Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet Vlaanderen uit de EU stappen?
Ja 27 36,00%
Nee 45 60,00%
Voor mij mag België uit de EU stappen (voor de Belgicisten) 3 4,00%
Aantal stemmers: 75. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2006, 12:53   #81
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard Samenwerking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Een groot, sterk Europa is nodig, waarin geen plaats is voor islamofascistische fanaten en/of collaborateurs...Het kleine Vlaanderen als miniskuul moslim-vrij eilandje, dat zie ik niet zitten.Voor het toekomstige Europa moet de slogan "Eéndracht maakt macht" toegepast worden. Europese solidariteit, samen staan wij sterk.Een "eigen volk eerst" - strategie, maar op Europees niveau.
Samenwerking op basis van vrijwillighied tussen staten die de belichaming zijn van de volkeren is het enige dat aanvaardbaar is.Een europese staat zal ik even hard bestrijden als de belgische en is al even weinig legitiem.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 12:54   #82
kingtiger
Banneling

Standaard Invoeren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
eerst en vooral een Europees leger, paspoort en een voertaal.En alle moslims buiten. Als er "vers bloed" nodig is, kan dat beter uit de nieuwe lidstaten ingevoerd worden.Al opgemerkt wat voor een prachtige meisjes rond de Baltische Zee rondlopen? Daar spruiten wellicht ook mooie,sterke kinderen uit voort.D�*t soort mensen moeten wij aantrekken in onze streken.Géén Arabieren of zwarten.En dat heeft niet enkel met persoonlijke keuze te maken.Gewoon overlevingsinstinct...
Wij moeten helemaal niets invoeren.Vlaanderen aan de vlamingen.Dat de oosteuropeanen in hun eigen kot blijven.
Oud 28 mei 2006, 12:56   #83
kingtiger
Banneling

Standaard Zot

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk bericht
waarom tegen de moslims?? ook zij kunnen toch deel uitmaken van de EU. die tijd dat we zelf vroegen om af te komen ligt toch ook al niet zo lang meer achter ons (de mijnen)
De moslims mogen hier zeker niet komen.Ze horen hier minder dan wie dan ook thuis.Te zot om waar te zijn.
Oud 28 mei 2006, 13:00   #84
kingtiger
Banneling

Standaard Inwijkingsland

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Ik ben het tot op zekere hoogte eens met Carlgustaaf maar ik snap de afkeer tegen zwarte mensen niet. Uiteindelijk is de cultuur van belang en als de mensen fatsoenlijk gedragen en zich aanpassen. Ook begrijp ik immigranten deels wel die niet willen integreren, als ik van buiten europa zou komen zou ik me ook niet willen aanpassen aan een kortzichtig dom volkje wat zo prat gaat op haar eigen zogenaamde nuchterheid(of vul maar in in het geval van belgie.) Ik denk dus dat een afrikaan uiteindelijk liever een europeaan word dan een nederlander of belg en misschien moet men zich daar meer op gaan richten.

Wat Vlaanderen en de EU betreft, het vrije verkeer van personen in Europa dat de EU bied gaat twee kanten op, dus wanneer het slecht gaat met Vlaanderen dan heeft men de vrijheid om zonder al te veel gezeur naar bijvoorbeeld Polen te verhuizen dus ook al verlies je er misschien een zekere mate van flexibiliteit mee, je krijgt ook meer vrijheid
Vlaanderen is geen inwijkingsland.Werk in eigen streek.Gekleurd of niet gekleurd,iedereen blijft in zijn eigen kot.Alleen tijdelijke aanwezigheid is toegelaten.
Oud 1 juni 2006, 16:47   #85
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Helemaal mee eens. Een dikke maand geleden nam ik deel aan de Belgische ronde van het European Yought Parliament. Ik wist het wel al, maar het is me daar nog eens bevestigd : Meer Europa is de oplossing!
Het grootste deel van de problemen binnen de EU-instellingen worden veroorzaakt door machtspelletjes van de lidstaten die eigen belang voorop zetten en door een gebrek aan aandacht van de pers voor de EU (wat nooit goed is voor een democratie).
Al eens gezien hoe die gasten met onze duurverdiende centjes zeulen?
Hoe dat ze die wegsmijten langs deuren en vensters en in hun zakken?
800.000 miljoen euro om iedere maand eens naar Straatsburg te gaan vergaderen...nog meer van dat europa?? neen bedankt.
Oud 1 juni 2006, 17:22   #86
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

800.000 miljoen euro per maand??

