Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2006, 16:31   #221
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ach, "one-issue", dat is maar zoals je het bekijkt. Met het communautaire standpunt ben je al zoet voor 5 jaar en andere standpunten hebben we ook.

Uiteindelijk is dat allemaal niet zo belangrijk. Mensen stemmen zelden voor programma's, maar wel voor personen.

Dat gezegd zijnde vraag ik me stellig af of de traditionele partijen wel een beter sociaal-economisch programma hebben dan wij. In de realiteit brengen ze er alleszins niet veel van terecht. De werkloosheidsgraad en de loonkost blijven immers te hoog.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 16:36   #222
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann Bekijk bericht
Ik ben er van overtuigd dat de VLD de komende verkiezingen een nederlaag zal lijden, onder meer door enkele figuren die er eigenlijk niet eens in thuishoren: JM Dedecker, Vankrunkelsven... en ook wegens het falen van sommige politici zoals De Gucht, Dewael...
Ik denk eerder dat het andersom is. Vele vinden de vld te "links" en te belgiscistisch geworden.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 16:41   #223
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Wat bedoelt u met "velen"? U bent niet met velen.
Oud 9 mei 2006, 16:45   #224
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik heb de twee verwijzingen bekeken en ik zie niet in waarom IK daar op moet antwoorden.

Beide topics gaan over de VLD en bij mijn weten ben ik daar geen lid van.
De vraag is niet aan u gesteld. Als u een beetje de zaak zou hebben opgevolgd, worden de verwijzingen gegeven na Yanns bericht. Aan hem dus gericht, daar u, ondanks een eerdere verklaring, toch niet in naam van hem kunt spreken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 16:46   #225
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Superstaaf: ik kan je gerust stellen. De B.U.B. gaat helemaal niet teloor. We hebben ze juist versterkt door ze te vernieuwen.
Vernieuwen? Waar zit de vernieuwing? Ik zie dezelfde mensen staan als weleer? Of bestaat de vernieuwing uit een nog grotere personencultus rond de doorluchtige Voorzitter-Leider?
Oud 9 mei 2006, 16:48   #226
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben van mening dat mijn stem voor de VLD veel meer gewicht in de Belgische schaal legt, dan de BUB. Ik zie geen toekomst meer in de BUB, niet zozeer omwille van het programma, maar omwille van de interne politiek die zeker geen zoden aan de Belgische dijk zal brengen.
Hoe kunt u die mening toegedaan zijn, als u weet dat de VLD (herinner u de betekenis van de eerste letter!!!) ervoor gekozen heeft om de federalistische koers te volgen, en zelfs bij partijcongresbesluit voor voorzichtig confederalisme?! U die trouwens indertijd instemde met de redenering van de oppergaai Hans I le Grand: "confederalisme en federalisme = separatisme"...
Oud 9 mei 2006, 16:48   #227
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vernieuwen? Waar zit de vernieuwing? Ik zie dezelfde mensen staan als weleer? Of bestaat de vernieuwing uit een nog grotere personencultus rond de doorluchtige Voorzitter-Leider?
Bent u dan zonder nieuws van uw spion?
Oud 9 mei 2006, 16:50   #228
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u met "velen"? U bent niet met velen.
Daarom dt het een nek aan nek race was om het voorzitterschap en spreekt men van de "rechter"zijde van de vld die aansluiting wil zoeken bij bijv. het vb.
Maar U bent natuurlijk met veel meer.

un saludo
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 16:51   #229
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
De vraag is niet aan u gesteld. Als u een beetje de zaak zou hebben opgevolgd, worden de verwijzingen gegeven na Yanns bericht. Aan hem dus gericht, daar u, ondanks een eerdere verklaring, toch niet in naam van hem kunt spreken.
Jan toch, wat u allemaal niet doet om een discussie volledig te verdraaien.

U weet goed genoeg wat ik bedoelde toen ik zei dat ik in naam van Yann en mezelf kon spreken (dat was van tel op één enkel iets). Het is niet mijn schuld dat u dat gaat weerspiegelen op alle zaken...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 17:03   #230
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Daarom dt het een nek aan nek race was om het voorzitterschap en spreekt men van de "rechter"zijde van de vld die aansluiting wil zoeken bij bijv. het vb.
Maar U bent natuurlijk met veel meer.

un saludo
Wat bedoelt u? De B.U.B. is klein, maar het aantal Belgisch-gezinden is groot.
Oud 9 mei 2006, 17:18   #231
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De VLD �*s een Vlaamse partij. Een fusie met de franstalige liberalen zou mooi zijn, al is dat momenteel niet zozeer aan de orde.
U gaat niet in op de vraagstelling:

