Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2006, 19:50   #161
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Wat betreft het Vlaams belang: Die is geëvolueerd tot een brede volkspartij. Wat de radicalen denken, weet ik niet, maar de officiële retoriek is gematigder geworden. Het Vlaams belang is juist naar het centrum opgeschoven. Er was trouwens een verbreding met Marie-Rose Morel en Jurgen Verstrepen. Ook hebben ze nu een mandataris die afkomstig is uit Indonesië. Ze zijn dus gematigder geworden. Mij valt ook op dat de kopstukken zo rustig blijven. Bert Anciaux stond daar te brullen en hysterisch te schreeuwen, maar de kopstukken van het Vlaams belang blijven net heel rustig. En ik heb eerder den indruk dat ze rustiger worden.
Zo doen ze zich inderdaad voor, maar voor mij is er inhoudelijk niets fundamenteels veranderd. Radicale moslims lijken ook vaak erg gematigd (denk aan de daders van 9/11). En wat wel duidelijk is, is dat de achterban radicaliseert. Kijk maar even rond hier en op andere fora wat er door VB aanhangers soms allemaal wordt geschreven.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 20:16   #162
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zo doen ze zich inderdaad voor, maar voor mij is er inhoudelijk niets fundamenteels veranderd. Radicale moslims lijken ook vaak erg gematigd (denk aan de daders van 9/11). En wat wel duidelijk is, is dat de achterban radicaliseert. Kijk maar even rond hier en op andere fora wat er door VB aanhangers soms allemaal wordt geschreven.
Om een gesprek aan te vangen met VB-mensen of mandatarissen moet je eerst luisteren naar hun zonder ze vooraf te veroordelen, zoals bv je eerste zin, een typische dooddoener van iemand die niet wenst te argumenteren.
Hetzelfde lees je bij mensen van traditionele partijen die wensen te praten met het VB, maar in geen coalitie willen of durven stappen, wat een onzin hé.
Wat willen ze dan? Hun steun om een meerderheid te vormen?
Je gaat toch ook niet praten met je aanstaande vrouw om haar te zeggen dat je niet wenst te trouwen met haar.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 20:21   #163
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Een link naar iets wat je hoort is een contradictio in terminis, maar dit terzijde. Het VB zegt nog steeds dat als zij niet mee aan de macht komen, dat de Vlamingen dan binnenkort in de minderheid zullen zijn. Ook Stefanie denkt dit blijkbaar en mijn post was in eerste instantie een reactie op haar uitspraak dat de Vlamingen binnen enkele decenia in de minderheid zouden zijn.
http://www.parlbruparl.irisnet.be/co...33/48/lang,nl/
Lijst van de volksvertegenwoordigers van het Brussels Hoofdstedelijk Parlement

Volgens taalrol en politieke fractie

Franse taalgroep
Nederlandse taalgroep PS (25 zetels)
Vlaams Belang (6 zetels)
1. De heer
AZZOUZI Mohamed
1. De heer DEMOL Johan 2. Mevr.
BOUARFA Sfia 2. De heer
ERENS Frederic 3. Mevr.
CARTHE Michèle 3. De heer
LOOTENS-STAEL Dominiek 4. De heer
CHAHID Mohammadi
4. De heer
PISON Erland 5. De heer
DAIF Mohamed
5. Mevr.
SEYNS Valérie 6. De heer
DE COSTER Jacques
6. De heer
VAN ASSCHE Jos 7. De heer
DECOURTY Willy
8. Mevr.
DE GALAN Magda
VLD (4 zetels)
9. Mevr.
DERBAKI SBAI Amina
10. De heer
DIALLO Bea
1. Mevr.
AMPE Els 11. De heer
EL KTIBI Ahmed
2. De heer
COPPENS René
12. Mevr.
EL YOUSFI Nadia
3. Mevr. DEJONGHE Carla 13. Mevr.
EMMERY Isabelle
4. De heer
VANRAES Jean-Luc
14. Mevr.
FISZMAN Julie
15. Mevr.
JAMOULLE Véronique
SP.a-Spirit (3 zetels)
16. De heer
LAHLALI Mohamed
17. De heer
LEDUC Alain
1. De heer
AHIDAR Fouad 18. De heer
MADRANE Rachid
2. De heer
BEGHIN Jan 19. Mevr.
MOUZON Anne-Sylvie
3. Mevr.
QUIX Marie-Paule
20. De heer
OZKARA Emin
21. Mevr.
P'TITO Olivia
CD&V (3 zetels)
22. De heer
ROMDHANI Mahfoudh

