![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Tja, er is toch iets van aan. En verder is er die kiesdrempel. Groot-Nederlanders hebben trouwens toch geen partij dus klagen over de electorale gang van zaken, daar zijn zij nog niet aan toe toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Niet echt nee. Oude degelijkheid kan er altijd bij, maar de tijd dat je je gat afvaagde met krantenpapier valt niet in deze categorie
![]()
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een libertarische partij?
Een half jaar geleden stonden honderdduizend mensen in Brussel omdat zij tegen het generatiepact waren. In het parlement hadden die mensen geen enkele vertegenwoordiging, zelfs niet in de "s" pa. Als er dus al een nieuwe partij nodig is is het geen libertarische maar net een antiliberale. Ik wacht nog altijd op de eerste grote liberale betoging.
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() De PVDA is gewoon een anti-democratische partij die oproept tot haat en mensen met hogere inkomens stigmatiseert. De PVDA is de extreem-linkse versie van het Vlaams Belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet alleen nee, maar je kan toch niet zeggen dat het libertarisme een massabeweging is. Het zegt wel veel dat ik het libertarisme alleen tegenkom hier op het forum (net als het belgicisme trouwens
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Libertariërs zijn ook tegen het generatiepact.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Nu ja, ik weet het niet zo, de alledaagse politiek in België (en algemeen) interesseert mij niet echt zo in detail daar ik eigenlijk zelf te laf en te slecht geïnformeerd ben om een weloverwogen keuze (als die er al is) te maken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Zo'n individuen hebben natuurlijk recht op hun mening, maar ik ben ze liever kwijt dan rijk...
Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Dat klinkt als ambras op de openingszitting en slaande ruzie na de eerste fractievergadering...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar hier ben ik het in geite wel mee eens. De "Vlaming" is op economisch vlak eerder centrum-rechts. Anderzijds heeft de "Vlaming" op ethisch vlak het ultra-katholieke van in de jaren '60 achter zich gelaten(in tegenstelling tot bv. de Ieren). Homohuwelijk, -adoptie, euthanasie werden hier zonder echt veel problemen goedgekeurd. Niet dat dat voor mij allemaal van belang is want ik ben noch "rechts-liberaal" noch "libertarisch".
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Links: - persoonlijke vrijheid - non-interventie - tolerantie van de keuzes van anderen - privacy - secularisme - eind aan corporatisme van de overheid (multinationals met politieke invloeden en zo) - ... Rechts: - economische vrijheid - goede defensie - eigendomsrechten - wapenrechten - vrijwilligershulp en solidariteit - primeren van talent - ... Uiteraard zijn we eveneens tegen de verzorgingsstaat (redelijk recht, hoewel niet christen-democratisch of solidaristisch), en indien dat is geschied het laten wegvallen van het begrip "illegaal" - vrij verkeer van mensen (zoals in de 19de eeuw meestal het geval was), wat dan weer redelijk links is.
Laatst gewijzigd door lombas : 16 mei 2006 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is logisch.
Ge zijt op een leeftijd dat ge stilaan moet bijdragen aan die verzorgingsstaat. Eens ge zelf aan de ruif kunt zitten (b.v. als uw pensioen wenkt), dan zullen uw bezwaren snel verdwijnen. ![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.faqs.org/faqs/libertarian/faq/
Vooral deze zin blijft me altijd bij, want het is naar mijn mening een typisch voorbeeld van libertarisch denken: "Many libertarians are personally opposed to abortion, but reject governmental meddling in a decision that should be private between a woman and her physician. Most libertarians also oppose government funding of abortions, on the grounds that "pro-lifers" should not have to subsidize with their money behavior they consider to be murder. Dat geldt voor mij bijvoorbeeld voor drugs: ik ben daar tegen, en ik hoop nooit te gebruiken - maar het is niet omdat �*k tegen drugs ben, dat ik niet vóór de legalisatie ervan ben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tel de kiezers van SPA, Groen en kleinlinks samen met de helft van de VLD-ers (je wil toch niet zeggen dat de VLD een rechtse partij zou zijn?) en minstens de helft van de CD&V-ers. Dan kom je aan toch aan minstens 60 pct van de Vlamingen, denk ik. Het is niet omdat "de Vlaming" neiging heeft (of had) om op enkele ethische punten rechts te reageren, dat hij op sociaaleconomisch vlak niet grotendeels een linkse reflex zou hebben. Laatst gewijzigd door baarle : 16 mei 2006 om 08:04. |
||
![]() |
![]() |