Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2006, 10:00   #41
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Beseffen jullie nu echt niet dat hij doelde op een achtergestelde minderheid of zijn jullie van slechte wil?
Mij stoorde het omdat het een uiting leek van holebi-fanatisme. Het is niet omdat je voorstander bent van emancipatie van de zwarten uin de USA, dat je aanslagen moet plegen tegen blanken.

Ik vond deze campagne "erover".

Laatst gewijzigd door Black Cat : 21 mei 2006 om 10:00.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 10:04   #42
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Mij stoorde het omdat het een uiting leek van holebi-fanatisme. Het is niet omdat je voorstander bent van emancipatie van de zwarten uin de USA, dat je aanslagen moet plegen tegen blanken.

Ik vond deze campagne "erover".
Ik vind de campagne ook niet geslaagd hoor. Maar mij kan het nu eens geen zak schelen om 'vuile hetero' genoemd worden...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 10:13   #43
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind de campagne ook niet geslaagd hoor. Maar mij kan het nu eens geen zak schelen om 'vuile hetero' genoemd worden...
mij ook niet.
Maar het is wel triestig dat iemand hier zijn "werk" van maakt, en het is aberrant dat het dan nog met openbare middelen betaald wordt.

Misschien een manier om de 200000 jobs te halen?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 10:16   #44
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat de juistheid en foutheid van een daad moet bepaald worden ahv de gevolgen. Daarom is het dus fouter om te discrimineren tegenover een minderheid (als deze achtergesteld wordt, tenminste). Maar dat gaat er niet in bij de meerderheid van de forumgangers die plotseling 'tegen discriminatie is'.
ik ben altijd en overal tegen eender welke vorm van discriminatie, dit integenstelling tot zelfverklaarde 'antiracisten' die alleen maar selectief tegen discriminatie zijn.
Als ik zeg 'alle homos zijn achterlijk' ([SIZE=1]wat ik voor alle duidelijkheid niet meen[/SIZE]) dan is deze daad zonder gevolg (of leg jij me eens uit wat de gevolgen zijn van het feit dat ik dit hier schrijf). Bijgevolg is die uitspraak van mij even (weinig) erg als de uitspraak 'alle heteros zijn achterlijk', die evengoed geen gevolgen heeft. Uw redenering is dus op los zand gebouwd. Net als elke redenering die selectieve antidiscriminatie moet goedpraten.
U bent gewoon bijzonder hypocriet bezig.
Oud 21 mei 2006, 10:18   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beseffen jullie nu echt niet dat hij doelde op een achtergestelde minderheid of zijn jullie van slechte wil?
en, zijn de moslims dan ook achtergestelde minderheid? Er zijn immers veel landen waar de moslims niet alleen de meerderheid zijn maar zelfs de baas. Dat maakt de zaken wel bijzonder ingewikkeld he?
Oud 21 mei 2006, 10:22   #46
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
en, zijn de moslims dan ook achtergestelde minderheid? Er zijn immers veel landen waar de moslims niet alleen de meerderheid zijn maar zelfs de baas. Dat maakt de zaken wel bijzonder ingewikkeld he?
Inderdaad, de uitspraak, als ze waar is, getuigt van grote neerbuigendheid. Ik vind dat heel erg, want ze maken een karikatuur van zichzelf daardoor. Wie gaat er dan echt de mensenrechten verdedigen?
Oud 21 mei 2006, 10:40   #47
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
ik ben altijd en overal tegen eender welke vorm van discriminatie, dit integenstelling tot zelfverklaarde 'antiracisten' die alleen maar selectief tegen discriminatie zijn.
Als ik zeg 'alle homos zijn achterlijk' ([SIZE=1]wat ik voor alle duidelijkheid niet meen[/SIZE]) dan is deze daad zonder gevolg (of leg jij me eens uit wat de gevolgen zijn van het feit dat ik dit hier schrijf). Bijgevolg is die uitspraak van mij even (weinig) erg als de uitspraak 'alle heteros zijn achterlijk', die evengoed geen gevolgen heeft. Uw redenering is dus op los zand gebouwd. Net als elke redenering die selectieve antidiscriminatie moet goedpraten.
U bent gewoon bijzonder hypocriet bezig.
In 'the public eye' is er geen correlatie tussen hetero-zijn en achterlijk-zijn, net zoals er voor de meesten geen relatie is tussen hetero-zijn en vuil-zijn. Er heerst echter wél het gevoel dat homo zijn iets vuils is. Maw, een hetero voor vuil uitmaken is geen bevestiging van een stereotype, of stigmatisering, terwijl een homo voor vuil uitmaken dit wel is...
En als je niet gelooft in de manier waarop stereotypen en vooroordelen de perceptie van mensen kunnen sturen en dus wel degelijk daadwerkelijke gevolgen kunnen hebben, dan stel ik voor dat je complete takken van de psychologie naar de vuilnisbak verwijst.
Oud 21 mei 2006, 10:41   #48
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
In België zijn moslims een achtergestelde minderheid. Het feit of dit in andere landen zo is doet er helemaal niet toe, en maakt de zaken niet 'bijzonder ingewikkeld' (sic).

