Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht?
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht 77 50,33%
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld 55 35,95%
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook 21 13,73%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2006, 18:56   #841
Ronny King
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Kleine correctie. niet het kaliber telt voor een proef, maar het type wapen. waneer u reeds een pistool heeft .22 dan kan u een pistool op vergunning bekomen van 9 mm; of .45.
alleen moet u terug een proef afleggen wanneer u een revolver .22 wil , of een geweer. dus niet het kaliber telt, maar wel het type wapen.
alleen voor een oorlogsvergunning hoeft men GEEN practiche proef af te leggen!
correct
Ronny King is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 19:04   #842
Ronny King
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nu ja eer je een wapen op oorlogsvergunning koopt hebde meestal wel al wa ervaring opgedaan met serieuze schietgeweren, revolvers of pistolen...

behalve dan in het geval van replica's met klein kaliber...

Alhoewel ook hier geld weer dat sommige model 9 's serieus dodelijker zijn dan sommige geweren op oorlogsvergunning.

Ne Remington 700 in NAVO kaliber zal oorlogsverguning zijn, terwijl nen Remington 700 in oliefantengeweer uitvoering te krijgen is mits cash betaling en een copyke van uwe pas...

Ja die Remington schiet niet automatisch, maar die Marlin die die gast gebruikt heeft (winchester action) is eigenlijk beter als ne Riotgun, ge moet herladen achter elk schot, net zoals bij ne Riotgun, en ge kunt geen hagel gebruiken, dus ge moet richten om te treffen maar ge kunt die dingen in een serieus kaliber krijgen.

Ne Riotgun moete een vergunning voor hebben voor nen 30.30 in cowboygeweeruitvoering hebde enkel een copy van uwe pas nodig...

Ik heb dat altijd bizar gevonden, met mij trouwens een hoop andere mensen die weten wat mag en niet mag. het resultaat ziet ge nu...
Zeer juist, nen Famas .22 is oorlogsvergunning, alle andere .22 model 4.
Nen Marlin .22, .38-.357 magnum model 4 (winchester)
Nen Marlin .30-30 model 9

Logica ver te zoeken, maar in dit kloteland is dit idem. Die volledige regering zijn een bende communistische gangsters. Met die nieuwe klotewapenwwet ga ik tegen oktober 14 x 87.5 euro per maximaal 5 jaar mogen betalen. Gelukkig dat er tegenwoordig grote inbrekersbendes op pad zijn.
Oud 18 mei 2006, 19:10   #843
Ronny King
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Foei, met de nieuwe wapen-snelwet kan ik zelfs niet snel een wapen meer kopen.

En dan nog wel met terugwerkende kracht!

Een echte schande...
geen probleem heb nog een marlin 30-30, die geantidateerd op 29 december 2005, kan gekocht worden. Zelfs zo dom zijn die paarse politiekerkes. Een modelleke 9 maken en volgende week eens naar de flikken bellen of da al is afgeschreven. Hoezo niet? verdomme die post werkt ven geen kloten, verliezen alles. Maar morgen zal ik een copieke van mijn afschrift PERSOONLIJK binnenbrengen. Kwestie van in orde te zijn;
Oud 18 mei 2006, 19:21   #844
Ronny King
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Ik heb altijd geleerd dat het kaliber waarmee je de proef hebt gedaan, bepalend is.
Groot kaliber=9mm,45acp,...
Klein kaliber=.22lr,...
Er bestaan dus 6 proeven:
Pistool klein kaliber
Pistool groot kaliber
revolver klein kaliber
revolver groot kaliber
geweer/karabijn klein kaliber
geweer/karabijn groot kaliber

Een vriendin haar 1e wapen was een .22 en die moest opnieuw een proef afleggen voor een 9mm.

Ik bedoelde niet dat iemand die een vergunning heeft voor een 9mm Para opnieuw een proef moet afleggen voor een .45 ACP.

En soms is het niet genoeg omdat men in sommige gemeenten/steden een proef per vuurwapen vraagt, afgelegd met het vuurwapen dat op de vergunning komt.
Correct me if I'm wrong
Volgens de "wet" maken ze je blaaskes wijs, kaliber is van geen tel, 3 type wapens, 3 examens. Kaliber telt niet, alleen het kunnen hanteren , veilig omgaan, malfuncties en hoe ermee omgaan zij van belang. Al schiet je er meters naast bovenstaande telt. Mijn vrouw deed examen met een .44 magnum, samen met een politieagent, in opleiding, met .22 haar 5 schoten zaten in het zwart hij had de kaart nog niet geraakt, maar beiden erdoor wegens het kunnen hanteren van wapens. Die 5 zwarte leverden wel de nodige appreciatie van de politieinstructeur op. Bij haar laatste examen voor geweer duurde het welgeteld 3 minuten: 3 schoten 10, ontladen en grendel verwijderen
Oud 18 mei 2006, 19:23   #845
Ronny King
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keyfan Bekijk bericht
Klopt niet. Er zijn enkel proeven door revolver - geweer- pistool. Geen onderscheid in de kalibers... niet dat het binnenkort nog veel zal uitmaken.