You wish, tienduustmijoentriljoen, ja!! per dag!!!

Idioot, informeert u eerst!

http://www.oneseat.eu/
als ge uw mening wilt bijtreden met wat actie
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 21:10   #87
gewoon ik
Partijlid

gewoon ik's schermafbeelding

Standaard

Joepie ik hou van kortzichtige mensen

mja teveel geld krijgen ze wel ja

http://www.ladonia.net
gewoon ik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 11:27   #88
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
De moslims mogen hier zeker niet komen.Ze horen hier minder dan wie dan ook thuis.Te zot om waar te zijn.
en waarom niet?
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 11:28   #89
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk bericht
Joepie ik hou van kortzichtige mensen

mja teveel geld krijgen ze wel ja
Teveel is een feit, ma er zijn overdrijvingen en overdrijvingen...

Ik heb dan ook de petitie getekend
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 07:45   #90
kingtiger
Banneling

Standaard islam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
en waarom niet?
De islam is onverbrekelijk verbonden met een onbetwistbaar niet europese cultuur zijnde de arabische.We hebben dat soort hier al een paar keer weggejaagd en het wordt tijd dat we dat nog eens herhalen.8)
Oud 4 juni 2006, 13:16   #91
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is geen inwijkingsland.Werk in eigen streek.Gekleurd of niet gekleurd,iedereen blijft in zijn eigen kot.Alleen tijdelijke aanwezigheid is toegelaten.
Gaat gij maar in een mythisch verleden leven. Ik heb gehoord dat Bokrijk nog figuranten zoekt.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 11:32   #92
kingtiger
Banneling

Standaard

Citaat:
en waarom niet?
Ze staan verder van ons af.8)
Oud 5 juni 2006, 11:57   #93
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De islam is onverbrekelijk verbonden met een onbetwistbaar niet europese cultuur zijnde de arabische.We hebben dat soort hier al een paar keer weggejaagd en het wordt tijd dat we dat nog eens herhalen.8)
Ik denk dat je je een beetje harder moet verdiepen in de geschiedenis van het Euraziatisch continent als je denkt dat de Europese en Arabische cultuur niet met elkaar gemeen hebben.
Maar voor u dat doet moet u wel proberen af te stappen van u eurocentrische wereldvisie. Want anders gaat al die moeite voor niets zijn.
Oud 5 juni 2006, 13:38   #94
kingtiger
Banneling

Standaard gemeen

Citaat:
Ik denk dat je je een beetje harder moet verdiepen in de geschiedenis van het Euraziatisch continent als je denkt dat de Europese en Arabische cultuur niet met elkaar gemeen hebben.
Maar voor u dat doet moet u wel proberen af te stappen van u eurocentrische wereldvisie. Want anders gaat al die moeite voor niets zijn.
We hebben geen enkele taalkundige noch culturele gemeenschappelijkheid met de arabieren.Godsdienst speelt in ieder geval bij mij geen rol.Men moet altijd vanuit het oogpunt van zijn eigen standpunt denken in de buitenlandse politiek.
Oud 5 juni 2006, 13:44   #95
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
We hebben geen enkele taalkundige noch culturele gemeenschappelijkheid met de arabieren.Godsdienst speelt in ieder geval bij mij geen rol.Men moet altijd vanuit het oogpunt van zijn eigen standpunt denken in de buitenlandse politiek.
De Arabische cultuur is, net als de onze, ten dele gebaseerd op de Hellenistische cultuur. De Ottomanen hebben hun rijk uitgebouwd op de fundamenten van het Oost Romeinse Rijk.
De culturele uitwisselingen tussen de Arabische en Islamitische wereld gaan veel verder dan de gemiddelde Europeaan denkt en wil geloven. Dat komt omdat 99% van hen nog steeds oer-eurocentrisch denkt en dat Europa bijna nooit beïnvloedt is geweest door culturen van buitenaf en vice versa.
Het spijt me KingTiger, de verbondenheid tussen de culturen rond de Middelandse Zee zijn veel groter dan je denkt/wilt, wat je persoonlijke overtuiging ook is.
Oud 5 juni 2006, 13:49   #96
kingtiger
Banneling

