Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 12 mei 2006, 09:44   #481
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

In Frankrijk zien we het ook gebeuren.
In 1786 was het daar ook raak.
In 1917 was het in Rusland ook raak.
En wanneer was die burgeroorlog in de VSA?

We zitten weer op een kenteringpunt; binnen 10 jaar leven wij in een maatschappij die compleet verschillend is van wat we nu kennen, verwacht ik. Simpelweg omdat de roep om verandering te groot is geworden. Met een 4-tal jaar Vb wordt bewezen dat ook die partij enkel op macht & geld uit is, zodat de bevolking, met de handen in het haar, om een nieuwe methode van besturen roept.

Het grootkapitaal is dan al lang vertrokken en gevestigd in Azië (helaas, geen herverdeling van de middelen). Met als gevolg dat Europa de kluimels mag gaan rapen van wat ooit eens een hele rijke gemeenschap was, uitgezogen door kapitalisten die hun kapitaal ineens ergens anders hebben ingezet.

Maar goed, dit is meer iets voor geopolitiek, niet zozeer voor de moord op een au-pair..

Laatst gewijzigd door Mephisto : 12 mei 2006 om 09:44.
Mephisto is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:44   #482
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Wat is trouwens de nationaliteit van die au-pair?
Mali.
Oud 12 mei 2006, 09:47   #483
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pros de sos Bekijk bericht
[SIZE=2]Antwerpse killer wou "afrekenen met ordeloosheid in de samenleving"[/SIZE]

Hans Van Themsche, de 18-jarige Wilrijkenaar die gisteren in Antwerpen een meisje van 2 en haar zwart kindermeisje doodschoot én een Turkse vrouw zwaar verwondde, liet een afscheidsbrief achter in zijn school in Roeselare. Uit die brief en uit andere teksten in zijn internaatkamer blijkt dat Van Themsche wou «afrekenen met de wetteloosheid en ordeloosheid in de samenleving».

In het Agro Biotechnisch Instituut in Roeselare was gisterochtend al vastgesteld dat Van Themsche afwezig was. Pas later werd duidelijk dat de kerel, misschien al woensdagavond, de trein naar Antwerpen had genomen. Daar liet hij zich gisterochtend kaalscheren, op een lange paardenstaart na.

Nadien stapte hij naar een wapenzaak en kocht er een sportgeweer en munitie. Enkele minuten later begon hij aan zijn moordtocht door de stad. Van Themsche had het alleen gemunt op mensen die een andere huidskleur hadden dan hij. Dat hij ook de kleine blanke Luna doodschoot, wordt verklaard door het feit dat het kind op haar fietsje bij haar zwarte au pair hoorde. De schutter werd uiteindelijk zelf neergeschoten door een politieman. (JM/JF/hln)

Vlaams Belangersnest

De dader is Hans Van Themsche, een jongen die is grootgebracht in een gezin van Vlaams Belangers van het eerste uur in Wilrijk. Zijn vader Peter Van Themsche is een bekend lid van het Vlaams Belang, en zijn tante Frieda Van Themsche zit voor diezelfde partij in het parlement.
Zijn grootvader was een oostfronter.
(HBVL)

------------------------------------------------------------------

Gaat het Vlaams Belang wel écht vrijuit in deze zaak?

</STRONG></EM></U></I></B>

Wauw ik dacht het al van begin maar niemand geloofde mij dat die jongens onrechtstreeks gesteund worden door een politieke partij.
Juist op dezelfde manier gelijk dat het gebeurd in andere landen zoals SLowakije! Maar ja men probeert altijd dat verborgen te houden voor de gewone mensen en altijd beweren dat de skindheads niet georganiseerd zijn! Ik vind het echt spijtig dat de maatschappij van vandaag en vooral de politiekers niets geleerd hebben van de jaren '40!!
sony is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:48   #484
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
We zitten weer op een kenteringpunt; binnen 10 jaar leven wij in een maatschappij die compleet verschillend is van wat we nu kennen, verwacht ik. Simpelweg omdat de roep om verandering te groot is geworden. Met een 4-tal jaar Vb wordt bewezen dat ook die partij enkel op macht & geld uit is, zodat de bevolking, met de handen in het haar, om een nieuwe methode van besturen roept.
En is dat niet precies een uiterst gevaarlijke, te vermijden situatie. Als blijkt dat ook het Belang de terechte verwachtingen niet inlost, wat dan?