23. Mevr.
SAIDI Fatiha
1. De heer
CHABERT Jos 24. De heer
TOMAS Eric 2. Mevr.
DE PAUW Brigitte
25. De heer
VERVOORT Rudi
3. De heer
VANDENBOSSCHE Walter MR (24 zetels)
GROEN! (1 zetel)
1. Mevr.
BERTIEAUX Françoise
1. Mevr. BYTTEBIER Adelheid 2. De heer
CLERFAYT Bernard
3. De heer
COLSON Michel
4. De heer de CLIPPELE Olivier
5. De heer
de JONGHE d'ARDOYE d'ERP Yves
6. De heer
de PATOUL Serge
7. De heer
DESTEXHE Alain
8. De heer
DE WOLF Vincent
9. De heer
DRAPS Willem
10. Mevr.
GILSON Nathalie
11. De heer
GOSUIN Didier
12. Mevr.
HASQUIN-NAHUM Michèle
13. Mevr.
LEMESRE Marion

14. Mevr.
MOLENBERG Isabelle
15. Mevr.
PAYFA Martine
16. Mevr.
PERSOONS Caroline
17. De heer PIVIN Philippe
18. Mevr.
RAZZOUK Souad
19. De heer
ROELANTS DU VIVIER François
20. Mevr.
ROUSSEAUX Jacqueline
21. Mevr.
SCHEPMANS Françoise
22. De heer
SIMONET Jacques 23. Mevr.
TEITELBAUM Viviane
24. De heer
ZENNER Alain
cdH (10 zetels)
1. Mevr.
de GROOTE Julie
2. De heer
de LOBKOWICZ Stéphane
3. De heer
DELPEREE Francis
4. De heer
DOYEN Hervé
5. De heer
du BUS de WARNAFFE André
6. Mevr.
FREMAULT Céline
7. De heer
GRIMBERGHS Denis
8. De heer
MAMPAKA MANKAMBA Bertin
9. Mevr.
MOUSSAOUI Fatima
10. De heer
RIGUELLE Joël
Ecolo (7 zetels)
1. Mevr.
BRAECKMAN Dominique
2. De heer
DAEMS Alain
3. Mevr.
DELFORGE Céline
4. De heer
DOULKERIDIS Christos
5. De heer
DUBIE Josy
6. De heer
GALAND Paul
7. De heer
PESZTAT Yaron
FN (4 zetels)
1. De heer
ARKU Paul
2. De heer
FERET Daniel
3. Mevr.
RORIVE Audrey
4. Mevr.
VAN NIEUWENHOVEN Christiane
Onafhankelijke (2 zetels)
1. Mevr.
CARON Danielle 2. Mevr.
VYGHEN Carine

Met excuses voor het dooreenlopen van de lijsten. Beter zicht op de site zelf.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 20:22   #164
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge zijt naief en uw betoog is niet eerlijk. Er moeten eerst doden vallen voor dat we iets mogen doen. Er zijn duizenden radicale moslims in België. Waarom zouden we nu moeten wachten en niks doen?
Ik heb helemaal niet gezegd dat we moeten wachten en niks doen. Ik heb ook niet ontkend dat er een probleem is met radicale moslims in België (hoeveel keer moet ik dat eigenlijk nog zeggen). Maar ik geloof totaal niet in de simplistische oplossingen van het VB.

Citaat:
Binnen de VVD zijn er ook linksen.
Maar het was wel Verdonk, die niet bepaald links kan genoemd worden, die haar Nederlanderschap wou afnemen.

Citaat:
Bovendien gaat het niet enkel over haar asielaanvraag. Ze moest weg van haar nieuwe buren. Zij werd wel degelijk gedemoniseerd.
Nee, ze moest weg van de rechter na een klacht van de buren, omdat het gebruik van de beveiligde woning een inbreuk vormden op het recht op persoonlijke levenssfeer van omwonenden (die daar al langer woonden). En dat heeft nu eens niets met demonisatie te maken.

