![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- Omdat men met de formulering van de "flamingante" stellingen beter van nul herbegint. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() [quote=John Stufflebeam;1734524- Omdat men met de formulering van de "flamingante" stellingen beter van nul herbegint.[/quote]
Hoe zo? Tabula rasa? (Niet wat utopisch?) Ik zie er een beetje tegen op om de hele nummering te veranderen, maar een stelling 0 lijkt zo "basic". Heb je een ander voorstel?
![]() |
#103 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Parlementslid
|
![]() flamingante ((vlaams) (Diets) (nationaal) (heel groot) (en met een beetje groen))" stelling: iedereen kan maar wat phantaseeren, alles zal beter zijn. Met of zonder Bxl speelt geen rol, iedereen heeft zijn eigen oplossing en iedereen heeft dan ook veel meer geld omdat het ja zonder de Walen is, alles vlaams dus. Is toch prima-stelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zolang het maar niet 'europees' is
![]()
![]() |
![]() |
#107 |
Parlementslid
|
![]() Wat Bxl? Dat is het toch al. Mooi, hé? Ken je Erasmus?
Laatst gewijzigd door restons courtois : 29 mei 2006 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Geachte forumgenoot, sorry. Ik volg deze forum nu over een jaar, en echt duidelijk is de hele flaminganten kiste nu nog altijd niet. Maar en attendant kunnen wij ja nog een nieuwe topic over "en wat met de gemeenten - fusie of niet - in het nieuwe Vlaanderen" openen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat je Franstalig bent, en moet je gelukwensen omdat je reeds meer dan een jaar dit forum volgt. Er wordt hier soms heel wat over en weer gescholden waarbij de standpunten steeds maar extremer worden, en daar valt niet veel van te leren. Als je een meer evenwichtige info zoekt, ga dan naar de zeer degelijke webstek www.vlaamsbelang.org Daar kun je leren waarom een kwart van de Vlamingen voor die partij kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zou je de opmerking over de fusie van gemeenten verder willen toelichten. Bedoel je gemeenten op de taalgrens?
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat als je echt "evenwichtige" infos zoekt dat je deze op de vb site vind. Maar let op, ik kan wel de Vlamingen verstaan de voor de VB kiezen. (Mensen die vlaamse onafhankelijk(?)heit willen, andere mensen met een ral bol général voor de andere partijen, een paar xenophoiben, mensen die bang zijn voor allochtonen, etc), ook al deel ik hun mening niet. En "mogelijk is hun politiek inzicht beter dan hun Duits, maar duidelijk is het zeker niet". Enkele manden geleden hadden wij het over hun pagina in Duits ( http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=38 ) en ik moet vaststellen dat er nog altijd zo'n 100 spellingsfouten zijn. Und die Grammatik? Oh mein Gott... "Die juristischen gedungener Mörder waren bezahlt und die Abrechnung sollte voll-zogen werden"... Mijn Nederlands is niet beter maar ik ben dan ook geen partij. Laatst gewijzigd door restons courtois : 30 mei 2006 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft dan ook zijn eigen oplossingen en visie van de "vlaamse onafhankelijk(??)heit". Somige willen Bxl, somige niet, somige zijn voor een confederatie, met de Walen, met de Bxlois, met de Nederlanders, somige gaan nog verder en willen een VlaNe staat of een BeNe staat of een Benelux staat. Belgie is een realiteit die ± werkt, maar al deze visies zijn niet de realiteit. Ieder mens droomt graag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met racisme op zich heb je blijkbaar geen probleem, zolang de eenheid van je staatje niet aangetast wordt. ![]() Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 30 mei 2006 om 21:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Parlementslid
|
![]() Om eerlijk te zijn klinkt 80% van deze Forum zoals een 'Duitse Nazi' die A, B , C, D discrimineren kan zolang het niet het eigen volkje is. Et ça compte aussi pour des francophones.
Zijn er niet vele hier die daar tegen vechten... (keep coming your good posts Laby en Handclapping) |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
2) Ik meen wel dat je op de webstek van VB meer evenwichtige info vindt dan op dit forum. 3) Best mogelijk dat het Duits op die site bedenkelijk is. Niet iedereen -of elke partij- is bedreven in vier talen. Gegroet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Parlementslid
|
![]() 1) Ja, dit is ook mijn hoofdprobleem. "Niet Vlaming".
2) Bedankt voor de tip. 3) Bedenkelijk? Gruwelijk. De VB is niet elke partij, het is de grootste van Vlaanderen. Daar kan men toch een beetje meer verwachten, niet? Edi |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkele flamingant zal zeggen dat Vlaanderen na de onafhankelijkheidsverklaring plots het land van melk en honing wordt, en al evenmin dat er plots 'eensgezindheid' zou komen. Ook in Vlaanderen zullen de politieke en maatschappelijke tegengestelde belangen in conflict gaan, in de eerste plaats dan de klassenstrijd. Ik gruwel al bij de gedachte van 'eensgezindheid', want een soort 'eensgezind' volksfront kan enkel betekenen dat de arbeidersklasse is vastgeketend aan de dictaten van het grootkapitaal. Nee dank u. In 'ons' Vlaanderen zal nog steeds een klassenstrijd uitgevochten worden, maar de arbeidersklassen zullen hun strijd kunnen voeren in een nationale context en niet in een artificiële bijeengeplakte staat.
![]() |