Citaat:
Weet u trouwens waar de V in VLD eigenlijk voor staat? En weet u zelfs nog hoe u in het verleden fulmineerde tegen dat woord en waarvoor het stond?
U maakt dus nogal merkwaardige bochten: vroeger in de meest bezwarende bewoordingen fulmineren tegen alles wat van ver en dicht te maken heeft met Vlaanderen (zelfs tegen de woorden "Vlaanderen" en "Vlaams"), om dan later een partij te vervoegen die dat woord in zijn naam draagt en waarvan bepaalde leden uitgesproken federalisten zijn... De toekomst van die partij hangt immers niet af van een paar oude krokodillen als De Croo die het over enkele jaren toch voor bekeken houden. Dan komt de jonge generatie eraan die wel anders denkt.
Oud 9 mei 2006, 17:19   #232
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bent u dan zonder nieuws van uw spion?
Inderdaad, dat heeft u goed gelaten... Dus, zien we uit naar spannend nieuws over die zogenaamde vernieuwing en uitbreiding van de BUB. Een uitbreiding en vernieuwing die er blijkbaar in bestaat dat mensen de partij verlaten
Oud 9 mei 2006, 17:23   #233
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom vindt u de VLD dan anti-Vlaams?
Hunk? Waar ontwaart u dat dan?

Citaat:
Als Yann dezelfde visie als vroeger nog steeds huldigt, dan is het een compleet raadsel wat hij gaat zoeken in de VLD; een partij die voor het federalisme is en waarvan het partijcongres zelfs voor voorzichtig confederalisme stemde...
U was vroeger voor unitarisme, tegen de gewesten, tegen de gemeenschappen (u ging nog verder dan de partijlijn), tegen de federalisering, tegen zelfs gesplitste partijen... Nu vervoegt u de VLD, een partij die voor federalisme is, die een Vlaamse en geen algemeen Belgische partij is, een partij die zelfs voorzichtig confederalisme niet ongenegen is. Probeer dat nu maar eens aan elkaar te breien!
Oud 9 mei 2006, 17:24   #234
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ikzelf ben afgestapt van het idee dat een unitaire staatsstructuur prioritair is om België goed te laten functioneren. Voordat ik van de BUB had gehoord, was ikzelf geen unitarist. Toen ik mij bij hen aangesloten had, nu drie jaar geleden, vond ik het radicalere programma van BUB qua staatsstructuur belangrijk om te reageren tegen al die zinloze staatshervormingen. Helaas is het voor een kleine partij praktisch onmogelijk om zich te plaatsen in het huidige politieke landschap, denken we maar aan het totaal gebrek van media-aandacht voor die kleine (nieuwe) partijen.
Dus, u heeft ook het idee verlaten dat federalisme en confederalisme gelijk staan met separatisme, zoals u vroeger meerdere keren heeft betoogd?
Oud 9 mei 2006, 17:25   #235
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat de VLD de komende verkiezingen een nederlaag zal lijden, onder meer door enkele figuren die er eigenlijk niet eens in thuishoren: JM Dedecker, Vankrunkelsven... en ook wegens het falen van sommige politici zoals De Gucht, Dewael...
Niet door mensen als Dedecker zal de VLD schipbreuk lijden (JMdD is een stemmenkanon), maar wel door de leugens van Verhofstadt, door het gekronkel van Dewael, door de arrogantie van De Gucht, enzovoort.
Oud 9 mei 2006, 17:27   #236
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang zal, eens het haar plafond bereikt heeft (lees: de politieke rust is teruggekeerd), dezelfde afloop als al die andere extreem-rechtse partijen in het buitenland kennen (Oostenrijk, Frankrijk, Nederland...)
U "vergeet" natuurlijk de blijvende greep die de Deense radicaal-rechtse partij heeft, een positie die ze in de loop van de voorbije jaren alleen maar wist te versterken. In die partij zijn er immers geen afrekeningen onder elkaar (Nederland en Oostenrijk) en geen afscheuringen (Frankrijk). Bij het Vlaams Belang ziet er dat ook niet aan te komen.
Oud 9 mei 2006, 17:50   #237
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat heeft u goed gelaten... Dus, zien we uit naar spannend nieuws over die zogenaamde vernieuwing en uitbreiding van de BUB. Een uitbreiding en vernieuwing die er blijkbaar in bestaat dat mensen de partij verlaten
En andere mensen erbij komen. U bent blijkbaar niet bij de les.
Oud 9 mei 2006, 17:54   #238
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet door mensen als Dedecker zal de VLD schipbreuk lijden (JMdD is een stemmenkanon.
Daarom dat Jean-Marie Dedecker geen lijsttrekker zal worden in Oostende, omdat hij goed genoeg weet dat hij een duel met Vandelanotte grandioos zal verliezen.

Zo'n stemmenkanon is hij dus blijkbaar toch niet...
Oud 9 mei 2006, 18:23   #239
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Daarom dat Jean-Marie Dedecker geen lijsttrekker zal worden in Oostende, omdat hij goed genoeg weet dat hij een duel met Vandelanotte grandioos zal verliezen.

Zo'n stemmenkanon is hij dus blijkbaar toch niet...
Volgens de Stemmenkamioen (15.000 �*20.000 deelnemers) wel
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 18:25   #240
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Volgens de Stemmenkamioen (15.000 �*20.000 deelnemers) wel
Alsof de stemmenkampioen de heilige graal is...

Wat geeft u dan op als reden voor het feit dat hij geen lijsstrekker meer wil zijn?

Ik ben benieuwd!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be