Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2003, 11:58   #41
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Zal ik dan ook ineens maar een "vrijkaart" gaan aanvragen om ze in mekaar te kloppen de volgende keer als ik voor "hoer" wordt uitgescholden?

Of geldt die vrijkaart hier in Belgie enkel voor moslims?
Niet proberen. Heb zo ooit eens mijn sandaal naar ene zijne kop gesmeten. Ik had er niets mee gewonnen. Ze stonden opeens met tien keren meer en ik was mijn schone sandaal kwijt....
Raar hé. Om als vrouw die in het Westen leeft als hoer uitgescholden te worden. Nochtans, poepen in het rond heb ik daar nooit gedaan.
Een vriendin van mij werd op straat eens door een bende Marokkanen die in een auto voorbijkwamen gereden uitgescheten voor "Sale putte".

Ze stapte in razernij naar die auto, trok het portier open en sleurde de chauffeur van die makakken uit zijn wagen en verkocht die vuile smeerlap een flinke kniestoot in zijn kloten.

Ze dropen in stilte af.

Ik heb het spijtig zelf niet gezien. Maar zo zouden er meer onder ons moeten zijn.
Oeps! Die chauffeur, was dat geen politieman?
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2003, 12:05   #42
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Fathi
Toegegeven, op globaal vlak is er nog veel werk als men in termen spreekt van 'rechten van de vrouw' maar is het niet belangrijk om in de discussie ook te vermelden dat 1) in de constituties (voor zover die er zijn!) van de islamitische landen bestaat er een discrepantie tussen rechten van de man en de rechten van de vrouw 2) dat de uitgeweken moslims in de meeste gevallen ook voorkeur geven aan de constitutie uit eigen land (wie hier aan twijfelt hoeft enkel een zoektocht te starten naar bv. erfenis-zaken onder moslims).
Los van de discussie toch een kleine opmerking : mijn moeder heeft jarenlang nalatenschappen gedaan bij een notaris in een migrantenbuurt (en doet dit nog steeds ergens anders), en kreeg dus ook veel moslims over de vloer. Dat het niet altijd gemakkelijk werken was, mag wel duidelijk zijn. Maar de erfeniszaken liepen wél volgens de Belgische wetgeving, en niet volgens een andere. Wat niet wil zeggen dat er in de Belgische wetgeving niet genoeg mogelijkheden zijn om het moslim-erfenisrecht te benaderen natuurlijk...

met vriendelijke groeten
Oud 29 juli 2003, 12:15   #43
Omar Fathi
Vreemdeling

Omar Fathi's schermafbeelding

Standaard

Maar werden de kwesties in praktijk ook zo geregeld? I don't think so... vraag een doornsee moslim eens of hij 't zich kan inbeelden dat hij afstand zou doen van de erfenis-bepalingen uit de shari'a...
Omar Fathi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2003, 18:33   #44
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar werden de kwesties in praktijk ook zo geregeld? I don't think so... vraag een doornsee moslim eens of hij 't zich kan inbeelden dat hij afstand zou doen van de erfenis-bepalingen uit de shari'a...
Voor zover ik weet wel. Alles wat langs een notaris loopt, wordt zo geregeld. De notaris staat immers in voor de verdeling van de erfenis.

Dit neemt niet weg dat achteraf binnen de familie de zaken kunnen worden 'aangepast' natuurlijk, maar daar heb ik geen weet van.

met vriendelijke groeten
Oud 31 juli 2003, 14:51   #45
Opa Pipo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat mij opvalt in deze discussie is dat mensen de realiteit omvormen tot een karikatuur dat hun visie of verdediging ten goede kan komen. De tekst van Nadia Fadil zelf geeft al een eerste over-simplifiëring en stelt impliciet dat al wie opkomt voor de onderdrukte islamitische vrouwen dit niet doet uit medeleven of uit een diepe verontwaardiging voor het onrecht dat hen wordt aangedaan maar louter omdat men tégen de islam als religieus-geïnspireerde cultuur is.

Ook de reacties op de toch interessante stelling die Nadia naar voor schuift, hanteren een zelfde karikaturale benadering van de samenleving om niet te hoeven in te gaan op de aangereikte tekst en om hun eigen beeld bevestigd te zien. In feite zijn de visies uit beide partijen heel eenvoudig te weerleggen. Jammer genoeg is ook dit forum verworden tot een zoveelste plaats waar voornamelijk misnoegden hun frustraties kwijt kunnen vanachter hun klavier in plaats van te werken aan het eigenlijke doel van een forum, nl. uitwisselen van informatie, ideeën en opinies.

