Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2006, 21:08   #1041
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

liberalen zijn ok percalion; zolang ze maar zo links als de pest zijn .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 22:07   #1042
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
liberalen zijn ok percalion; zolang ze maar zo links als de pest zijn .
Helaas ben ik van de bijna-anarchistische strekking
Oud 7 mei 2006, 22:08   #1043
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
het enige waarvoor de staat in jouw strekking moet instaan is de bescherming van het private EIGENdom.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 22:20   #1044
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
het enige waarvoor de staat in jouw strekking moet instaan is de bescherming van het private EIGENdom.
'tuurlijk. En het bestraffen van misdadigers die de eigendom niet respecteren dus.
Oud 7 mei 2006, 23:14   #1045
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pff belachelijk. De belastingscenten van ons studentje zijn vakantiejobke van twee weken pfff ocharme toch hoor
een vakantie job hoeft geen belastingen te betalen

u wil niet werken, maar blijkbaar was naar school gaan ook te veel moeite.
Oud 7 mei 2006, 23:41   #1046

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
een vakantie job hoeft geen belastingen te betalen
allee als ge gelijk hebt hebt ge gelijk hoor.

Citaat:
u wil niet werken, maar blijkbaar was naar school gaan ook te veel moeite.
wat weet u nu over mijn school verleden ? Nu is het in alle geval wel zo dat ik op school zeker niet zelf heb leren denken. en mijn diploma heeft me ook niet tegen armoede beschermt.

blijkbaar is nadenken over wat ze kunnen weten en wat puur vooroordelen zijn voor sommigen hier blijkbaar ook teveel moeite .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 mei 2006 om 23:42.
Oud 8 mei 2006, 05:06   #1047
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het minimumloon is zo'n maatregel. Zoals Cynicus aanhaalt verstoort ze de arbeidsmarkt en zorgt ze voor werkloosheid bij jongeren en laaggeschoolden. Is dat dan zo sociaal?
Nee, als ze morgen het minimumloon moesten afschaffen en al de mensen van de EU vrij mogen gaan werken waar ze willen (bvPOLEN)dan zal je eens wat zien ze.
Dan komen we gewoon niet meer aan den bak, of wij moeten ook voor een hongerlootje gaan werken.
Wat mij betreft moet het minimumloon zeker blijven bestaan samen met de andere sociale verworvenheden.
Wat die laaggeschoolde betreft moet ik nu eerlijk zeggen dat ik elke dag goede initiatieven van onze overheden zie(zoals Vitamine W).
Met de lonen vrij te maken zorgen ze enkel dat er kunstmatige laaggeschoolde blijven bestaan voor goedkopere arbeidskrachten.
Heel sociaal hé
Oud 8 mei 2006, 06:35   #1048
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nee, als ze morgen het minimumloon moesten afschaffen en al de mensen van de EU vrij mogen gaan werken waar ze willen (bvPOLEN)dan zal je eens wat zien ze.
Dan komen we gewoon niet meer aan den bak, of wij moeten ook voor een hongerlootje gaan werken.
Wat mij betreft moet het minimumloon zeker blijven bestaan samen met de andere sociale verworvenheden.
Wat die laaggeschoolde betreft moet ik nu eerlijk zeggen dat ik elke dag goede initiatieven van onze overheden zie(zoals Vitamine W).
Met de lonen vrij te maken zorgen ze enkel dat er kunstmatige laaggeschoolde blijven bestaan voor goedkopere arbeidskrachten.
Heel sociaal hé
Niet bepaald, want door het opschorten van het minimumloon krijgen juist die laaggeschoolden die nu niet aan werk geraken omdat ze te duur zijn voor de werkgever (omdat hun "marktwaarde" laag ligt) de toegang tot de markt.

Het is niet zeker in een libertaire maatschappij of ze minder zouden verdienen dan wat nu het minimumloon is, gezien de overheidsdruk wegvalt. Indien iemand zonder diploma en zonder ervaring zich op de markt begeeft, zal hij, door zich een tijd aan een lager loon te onderwerpen, ervaring kunnen krijgen waarbij hij gradueel juist meer gaat verdienen.

