Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 2 juni 2006, 19:54   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Jan, wat is uw mening als Vlaams Belang lid in deze ? Mogen liberalen de partijkoers bepalen en mogen er vreemdelingen worden opgenomen in een volksnationalistische partij als het Vlaams Belang ?
Waarom zou een persoon die als kind indertijd geadopteerd werd, niet tot een volksnationalistische partij mogen toetreden?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 juni 2006, 19:57   #82
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij velen in de partij zal dit ongetwijfeld de bedoeling zijn. Maar dan moeten er wel voor gezorgd worden dat de macht van de nieuwe lichting niet te groot wordt. Want die vaak liberale nieuwlichters hebben andere bedoelingen dan de traditionele harde kern van het Vlaams Belang. Laat die nieuwlichters zeker de partijlijn niet bepalen. Waar ik toch wel een beetje voor bevreesd ben. Gelukkig bestaan er nog de vele Vlaams nationalistische verenigingen die een oogje in het zeil zullen houden. Ook intern.
opportunisme mag natuurlijk niet in ons nadeel spelen

Maar ik denk dat het VB haar bekwaamheid als stemmenronselaar al genoeg heeft bewezen.
PAJOT is offline  
Oud 2 juni 2006, 20:05   #83
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou een persoon die als kind indertijd geadopteerd werd, niet tot een volksnationalistische partij mogen toetreden?
Adopie, nog zo een soort van immigratie. Het begint bij ééntje. Eentje kan toch geen kwaad, maar waar eindigt het hé. Vlaanderen kan als dichtbevolkt gebied toch niet alle sukkelaars op deze wereld opvangen. Daarom ben ik ook tegen adoptie als verdoken vorm van migratie. Willen we in de toekomst een aantal tweede of derde generatievreemdelingen die zich hier goed hebben aangepast niet het land uitsturen, dan moet er nu in feite een volledige immigratie-stop komen en wel meteen en voor alle soorten.

Wat het Vlaams Belang betreft volg ik dezelfde redenering. Een of twee niet-etnische Vlamingen en/of liberalen zal wel geen kwaad kunnen, maar hopelijk gaat men nu ook niet gaan overdrijven hé.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2006 om 20:06.
Max van Dietschland is offline  
Oud 2 juni 2006, 20:17   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Adopie, nog zo een soort van immigratie. Het begint bij ééntje. Eentje kan toch geen kwaad, maar waar eindigt het hé. Vlaanderen kan als dichtbevolkt gebied toch niet alle sukkelaars op deze wereld opvangen. Daarom ben ik ook tegen adoptie als verdoken vorm van migratie. Willen we in de toekomst een aantal tweede of derde generatievreemdelingen die zich hier goed hebben aangepast niet het land uitsturen, dan moet er nu in feite een volledige immigratie-stop komen en wel meteen en voor alle soorten.
Ik zie het verband niet tussen geadopteerden die nooit iets anders hebben gekend dan onze cultuur, onze gebruiken, onze taal, onze waarden enerzijds en anderzijds migranten die vreemd of zelfs vijandig staan tegenover wat ons dierbaar is.
Oud 2 juni 2006, 20:39   #85
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard niet welkom

Citaat:
Voor mij mag ze nu al terug naar het land van herkomst. 8)
Wettelijk kan de partij ze niet weigeren maar ik zou ze zeker niet welkom heten en zo vlug mogelijk een klimaat scheppen waarin ze het raadzaam vindt terug op te rotten.Liefst alleen figuurlijke gekleurden in het VB
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 20:42   #86
kingtiger
Banneling

Standaard Weigeren

Citaat:
De wettelijke situatie zou zo moeten zijn dat men haar zou kunnen weigeren.Helaas is dit zo niet.Mar ik zou ze toch ertoe bewegen terug te vertrekken.Ze is immers en letterlijke aanfluiting van de ideologie van de partij.8)
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 20:43   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Wettelijk kan de partij ze niet weigeren maar ik zou ze zeker niet welkom heten en zo vlug mogelijk een klimaat scheppen waarin ze het raadzaam vindt terug op te rotten.Liefst alleen figuurlijke gekleurden in het VB
Als overtuigd VB'er en partijlid sedert vele jaren wens ik uitdrukkelijk te stellen dat ik geenszins meestapt in een dergelijke verwerpelijke gedachtegang.
Oud 2 juni 2006, 20:44   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wettelijke situatie zou zo moeten zijn dat men haar zou kunnen weigeren.Helaas is dit zo niet.Mar ik zou ze toch ertoe bewegen terug te vertrekken.Ze is immers en letterlijke aanfluiting van de ideologie van de partij.8)
Ja? Zeg me dan eens wat de ideologie van het Vlaams Belang is en waar ik die ideologische punten kan vinden waar dit in te vinden is?

En u slaat de bal wel volledig mis als u stelt dat men haar niet zou kunnen weigeren. Een partij heeft de volle vrijheid een kandidaat te weigeren als ze meent dat die kandidaat niet overeenkomt met het profiel dat de partij heeft voor haar mandatarissen.
Oud 2 juni 2006, 20:45   #89
kingtiger
Banneling

Standaard goed

Citaat:
U neemt uw dromen voor werkelijkheid. Er bestaat nog zoiets als Voorpost en de nationalistische studentenverenigingen die het overgrote deel van de militanten van Vlaams Belang leveren. Een partij zonder militante kern is zo dood als een pier. Moest het Vlaams Belang op een dag door het regime verboden worden of zijn financiering verliezen, wie zou er op straat trekken, denkt ge ? De militanten zijn de eersten die klaarstaan om de partij te helpen in nood. Het wordt tijd dat men deze mensen meer gaat erkennen en bij de partijlijn gaat betrekken. Ik ken een aantal Vlaams militanten die lid zijn van het Vlaams Belang (ikzelf ben geen lid) en zij zullen nooit aanvaarden dat het Vlaams Belang zou bestuurd worden door liberalen.
Het kan niet beter gezegd worden.Bravo
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 20:47   #90
kingtiger
Banneling

Standaard weigering

Citaat:
Ja? Zeg me dan eens wat de ideologie van het Vlaams Belang is en waar ik die ideologische punten kan vinden waar dit in te vinden is?