Citaat:
Officieel zullen die linksen zich wel verzetten tegen Verdonk, zij is nu eenmaal van de andere partij, maar ondertussen willen ze ons wel wijsmaken dat Ayaan helemaal niet weet wat de Islam is. Tja...
Dat heb ik nooit iemand horen zeggen. Ze waren het echter niet met al haar standpunten eens. Onder meer niet met haar steun voor het harde immigratiebeleid van de VVD, waardoor ze zelf in eerste instantie nooit naar Nederland had kunnen migreren.

Citaat:
Bovendien h�*d Ayaan al besloten om naar Amerika te verhuizen.
Inderdaad, ze is dus niet weggepest, maar had natuurlijk al langer besloten om te verhuizen.

Citaat:
Feit is in ieder geval dat sommigen Ayaan weg wilden uit de politiek. En daar gaat het net om. Ayaan moest weg om plaats te maken voor de radicale moslims. Allez, dat is één interpretatie.
En of ze nu Nederlandse is of was of niet, is een andere zaak. Dat hele gedoe met die uitzending op T.V. (Zembla was het geloof ik) is trouwens doorzichtig. Die herkouwden oud nieuws. Ook hier weer schijnt de media voor de invoering van de sjaria te zijn, net als hun haatzaaiende collega's hier bij ons. Nu, ik heb die uitzending niet gezien, ik ga voort op wat ik erover gehoord heb. Maar naar 't schijnt bracht dat programma geen nieuwe feiten over Ayaans asielaanvraag destijds.
Ik denk eerder dat ze aan de kaak wilden stellen dat het op zijn minst weinig consequent is om voor een immigratiebeleid te zijn (daar had ze recent nog uitspraken over gedaan) dat geen vluchtelingen wil toelaten zoals zij er zelf een was. Dat is immers nogal beetje egoïstisch ("ikke en de rest kan stikken") en hypocriet. Als jij geloofd dat ze die reportage hebben gemaakt omdat ze voorstander zijn van de sharia of omdat ze een radicale moslim in haar plaats wilden, dan moet jij dringend eens een andere bril opzetten.
Oud 24 mei 2006, 20:27   #165
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Om een gesprek aan te vangen met VB-mensen of mandatarissen moet je eerst luisteren naar hun zonder ze vooraf te veroordelen, zoals bv je eerste zin, een typische dooddoener van iemand die niet wenst te argumenteren.
Je kan veel zeggen, maar niet dat ik niet wil praten of argumenteer, want dan zat ik hier al lang niet meer. Dat was hier niet mijn eerste post, hé. En ik ga echt niet iedere keer herhalen waarom ik iets zeg. Bovendien verklaart dat niet waarom op dit en andere fora, zelf verklaarde VB-aanhangers een haattopic openen.
Oud 24 mei 2006, 20:39   #166
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
http://www.parlbruparl.irisnet.be/co...33/48/lang,nl/
Lijst van de volksvertegenwoordigers van het Brussels Hoofdstedelijk Parlement
En uw punt is? De samenstelling van het Brussels Hoofdstedelijk Parlement is bovendien niet echt een bewijs voor het feit dat Vlamingen binnenkort in de minderheid zullen zijn in Vlaanderen, want tot nader order behoort Brussel nog steeds niet bij Vlaanderen.

Namen bewijzen ook niets. Uit een naam kan je geen religie afleiden. Er zijn ook moslims die intussen niet meer gelovig zijn.