Waarom sleur je hier trouwens moslims bij? Een persoonlijk stokpaardje? Ken je landen waar holibi's in de meerderheid zijn misschien?

Laatst gewijzigd door Casca : 21 mei 2006 om 10:54.
Oud 21 mei 2006, 10:59   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij wel.
Moet ik MIJ die sexistische zeik nu laten welgevallen omdat het JOU geen zak kan schelen?

Waarom kunnen de klachten die bij het CGKR maar al te graag in aanmerking worden genomen jou eigenlijk wél schelen?
Oud 21 mei 2006, 11:04   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen wie wordt er het meest gediscrimineerd? Hetero's of holibi's?
Vlaams-Belangers.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 11:09   #51
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
ik voel mij gediscrimeneerd als vlaams belanger, wij zijn nochtans geen minderheid
Toch wel...
25% is nog altijd geen meerderheid.
En het feit dat jullie gediscrimineerd worden heb je enkel en alleen aan jezelf te wijten.
Oud 21 mei 2006, 11:10   #52
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 'the public eye' is er geen correlatie tussen hetero-zijn en achterlijk-zijn, net zoals er voor de meesten geen relatie is tussen hetero-zijn en vuil-zijn. Er heerst echter wél het gevoel dat homo zijn iets vuils is. Maw, een hetero voor vuil uitmaken is geen bevestiging van een stereotype, of stigmatisering, terwijl een homo voor vuil uitmaken dit wel is...
En als je niet gelooft in de manier waarop stereotypen en vooroordelen de perceptie van mensen kunnen sturen en dus wel degelijk daadwerkelijke gevolgen kunnen hebben, dan stel ik voor dat je complete takken van de psychologie naar de vuilnisbak verwijst.
Groot gelijk!
Nu krijgen hetero's eindelijk eens een koekje van eigen deeg.
Oud 21 mei 2006, 11:30   #53
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Mij wel.
Moet ik MIJ die sexistische zeik nu laten welgevallen omdat het JOU geen zak kan schelen?
Interesseert mij niet. Vrijheid van meningsuiting, nee?

Citaat:
Waarom kunnen de klachten die bij het CGKR maar al te graag in aanmerking worden genomen jou eigenlijk wél schelen?
Omdat die klachten wél relevant zijn mbt beeldvorming, stigmatisering en de effecten hiervan op sociaal-economische situatie?
Oud 21 mei 2006, 12:51   #54
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Heeft die dat echt gezegd? Onvoorstelbaar als het waar is. De zwarten in het Apartheidsregime in Zuid-Afrika, vormden die dan ook een minderheid?
Onvoorstelbaar ? De redenering volgend van deze discriminerende moraliteitspaus, blijkbaar niet.
In het Europa van vandaag behoort nu iedere 'witte' blijkbaar tot een minderheidsregime, maar bij nader inzien vooral die zogenoemde inlandse 'zwarten'...
Alzo waar is nú de zetel van het Apartheidsregime gevestigd ?

