Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2006, 16:41   #141
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is in ieder geval wat het VB je wil laten geloven, maar zo'n vaart zal het echt niet lopen.
Zo'n vaart zal het echt wél lopen als het zo doorgaat. Als die paarsen zo doorgaan, wordt België een moslimland. Dat is een feit. Het roer moet dus om. Bovendien ben ik het echt wel beu om door de traditionele partijen gestigmatiseerd en uitgescholden te worden. Ze hebben het verkorven. En dus blijft er maar één partij meer over. Er is maar één partij die wat respect toont voor de Vlamingen en dat is het Vlaams belang.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 16:43   #142
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Een link naar iets wat je hoort is een contradictio in terminis, maar dit terzijde. Het VB zegt nog steeds dat als zij niet mee aan de macht komen, dat de Vlamingen dan binnenkort in de minderheid zullen zijn. Ook Stefanie denkt dit blijkbaar en mijn post was in eerste instantie een reactie op haar uitspraak dat de Vlamingen binnen enkele decenia in de minderheid zouden zijn.
Inderdaad. Ik moet daar wel aan toevoegen dat dat ook aan de Vlamingen zelf ligt. Vlaamse vrouwen krijgen minder kinderen dan de importbruidjes.
Oud 24 mei 2006, 16:47   #143
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voor vele tekenaars, schrijvers en journalisten zal dat een afschrikwekkend voorbeeld zijn. Zij zullen niet meer vrijuit grappen durven maken over moslims, of kritiek durven leveren op de islam. Dat “Rushdie-effect” zal leiden tot steeds meer zelfcensuur. De persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting zullen op papier altijd wel blijven bestaan. Maar in praktijk zullen ze steeds verder uitgehold worden. Ze zullen lege hulzen worden. Vrijheden die niet meer uitgeoefend kunnen worden. Vrijheden waar onze kinderen en kleinkinderen misschien alleen nog met heimwee aan zullen kunnen terugdenken.
Inderdaad. Zeer zorgwekkend. We dreigen door de politieke Islam "opgesloten" te raken in de middeleeuwen. Het is heel belangrijk dat 'n mens vrij en kritisch mag denken. Het is belangrijk om voor jezelf te denken en zélf je conclusies te trekken. Die Deense cartoons zijn geen futiliteit. Zij dreigen ons denken aan te tasten en te verhinderen dat er nieuwe dingen ontdekt worden. Het Westen is juist bekend om zijn "ontdekkingen". Dat dreigt nu verloren te gaan. Ik zeg niet dat het al zover is, maar we moeten het niet zover laten komen, vind ik. De politiek correcten zullen nu misschien verontwaardigd en geschokt zijn na het lezen van mijn bericht hier, maar ik vind het heel belangrijk om over dat soort dingen na te denken en om dat soort denkoefeningen te maken. Anders bereik je niks.
Oud 24 mei 2006, 18:17   #144
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Een voorbeeldje :
De islamitische hetze tegen de tekenaars van de Mohammed-cartoons...
Zeg Knorretje, als je een hele tekst van de VB-website plukt, dan moet je dat er wel bijzeggen hé. Anders pleeg je plagiaat.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 18:28   #145
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Inderdaad. Ik moet daar wel aan toevoegen dat dat ook aan de Vlamingen zelf ligt. Vlaamse vrouwen krijgen minder kinderen dan de importbruidjes.
Vlaamse vrouwen zijn beter ontwikkeld. Ze zorgen er voor dat ze eerst zelf niets te kort komen om daarna hun nageslacht de beste kansen te geven.

(Import) moslima's en Roma's krijgen zoveel mogelijk kinderen, liefst op zo jong mogelijke leeftijd, in navolging van de hormale kolonisatiedrift van hun mannen. Maar vele van deze kinderen worden niet goed begeleid en belanden in de criminaliteit. De ouders moeten toezien dat hun kroost gaat puberen en dat het over hun hoofd gegroeid is. Hoe houdt je enkele tieners in bedwang, terwijl je nog babies en peuters hebt rondkruipen?
Gelukkig beginnen vele jongere moslimgeneraties die uit zo een groot gezin komen, er ook anders over te denken.

