![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je dan dat de Belgische Voetbalbond veel mooier werk aflevert dan de Vlaamse TennisVereniging en de Associatoin Francophone de Tennis?
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 8 mei 2006 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toen de ploeg "Rode Duivels" veel succes hadden, was die Belgisch. Voor tennis vergaapt men zich op het talent van twee mensen, waarvan al zeker is dat ze niet onmiddellijk opvolgers zullen hebben. Zoals ook hier niemand zo onmiddellijk Eddy Merckx heeft geëvenaard. De sporters zelf profileren zich als Belgisch. Opsplitsen betekent versnippering, dat is wat ik bedoel.
![]() |
![]() |
#43 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle adviescommissies stellen een splitsing van de voetbalbond voor, alleen een stel seniele bejaarden probeert die splitsing nog krampachtig tegen te houden. Citaat:
Citaat:
Of bedoel je evenaren op sportief niveau ipv op groeihormonen-niveau? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat 'diezelfde bourgeoisie terug naar af gaat' kan ik alleen maar toejuichen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Clijsters, Malisse, Henin, de broers Rochus, Norman, Flipkens, enz...
Die mensen hebben het vooral gemaakt door persoonlijke inspanningen. Tennis is een zeer individuele sport, niet zoals voetbal. Er is in elk geval geen aanwijzing dat een Belgische school dit niet zou gekund hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sport hoeft dan ook geen overheidsbekommernis te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als er één goede Nederlandstalige coach is, en één Franstalige, dan heeft België er twee. Hoe je het ook draait of keert: splitsen versnippert, en dat betekent kwaliteitsverlies. Een nationale voetbalbond staat meer regionale/provinciale werking niet in de weg, in tegendeel, alle niveaus zijn nodig.
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dat u als lid vd vroegere Franzose bourgeoisie in Vlaanderen het daar moeilijk mee hebt, kan u niet verhelen, he?
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen...? De Rode Duivels zijn nog steeds Belgisch, en ze bakken er tegenwoordig niet veel van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vond het ontzettend grappig toen ik het hoorde, maar kan me niet meer herinneren van welke politicus die uitspraak afkomstig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat de staat zich uiterst terughoudend hoort op te stellen als het over het propaganderen van ideeën en ideologieën gaat. Dat behoort tot het exclusieve terrein van de burger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beschouwing terzijde. Stel: ik ben gescheiden van mijn voormalige echtgenote. Ons gezin (geen kinderen) is versnipperd. Sindsdien heeft mijn leven (én dat van mijn voormalige echtgenote) heel wat aan kwaliteit gewonnen. Wat nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.jmdedecker.com/teksten2.php?idg=15&idt=579 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Commerciële omroepen zullen commerciële belangen verdedigen. Daarnaast is een overheidszender nodig als tegengewicht. Versnippering betekent schaalverkleining, minder middelen, en, in sociale context, een schraler sociaal kapitaal. Voor sommige zaken hebben je immers een minimum-grootte nodig. Daarentegen is diversiteit nodig, bv op sportgebied: tennis of voetbal op alle niveau's: niet alleen topsport telt. Privézaken zijn privézaken. Het is niet aan mij om te oordelen over concrete gevallen. In het algemeen, als maatschappij beschouwing, vind ik dat het vergrote aantal scheidingen, en de "seriële monogamie" van mensen die niet meer huwen, een vorm van sociale en emotionele armoede, ook al wordt dat door sommigen gezien als "vrijheid".
![]() |
![]() |
#57 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Omvang is een non-argument tegen scheiding. Het kan zelfs omgedraaid worden: er zijn aanwijzingen om aan te voeren dat van de best draaiende staten ter wereld, de meerderheid klein tot zeer klein zijn. Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 9 mei 2006 om 13:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Waarom legt de overheid wegen aan? Openbare dienstverlening.
Waarom een overheidszender? Objectieve informatieverschaffing. Over de functie van een openbare zender kan je hele congressen houden, dat valt dus buiten het bestek van dit forum. Citaat:
Ook daarover de de bijhorende manipulatie, bestaat een hele literatuur, zeker nu na de invoering van digitale TV. Een geval als Berlusconi toont hoe het niet moet. Dit onderwerp lijkt me echter een onderwerp voor het subforum "maatschappelijke discussies".
![]() |
![]() |
#60 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
(---> ander subforum)
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 9 mei 2006 om 13:42. |
||
![]() |
![]() |