Over migratie kunnen we kort zijn, omdat het normaal geen probleem is. In een vrije markt systeem bestaat enkel vrijwillige solidariteit - ware sociabiliteit - en dus kan men de grenzen beter opengooien. Want tenslotte, wat zou een migrant hier komen zoeken indien er geen verzorgingsstaat is - en als die er niet is: komen enkel de mensen naar hier die werk gevonden hebben omdat hun marktwaarde die "transfer" toelaat. Dat zie je bijvoorbeeld nu in Dubai (en dat werkt daar toppie). Maar soit, migratie is een andere discussie.
Oud 8 mei 2006, 07:53   #1049
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Heel sociaal hé
De sociale economie heeft op zich een goede doelstelling. Het is ontstaan vanuit het besef dat veel werklozen geen kansen krijgen op de arbeidsmarkt om uiteenlopende redenen. Langdurig werklozen, laaggeschoolden maar ook mensen die een zwakke gezondheid hebben, die door familiale, psychische of andere redenen niet mee kunnen in het gewone arbeidscircuit. Op zich een goed initiatief dus maar helaas in de praktijk voor heel wat verbetering vatbaar.

In heel wat gevallen biedt de tewerkstelling in de sociale economie onvoldoende zekerheid. Zo zal men bvb mensen die met een leefloon moeten rondkomen voor een jaar tewerkstellen met een artikel 60 zodat ze daarna kunnen gaan stempelen. Er wordt gewerkt met activa banen en allerlei andere nep-contracten, met PWA vergoeding en vaak zelfs als vrijwilliger. Sommige mensen worden gedwongen om vrijwilligerswerk te doen in de sociale economie.

Het resultaat is dat je vaak op dezelfde werkvloer werknemers hebt die voor hetzelfde werk een heel verschillende vergoeding ontvangen. De één krijgt via een contract x aantal euro, een ander ontvangt een stuk minder loon terwijl hij dubbel zoveel uren klopt, nog een ander werkt er gratis en nog een ander krijgt enkel een onkostenvergoeding.
Dit zorgt uiteraard voor onderlinge wrevel. Komt daar nog eens bij dat velen geen enkele zekerheid hebben en weten dat het elk moment gedaan kan zijn voor hen. Het is immers altijd maar afwachten hoe het met de subsidies zit en veel hangt ook af of de personen die beslissen over je tewerkstelling een boontje voor je hebben. Soms worden er dan plots een paar contracten uitgedeeld, waarom die ene er wel één krijgt terwijl de ander verder moet blijven werken met pwa of onkostenvergoeding is dan altijd de grote vraag. Van grote arbeidsvreugde is hier dan ook geen sprake.

Als de tewerkstelling in de sociale economie voor sommigen plots afgelopen is (meestal nogal onverwachts), dan staan ze weer even ver als voor die tewerkstelling, nergens dus. Tewerkstelling in de sociale economie is namelijk geen enkel voordeel om aan een gewone job te geraken, integendeel. Velen vallen dan weer terug in hun situatie van voorheen, vaak raken ze ook helemaal geïssoleerd doordat vaak de sociale contacten (bijna) uitsluitend de contacten met collega's waren. Daar houden velen dan ook een ferme kater aan over, het gevoel gebruikt te zijn als goedkope of gratis werkkracht en vervolgens eenvoudig weg gedropt te worden.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 10:15   #1050
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
belachelijke ideologie trouwens. Als je het RECHT geniet van bescherming, tel dan eerst maar eens uit wekle PLICHT daar voor in de plaats staat. De kapitaalkrachtigen moeten verhoudingsgewijs aan hun kapitaal die plicht uitvoeren. zonder recht-plicht systeem staat ge nergens met uw "Staat".
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 12:15   #1051

Standaard

Citaat:
anarcho-kapitalistische strekking me dunkt. soit zuiver kapitalisme is idd je reinste anarchie ( en dan anarchie geladen met de negatieve connotatie ).
Oud 8 mei 2006, 12:18   #1052

Standaard

soit indien er een onvoorwaardelijk basisinkomen zou worden ingevoerd dat voldoende is om de basisbehoeften te dekken en dat aangepast wordt aan de prijzen van de basisbehoeften dan zou een minimumloon denk ik idd niet meer nodig zijn.
Oud 8 mei 2006, 12:33   #1053
Don Quichote
Banneling

Standaard

soit indien er een onvoorwaardelijk basisinkomen zou worden ingevoerd dat voldoende is om de basisbehoeften
--------------------------------------------------------------

Als argument waardeloos, want u weet wel dat het er nooit van zal komen.
Ik heb nog geen enkel zinnig politieker of burger tegengekomen die daar in gelooft.