Als je ziet wat er in het huidige ontwerp van de wapenwet staat, ben je als sportschutter die zich keurig aan de regels houd, flink genaaid.

Ik, en mijn 380.000 collega's, voelen ons behoorlijk in ons hemd gezet door de huidige regeringsploeg.

Zoals reeds eerder vermeld op dit forum heb ik tot nog toe nog nooit voor het VB gestemd, maar dat zal de volgende keer wel anders zijn... en raad eens ... ik ben niet de enige sportschutter die die mening is toegedaan. Aangezien we toch wel met wat volk zijn zou de volgende zondag wel eens een héle zwarte kunnen zijn
U bedoelt deze communistische maffieploeg??? Het wordt zwartkruitdag, mijn broeder.
Oud 18 mei 2006, 19:34   #846
Ronny King
Burger

Standaard

Citaat:
ROTFL Da's misschien nog eens een idee ! Een registratieplicht voor criminelen. Kunnen de onkosten van aankoop en onderhoud afgetrokken worden als beroepsonkosten. Ik zie de rijen berouwvolle misdadigers al voor me. Allemaal trouw gehoor gevend aan de oproep om hun wapens in te leveren wegens verboden. Man man...
totaal verbod is alles en iedereen, ook mensen die een hobby hebben waar hoge concentratie, discipline en concentratie vereist zijn? Mijn beste vriend, als we in deze communistische staat onze wapens, hobby, vrijheid en geld gaan moeten afgeven dan wordt het lachen geblazen. Ik ga geen 25.000 euro topgaaf materiaal aan een maffiastaat afgeven die mij als werkende 56% kost en die het OCMC van de wereld, is mij laten domieren. Waalse hoer onkeldoinges krijgt het erdoor, alles gaat ondergronds net als in de oorlog.
Oud 18 mei 2006, 19:52   #847
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronny King Bekijk bericht
totaal verbod is alles en iedereen, ook mensen die een hobby hebben waar hoge concentratie, discipline en concentratie vereist zijn? Mijn beste vriend, als we in deze communistische staat onze wapens, hobby, vrijheid en geld gaan moeten afgeven dan wordt het lachen geblazen. Ik ga geen 25.000 euro topgaaf materiaal aan een maffiastaat afgeven die mij als werkende 56% kost en die het OCMC van de wereld, is mij laten domieren. Waalse hoer onkeldoinges krijgt het erdoor, alles gaat ondergronds net als in de oorlog.
Ben je niet op de verkeerde aan't schieten ? Dit was mijn antwoord op de post van Manuel* Ik heb zelf een aanzienlijk bedrag geinvesteerd en geef je dus voor 1000% gelijk !

Laatst gewijzigd door The B@ron : 18 mei 2006 om 20:00.
The B@ron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 20:31   #848
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afgeven ? Wel, als deze neo-DDR staat ze zo graag wil hebben, dat ze ze komen halen. Kan nog leuk worden dan
Oud 19 mei 2006, 02:02   #849
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Het is zover, de nieuwe wapenwet is gestemd.
Gangsters en criminelen hebben vrij spel.
Bedankt politiek! U hebt het onveiligheidsgevoel weer eens prachtig opgelost.
En wij, de kleiduiven, kunnen alleen maar heel hard beginnen lopen.
U krijgt de rekening wel gepresenteerd in het stemhokje, dat is alvast afgesproken.
xmordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 07:01   #850
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geen probleem heb nog een marlin 30-30, die geantidateerd op 29 december 2005, kan gekocht worden. Zelfs zo dom zijn die paarse politiekerkes. Een modelleke 9 maken en volgende week eens naar de flikken bellen of da al is afgeschreven. Hoezo niet? verdomme die post werkt ven geen kloten, verliezen alles. Maar morgen zal ik een copieke van mijn afschrift PERSOONLIJK binnenbrengen. Kwestie van in orde te zijn;

Moest ik kunnen ik ging er nog rap eenen halen, kwestie van nen backup te hebben, of kan het al nie meer op model 9 gekocht worden...

De marlins en Remingtons zullen over de toonbank vliegen denk ik...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 07:06   #851
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Exactly, ik zal trouwens eens onderhoren, wat ik hier allemaal vrij kan kopen, Ik weet dat ge voor veel zaken een vergunning vandoen hebt, maar ze zullen hier hun nationale jachtgeweren industrie ook wel serieus steunen... Aangezien ik toch meer ne geweren dan pistolen of revolvers man, ben komt da goe uit, zo'n jachtkanon dat zwaar schroot kan schieten heb ik nog niet, en eigenlijk,

met een draaibankske, wat kwaliteitsstaal en veel fantasie komt ge toch ook een heel eind.
Oud 19 mei 2006, 07:24   #852
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geen model 9 meer allé, ...