En trouwens zelfs het VB beweerd geen problemen te hebben met geïntegreerde moslims. Zolang het geen radicale moslims zijn, die zich niet willen integreren en de islam willen opdringen aan anderen, is er toch geen probleem?
Oud 24 mei 2006, 23:38   #167
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb helemaal niet gezegd dat we moeten wachten en niks doen. Ik heb ook niet ontkend dat er een probleem is met radicale moslims in België (hoeveel keer moet ik dat eigenlijk nog zeggen). Maar ik geloof totaal niet in de simplistische oplossingen van het VB.
Hier zegt ge zoiets. Ik geloof totaal niet in het zogenaamde knuffelbeleid van de traditionele partijen. Het werkt niet. De traditionele partijen hebben hun kans gehad, maar de problemen worden alleen maar erger. Tijd dus om het roer om te gooien.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 23:40   #168
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar het was wel Verdonk, die niet bepaald links kan genoemd worden, die haar Nederlanderschap wou afnemen.
Dat was pas na die uitzending waar ze oude koeien uit de gracht haalden. Die feiten waren al lang bekend. Althans, Verdonk had het veel eerder kunnen weten.
Oud 24 mei 2006, 23:42   #169
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, ze moest weg van de rechter na een klacht van de buren, omdat het gebruik van de beveiligde woning een inbreuk vormden op het recht op persoonlijke levenssfeer van omwonenden (die daar al langer woonden). En dat heeft nu eens niets met demonisatie te maken.
Eh, nee, de demonisatie, dat kwam er nog bij. Het lijkt er echter op dat sommigen Ayaan weg wilden uit het parlement. De vraag is dus: Kan een kamerlid kritiek uiten op de Islam of niet? D�*�*r gaat het om.
Oud 24 mei 2006, 23:43   #170
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zegt ge zoiets. Ik geloof totaal niet in het zogenaamde knuffelbeleid van de traditionele partijen. Het werkt niet. De traditionele partijen hebben hun kans gehad, maar de problemen worden alleen maar erger. Tijd dus om het roer om te gooien.
Heel juist Stefanie

Laatst gewijzigd door smiley : 24 mei 2006 om 23:44.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 23:45   #171
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nooit iemand horen zeggen. Ze waren het echter niet met al haar standpunten eens. Onder meer niet met haar steun voor het harde immigratiebeleid van de VVD, waardoor ze zelf in eerste instantie nooit naar Nederland had kunnen migreren.
Dan ben je niet goed geïnformeerd. Een aantal weken geleden was daar om te doen.

Ayaan is een politiek vluchteling. Ik heb haar nooit horen zeggen dat ze politieke vluchtelingen wil terugsturen. Er zijn echter ook veel economische vluchtelingen. Maar waarom zouden die mensen hun land moeten verlaten? Waarom zouden de economische vluchtelingen de situatie in hun eigen land niet mogen verbeteren? Maar dat is een andere discussie.
Oud 24 mei 2006, 23:46   #172
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als jij geloofd dat ze die reportage hebben gemaakt omdat ze voorstander zijn van de sharia of omdat ze een radicale moslim in haar plaats wilden, dan moet jij dringend eens een andere bril opzetten.
Waarom zitten sommigen dan te zeveren dat Ayaan niet goed weet wat de Islam is?
Oud 24 mei 2006, 23:50   #173
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan ben je niet goed geïnformeerd. Een aantal weken geleden was daar om te doen.

Ayaan is een politiek vluchteling. Ik heb haar nooit horen zeggen dat ze politieke vluchtelingen wil terugsturen. Er zijn echter ook veel economische vluchtelingen. Maar waarom zouden die mensen hun land moeten verlaten? Waarom zouden de economische vluchtelingen de situatie in hun eigen land niet mogen verbeteren? Maar dat is een andere discussie.
Ik vrees dat jij verkeerd geïnformeerd bent. Ze was geen politiek vluchteling. Ze kwam uit Kenia, waar ze niet op één of andere manier werd vervolgd en niet uit Somalië zoals ze had gezegd om politiek asiel te kunnen krijgen. En ze is bleek ook niet op de vlucht voor een gedwongen huwelijk zoals ze ook had gezegd.
Oud 24 mei 2006, 23:54   #174
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zitten sommigen dan te zeveren dat Ayaan niet goed weet wat de Islam is?
Er is bij mijn weten niemand die zegt dat ze niet weet wat de Islam is. Wat het probleem is, is dat ze alle moslims over dezelfde kam scheert en dat is onterecht. En zij sprak vooral uit haar beleving van de Islam en die is dus niet respresentatief voor alle moslims zoals zij het voorstelt. Zo worden vrouwen in Somalië wel degelijk besneden, maar in Marokko bijvoorbeeld niet. En zo zijn er oneindig veel verschillen.
Oud 24 mei 2006, 23:57   #175
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eh, nee, de demonisatie, dat kwam er nog bij. Het lijkt er echter op dat sommigen Ayaan weg wilden uit het parlement. De vraag is dus: Kan een kamerlid kritiek uiten op de Islam of niet? D�*�*r gaat het om.
Als er al demonisatie was (wat ik betwist, elke kritiek op rechts is demonisatie tegenwoordig), dan heeft die niets te maken met de beslissing van de rechter dat ze moest verhuizen. Dat bedoelde ik.
Oud 24 mei 2006, 23:58   #176
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was pas na die uitzending waar ze oude koeien uit de gracht haalden. Die feiten waren al lang bekend. Althans, Verdonk had het veel eerder kunnen weten.
Ja, omdat door die reportage de inconsequentie van haar beleid werd aangetoond natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Edina : 25 mei 2006 om 00:00.
Oud 25 mei 2006, 00:00   #177
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag jij vinden, maar ik geloof niet dat de simplistische oplossingen van het VB zullen werken en met mij vooralsnog een meerderheid van de bevolking.
Oud 25 mei 2006, 00:02   #178
Stefanie
Minister-President