En heel die campagne met dat vuile hetero-gedoe ? Da's ook maar een mistgordijn in het verlengde van de morele aanvalsstrategie toucourt tov. een sterker en bewuster wordend Vlaanderen.
Ja, de Göebelsen van l'état Bélge zijn heden driftig wat overuren aan 't kloppen, no doubt about that...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 12:55   #55
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Interesseert mij niet. Vrijheid van meningsuiting, nee?
Waar of wanneer wordt de morele of intellectuele grens (!!) dan wél overschreden die ligt tussen vrijheid van meningsuiting en discriminatie ?
Want dát interesseert mij voornamelijk !
Oud 21 mei 2006, 12:57   #56
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Onvoorstelbaar ? De redenering volgend van deze discriminerende moraliteitspaus, blijkbaar niet.
In het Europa van vandaag behoort nu iedere 'witte' blijkbaar tot een minderheidsregime, maar bij nader inzien vooral die zogenoemde inlandse 'zwarten'...
Alzo waar is nú de zetel van het Apartheidsregime gevestigd ?

En heel die campagne met dat vuile hetero-gedoe ? Da's ook maar een mistgordijn in het verlengde van de morele aanvalsstrategie toucourt tov. een sterker en bewuster wordend Vlaanderen.
Ja, de Göebelsen van l'état Bélge zijn heden driftig wat overuren aan 't kloppen, no doubt about that...
Dat is nu wat ik bedoel: als je geloofwaardig wil zijn bij kritiek op racisme, moet je in de eerste plaats geloofwaardigheid opbouwen.

Mijn bezorgdheid is dat het CGKR die geloofwaardigheuid heeft "afgebouwd". Jammer, want ze hebben een belangrijke taak.

Het feit dat sommige fanaten van het Holebi-onderwerp een ongenuanceerd symbooldossier hebben gemaakt, helpt natuurlijk ook niet.

Er wordt soms verwezen naar het feit dat puberende (en andere) holebi's danig met zichzelf in de knoei zitten. Zou men dan niet beter investeren in zorgverbreding, ipv in iconen? In het belang van die holebi's zelf natuurlijk.
Oud 21 mei 2006, 13:03   #57
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Waar of wanneer wordt de morele of intellectuele grens (!!) dan wél overschreden die ligt tussen vrijheid van meningsuiting en discriminatie ?
Want dát interesseert mij voornamelijk !
Die grens wordt overschreden als de uiting niet strookt met die van zelfverklaard progressief en multicultureel.
Maw zij kennen zichzelf als echte hitlertjes het exclusieve recht toe de grens vast te leggen en al diegenen die hem overschrijden te discrimineren. Zij dekken die dictaroriale machtsgreep op de gedachte dan toe met hippe woorden als 'progressief' en creëren tegelijk een klimaat van extreme onverdraagzaamheid tegen de 'conservatieve' gedachte, met steun van enkele hoernalisten en de totaal rood gepolitiseerde regimemezender.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 13:08   #58
Diego Raga

Standaard

Citaat:
niet voor 't een of 't ander ze, maar ik moet, als complete leek, maar aannemen dat gij de Koran al gelezen hebt en er dus over kunt oordelen?
Om uzelf te 'ontleken' raad ik u aan deze woestijnideologie zélf eens te ontdekken, daar u gemakshalve slechts enkele klikken verwijderd bent van het subforum Religies en andere levensovertuigingen.
Opgelet, afname der PC-oogkleppen is een hoofdvereiste voor de vrije input van expliciete en compromiterende teksten.
Aldus beware, dear Pelgrim, beware !!
Oud 21 mei 2006, 13:20   #59
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Die grens wordt overschreden als de uiting niet strookt met die van zelfverklaard progressief en multicultureel.
Maw zij kennen zichzelf als echte hitlertjes het exclusieve recht toe de grens vast te leggen en al diegenen die hem overschrijden te discrimineren. Zij dekken die dictaroriale machtsgreep op de gedachte dan toe met hippe woorden als 'progressief' en creëren tegelijk een klimaat van extreme onverdraagzaamheid tegen de 'conservatieve' gedachte, met steun van enkele hoernalisten en de totaal rood gepolitiseerde regimemezender.
Yep !!
Oud 21 mei 2006, 13:21   #60
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Groot gelijk!
Nu krijgen hetero's eindelijk eens een koekje van eigen deeg.
Ik ben hetero en heb nog nooit iemand uitgemaakt omdat hij/zij holebi is. Dus over welk koekje van eigen deeg hebt u het?

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 21 mei 2006 om 13:30.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be