De zogenaamde 'good-governance' voorwaarde waar mevr. Nadia Fadil het over heeft, is een zoveelste poging om het ernstig debat over emancipatie in onze samenleving om te buigen naar een zoveelste culpabilisering van de zogenaamde gevestigde waarden en normen. Nadia Fadil is wel kritisch genoeg, dit juich ik toe, om de hypocrisie van figuren die aanleunen bij pakweg Filip Dewinter die vaak doen alsof ze opkomen voor de rechten van deze onderdrukte islamitische vrouw maar in feite totaal niet geïnteresseerd zijn in het lot van deze vrouwen en dit aspect slechts in de discussie werpen vanuit een verwerpelijke vorm van opportunisme...'al wat kan bijdragen tot een negatief beeld over moslims in het algemeen is bruikbaar'.

Wat ik niet begrijp is waarom deze kritische en gedurfde countering van bepaalde aspecten uit onze samenleving wijkt voor de wantoestanden die een dagelijkse realiteit zijn voor tal van vrouwen niet in het minst voor de islamitische vrouwen. Toegegeven, op globaal vlak is er nog veel werk als men in termen spreekt van 'rechten van de vrouw' maar is het niet belangrijk om in de discussie ook te vermelden dat 1) in de constituties (voor zover die er zijn!) van de islamitische landen bestaat er een discrepantie tussen rechten van de man en de rechten van de vrouw 2) dat de uitgeweken moslims in de meeste gevallen ook voorkeur geven aan de constitutie uit eigen land (wie hier aan twijfelt hoeft enkel een zoektocht te starten naar bv. erfenis-zaken onder moslims). Vaak krijgt men de tegenreactie dat wat elders aan de gang is geen verband heeft met de aanwezige moslims hier. In de praktijk zal men echter steevast zien dat een huwelijk, of het hier wordt gevierd of elders, steeds eerst voor een Marokkaanse Consul (die tegelijkertijd de functie van Qâdi waarneemt) zal trouwen en nadien dat huwelijk zal overzetten naar huwelijk voor de Belgische staat...waarom?

Het feit dat bepaalde figuren zo achter de positie van de islamitische vrouw staan en voor verbetering ijveren impliceert niet dat zij daarom ook door weer en wind aanwezig zijn in andere verenigingen die ijveren voor de emancipatie van de vrouw. Er is een schril contrast tussen de islamitische vrouw enerzijds en pakweg een doorsnee Vlaamse vrouw, juist dat verschil springt in het oog en zal voor vele politici de grens van het onaanvaardbare overschreiden.

Ik zou Nadia Fadil ook heel sterk aanraden om zichzelf niet als uitgangspunt te nemen maar ook eens daadwerkelijk, los van al dat relativistisch geprevel dat de status van vrouwen globaal aan elkaar gelijk stelt, de slachtoffers te aanhoren en hen het woord geven in plaats van vol pretentie hun positie te verschonen en zelfs te loochenen in het vreemdelingen-debat.
wat is het nu? ik kan niet meer goed volgen
Moet ik hieruit besluiten dat de meeste moslimvrouwen wel degelijk een weinig benijdenswaardig bestaan "lijden", maar dat we het de moslimgemeenschap niet kwalijk mogen nemen

trouwens, dit zou geen zin hebben gezien hun positie rotsvast zit ingebakken? bovendien mogen we niet raken aan die islamitische discrepantie?
Opa Pipo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 15:07   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wel, opa Pipo! ik denk dat je de nagel op de kop heb geslagen!

Citaat:
Moet ik hieruit besluiten dat de meeste moslimvrouwen wel degelijk een weinig benijdenswaardig bestaan "lijden",
ajakkes! dat mag je niet te luid zeggen,anders ben je een Vlaams Blokker, lig je met filip de winter in je bed en ben je totaal een volgeling van A.dolfke.... FOEI!!!!!

Citaat:
maar dat we het de moslimgemeenschap niet kwalijk mogen nemen
uiteraard niet... die mensen menen het goed! zij hebben OOK RECHTEN! zij mogen OOK HUN CULTUUR BEHOUDEN!!!! en zij zijn zeer rechtvaardig, vredelievend en volgen de leer van hun zeer vredelievend boek!