Nee, voor Vlamingen telt de kwaliteit van hun kinderen, voor koloniserende allochtonen de kwantiteit.
Oud 24 mei 2006, 18:48   #146
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo'n vaart zal het echt wél lopen als het zo doorgaat. Als die paarsen zo doorgaan, wordt België een moslimland. Dat is een feit.
Hoe kan iets dat nog niet gebeurd is nu een feit zijn?

Meer nog, er is geen enkele reden om aan te nemen dat België een moslimland zal worden. Er zijn naar schatting tussen de 340000 en 380000 moslims is België. Dat is tussen de 3,3 en 3,6%. Het merendeel van hen is niet radicaal en aanvaard dus de scheiding van godsdienst/religie en staat. Het percentage radicale moslims is dus verwaarloosbaar. Trouwens, hoeveel radicale moslims zijn er in de politiek? Ik ken er alvast geen!
Oud 24 mei 2006, 18:51   #147
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is maar één partij die wat respect toont voor de Vlamingen en dat is het Vlaams belang.
Correctie: voor sommige Vlamingen. Niet voor mij bijvoorbeeld, dat blijkt regelmatig uit hun uitspraken.
Oud 24 mei 2006, 18:56   #148
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe kan iets dat nog niet gebeurd is nu een feit zijn?

Meer nog, er is geen enkele reden om aan te nemen dat België een moslimland zal worden. Er zijn naar schatting tussen de 340000 en 380000 moslims is België. Dat is tussen de 3,3 en 3,6%. Het merendeel van hen is niet radicaal en aanvaard dus de scheiding van godsdienst/religie en staat. Het percentage radicale moslims is dus verwaarloosbaar. Trouwens, hoeveel radicale moslims zijn er in de politiek? Ik ken er alvast geen!
Er is net �*lle reden om dat aan te nemen. Het verbaast mij om dat hier te lezen. De snel Belg wet is nog altijd van kracht en, zoals ik daarnet zei, moslima's krijgen meer kinderen dan Vlaamse vrouwen. Hoeveel radicale moslims hebben ze zo Belg gemaakt met hunen snel-Belg wet? En een radicale moslim mag liegen en veinzen tegen niet-moslims. Bovendien kunnen gematigde moslims altijd radicaliseren. Van de "Europese Islam" is niets in huis gekomen.

Het gaat om een trend. En die trend is gaande. D�*t is een feit. Ik weet natuurlijk niet wat er na 2007 gaat gebeuren. We moeten afwachten, maar zoals die paarsen nu bezig zijn, zal België een moslimland worden, op de langere termijn. Het roer moet dus om. In Nederland zien we trouwens hoe men Ayaan wegpestte en hoe Geert Wilders moet beveiligd worden omdat zij tegen de invoering van de sjaria zijn.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 24 mei 2006 om 18:58.
Oud 24 mei 2006, 18:59   #149
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Zeer zorgwekkend. We dreigen door de politieke Islam "opgesloten" te raken in de middeleeuwen. Het is heel belangrijk dat 'n mens vrij en kritisch mag denken. Het is belangrijk om voor jezelf te denken en zélf je conclusies te trekken.
Alle partijen waren het er ook over eens dat zo'n cartoons moeten kunnen en niet verboden mogen worden. Zelfs gematigde moslims hebben dat gezegd. Dus zo groot is die dreiging niet hoor! Waar wel discussie over was, was of die cartoons dan in de naam van de vrije meningsuiting dan maar ineens overal op de voorpagina moesten verschijnen.
Oud 24 mei 2006, 18:59   #150
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Correctie: voor sommige Vlamingen. Niet voor mij bijvoorbeeld, dat blijkt regelmatig uit hun uitspraken.
Tja, als gij wilt dat er op de langere termijn de sjaria wordt ingevoerd hier in West-Europa... Allez... Blijkbaar mogen we ons daar niet meer tegen verzetten en mogen we 'r ons ook geen vragen meer bij stellen.
Oud 24 mei 2006, 19:06   #151
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Vlaamse vrouwen zijn beter ontwikkeld.

