Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2006, 18:01   #121
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Tjonge tjongen toch ik had het nog gedacht dat deze campagne die - geeef ik toe - wat provocerend overkomt maar dan wel met een stille oogwenk zo'n negatieve en uiteraard homohatende reacties zou uitlokken.
Wat me wel opvalt is dat al die negatieve reacties wederom uit hetzelfde kamp komen wat m'n eens te meer als bewijs kan zien hoe lief deze mensen zijn tov holebi's...
Over welk kamp hebt u het dan?
Er zijn zowel hetero's als holebi's die deze campagne niet begrijpen en nodeloos agressief vinden.

Zou u graag hebben dat men postkaarten met de slogan "Vuile homo" zou verspreiden?

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 18 mei 2006 om 18:01.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 18:27   #122
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
...Dus is de campagne geslaagd! Het was dan ook de bedoeling te provoceren en een discussie uit te lokken
Men provoceert een discussie en als men ze krijgt is het voor sommigen weer niet goed. Misschien geen slecht idee om dit soort campagnes in de toekomst van een soort "disclaimer" te voorzien.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 18:35   #123
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

ik stel voor dat we kaartjes gaan drukken met:

vuile vlaming ipv vuile turk

of

kutbelg ipv kutmarokkaan

of

jahweterrorist ipv moslimterrorist

misschien zal het racistische klimaat verminderen?
Oud 18 mei 2006, 18:53   #124
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Over welk kamp hebt u het dan?
Er zijn zowel hetero's als holebi's die deze campagne niet begrijpen en nodeloos agressief vinden.

Zou u graag hebben dat men postkaarten met de slogan "Vuile homo" zou verspreiden?
Nu weet je eens hoe het is om als vuile homo bestempeld te worden door sommigen onder ons en dat was juist de bedoeling om hen daar attent op te maken; maar ja blijkbaar snappen sommigen het doel van die actie helemaal niet.

En ik val nogmaals in herhaling maar het is héééééél opvallend dat nagnoeg al die negatieve reacties uiteraard in dat welbepaalde kamp zitten, ik moet wrsch er geen tekeningetje bij maken hé.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 18:57   #125
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

hetero s zijn vuile baarmoederhalstoeristen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 21:32   #126
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nu weet je eens hoe het is om als vuile homo bestempeld te worden door sommigen onder ons en dat was juist de bedoeling om hen daar attent op te maken; maar ja blijkbaar snappen sommigen het doel van die actie helemaal niet.

En ik val nogmaals in herhaling maar het is héééééél opvallend dat nagnoeg al die negatieve reacties uiteraard in dat welbepaalde kamp zitten, ik moet wrsch er geen tekeningetje bij maken hé.
Weer u zelf wel wat het doel van de actie is?

Ik herhaal: Volgens het CGKR is dit een campagne voor holebi's. Ze vragen holebi's contact op te nemen met hun meldpunt wanneer ze te maken krijgen met discriminatie.

Als het een campagne is voor holebi's, waarom dan een slogan als "Vuile hetero"?

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 18 mei 2006 om 21:32.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 21:36   #127
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
En lesbiennes dan?

Die uitleg van : Nu weet je ook eens hoe het is om nageroepen te worden, vind ik echt niks.

Er bestaat een soort opgang van holebi-fanatisme. Ik denk niet dat het eigenlijk de echte belangen van holebi's verdedigt. Neem nu deze campagne: zorgt zij er niet dat holebi's nog meer in de spotlights staan? Velen onder hen willen gewoon hun leven leiden, zonder al die drukte rond hun geaardheid.