Vivant loopt wat te kwelen, maar zijn gewoon keffertjes die de VLD mogen meehelpen vergroten.
Tot de ogen opengaan van de Vivantstemmertjes natuurlijk.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 12:36   #1054
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zelf ben totaal tegen de sociale tewerkstelling, en andere vormen van nepstatuten.
Iedere werkende mens heeft recht op een volwaardig arbeidscontract
Mensen die nu door Vitamine W tewerkgesteld worden hebben dan ook een volwaardig arbeiderscontract, als de overheid iets goed doet durf ik het ook zeggen.
Natuurlijk Debbie zijn er nog heel veel mensen met zo een rot nepcontractje tewerkgesteld zijn wat eigenlijk niet zou mogen.
Hier faalt de overheid duidelijk, en dat is inderdaad en bron naar de armoede toe.
Ook het afschaffen van de minimumlonen zou veel armoede en uitbuiting van laaggeschoolde of mensen met mindere mogelijkheden teweegbrengen
Ik verzet mij er dan ook tegen tot en met, voorbeelden van wat ik bedoel beginnen we in Nederland te zien op zowat alle domijnen, de zorgverzekering is daar een heel goed voorbeeld van, kleinverdieners hebben het geld niet om op een juiste manier verzorgd te worden

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 8 mei 2006 om 12:46.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 12:42   #1055
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
soit indien er een onvoorwaardelijk basisinkomen zou worden ingevoerd dat voldoende is om de basisbehoeften te dekken en dat aangepast wordt aan de prijzen van de basisbehoeften dan zou een minimumloon denk ik idd niet meer nodig zijn.
Daar heb je overschot van gelijk in,maar zolang het onvoorwaardelijk basisinkomen er nog niet is mogen die minimumlonen niet verdwijnen
Oud 8 mei 2006, 12:48   #1056
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Niet bepaald, want door het opschorten van het minimumloon krijgen juist die laaggeschoolden die nu niet aan werk geraken omdat ze te duur zijn voor de werkgever (omdat hun "marktwaarde" laag ligt) de toegang tot de markt.

Het is niet zeker in een libertaire maatschappij of ze minder zouden verdienen dan wat nu het minimumloon is, gezien de overheidsdruk wegvalt. Indien iemand zonder diploma en zonder ervaring zich op de markt begeeft, zal hij, door zich een tijd aan een lager loon te onderwerpen, ervaring kunnen krijgen waarbij hij gradueel juist meer gaat verdienen.
*kuch*
Oud 8 mei 2006, 13:00   #1057
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het onvoorwaardelijk basisinkomen
Ik snap niet hoe iemand zo geestesziek kan zijn om hier op dit forum en in een al even meelijwekkende vereniging als het VWS zo veel moeite wil doen om toch maar geld te krijgen om niks te hoeven doen.

Ik heb er compassie mee, echt waar... zielig gewoon.

Laatst gewijzigd door genehunter : 8 mei 2006 om 13:00.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 14:52   #1058
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Ik snap niet hoe iemand zo geestesziek kan zijn om hier op dit forum en in een al even meelijwekkende vereniging als het VWS zo veel moeite wil doen om toch maar geld te krijgen om niks te hoeven doen.

Ik heb er compassie mee, echt waar... zielig gewoon.
Even reageren,hier kan je de officele tekst van het onvoorwaardelijke basisinkomen zoals VWS het ziet terug vinden,de tekst is nog wel niet volledig af maar er wordt aan gewerkt http://www.vierdewereldsyndicaat.org/?q=node/759 Derest van Uwe uiteg laat ik voor wat hem is
Oud 8 mei 2006, 17:53   #1059
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en dan anarchie geladen met de negatieve connotatie .
lol bestaat dan het omgekeerde?
Oud 8 mei 2006, 17:55   #1060

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
lol bestaat dan het omgekeerde?
ja idd anarchie in de zin van vrijheid. Of beschouwd u vrijheid als iets negatiefs soms - lol.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be