Terzijde: die nieuwe methode van besturen, daar zijn sommigen al een decennia mee bezig. Zie www.democratie.nu.
Oud 12 mei 2006, 09:48   #485
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ja.

Het komt emotioneel en machteloos over, en vermindert in mijn ogen de kracht van je argumentatie. Dat zou bijvoorbeeld hetzelfde zijn als ik de VLD steevast "Vadsige Luie Debielen" zou noemen en Verhofstadt "Verafstoot".

Schluss, ik heb mijn ding gezegd, en laat het verder aan jou over.
Dank, en op basis van uw woorden heb ik inderdaad aangenomen enkel nog Vb te gebruiken. Dat is niet beledigend, niet de partijnaam en toch weet iedereen wat ik bedoel.
ps. Voor Bak Ellende doe ik het ook; Pechstrot en dat immens lelijke mens van de VVD; Rita V.. Ik vind dat meer een vorm van humor/sarcasme dan een rasechte belediging. Aangezien Vb-leden zichzelf zo snel buitengesloten voelen, kan ik mij echter indenken dat zij zich eerder gekrenkt zullen voelen bij het gebruik van VuilB. Een woord wat ik van nu af aan enkel nog zal gebruiken, wanneer ik het Vb betrap op racisme. En in directe relatie, niet buiten de context.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 12 mei 2006 om 09:51.
Mephisto is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:48   #486
Gibson
Burger

Gibson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pros de sos Bekijk bericht
Enkele minuten later begon hij aan zijn moordtocht door de stad. Van Themsche had het alleen gemunt op mensen die een andere huidskleur hadden dan hij. Dat hij ook de kleine blanke Luna doodschoot, wordt verklaard door het feit dat het kind op haar fietsje bij haar zwarte au pair hoorde.
nonsens, als hij uit een louter extreem racistische mentaliteit handelde had hij vrijwel zeker het "blank" kind laten leven
Oud 12 mei 2006, 09:49   #487
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Belachelijke vraag (en ik ben geen VB-er)...

Een veel belangrijkere vraag is m.i.--> "Gaan de linksen wel vrijuit?"
Maar U durft ndie niet stellen, omdat U het antwoord weet...
Chipie is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:49   #488
Knorretje
Banneling

Standaard

[quote=Mephisto;1700835]Allereerst mijn dank voor uw compliment.

Dan: Ik scheld niet, volgens mij?
Of het moet zijn dat u bedoelt dat ik een andere naam gebruik voor een bepaalde partij. Ik gebruik enkel een andere naam voor een veroordeelde partij, omdat ik weiger de originele naam in mijn mond te nemen. Evenzo voor de partijleider van deze racistische partij. Dat is voor mij een overtuiging, omdat racisme mij niet aanstaat. Daar vallen al teveel slachtoffers door, getuige de aanslag van gisteren. Die mensen verdienen daarom ook geen aandacht. En dud vermijd ik de woorden die hen bij de naam noemen.