En wie ben jij om daar nu commentaar op te geven ! vuile stoemme racist dat ge zijt!

---------------

In een notedop dus!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 22:18   #47
Omar Fathi
Vreemdeling

Omar Fathi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Opa Pipo
Citaat:
Wat mij opvalt in deze discussie is dat mensen de realiteit omvormen tot een karikatuur dat hun visie of verdediging ten goede kan komen. De tekst van Nadia Fadil zelf geeft al een eerste over-simplifiëring en stelt impliciet dat al wie opkomt voor de onderdrukte islamitische vrouwen dit niet doet uit medeleven of uit een diepe verontwaardiging voor het onrecht dat hen wordt aangedaan maar louter omdat men tégen de islam als religieus-geïnspireerde cultuur is.

Ook de reacties op de toch interessante stelling die Nadia naar voor schuift, hanteren een zelfde karikaturale benadering van de samenleving om niet te hoeven in te gaan op de aangereikte tekst en om hun eigen beeld bevestigd te zien. In feite zijn de visies uit beide partijen heel eenvoudig te weerleggen. Jammer genoeg is ook dit forum verworden tot een zoveelste plaats waar voornamelijk misnoegden hun frustraties kwijt kunnen vanachter hun klavier in plaats van te werken aan het eigenlijke doel van een forum, nl. uitwisselen van informatie, ideeën en opinies.

De zogenaamde 'good-governance' voorwaarde waar mevr. Nadia Fadil het over heeft, is een zoveelste poging om het ernstig debat over emancipatie in onze samenleving om te buigen naar een zoveelste culpabilisering van de zogenaamde gevestigde waarden en normen. Nadia Fadil is wel kritisch genoeg, dit juich ik toe, om de hypocrisie van figuren die aanleunen bij pakweg Filip Dewinter die vaak doen alsof ze opkomen voor de rechten van deze onderdrukte islamitische vrouw maar in feite totaal niet geïnteresseerd zijn in het lot van deze vrouwen en dit aspect slechts in de discussie werpen vanuit een verwerpelijke vorm van opportunisme...'al wat kan bijdragen tot een negatief beeld over moslims in het algemeen is bruikbaar'.

Wat ik niet begrijp is waarom deze kritische en gedurfde countering van bepaalde aspecten uit onze samenleving wijkt voor de wantoestanden die een dagelijkse realiteit zijn voor tal van vrouwen niet in het minst voor de islamitische vrouwen. Toegegeven, op globaal vlak is er nog veel werk als men in termen spreekt van 'rechten van de vrouw' maar is het niet belangrijk om in de discussie ook te vermelden dat 1) in de constituties (voor zover die er zijn!) van de islamitische landen bestaat er een discrepantie tussen rechten van de man en de rechten van de vrouw 2) dat de uitgeweken moslims in de meeste gevallen ook voorkeur geven aan de constitutie uit eigen land (wie hier aan twijfelt hoeft enkel een zoektocht te starten naar bv. erfenis-zaken onder moslims). Vaak krijgt men de tegenreactie dat wat elders aan de gang is geen verband heeft met de aanwezige moslims hier. In de praktijk zal men echter steevast zien dat een huwelijk, of het hier wordt gevierd of elders, steeds eerst voor een Marokkaanse Consul (die tegelijkertijd de functie van Qâdi waarneemt) zal trouwen en nadien dat huwelijk zal overzetten naar huwelijk voor de Belgische staat...waarom?

Het feit dat bepaalde figuren zo achter de positie van de islamitische vrouw staan en voor verbetering ijveren impliceert niet dat zij daarom ook door weer en wind aanwezig zijn in andere verenigingen die ijveren voor de emancipatie van de vrouw. Er is een schril contrast tussen de islamitische vrouw enerzijds en pakweg een doorsnee Vlaamse vrouw, juist dat verschil springt in het oog en zal voor vele politici de grens van het onaanvaardbare overschreiden.

