel weten dat die partij tegen België is. Ik dacht dat destijds (1978 dacht ik) die partij daaruit onstaan was voor een onafhankelijk Vlaanderen of ben ik mis?
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 17:27   #128
Ambiorix

Standaard

ik geloof dat maar 10% ofzo van de blokstemmers geen separatist is..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 17:28   #129
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Ik denk juist dat de meesten die voor het VB stemmen juist wel weten dat die partij tegen België is. Ik dacht dat destijds (1978 dacht ik) die partij daaruit onstaan was voor een onafhankelijk Vlaanderen of ben ik mis?
Alleen idioten weten nie dat die partij tegen België is, maar hun succes hebben ze grotendeels behaald met hun racistisch discours.(voor 1991 was het grotendeels een hobbyclubje van Dillen).

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 17:57   #130
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Alleen idioten weten nie dat die partij tegen België is, maar hun succes hebben ze grotendeels behaald met hun racistisch discours.(voor 1991 was het grotendeels een hobbyclubje van Dillen).
Idioten, daar zeg je zoiets.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 18:17   #131
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Idioten, daar zeg je zoiets.
Zelfkennis is het begin der wijsheid, hans.
Oud 7 mei 2006, 18:50   #132
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij af of de bub wel op ideologische beginselen is gebaseerd. Volgens mij is hans gewoon de zoveelste machtswellusteling die een clubje opricht omdat hij in de echte politiek zou verzuipen.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 19:18   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de B.U.B. gaat het beter dan ooit.

We maken een nieuwe, dynamische ploeg en het ziet er goed uit.

Het vertrouwen is terug en dat is het belangrijkste.
Hoe? Was het vertrouwen dan zoek? En wat stelt die "nieuwe ploeg" eigenlijk voor als men dezelfde mensen erin ziet als voorheen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 19:20   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat verenigd moet zijn, zal nooit gescheiden worden.
Wat dus een pleidooi is tegen België, daar het een schandmerk is van de scheiding der Nederlanden.

Bovenstaande zin lijkt wel zo uit de mond te komen van Joris van Severen. Wie had dit ooit van Superstaaf gedacht...
Oud 7 mei 2006, 19:32   #135
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze komen dan ook 100 keer meer in de media !

Juist ja, het grote Vlaamsche media complot.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 19:34   #136
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heet: een stap terugzetten om beter vooruit te gaan.

En dat noem jij positief?
Oud 7 mei 2006, 19:36   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Juist ja, het grote Vlaamsche media complot.
Misschien kan Zijne Doorluchtigheid Hans I le Grand, Président-Fondateur et Grand Timonier, ons dan even verklaren hoe hij er niet in slaagt evenveel of meer mensen op de been te krijgen voor een belgicistische bijeenkomst, terwijl de IJzerwake dat wel kan. Juist die laatste krijgt ook geen plaats in de media.
Oud 7 mei 2006, 19:45   #138
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien kan Zijne Doorluchtigheid Hans I le Grand, Président-Fondateur et Grand Timonier, ons dan even verklaren hoe hij er niet in slaagt evenveel of meer mensen op de been te krijgen voor een belgicistische bijeenkomst, terwijl de IJzerwake dat wel kan. Juist die laatste krijgt ook geen plaats in de media.

Ik meen te weten dat Hans 1 le Grand de magere opkomst op een geflopte manifestatie van bub weet aan verkeersproblemen.
Oud 7 mei 2006, 19:51   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik meen te weten dat Hans 1 le Grand de magere opkomst op een geflopte manifestatie van bub weet aan verkeersproblemen.
Inderdaad, er zou toen file geweest zijn op de Brusselse Ring waardoor de honderdduizenden belgicisten niet naar de Munt konden komen. Althans, dit is de uitleg volgens het Grote Sprookjesboek van Hans I le Grand.
Oud 7 mei 2006, 20:02   #140
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Dat Sprookjesboek klopt toch niet helemaal met de waarheid blijkbaar!
Ik dacht al dat het onmogelijke in hetlaatste zinnetje op een drukfout berustte.

Citaat:
En België, en de monarchie, leefden nog lang en gelukkig.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 7 mei 2006 om 20:02.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be