Het is niet omdat een partij voor een streng en gecontroleerd vreemdelingen- en migratiebeleid is en voor een strenge aanpak van criminaliteit (die zoals u weet in dit landje in minieme mate op conto van de autochtonen kan geschreven worden), dat die partij racistisch is. Leer toch dat onderscheid eens te maken.
Zolang mensen zich angstgevoelens door de zelfverklaarde politiek correcte media en politici laten aanpraten en zich op basis van die verzinsels gewillig laten misleiden tot politiek correct fatsoen-gescheld & onverdraagzaamheid tot en met de meest ondemocratische constructies (CS, georchestreerde processen in ruil voor het behoud van het premierschap) zijn ze geen haar beter dan diegenen die ze menen te moeten veroordelen.
Knorretje is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:50   #489
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
't Is er in deze draad nog niet op gebeterd blijkbaar. Nog altijd doen zowel "links" als "rechts" de meest zielige pogingen om de verantwoordelijkheid voor dit afschuwelijke voorval af te schuiven op de andere zijde. En dit terwijl we niet eens zeker zijn van de motieven of de eventuele aanleiding voor deze daad, en terwijl de dader nog niet eens ondervraagd is!
Is het nu zó moeilijk om correcte informatie af te wachten? Om géén voorbarige conclusies te trekken? Neen, blijkbaar zeggen de mensen liever direct dat zij er écht niks mee te maken hebben, dat het allemaal de schuld van "den andere" is. Zo'n reacties zijn een slag in het gezicht van de ouders van Luna en de familie van die Malinese vrouw.
vol-led-ig akkoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:50   #490
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

allez ik geef nog een voorbeeld.
Materieel : hoeveel jongeren hebben der geen van die schietspellekes waarin men naar hartelust mensen kan doodschieten. Ook mijn kinderen hebben ze.

99 % van de jongeren zal wel weten dat het fake is en dat het niet kan in het echte leven.

Maar bij sommigen wordt het op den duur moeilijk om het onderscheid te maken. Die denken ik start het spel opnieuw op en de doden worden levend.

Het leven wordt gebanaliseerd in die spelletjes.

Net zoals men het doet in de politiek. Eerst ondraaglijk lijden als reden voor euthanasie. Dan geestelijk lijden, dan gewoon lijden en op den duur... tja is het gewoon een vorm van pensioenregeling geworden he...
Op den duur wordt het banaal euthanasie.
Een conversatie uit de toekomst.

Hoe oud is uw bompa ?
85 jaar
Watte en leeft die nog ?
ja
allez jong waarom heeft die nog geen euthansie laten doen ?
tja...

Allez lap nog ene voor binnen 40 jaar om te zeggen : ziedewel ik heb het gezegd. Onthoud hem. Want binnen 40 jaar zal ik ook stilaan aan euthanasie moeten denken/doen....... gedwongen worden.
Tegendradigaard is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:51   #491
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gibson Bekijk bericht
nonsens, als hij uit een louter extreem racistische mentaliteit handelde had hij vrijwel zeker het "blank" kind laten leven
niet juist, voor extreem-racisten is elke blanke die meeheult met allochtonen even slecht.
vlijmscherp is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:52   #492
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Belachelijke vraag (en ik ben geen VB-er)...

Een veel belangrijkere vraag is m.i.--> "Gaan de linksen wel vrijuit?"
Maar U durft ndie niet stellen, omdat U het antwoord weet...
Als je het antwoord kent, moet je de vraag toch niet stellen?
Oud 12 mei 2006, 09:54   #493
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Het is niet omdat een partij voor een streng en gecontroleerd vreemdelingen- en migratiebeleid is en voor een strenge aanpak van criminaliteit (die zoals u weet in dit landje in minieme mate op conto van de autochtonen kan geschreven worden), dat die partij racistisch is. Leer toch dat onderscheid eens te maken.
Zolang mensen zich angstgevoelens door de zelfverklaarde politiek correcte media en politici laten aanpraten en zich op basis van die verzinsels gewillig laten misleiden tot politiek correct fatsoen-gescheld & onverdraagzaamheid tot en met de meest ondemocratische constructies (CS, georchestreerde processen in ruil voor het behoud van het premierschap) zijn ze geen haar beter dan diegenen die ze menen te moeten veroordelen.
Als u mij kunt bewijzen dat het Vb is veroordeeld op basis van een schijnproces, dan zal ik u graag gelijk geven. Tot die tijd ga ik ervan uit, dat ene F.D., met geheven arm zingend op 'zijn' partijcongres, simpelweg 65 jaar achterloopt.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 12 mei 2006 om 10:09.
Mephisto is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:54   #494
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
niet juist, voor extreem-racisten is elke blanke die meeheult met allochtonen even slecht.
al goed dat jij dat weet..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 12 mei 2006, 09:55   #495
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Als je het antwoord kent, moet je de vraag toch niet stellen?
[SIZE=1](was een reactie op de vraag van de pros de sos...)http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=476[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Chipie : 12 mei 2006 om 09:57.
Chipie is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:56   #496
Tegendradigaard