Ik zou Nadia Fadil ook heel sterk aanraden om zichzelf niet als uitgangspunt te nemen maar ook eens daadwerkelijk, los van al dat relativistisch geprevel dat de status van vrouwen globaal aan elkaar gelijk stelt, de slachtoffers te aanhoren en hen het woord geven in plaats van vol pretentie hun positie te verschonen en zelfs te loochenen in het vreemdelingen-debat.
Moet ik hieruit besluiten dat de meeste moslimvrouwen wel degelijk een weinig benijdenswaardig bestaan "lijden", maar dat we het de moslimgemeenschap niet kwalijk mogen nemen

trouwens, dit zou geen zin hebben gezien hun positie rotsvast zit ingebakken? bovendien mogen we niet raken aan die islamitische discrepantie?
Ik zal maar aannemen dat het feit dat je niet kan volgen allicht samenhangt met het feit dat hier op het forum vaak geen nuances te lezen zijn.
Omar Fathi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 01:41   #48
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal maar aannemen dat het feit dat je niet kan volgen allicht samenhangt met het feit dat hier op het forum vaak geen nuances te lezen zijn.
Omar, join the Peace, Love & Understanding-revolution op Koetjes en Kalfjes. Een oase van nuance.
Oud 1 augustus 2003, 02:58   #49
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Opa Pipo
Citaat:

Opa Pipo (en anderen!),
Bekijk het eens even anders, in cijfers:
Er zijn zowat 6mia mensen op deze wereld
Daarvan woont iets meer dan 0,5mia in landen waar de conditie van de vrouw redelijk te noemen is ("goed" zou overdreven zijn)

De rest dus NIET. Blijft 5 �* 6 mia mensen die wonen in streken van de wereld waar de conditie van de vrouw eeerder slecht te noemen is.
Er zijn ca 1 mia moslims in de wereld: In de veronderstelling dat in �*lle moslimlanden de situatie van de vrouw slecht zou zijn, wat ruim voor discussie vatbaar is, WAAROM kijken onze verdedigers van vrouwenrechten enkel naar 1mia moslims, en [size=4]niet[/size] naar +/- 4 �* 5 mia anderen?? Waarom zo gefixeerd op moslims als er zoveel meer werk (4 �* 5 maal méér!) elders te doen valt? Objectief gezien lijkt het er dus wel op dat die plotse verdedigers van vrouwenrechten véél meer de islam wensen aan te vallen dan vrouwenrechten te verdedigen, [size=4]en dat ze in feite vierkant hun voeten vegen aan vrouwenrechten.[/size] D�*t bewijzen ze ruim door de onverschilligheid die ze hier (en op andere sites) betonen voor vrouwenrechten elders
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 09:08   #50
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opa Pipo (en anderen!),
Daarvan woont iets meer dan 0,5mia in landen waar de conditie van de vrouw redelijk te noemen is ("goed" zou overdreven zijn)

De rest dus NIET. Blijft 5 �* 6 mia mensen die wonen in streken van de wereld waar de conditie van de vrouw eeerder slecht te noemen is.
Er zijn ca 1 mia moslims in de wereld: In de veronderstelling dat in �*lle moslimlanden de situatie van de vrouw slecht zou zijn, wat ruim voor discussie vatbaar is, WAAROM kijken onze verdedigers van vrouwenrechten enkel naar 1mia moslims, en [size=4]niet[/size] naar +/- 4 �* 5 mia anderen?? Waarom zo gefixeerd op moslims als er zoveel meer werk (4 �* 5 maal méér!) elders te doen valt? [b]
Waarom elders wél en hier bij ons in onze directe dagdagelijkse omgeving met de mensen die we dagelijks ontmoeten NIET?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 16:26   #51
Opa Pipo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Opa Pipo (en anderen!),

Er zijn ca 1 mia moslims in de wereld: In de veronderstelling dat in �*lle moslimlanden de situatie van de vrouw slecht zou zijn, wat ruim voor discussie vatbaar is, WAAROM kijken onze verdedigers van vrouwenrechten enkel naar 1mia moslims, en [size=4]niet[/size] naar +/- 4 �* 5 mia anderen?? Waarom zo gefixeerd op moslims als er zoveel meer werk (4 �* 5 maal méér!) elders te doen valt? [b]
Waarom elders wél en hier bij ons in onze directe dagdagelijkse omgeving met de mensen die we dagelijks ontmoeten NIET?
dat vind ik ook
eerst keren voor eigen dorpel
maar dan natuurlijk niet alleen spreken over de situatie van de moslimvrouwen, maar binnen de ruimere context van hoe we als gemeenschap moeten omgaan met vreemdelingen en vreemde culturen in het algemeen

terug naar af
Opa Pipo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 19:23   #52
Dwarsfluit
Vreemdeling

