![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() je zou kunnen zeggen, maar je mag dat ook betwisten
dat voor 't eerst in '36 is geschoten op fascisten. Dat was in Spanje tijdens de Republiek in een periode vol revolutionaire dynamiek. Waarbij de grond werd herverdeeld en privileges afgeschaft en na de koning te onttronen werd de adel afgestraft. Toen kwam de reactie, die was internationaal aan allebei de kanten van 't politiek verhaal. 't Heette non-interventie, maar niet in de praktijk. Dat was puur theoretisch, dus een hele hoop gezeik: Mussolini stuurde troepen, Hitler 't Condorlegioen, de kerk steunde Franco en de rijken gaven poen. Aan de andere kant het volk, dat is de Republiek maar die zijn dus niet gewonnen, al de rest is rethoriek. Een fascist kun je vergelijken met een gewond, gevaarlijk dier dat kun je niet meer temmen, dat zie je toch van hier want het lijdt onder zijn angsten en frustraties van het zijn en moet je met een nekschot gewoon verlossen van de pijn. Je zou dus kunnen zeggen, maar je mag dat ook betwisten dat voor 't eerst in '36 is geschoten op fascisten maar waarover dat geen twijfel kan bestaan is dat de oorlog die in Spanje is ontstaan niet alleen niet is vergeten maar nog lang niet is gedaan. Eén les moet je trekken om fascisten te verslaan, dat is dat ondanks alles argumenten niet volstaan. dat is dat ondanks alles [SIZE=3] argumenten niet volstaan.[/SIZE] |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom nou! ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Vertaling : ooit zal met met de fascisten in heel brede zin afrekenen, en wel met de AK-47, en je kan niet wachten tot het zover is.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Codetaal voor: ze willen mijn argumenten niet aannemen.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Toch de moslims niet, zeker? Geef anders es wat voorbeelden.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 15 mei 2006 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiep hoi... het gewapend verzet is er ook al.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 15 mei 2006 om 11:42. |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Is die niet levend verbrand geworden?
![]()
#12 |
|
![]() Er is voordien ook al op fascisten geschoten in Duitsland en Italië, denk ik toch.
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom nu eh. Dat past daar niet
![]()
![]() |
#14 |
|
![]() 1000 x sorry.
'k Had je ff voor kaatd aanzien. Even mijn handen wassen - toch.
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
fascisme is niet op rede gebaseerd. fascisme komt vanuit de onderbuik (en lager) en niet vanuit het hoofd. het is een primitieve, instinctmatige reflex om 'samenlevingsproblemen' te bezweren. 'alles plat! de harde aanpak!'. fascisme behoeft geen nuancering in haar denkbeelden en komt op die manier tegemoet aan mentale luiheid, bekrompenheid en anti-intellectualisme. fascisme is anti-beschaving, voor zover beschaving het resultaat is van de hogere rede, het intellect, de humanistische waarden. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#18 |
Banneling
|