Hoe zit dat met registratie, ? ...

Want ja nu moeten ze ons allemaal een verguning gaan afleveren voor verweervuurwapen zeker, als ge nu toch een examen moet doen, kunde beter ineens een afleggen voor een oorlogswapen.

Hmm,

Barrett Model 99 .416 voor 3600 $ zijde gesteld, scope en alles inbegrepen, alleen ne schietstand vinden waar ge daar mee moogt knallen, ...

Alhoewel voor 7700 $ hebde nog veel schoner speelgoed, maar ik weet nie of de gouverneur da gaat toelaten als hij de kogels gaat zien...

Maar ja wat wil voor iemand als Stevaert nu Barret 82 A1 zeggen die krijgen huiduitslag als ze M16 of Kalasjnikov zien staan. Nen Barret 82 A1 staat op de site beschreven als een competition rifle, ...

Ze zeggen natuurlijk niet dat het vooral geschikt is voor wedstrijden, "hoe schiet ik een auto perte total met 5 kogels" is. of lange afstandsschieten, en dan bedoel ik echt wel lange afstand, een paaltje afschieten op 3 km afstand bv, ... Ja wij schoten op stekskes op 10 m met de luchtkarabijn, het moet een uitdaging blijven natuurlijk.
Oud 19 mei 2006, 10:18   #853
eno2
Banneling

Standaard

Vergeet niet, jullie nu illegaal geworden wapens terug binnen te leveren...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 10:44   #854
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Het is zover, de nieuwe wapenwet is gestemd.
Gangsters en criminelen hebben vrij spel.
Bedankt politiek! U hebt het onveiligheidsgevoel weer eens prachtig opgelost.
En wij, de kleiduiven, kunnen alleen maar heel hard beginnen lopen.
U krijgt de rekening wel gepresenteerd in het stemhokje, dat is alvast afgesproken.
Echte gangsters gaan professioneel te werk.
Het zijn die klunzen van amateurs, die er bij de minste storing op los schieten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 11:10   #855
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn die klunzen van amateurs, die er bij de minste storing op los schieten.
*knip*

Gelieve persoonlijke verhaaltjes voor elders te bewaren.

mvg,
Arnold.
Oud 19 mei 2006, 12:01   #856
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Geen model 9 meer allé, ...

Hoe zit dat met registratie, ? ...

Want ja nu moeten ze ons allemaal een verguning gaan afleveren voor verweervuurwapen zeker, als ge nu toch een examen moet doen, kunde beter ineens een afleggen voor een oorlogswapen.

Hmm,

Barrett Model 99 .416 voor 3600 $ zijde gesteld, scope en alles inbegrepen, alleen ne schietstand vinden waar ge daar mee moogt knallen, ...

Alhoewel voor 7700 $ hebde nog veel schoner speelgoed, maar ik weet nie of de gouverneur da gaat toelaten als hij de kogels gaat zien...

Maar ja wat wil voor iemand als Stevaert nu Barret 82 A1 zeggen die krijgen huiduitslag als ze M16 of Kalasjnikov zien staan. Nen Barret 82 A1 staat op de site beschreven als een competition rifle, ...

Ze zeggen natuurlijk niet dat het vooral geschikt is voor wedstrijden, "hoe schiet ik een auto perte total met 5 kogels" is. of lange afstandsschieten, en dan bedoel ik echt wel lange afstand, een paaltje afschieten op 3 km afstand bv, ... Ja wij schoten op stekskes op 10 m met de luchtkarabijn, het moet een uitdaging blijven natuurlijk.
Lid worden van SKE, die huren de schietstand van Stein af, daar mag men op 100 meter overdekt met ALLE kalibers van handvuurwapens oefenen.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 12:02   #857
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afgeven ? Wel, als deze neo-DDR staat ze zo graag wil hebben, dat ze ze komen halen. Kan nog leuk worden dan
Ik doe mee

Militie boven!
Oud 19 mei 2006, 12:03   #858
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog één zo een persoonlijke aanval, en je krijgt geen kogelgaatje in je bast maar een oplawaai van een gevarendriehoekje.
Je bent zo lichtgeraakt dat je uit consequentie even je eigen aanvallen jegens mijzelve in de vergeetput dringt.
Oud 19 mei 2006, 12:14   #859
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeet niet, jullie nu illegaal geworden wapens terug binnen te leveren...

Zijde gij wa op uwe kop gevallen of zo, ... weet ge wat die dingen kosten, ...

Als ze ze willen, mogen ze ze komen halen, en dan beschouw ik dat als inbrekende dieven en u weet wat er met inbrekende dieven gebeurd...
Oud 19 mei 2006, 12:16   #860
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een kluns of een prof maakt mij nie uit,

als ik een geweer heb, zal ik schieten,
als ik een mes heb zal ik steken,

en als ik geen van de twee heb, gebruik ik desnoods ne roeste kepernagel of toernavise, maar hebben zal ik ze.

1 keer maar geen 2 keer eno2.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be