(Import) moslima's en Roma's krijgen zoveel mogelijk kinderen, liefst op zo jong mogelijke leeftijd, in navolging van de hormale kolonisatiedrift van hun mannen.

Nee, voor Vlamingen telt de kwaliteit van hun kinderen, voor koloniserende allochtonen de kwantiteit.
Wat zijn we weer lekker gematigd hé! Eigenaardig genoeg is het VB ook voorstander van grote gezinnen. Dus wat dat betreft zouden ze alvast blij moeten zijn met de grote gezinnen van sommige allochtonen.
Oud 24 mei 2006, 19:08   #152
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als gij wilt dat er op de langere termijn de sjaria wordt ingevoerd hier in West-Europa... Allez... Blijkbaar mogen we ons daar niet meer tegen verzetten en mogen we 'r ons ook geen vragen meer bij stellen.
Maar mens, natuurlijk wil ik dat niet en dat zal ook niet gebeuren, wees gerust. En ik zal me daar mee tegen verzetten (alle partijen zullen dat trouwens doen) mocht die dreiging er ooit zijn, maar die is er nu echt niet.
Oud 24 mei 2006, 19:16   #153
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar mens, natuurlijk wil ik dat niet en dat zal ook niet gebeuren, wees gerust. En ik zal me daar mee tegen verzetten (alle partijen zullen dat trouwens doen) mocht die dreiging er ooit zijn, maar die is er nu echt niet.
Wel, ik geloof u niet wat betreft de traditionele partijen. Ik heb gezien wat er in Nederland gebeurd is met Ayaan, met Geert Wilders... Nee, ik geloof u niet. Als we zo doorgaan, wordt de sjaria zéker ingevoerd.
Oud 24 mei 2006, 19:16   #154
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat om een trend. En die trend is gaande. D�*t is een feit. Ik weet natuurlijk niet wat er na 2007 gaat gebeuren. We moeten afwachten, maar zoals die paarsen nu bezig zijn, zal België een moslimland worden, op de langere termijn.
Nu is het al op lange termijn, daarstraks was het nog binnen enkele decenia! Zoals ik al eerder zei, zijn wat mij betreft alle extremisten gevaarlijk. Bij de VB'ers is er ook een trend tot radicalisatie. Maar toch heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat extremisten van welke strekking dan ook het binnenkort voor het zeggen zullen krijgen. En gelukkig maar.
Oud 24 mei 2006, 19:20   #155
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik geloof u niet wat betreft de traditionele partijen. Ik heb gezien wat er in Nederland gebeurd is met Ayaan, met Geert Wilders... Nee, ik geloof u niet. Als we zo doorgaan, wordt de sjaria zéker ingevoerd.
Zolang er niet één radicale moslim is verkozen, heb je daar nochthans geen enkele zinnige reden toe.

Mag ik u er op wijzen dat nota bene in Nederland Ayaan Hirsi Ali haar Nederlandschap dreigde te verliezen door haar eigen partij vanwege het strenge immigratiebeleid waar ze ook zelf voorstander van was? En dat nota bene de door jouw verguisde linkse partijen daar tegen waren?
Oud 24 mei 2006, 19:21   #156
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nu is het al op lange termijn, daarstraks was het nog binnen enkele decenia! Zoals ik al eerder zei, zijn wat mij betreft alle extremisten gevaarlijk. Bij de VB'ers is er ook een trend tot radicalisatie. Maar toch heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat extremisten van welke strekking dan ook het binnenkort voor het zeggen zullen krijgen. En gelukkig maar.
Wel? Binnen enkele deciania is toch op langere termijn? Ik las trouwens dat er misschien een nieuwe regularisatie zou komen van asielzoekers. Allez, ik weet nu niet of ze dat gaan doen of niet. Wat betreft het Vlaams belang: Die is geëvolueerd tot een brede volkspartij. Wat de radicalen denken, weet ik niet, maar de officiële retoriek is gematigder geworden. Het Vlaams belang is juist naar het centrum opgeschoven. Er was trouwens een verbreding met Marie-Rose Morel en Jurgen Verstrepen. Ook hebben ze nu een mandataris die afkomstig is uit Indonesië. Ze zijn dus gematigder geworden. Mij valt ook op dat de kopstukken zo rustig blijven. Bert Anciaux stond daar te brullen en hysterisch te schreeuwen, maar de kopstukken van het Vlaams belang blijven net heel rustig. En ik heb eerder den indruk dat ze rustiger worden.
Oud 24 mei 2006, 19:28   #157
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zolang er niet één radicale moslim is verkozen, heb je daar nochthans geen enkele zinnige reden toe.