Nog erger vind ik het dat holebi-fanatisme tot icoon van "links" zou worden uitgeroepen. Ook dat zou polariserend werken.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 18 mei 2006 om 21:53.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 22:08   #128
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Een flauw idee van reclamemensen.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 18 mei 2006 om 22:08.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 00:44   #129
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt er dat er zonder hetero's geen holebi's kunnen zijn?? Ik zou daarvan het eerste bewijs nog wel eens willen zien.
elke vuile Olébi die er op aarde rondloopt, is op een triestige dag te voorschijn gekomen uit een vrouwelijk lichaam, nadat zijn vader daar zaadjes gaan droppen was. Zonder dit seksueel verkeer, tussen een man, en een vrouw, wat jullie dus "vuil" vinden, waren jullie nooit geboren geweest...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 00:52   #130
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
homos zijn aars-speleologen
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 03:40   #131
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Men provoceert een discussie en als men ze krijgt is het voor sommigen weer niet goed. Misschien geen slecht idee om dit soort campagnes in de toekomst van een soort "disclaimer" te voorzien.
Men heeft altijd idioten die humor en een dubbele bodem niet kunnen vatten, een bekend teken van intelligentie is trouwens humor... Niettemin verbaast het me niet dat indien iets van het CGKR uitgaat plotseling les extremes erop springen als vliegen op een.....
Oud 19 mei 2006, 03:41   #132
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
elke vuile Olébi die er op aarde rondloopt, is op een triestige dag te voorschijn gekomen uit een vrouwelijk lichaam, nadat zijn vader daar zaadjes gaan droppen was. Zonder dit seksueel verkeer, tussen een man, en een vrouw, wat jullie dus "vuil" vinden, waren jullie nooit geboren geweest...
Shit, was toch net dat aanvraagformulier vergeten in te vullen om geboren te worden
Oud 19 mei 2006, 04:10   #133
Nighthearse
Vreemdeling

Nighthearse's schermafbeelding

Standaard

Waarom moeten holebi's altijd maar in de kijker lopen? Stel je voor dat de Sm-ers evenveel te kijk gaan lopen...krijgen we overal zwepen en handboeien int openbaar...

@cookie; ge hebt mijne panter gepikt

"De grenzen van mijn taal zijn de grenzen van mijn wereld."
- Ludwig Wittgenstein
Nighthearse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 04:14   #134
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nighthearse Bekijk bericht
Waarom moeten holebi's altijd maar in de kijker lopen? Stel je voor dat de Sm-ers evenveel te kijk gaan lopen...krijgen we overal zwepen en handboeien int openbaar...

@cookie; ge hebt mijne panter gepikt
Kan ik niet aan doen dat ze uw internet gedurende twee jaar hebben afgesloten
Oud 19 mei 2006, 04:16   #135
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Verder heb ik daarstraks de discussie daarover gevoerd over de gayparade. Ik voel me totaal niet geroepen om er naar toe te gaan omdat 'pluimjanetten' (sic maar echt mijn woorden) ons een slechte naam geven. Partner niet akkoord dus
Oud 19 mei 2006, 04:54   #136
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Men heeft altijd idioten die humor en een dubbele bodem niet kunnen vatten, een bekend teken van intelligentie is trouwens humor... Niettemin verbaast het me niet dat indien iets van het CGKR uitgaat plotseling les extremes erop springen als vliegen op een.....
Het zijn niet enkel extremisten die op deze campagne van het CGKR reageren. Bovendien zijn er naast hetero's ook holebi's die deze campagne niet begrijpen.

Maar nogmaal: Het CGKR zegt zelf dat de actie bedoeld is om holebi's te informeren over de manieren waarop ze klacht kunnen indienen wanneer ze met discriminatie te maken krijgen. De extra informatie op de achterkant v.d. postkaarten richt zich specifiek tot holebi's en niet tot hetero's. Nergens op die postkaart wordt de bedoeling van de beledigende slogan "Vuile hetero" uitgelegd, nergens staat er iets in de zin van "Nu weten jullie hoe holebi's zich voelen, zorg voor meer verdraagzaamheid".

Deze campagne doet ook uitschijnen dat alle hetero's automatisch homofoob zijn, terwijl dat zeker niet het geval is.
Oud 19 mei 2006, 08:58   #137
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, en jij bent hier toevallig verzeilt? 8)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 09:21   #138
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Jaja, en jij bent hier toevallig verzeilt? 8)
Op wat slaagt dat nu weer? 8)
Oud 19 mei 2006, 11:38   #139
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op wat slaagt dat nu weer? 8)
Dat je niet de schijnheiligen moet uithangen! Ik vind die campagne van "vuile hetero" niet choquerend maar van slechte smaak en volledig naast de kwestie! Duidelijk het werk van een bescheten reclameventje die zichzelf een ongeloofkijk genie vindt en totaal wereldvreemd is.
Maar dat maakt mij dus in jouw ogen een extremist en in de ogen van bartje een homofoob!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 12:05   #140
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu mijn voornaamste bezwaar tegen de campagne, ze is niet grappig. Afijn, volgens mij toch niet. Het CGKR doet maar wat ze denken te moeten doen.

Dat laatste hoeft ook niet te verbazen gezien het CGKR opgericht is met de bedoeling bepaalde zgn. extremen te bestrijden.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be