Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2006, 09:28   #101
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dus enkel het CGKR mag racistisch zijn en discrimineren?

Dan zijn ze hun naam niet waardig en vuile Dewitte moet wat mij betreft zwijgen. Om haat te zaaien en te provoceren heeft men geen experts nodig.

En wat doen de slachtoffers van politiek correcte stigmatisering dan? Een VBer mag zomaar als verantwoordelijke voor de daden van een geestesgestoorde verantwoordelijk gesteld worden. Is dat ook omdat ze een meerderheid vormen?

Zitten onze gevangenissen nog niet vol genoeg met criminelen van allerlei origine? Moeten daar nog 1 miljoen brave zielen bij zitten, gewoon omdat ze een mening hebben?
Als men strafbaar is omdat een mening niet die van en regering is, dan zitten we in een dictatuur. Dan moeten we onze staat aanklagen.

Ik vind dat we ook een klacht tegen De Gucht moeten indienen omwille van zijn uitspraak.

Hij doet hier ook aan aanzetten tot discriminatie en opzetten van bevolkingsgroepen tegen mekaar, en ik vind dan ook dat de partijdotatie van de VLD moet ingtrokken worden.

Volgens een arrest van de raad van state is immers politieke discriminatie ook discriminatie, (alhoewel ze dat eerst uit die wet wilden uithalen, ... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 09:29   #102
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Kom me niet vertellen dat alle uitspraken van het VB maar een graptjeuh zijn. Komaan zeg! Wow.... en ik maar kappen op die gasten. Ze probeerden gewoon grappig te zijn. Vandaar die eeuwige venijnige grijns op de smoel van Filip De Winter.

[SIZE=1](M.a.w. tegendraadigaard snapt het weer niet)[/SIZE]
Het gaat er niet om of Dewinters uitspraken ironisch bedoeld zijn of niet. Het gaat er ook niet om of de campagne van het CGKR ironisch bedoeld is of niet. Want het is onmogelijk om vast te stellen of iemand iets ironisch bedoeld of niet. De vraag is of men een individu of groep mag beledigen en/of stigmatiseren als men achteraf zegt dat het maar om te lachen was.
Oud 22 mei 2006, 09:31   #103
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Was het een verkeerde invalshoek? Duidelijk wel.

Maar als je gaat neuten over 'discriminatie' op een eigenschap waar je voor de rest van je leven waarschijnlijk nooit last van gaat hebben , tsjah...

't gaat hem om het princippe, ...
Oud 22 mei 2006, 09:32   #104
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom me niet vertellen dat alle uitspraken van het VB maar een graptjeuh zijn. Komaan zeg! Wow.... en ik maar kappen op die gasten.

onzen held
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 09:32   #105
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik geef die mens groot gelijk, ik vond zelf ook al dat er eigenlijk een klacht tegen het CGKR en de homo organisaties die deze lastercampagne steunen, moest ingediend worden.

Hopelijk vind die man gelijk bij een eerlijk rechter en wordt het CGKR samen met die homo organisaties veroordeeld voor het aanzetten tot discriminatie en verspreiden van haat onder bevolkingsgroepen.
Ik wist niet dat deze campagne gesteund werd door homo-organisaties.
Waar hebt u dat gelezen/gehoord?
Oud 22 mei 2006, 09:35   #106
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Het gaat er niet om of Dewinters uitspraken ironisch bedoeld zijn of niet. Het gaat er ook niet om of de campagne van het CGKR ironisch bedoeld is of niet. Want het is onmogelijk om vast te stellen of iemand iets ironisch bedoeld of niet. De vraag is of men een individu of groep mag beledigen en/of stigmatiseren als men achteraf zegt dat het maar om te lachen was.
Dat hangt van diverse factoren af.
1. Was het wel echt om te lachen?
2. De gevoeligheid van de geviseerde groep.
3. Wordt de geviseerde groep wel echt geviseerd? M.a.w. is het niet eerder een reactie op of het doen nadenken over....?

Het feit dat wij er hier nu over aan 't discussiëren zijn, zegt wel iets. Het feit dat een aantal mensen hier op hun pik getrapt zijn omwille van de campagne zegt ook iets. Misschien doet het ons dan toch nadenken over hoe het voelt om voor "vuile homo" uitgescholden te worden? Misschien is het feit dat er een pipo is die hiertegen klacht neerlegt wel het ultieme bewijs hiervan? Of misschien is die pipo die klacht neerlegt wel een vb'er die trots is op zijn niet-politiek correct zijn en enkel uit is op het kloten van het CGKR en de homo's....

Hoe dan ook, ik vind het geen geslaagde campagne. Maar het is ook geen voorbeeld van discriminatie...
Oud 22 mei 2006, 09:36   #107
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
onzen held
Thankyouverymuch 8)
Oud 22 mei 2006, 09:36   #108
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
CGKR = Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding .

