![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dat gaat over deze discussie hier. en nu ga ik even op zoek naar een belediging van een andere poster om te bewijzen dat jij mij beledigt serieus jong, doe eens nie zo kleinzerig. eigenlijk is het jammer dat er op een groot forum als dit niet eens iemand te vinden is met andere ideeën waarmee er gewoon te praten valt, zonder idioot gedoe als dit.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 21 mei 2006 om 20:42. |
|
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kleinzerig?
Omdat ik er u op wijs dat ge in scheldpartijen vervalt? Gedraag u behoorlijk, dan komt ge dat niet tegen. Citaat:
Jij was werkelijk de allerlaatste van wie ik ooit beledigingen dacht te moeten slikken.
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
vooral dan ten aanzien van mitgard - hij heeft in deze zowat hetzelfde denkbeeld als ik, dus ik kan dat doortrekken. Als je tegen christen A zegt: 'je bent een christen, dus een pedofiel', dan moet je niet erg verwonderd zijn dat christen B zegt: 'er zijn wel christenen die pedofiel zijn, maar ik ben dat niet en die relatie is incorrect'.
|
|
|
|
#245 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
gedraag u behoorlijk, dan komt ge dat niet tegen.
|
|
|
#246 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb net een paganquiz gedaan, blijkt dat ik een Religio Romana-aanhanger moet zijn. Chill.
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
waar heb je die kwis gedaan?
|
|
|
|
#249 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De daaropvolgende hysterische reacties, niet terzake doende scheldpartijen, en irrelevant gemekker over een spelfout verbazen me hogelijk. Citaat:
Jouw onbehoorlijk gedrag kan ik perfect kwooten. Als je mij op mijn beurt van onbehoorlijk gedrag beschuldigt, dan mag je dat ook kwooten om geloofwaardig te blijven én om je beschuldiging hard te maken...........
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 mei 2006 om 21:00. |
||
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De pedo's zijn in het christelijke milieu iets minder dik gezaaid dan de extreemrechtsen bij asatru.
|
|
|
|
|
#252 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zou het ook anders kunnen aanpakken, en gewoon vragen wat twee linksen in godsnaam zien in iets dat op dit moment in de geschiedenis in rechtse hoek geplakt ziet. Maar dat doe je niet. Aangezien asatru volgens jou extreem-rechts is, kunnen mensen die iets zien in asatru niet links zijn. Dat is een veel persoonlijker aanval dan zeggen tegen iemand dat hij kortzichtig aan het doen is. Citaat:
|
|
|
|
#253 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar over de extreemrechtse overaanwezigheid in asatru heb ik het al gehad. je blijft in dezelfde cirkel draaien, in plaats van de discussie ernstig te voeren.
|
|
|
|
#254 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gemaakt voor compleet onnozele mensen eh. Gelukkig heb j'em niet gedaan 8)
|
|
|
|
#255 |
|
Banneling
|
Het woord 'Germanen' geeft hier en daar bij mensen een slechte smaak in de mond. Dat is ten dele ook terecht, want b.v. de Nazis misbruikten juist delen uit de germaanse mythologie en geschiedenis voor hun politieke doeleinden, en vandaag aan de dag doen enige rechts-extremistische groepen ze dat na. Hier is dan ook geen sprake van het Azengeloof, hier worden oude overleveringen misbruikt als 'sausje' voor verwerpelijke doeleinden. En dat is nog niet alles; er zijn nog steeds geschriften in de omloop, waar sprake is van duidelijke vervalsing van dingen rondom de Germanen. Deze geschriften dateren voornamelijk tussen 1910 en 1945, maar helaas gebruiken ook hedendaagse auteurs zulke geschriften nog als geloofwaardig bronnenmateriaal.
Aanhangers van het Azengeloof, Asatru, de Noordse traditie, etc. verafschuwen zo'n misbruik, delen die politieke richting niet, en proberen zich er ook zo goed mogelijk van te distancieren. bron: http://www.boudicca.de/azen-nl.htm over and out |
|
|
|
|
|
#256 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geef toe dat het enorm raar is wanneer twee linksen een religie blijken aan te hangen die (terecht) met extreem-rechts geassocieerd wordt. Citaat:
Citaat:
Ik heb geen weet van beledigingen aan het adres van jouw forumpersonage. Als jij vindt van wel, kwoot het dan, zoals ik deed, om mijn jouw gescheld te bewijzen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 mei 2006 om 21:23. |
|||
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom is het TERECHT dat asatru met extreem-rechts wordt geassocieerd? Welke elementen in de Edda en in andere brongeschriften ondersteunen de link tussen asatru en extreemrechtse ideologieën? Deze vraag is je al gesteld, maar je ontwijkt ze telkens. en kom niet af met verenigingen die een eeuw oud zijn. asatru is veel ouder dan dat, ga naar de bron, en vertel me waarom het raar is dat iemand met een links gedachtengoed zich thuisvoelt in de asatru.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 21 mei 2006 om 21:24. |
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Banneling
|
gelukkig zijn de meeste mensen die zich met paganisme bezighouden, zij het wicca's of asatruer's, net progressieve en spirituele mensen.
de minderheid die extreem rechts is, is doorgaans niet geïnteresseerd in de religie an sich, maar heeft vooral iets van 'hey, cool. blanke germanen enzo. hoe heeft dat? asarut? asutra? die waren arisch enzo hé?' |
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#260 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://www.stelling.nl/simpos/heidenen.htm
Michael Moynihan, VS; noemt zich 'fascist'; muzikant (Blood Axis); in zowel Asatru Folk Assembly als Church of Satan Nieuw-rechts en het heidendom Het heidendom en heidense organisaties oefenen sinds jaar en dag een grote aantrekkingskracht uit op extreem-rechtse groeperingen in Europa. Vooral sinds nieuw-rechts in de jaren 60 ontstond om het gehavende rechts-radicale gedachtegoed van een nieuwe ideologische basis te voorzien, maakt het heidendom weer een gestage groei door. Beide stromingen grijpen terug op de "eigen" voor-christelijke Europese cultuur. Von neuen Heiden und alten Göttern Die religiösen Mythen der Rechtsradikalen
|
|