![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat noem ik nog eens een argument! ![]()
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 2 juni 2006 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Welke andere betekenis kan je eraan geven? De vrije markt is de motor achter de globalisering. En als Engels de taal is van de globalisering, is het te begrijpen dat anders/anti-globalisten daar opmerkingen over hebben.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 2 juni 2006 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Dat vroeg ik mij gisteren ook af na de 12-punten resolutie van het VB.
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Geef gewoon uw ongelijk toe...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Ik bedoel daarmee dat het VB doet alsof Brussel een Vlaamse stad is.
![]() |
#69 |
|
![]() Het gaat niet over Brussel, maar over de faciliteitengemeentes. U doet alsof die tot de tweetalige gemeenschap behoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Op een bepaalde manier is dat ook zo, anders hadden ze geen apart statuut.
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andersglobalisten daarentegen vinden al dat nationale gedoe maar zever en zijn dan ook voor een 'andere' globalisering. Uit gemakzucht in het Engels.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() U bent me voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit vergelijken met de verengelsing is absurd. Waar ik me tegen verzet is het feit dat in onze hogescholen bepaalde cursussen in het Engels worden gegeven, door Vlaamse professoren dan nog, om zogezegd de internationale uitstraling te vergroten. Ook dat is absurd, ik ontken dit absoluut niet. Maar dat in grote ondernemingen, meestal multi-nationals, het Engels een dominante rol in de contacten met het buitenland is onvermijdelijk. Wat nog niet betekent dat kaderleden onder elkaar Engels moeten gaan praten. Dat gebeurt trouwens niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Hier heb je een punt. Een thesis dient geschreven in de moedertaal van de student, in Vlaanderen dus het Nederlands. Tenzij de student zijn studies in een Angelsaksisch land heeft gedaan. Maar de discussie beperkt zich uiteraard niet tot de academische wereld alleen, die is slechts een klein (weliswaar belangrijk) onderdeel van onze samenleving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst werden de toplagen verfranst. Zonder flamingantische reactie zou dat op verloop van tijd geresulteerd hebben in een verfransing van de hele Vlaamse maatschappij. Alleen in Wallonië en Brussel is die stappenpolitiek volledig doorlopen. Citaat:
Vergeet niet dat de staat geen eigen wil heeft (tenzij misschien in een fascistische staat). De staat verdedigt de belangen van haar heersende klasse. En die heersende klasse was en is in België de bourgeoisie. Aangezien die Franstalig was, zal zij ook die verfransing willen opdringen aan de rest van de bevolking. Dat de multinationals dat doen, kan me niet schelen. Hoe verder zij zich distantiëren van het volk, hoe beter. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 2 juni 2006 om 19:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik vind daar eigenlijk ook niets fout aan. Als je voor een firma werkt ga je toch ook de taal van de klant gebruiken en niet omgekeerd ? |
|
![]() |
![]() |