Bij deze gaat het dus over Gelijke Kansen.

Wie heeft de minste kansen in onze maatschappij? Hetero's of holibi's?

Wie is er in de minderheid? Hetero's of holibi's?

Tegen wie wordt er het meest gediscrimineerd? Hetero's of holibi's?

Welke daad is dus het meest moreel fout (kijkend naar de gevolgen)? Discriminatie tegen een hetero of discriminatie tegen een holibi?

Kijk, ik vind het zelf maar een stomme campagne, die eerder het averechtse effect heeft gehad, maar iedereen die hier eens goed zit te zagen over 'discriminatie' heeft er duidelijk zelf nog nooit écht mee te maken gehad en is gewoon weer frustratieboompje aan het opzetten. Tenzij dit bijdraagt aan de negatieve beeldvorming over hetero's?...

Bende neuten...

Allemaal bulshit, als ik geen vuile homo mag zeggen, mag jij ook niet vuile hetro zeggen, daar gaat het over en al de rest is zever in pakskes.

Kent u het gelijkheidsbeginsel :

Grondwettelijk recht, :

"elke belg is gelijk voor de wet" ... Dat wil dus zeggen dat als er een wet bestaat die het verbied van te stigmatiseren dat ook voor de andere groep geld als die gestigmatiseerd wordt, als dat niet zo is, zondigt u tegen de grondwet.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 22 mei 2006 om 09:37.
Oud 22 mei 2006, 09:38   #109
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Kom me niet vertellen dat alle uitspraken van het VB maar een graptjeuh zijn. Komaan zeg! Wow.... en ik maar kappen op die gasten. Ze probeerden gewoon grappig te zijn. Vandaar die eeuwige venijnige grijns op de smoel van Filip De Winter.

Misschien snap ik het maar al te goed...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 09:39   #110
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Nee hoor, jij introduceert hier het begrip "achtergestelde minderheid", en bovendien wil je het ook nog eens als juridische norm gebruiken. Jij hoort dus voor duidelijkheid te zorgen, zoniet creëer je willekeur. En dat willen we niet, nietwaar?
Tegenwoordig schijnt dat een nieuwe truk te zijn, de misdaadomschrijving vaag houden. Er bestaat zo'n principe dat elke misdaad die strafbaar is concreet moet omschreven worden, om willekeur te voorkomen. In dit geval is die omschrijving er niet (wat is precies een 'achtergestelde groep'?) en dus is dit een heel gevaarlijke situatie.

De antiterrorisme wetgevingen zijn ook zo gevaarlijk vaag in hun misdaadomschrijving.
Oud 22 mei 2006, 09:40   #111
Tegendradigaard

Standaard

vuile khonnor...
Oud 22 mei 2006, 09:40   #112
Tegendradigaard

Standaard

is dit nu humor, ironie... of meen ik het ....tja...
Oud 22 mei 2006, 09:45   #113
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dit is dus exact datgene waar ik nu al een paar jaar voor aan het waarschuwen was.

Ik wist pertinent zeker dat ooit het CGKR in zijn eigen gegraven put ging lopen, wel het moment is gekomen zie, ...
Het werd tijd want de Witte hing mij al een paar jaar de keel uit.
Oud 22 mei 2006, 09:47   #114
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
is dit nu humor, ironie... of meen ik het ....tja...
U doet maar hoor....

Voor zover ik weet ben ik nog altijd geen bevolkingsgroep.

Ik weet trouwens van wie het komt, ni waar?
Oud 22 mei 2006, 09:54   #115
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel...
25% is nog altijd geen meerderheid.
En het feit dat jullie gediscrimineerd worden heb je enkel en alleen aan jezelf te wijten.

Weet ge, als ik dat zeg over islamieten wordt ik plots uitgemaakt voor racist, facist, SS er en meer van dat fraais, ...

Hoe zou dat nu toch komen, ...

Ik heb het altijd al gezegd, linksen hebben een totaal gebrek aan enige konsequentie.

De laatste dagen op CANVAS was het ook weer van datum met al hun politieke analyses over die moord ik heb me zitten doodergeren aan De gucht, en andere poltiek correcte pipo's, en soms ze zelf vierkant zitten uitlachen, omdat het gewoon kant nog wal raakte op den duur, waar ze het vandaan blijven halen, ongeloofelijk , maar zij zijn democratisch en zeker niet racistisch, ... ah nee, zeker ...
Oud 22 mei 2006, 09:56   #116
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat hangt van diverse factoren af.
1. Was het wel echt om te lachen?
Hoe kan men dat met zekerheid te weten komen? Humor is subjectief, wat voor de ene grappig is, is dat niet noodzakelijk voor de andere.
Citaat:
2. De gevoeligheid van de geviseerde groep.
Wat bedoelt u daar precies mee?
Citaat:
3. Wordt de geviseerde groep wel echt geviseerd? M.a.w. is het niet eerder een reactie op of het doen nadenken over....?
Het is voor iedereen gemakkelijk om achteraf te zeggen: "Het was enkel mijn bedoeling om de mensen aan te zetten tot nadenken."
Voor anderen is het echter zo goed als onmogelijk om na te gaan of dat ook werkelijk het geval is.