Standaard redenering

Citaat:
De Arabische cultuur is, net als de onze, ten dele gebaseerd op de Hellenistische cultuur. De Ottomanen hebben hun rijk uitgebouwd op de fundamenten van het Oost Romeinse Rijk.
De culturele uitwisselingen tussen de Arabische en Islamitische wereld gaan veel verder dan de gemiddelde Europeaan denkt en wil geloven. Dat komt omdat 99% van hen nog steeds oer-eurocentrisch denkt en dat Europa bijna nooit beïnvloedt is geweest door culturen van buitenaf en vice versa.
Het spijt me KingTiger, de verbondenheid tussen de culturen rond de Middelandse Zee zijn veel groter dan je denkt/wilt, wat je persoonlijke overtuiging ook is.
Uw redenering is niet terzake doend.Taalkundige verbondenheid is er niet.Feitelijke beinvloeding speelt bij mij geen rol.Die is er natuurlijk maar daar hou ik geen rekening mee.8)
Oud 5 juni 2006, 14:43   #97
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Uw redenering is niet terzake doend.Taalkundige verbondenheid is er niet.Feitelijke beinvloeding speelt bij mij geen rol.Die is er natuurlijk maar daar hou ik geen rekening mee.8)
Ok, dan gaan we de discussie sluiten, want anders gaan we toch naast elkaar praten
Oud 5 juni 2006, 19:55   #98
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
U stelt de zaken hier toch wel wat verkeerd voort.
Eerst wat de Arabische beschaving betreft. Het is uiteraard juist dat de Hellenistische periode zijn sporen achterliet in sommige van de gebieden (hoofdzakelijk de Levant en Egypte, in mindere mate Mesopotamië) die later door de Arabische veroveringen geabsorbeerd werden in de Arabische beschaving. In het Arabische schiereiland zelf had het Hellenisme uiteraard zo goed als geen invloed. De Arabische veroveringen vaagden echter heel wat van die Hellenistische beschaving weg (net zoals ze het Christendom grotendeels wegvaagde).
Wat het Ottomaanse Rijk betreft, dit vestigde zich door de vernietiging van het Byzantijnse Rijk. Het Ottomaanse Rijk was helemaal geen verderzetting van dit Byzantijnse Rijk, maar had een fundamenteel ander en eigen karakter. Het is overigens een beetje denigrerend om te gaan stellen dat de Ottomanen hun mosterd bij de Byzantijnen gingen halen.
Geen zinnig mens zal beweren dat er in de vele eeuwen van bikkelharde strijd en conflict tussen de Arabische wereld en het Westen en tussen de Ottomaanse wereld en het Westen geen wederzijdse invloeden waren. Maar fundamenteel gaat hier om zeer verschillende (en ja, "botsende") beschavingen, elk met hun eigen aard en kenmerken.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 19:57   #99
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U stelt de zaken hier toch wel wat verkeerd voort.
Eerst wat de Arabische beschaving betreft. Het is uiteraard juist dat de Hellenistische periode zijn sporen achterliet in sommige van de gebieden (hoofdzakelijk de Levant en Egypte, in mindere mate Mesopotamië) die later door de Arabische veroveringen geabsorbeerd werden in de Arabische beschaving. In het Arabische schiereiland zelf had het Hellenisme uiteraard zo goed als geen invloed. De Arabische veroveringen vaagden echter heel wat van die Hellenistische beschaving weg (net zoals ze het Christendom grotendeels wegvaagde).
Wat het Ottomaanse Rijk betreft, dit vestigde zich door de vernietiging van het Byzantijnse Rijk. Het Ottomaanse Rijk was helemaal geen verderzetting van dit Byzantijnse Rijk, maar had een fundamenteel ander en eigen karakter. Het is overigens een beetje denigrerend om te gaan stellen dat de Ottomanen hun mosterd bij de Byzantijnen gingen halen.
Geen zinnig mens zal beweren dat er in de vele eeuwen van bikkelharde strijd en conflict tussen de Arabische wereld en het Westen en tussen de Ottomaanse wereld en het Westen geen wederzijdse invloeden waren. Maar fundamenteel gaat hier om zeer verschillende (en ja, "botsende") beschavingen, elk met hun eigen aard en kenmerken.
Compleet van de pot gerukte uitleg, sorry
Oud 5 juni 2006, 20:10   #100
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Compleet van de pot gerukte uitleg, sorry
Het spijt mij dat het u ontbreekt aan de nodige elementaire historische kennis om de feiten te begrijpen. Uw probleem, niet het mijne.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be