Standaard

1. Er was wel degelijk demonisatie.
2. In dat rapport staat wel degelijk dat de politici (ze bedoelden dus ook Ayaan) niet goed wisten wat de Islam eigenlijk was.
3. Kan Kenia haar beschermen tegen de moslims die haar willen doden? Kan ze daar al die dingen zeggen over de Islam?
4. Ayaan heeft een Islamitische opvoeding gehad. Zij kent de Islam dus. Punt. Als ge dat ontkent...
Oud 25 mei 2006, 00:08   #179
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als er al demonisatie was (wat ik betwist, elke kritiek op rechts is demonisatie tegenwoordig), dan heeft die niets te maken met de beslissing van de rechter dat ze moest verhuizen. Dat bedoelde ik.
Ik weet dat sommigen haar weg wilden uit de kamer. Sommigen wilden van haar af. En verder: de feiten spreken voor zich. Die moslims worden duidelijk radicaler. De afgelopen jaren is het aantal vreemdelingen toegenomen. Als die trend zich doorzet, zullen de Vlamingen op 'n dag een minderheid zijn. Dat is gewoon de waarheid. Dat is gewoon 'n feit, geen mening. Maar de linksen komen met leugens en bedrog af. Ze hebben ons een gematigde Islam beloofd, maar daar is niks van in huis gekomen, in tegendeel. En dus vind jij het normaal om zomaar de politieke Islam te tolereren? Links kan de problemen alleen maar erger maken, dat hebben ze al genoeg bewezen. Wanneer 'n moslim anti-Westers is, dan is hij of zij het slachtoffer van racisme en discriminatie. Wanneer iemand van het Vlaams belang kritiek heeft, dan wordt hij of zij gedemoniseerd.
Oud 25 mei 2006, 00:13   #180
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat mag jij vinden, maar ik geloof niet dat de simplistische oplossingen van het VB zullen werken en met mij vooralsnog een meerderheid van de bevolking.
Het gaat om zoveel meer dan dat. Van de traditionele partijen mogen we niet meer zoeken naar 'n oplossing en mogen we'r niet meer over nadenken. Zij willen ons hun nefaste beleid door de strot rammen. Alle alternatieven worden afgeschoten. Zij willen niet eens over de voorstellen van het Vlaams belang nadenken. En dat is niet ernstig. Bovendien maken de traditionele partijen een zeer groot onderscheid. Men kijkt niet naar w�*t je zegt, maar naar wie het zegt. Die éne VLDer wou allochtonen al de toegang tot recreatieparken verbieden. Het Vlaams belang vond dat niet nodig. Het Vlaams belang heeft al veel voorstellen gedaan, ook veel goede, zinnige voorstellen. Het Vlaams belang heeft een radicale vleugel, maar ook een gematigde vleugel. Maar de andere partijen willen niet luisteren. Zij zaaien alleen maar haat. Het gevolg is nu dat Annemans bescherming krijgt, las ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be