Standaard

voor extreem-Vb-bashers is elkeen die niet onvoorwaardelijk het VB basht even slecht ....

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 12 mei 2006 om 09:56.
Oud 12 mei 2006, 09:56   #497
Gibson
Burger

Gibson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
een kind? Als hij zo redeneert dan valt elke verantwoordelijkheid van zijn schouders, ontoerekeningsvatbaarheid is dan de grootste optie. Zelfs op SF wordt er negatief gereageerd op de moorden
Oud 12 mei 2006, 09:56   #498
Chipie
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Chipie : 12 mei 2006 om 09:57.
Chipie is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:00   #499
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gibson Bekijk bericht
Als je zo denkt dan is het alleen omdat je nog niet zo extreem rechtse gedachte hebt.
In Slowakije worden ook de Blanken doodgeschoten alleen omdat ze:

1) getrouwd zijn met een buitenlander
2) omdat ze zelf buitenlanders zijn (studenten)
3) omdat ze buitenlanders zijn (toeristen)
4) omdat één ouder buitenlander is
5) omdat hun vriend (in) buitenlander is of een zigeuener
6) omdat ze opkomen voor de rechten van de zigeueners en/of buitenlanders
7) omdat ze een buitenlandse of zigeuener kind adopteren
8) enz,..

Een voorbeeld die nog niet zo lang gebeurde in Slowakije is dat een blanke studente hielp een zigeuner in nood die gevallen was op straat. Dis meisje liep dan verder nadat ze die zigeuener heeft geholpen en na enkele meters onder een brug was ze aangevallen door 3 skindheads en in elkaar geslagen. De skindheads hebben haar verweten dat ze een verrader was van de blanke ras en dat ze zich moet zo snel mogelijk zuiveren want anders weten ze haar waar te vinden en maken ze haar kapot.

deze blanke studente heeft een enorme trauma opgelopen en heeft kort nadien klacht neergelegd bij de politie en heeft haar verhaal verteld aan de pers. Op dit moment heeft deze moedige blanke studente een organsiatie opgericht tegen racisme en xenofobie.

Dus wat racisme betreft zou ik nog niet zo zeer geloven wat sommige vlaams belangers en/of skindheads je proberen aantepraten.
sony is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:00   #500
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht
Wauw ik dacht het al van begin maar niemand geloofde mij dat die jongens onrechtstreeks gesteund worden door een politieke partij.
Juist op dezelfde manier gelijk dat het gebeurd in andere landen zoals SLowakije! Maar ja men probeert altijd dat verborgen te houden voor de gewone mensen en altijd beweren dat de skindheads niet georganiseerd zijn! Ik vind het echt spijtig dat de maatschappij van vandaag en vooral de politiekers niets geleerd hebben van de jaren '40!!
Idd, als je in een bepaald milieu ben "opgevoed", waar "eigen volk eerst" (bij wijze van spreken) op je borst wordt getattoeëerd, en alle "andersdenkenden" en vooral "anders-uitzienden" als criminelen worden voorgesteld, komt er een dag dat je je eigen "Kristallnacht" wil organiseren.
Pietje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be