Citaat:
Het feit dat wij er hier nu over aan 't discussiëren zijn, zegt wel iets. Het feit dat een aantal mensen hier op hun pik getrapt zijn omwille van de campagne zegt ook iets. Misschien doet het ons dan toch nadenken over hoe het voelt om voor "vuile homo" uitgescholden te worden? Misschien is het feit dat er een pipo is die hiertegen klacht neerlegt wel het ultieme bewijs hiervan? Of misschien is die pipo die klacht neerlegt wel een vb'er die trots is op zijn niet-politiek correct zijn en enkel uit is op het kloten van het CGKR en de homo's....
Maar ik weet al dat het voor homo's erg is om uitgescholden te worden. Ik keur het uitmaken van en geweldplegen tegen homo's af. Dus zie ik niet in waarom het CGKR mij moet gaan uitmaken omwille van mijn seksuele geaardheid.

Citaat:
Hoe dan ook, ik vind het geen geslaagde campagne. Maar het is ook geen voorbeeld van discriminatie...
Op dat vlak ben ik het met u eens. De campagne is beledigend maar inderdaad niet discriminerend. De discriminatie zit in het feit dat men tegen deze campagne geen klacht mag indienen bij het CGKR, maar tegen campagnes die beledigend zijn voor andere bevolkingsgroepen wel.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 22 mei 2006 om 09:58.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 10:11   #117
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toont nog maar eens aan hoe snel mensen op hun teen getrapt zijn. Ik vind het zelf ook geen geslaagde campagne, maar veel mensen zien blijkbaar de ironie van de campagne niet in. Het is niet zo dat de uitspraak "vuile hetero" gemeend wordt, het is gewoonweg de bedoeling om mensen te doen nadenken over stigamtisering en discriminatie van homo's, over hoe zij zich voelen als ze voor "vuile homo" worden uitgescholden (wat hier op het forum nog regelmatig gebeurt)

... Mission NOT accomplished, denk ik. Het wekt enkel wrevel op.

Houd gij mij voor nen idioot of zo, tuurlijk zie ik ironie van de campagne in, maar ziet gij dan de ironie van de klacht niet, in, ? ? ?

Heel deze historie bewijst nog maar eens, hoe subjectief, en totaal van de pot gerukt dit centrumeke voor discriminatie is, en nu bewijzen ze het zelf zwart op wit, zonder zelf maar een gevoel van schaamte te tonen, een schonere goal voor 't vlaams belang kunt ge u toch niet dromen... ?

Niet ?

Trouwens dat de mission van gans het CGKR not and never accomplished ging worden, wist ik al toen het van start ging.

Jobcreatie, ja, eerst de Pater, die is ondertussen ook al vervangen, toen bleek dat t gans de soep in gelopen was, en nu De Witte die eens de slimme gaat uithangen, gewone mensen halen hier al heel zijn redenering onderuit, wat denk je dat de gerechterlijke experts van dienst gaan doen, ze maken gewoon gehakt van hem.

Eigenlijk is zo'n uitspraak genoeg om zijn ontslag te eisen want het bewijst dat de man totaal onbekwaam is, hij ondergraaft de slagkracht van zijn eigen centrum.

Belachelijk, figuur gewoon. Hij had maar slimmer moeten zijn, 5 dagen geleden las ik hier al over in de Telegraaf, en verneukelde mij al op de eerste die een klacht ging indienen tegen dat idioot centrum en zijn fuhrer.
Oud 22 mei 2006, 10:12   #118
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Op dat vlak ben ik het met u eens. De campagne is beledigend maar inderdaad niet discriminerend. De discriminatie zit in het feit dat men tegen deze campagne geen klacht mag indienen bij het CGKR, maar tegen campagnes die beledigend zijn voor andere bevolkingsgroepen wel.
??? Contradictio in terminis denk ik. U zegt dat de campagne niet discriminerend is, maar tegelijk vindt u het onrechtvaardig dat men tegen deze campagne geen klacht kan neerleggen omwille van discriminatie? Vreemde redenering...

Laatst gewijzigd door Khonnor : 22 mei 2006 om 10:17.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 10:12   #119
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Natuurlijk waren dat maar grapjes, !

enne Dat was trouwens tegen een meerderheid, want in Molenbeek zijn ze in de meerderheid, dus is de klacht niet relevant.
Oud 22 mei 2006, 10:13   #120
born2bewild
Banneling

Standaard

uzelf laten beledigen en er nog zelf voor moeten betalen ook.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be