![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik kan me niet echt alles volledig herinneren, maar het hangt hier vooral af van dominante en regressieve genen.
|
|
|
|
#102 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wil dat daarom zeggen dat ze gelijk hebben/hadden? Omdat ze "vooraanstaand " zijn/ waren? Morgen word er mischien eens goed gelachen met uw biologisten.De mannen die dachten dat de aarde plat was, hadden daar ook goed over nagedacht, die kerkuilen waren DE wetenschappers van hun tijd, gedurig met hun neus in de boeken...én toch hadden ze ongelijk. |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#105 |
|
Banneling
|
dus, als ik u goed begrijp, als bij zo een groep, of een natie mensen, zekere genen dominant zijn, kunnen we deze mensen wel degelijk verschillend van "ons" noemen, indien diezelfde genen bij ons afwezig, of verschillend , zijn? Als men dat verschil dan "ras" noemt, want ge moet het beest toch een naam geven, wat is daar dan fout aan? Is het dan enkel een kwestie van semantiek?
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Banneling
|
ik beweer helemaal niet "wijs" te zijn, zoals sommigen...ik vind enkel dat er wél verschillen tussen de verschillende bevolkingen zijn, en die bestempelen als zijnde een "ras" vind ik niets tegen...Hoe moet je ze dan noemen?
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Gouverneur
|
Nog ene die denkt dat hij met wat begrippen - waar hij geen jota verstand van heeft - aan mekaar te breien indruk maakt.
|
|
|
#108 |
|
Gouverneur
|
Er bestaat al een hele tijd zo'n folie om die hinderlijke reflecties van je beeldscherm te voorkomen.
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het feit zit 'em in dat je "ras" gebruikt om die verschillen uit te drukken. Biologisch, dat probeer ik nu net te vertellen, kan dat niet - maar dat houd je niet tegen een onderscheid te maken tussen mensen. Enkel zal je dan moeten spreken van "etnieën", gebruik gerust racisme in de omgangstaal, net zoals withandgibbons van het één land wat verschillen van de withandgibbons die in de jungle verderop wonen.
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Staalhard ontkennen. Niks nieuws!
Als het op de mens aankomt hanteren wij gans andere criteria dan bij de beesten. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wij? Zoals in "wij", de ware wetenschappers?
|
|
|
|
#112 |
|
Burger
|
dan kan jij me zeker wel mooi vertellen wat seksuele selectie niet te zien heeft met darwinisme
|
|
|
#113 | |
|
Burger
|
rassen in de strikte zin bestaan eigenlijk niet, aangezien de raciale verschillen ontstaan zijn uit een aanpassing aan verschillende milieus, logischerwijs bestaat er dus een zekere overlap. Soms is er alleen maar sprake van convergente evolutie en bestaat er dan weer geen genetische samenhang.
maar voor het merendeel is er een zowel op het vlak van het phenotype als genotype een samenhang en dus een verschil tussen de verschillende typen van mensen [SIZE=6] Citaat:
|
|
|
|
#114 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#118 |
|
Banneling
|
ik heb ook eens een andere theorie gelezen: die van de involutie: apen zouden eigenlijk gedegenereerde mensen zijn. Als bewijs wilde de schrijver de miserabele toestand waarin afstammelingen van grote volkeren leven.De nazaten der Inca's bvb., in Afrika zijn er ook grote beschavingen geweest naar het schijnt, nog een paar stappen verder, en die zakken af naar de prehistorie, en daarna nog verder naar beneden...ik vond dat wel interressant. Wat denkt gij daarvan, Dat verklaart dan waarom dat chimpanzees 99 % genen zoals ons hebben. Eéntje is er gedegenereerd...
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Burger
|
@ Fille van de Foor ; mag ik nog een antwoord verwachten?
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een wolf is het zeg ik u!
|
|