Mag ik u er op wijzen dat nota bene in Nederland Ayaan Hirsi Ali haar Nederlandschap dreigde te verliezen door haar eigen partij vanwege het strenge immigratiebeleid waar ze ook zelf voorstander van was? En dat nota bene de door jouw verguisde linkse partijen daar tegen waren?
Ge zijt naief en uw betoog is niet eerlijk. Er moeten eerst doden vallen voor dat we iets mogen doen. Er zijn duizenden radicale moslims in België. Waarom zouden we nu moeten wachten en niks doen?

Binnen de VVD zijn er ook linksen. Bovendien gaat het niet enkel over haar asielaanvraag. Ze moest weg van haar nieuwe buren. Zij werd wel degelijk gedemoniseerd. Officieel zullen die linksen zich wel verzetten tegen Verdonk, zij is nu eenmaal van de andere partij, maar ondertussen willen ze ons wel wijsmaken dat Ayaan helemaal niet weet wat de Islam is. Tja... Bovendien h�*d Ayaan al besloten om naar Amerika te verhuizen. Er hangt een reukje aan. Feit is in ieder geval dat sommigen Ayaan weg wilden uit de politiek. En daar gaat het net om. Ayaan moest weg om plaats te maken voor de radicale moslims. Allez, dat is één interpretatie. En of ze nu Nederlandse is of was of niet, is een andere zaak. Dat hele gedoe met die uitzending op T.V. (Zembla was het geloof ik) is trouwens doorzichtig. Die herkouwden oud nieuws. Ook hier weer schijnt de media voor de invoering van de sjaria te zijn, net als hun haatzaaiende collega's hier bij ons. Nu, ik heb die uitzending niet gezien, ik ga voort op wat ik erover gehoord heb. Maar naar 't schijnt bracht dat programma geen nieuwe feiten over Ayaans asielaanvraag destijds.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 24 mei 2006 om 19:31.
Oud 24 mei 2006, 19:28   #158
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mevrouw ayaan kan haar Nederlands paspoort niet verliezen want ze bestaat simpelweg niet!
Ze kan een nieuwe identiteit aanvragen, en een nieuwe nederlands staatsburgerschap op haar naam. Deze zal haar zeker niet geweigert worden.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 19:30   #159
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Mevrouw ayaan kan haar Nederlands paspoort niet verliezen want ze bestaat simpelweg niet!
Ze kan een nieuwe identiteit aanvragen, en een nieuwe nederlands staatsburgerschap op haar naam. Deze zal haar zeker niet geweigert worden.
Ik weet het niet, maar waarom moesten die Nederlanders plots zo hysterisch doen over feiten die al jaren en jaren bekend zijn?
Oud 24 mei 2006, 19:34   #160
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet, maar waarom moesten die Nederlanders plots zo hysterisch doen over feiten die al jaren en jaren bekend zijn?
Een politieke afrekening wie voorzitter wordt. En Verdonck heeft maar ingegrepen na de TV uizending waar het klaar en duidelijjk aan bod kwam dat Hirsch niet haar ware naam is. Dus Verdonck kon niet anders dan reageren. Ze (VVD) hadden gehoopt Verdonck onderuit te halen, zodanig dat er een ander haar plaats zou innemen om mogelijks voorzitter te worden. Men heeft de VVd in twee kampen verdeelt. Dus de vijand wint!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be