Dwarsfluit's schermafbeelding

Standaard

[quote="De Prof"]Onze Hugo is nen toffe kerel,maar zen pianolessen zijn oersaai zo vals als zen kat , één al gelogen en steeds draait hij rond de pot
Dwarsfluit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 19:25   #53
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

je maakt er een spelletje van zeker?
Oud 1 augustus 2003, 23:36   #54
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Opa Pipo (en anderen!),

[size=10]Waarom elders wél en hier bij ons in onze directe dagdagelijkse omgeving met de mensen die we dagelijks ontmoeten NIET?
Darwin,
Dacht je soms dat het met vrouwenemancipatie in Vlaanderen al in orde was?
Er studeren al jaren meer vrouwen dan mannen af aan de universiteiten, en toch zijn ze ver ondervertegenwoordigd in zowat alle leidinggevende functies. Pas nu komt een inhaalbeweging op gang voor politieke functies. Vrouwenlonen liggen in de praktijk nog altijd lager dan mannenlonen. Is dat soms de schuld van de islamieten in Vlaanderen?
In een ganse reeks beroepen worden vrouwen niet "aanvaard" Hoeveel vrouwelijke rechters telt Vlaanderen, en hoeveel mannelijke?Is d�*t soms de schuld van de islamieten in Vlaanderen? Waarom wordt de centrale inning en uitbetaling van onderhoudsgeld steeds maar weer uitgesteld?Is d�*t soms de schuld van de islamieten in Vlaanderen?
De achterstelling van vrouwen in de kerk, Is d�*t soms de schuld van de islamieten in Vlaanderen? Dat zijn maar enkele voorbeeldjes, of ontmoet je die niet in je dagdagelijkse praktijk? Dan ben je stekeblind voor alles wat niet deislam aangaat.
EN VOORAL:
Elke keer dat de schending van vrouwenrechten door de islam (of iets anders) wordt aangeklaagd, waarom er vnl. toestanden van elders, of oude, hier niet toegepaste soerates, sunnas of haddiths gaan bijsleuren?
Sommige mensen hier willen gewoon de moslims in belgië kunnen verantwoordelijk stellen voor al wat ergens in de moslimwereld verkeerd gaat, voor elke koraninterpretatie of een in naam van de koran verkeerdelijk gejustifiëerde praktijk uit een ver land, hoewel moslims in belgië daar geen uitstaans mee hebben.
Om een woordje te gebruiken dat vorig jaar nog in de mode was: "DEMONIZERING"heette zoiets toen!
Als je écht iets wil doen voor vrouwenemancipatie moet er idd iets aan sommige interpretaties van de islam gedaan worden, maar er de rest van Vlaanderen en de wereld voor vergeten lijkt wel excessief en zeker niet objectief meer, gezien het immense werk dat er buiten de islam in Vlaanderen nog te verrichten valt!
Oud 1 augustus 2003, 23:59   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
De sleutel tot het keren van de Moslim invasie is het -geen gezinsvereniging
-verbod op importbruiden
-afschaffen kindergeld
-verbieden hoofddoek
-leefloon voor de vrouw
-verbod op uitoefening godsdienst
-toezicht op opvoeding in het gezin

Kortom, het verblijf hier zo onaangenaam maken-voor de Moslims dan toch- dat een verplichte immigratiestop niet eens nodig is.
Ik stel voor dat we je project eens eerst voor gans België toepassen, en d�*n pas voor moslims:
Eens kijken hoe lang het duurt voor de raad van State, het arbitragehof of het hof in Straatsburg er brandhout van maken.

Je bent wel correct als je je intenties samenvat:
Kortom, het verblijf hier zo onaangenaam maken-voor de Moslims dan toch.
Enneuh, invasie, is dat woord niet wat overdreven? een invasie is militair!!(zo ongeveer wat Bush in Afghanistan en Irak deed, of Irak in Koeweit, om het begrip bevattelijk te maken voor jou ..
ontwrichten van de achterlijke en discriminerende gezinsstructuren van de Arabieren. Zou JIJ wilen dat de staat JOUW gezinsstructuur opzettellijk kwam ontwrichten?? Enneuh, achterlijk en discriminerend? Op sommige details idd, minder dan je denkt...Ik ken hier ook achtelijke en discriminerende structuren in een aantal gezinnen, maar ik veralgemeen niet, zoals jij.

KNIP
Ik heb mijn verder commentaar hierop maar zelf weggeknipt, want die samenvatting tekent je zo volledig, dat ze oerinstincten in me oproept...
Gelukkig kan IK me bedwingen!
Met walgende groet...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be