En u slaat de bal wel volledig mis als u stelt dat men haar niet zou kunnen weigeren. Een partij heeft de volle vrijheid een kandidaat te weigeren als ze meent dat die kandidaat niet overeenkomt met het profiel dat de partij heeft voor haar mandatarissen.
De partij kan ze niet weigeren omwille van haar afstamming en om die reden zou het moeten kunnen.De ideologie van de partij zit in de geest van de harde kern die de partij gemaakt heeft.Dat u die vraag stelt is veelzeggend.8)
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 20:49   #91
kingtiger
Banneling

Standaard haha

Citaat:
Als overtuigd VB'er en partijlid sedert vele jaren wens ik uitdrukkelijk te stellen dat ik geenszins meestapt in een dergelijke verwerpelijke gedachtegang.
Ik ben al 27 jaar lid en was er al bij van in het begin.De harde kern van de partij denkt er net zo over als ik.
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 20:51   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De partij kan ze niet weigeren omwille van haar afstamming en om die reden zou het moeten kunnen.De ideologie van de partij zit in de geest van de harde kern die de partij gemaakt heeft.Dat u die vraag stelt is veelzeggend.8)
Dat u geen antwoord kunt geven, is heel wat "veelzeggender".
Oud 2 juni 2006, 20:51   #93
kingtiger
Banneling

Standaard liberaal en gekleurd

Citaat:
Slechte zaak voor het Vlaams Belang.

1) Het mens is liberaal, ze komt over van de VLD.
2) Men gaat nieuwe vreemdelingen aanmoedigen om zich hier te vestigen. Uiteraard dienen eerst de vreemdelingen uitgezet te worden die zich niet willen aanpassen om tot een uniculturele samenleving te komen. Maar nu geeft men een signaal dat men hier en masse naar Vlaanderen kan komen mits men zich hier kan aanpassen. Dit kan en mag de bedoeling niet zijn. Een volksnationalistische partij dient op de komen voor de etnische Vlaming en dient te streven naar een zo beperkt mogelijke multi-etnische maatschappij. Vlaanderen is al zo dichtbevolkt, dat we al die vreemdelingen er nog eens moeten bijkrijgen.
Liberaal en letterlijk gekleurd zijn twee breekpunten.Doe zo voort.
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 20:54   #94
kingtiger
Banneling

Standaard wet

Citaat:
Dat u geen antwoord kunt geven, is heel wat "veelzeggender".
Ge weet maar al te goed dat de wetgeving niet toelaat bepaalde dingen te zeggen.Men mag ze alleen denken of in besloten vergaderingen uitdrukken.Ik heb op partijvergaderingen al veel straffe praat gehoord en gezegd.8)
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 20:55   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge weet maar al te goed dat de wetgeving niet toelaat bepaalde dingen te zeggen.Men mag ze alleen denken of in besloten vergaderingen uitdrukken.Ik heb op partijvergaderingen al veel straffe praat gehoord en gezegd.8)
U geeft geen antwoord op de vraag. Ik vroeg naar de zogezegde partij-ideologie waar u het over heeft.
Oud 2 juni 2006, 20:56   #96
kingtiger
Banneling

Standaard vlaming

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wie hier een nieuw leven wil opbouwen samen met de Vlamingen is welkom.
En dat allemaal samen is het eigen volk. Welkom Aisha!
Vlaanderen is overbevolkt.Elke vorm van migratie is onbespreekbaar.Aisha mag migreren naar een ander land.
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 20:58   #97
kingtiger
Banneling

Standaard antwoord

Citaat:
U geeft geen antwoord op de vraag. Ik vroeg naar de zogezegde partij-ideologie waar u het over heeft.
Het antwoord op uw vraag mag niet in het openbaar gezegd worden.Sommige dingen kan men niet meer in het openbaar zeggen sinds het VB arrest.Dat zou je moeten weten8)
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:01   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het antwoord op uw vraag mag niet in het openbaar gezegd worden.Sommige dingen kan men niet meer in het openbaar zeggen sinds het VB arrest.Dat zou je moeten weten8)
U lult er maar op los. Indien het gaat om de partij-ideologie zoals u beweert, kan men die terug vinden in de verschillende documenten die dateren voor de veroordeling. Welnu, verwijs mij eens naar een van die zaken. Ik heb hier al dat materiaal liggen.
Oud 2 juni 2006, 21:02   #99
PAJOT
Banneling

Standaard

kingtiger, die idioten van blokkwatsj lezen met ons mee, let goed op uw anonimiteit

De idioten van blokkwatsj gaan op zeer geslepen manier te werk.
PAJOT is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:04   #100
kingtiger
Banneling

Standaard haha

Citaat:
U lult er maar op los. Indien het gaat om de partij-ideologie zoals u beweert, kan men die terug vinden in de verschillende documenten die dateren voor de veroordeling. Welnu, verwijs mij eens naar een van die zaken. Ik heb hier al dat materiaal liggen.
Ik ken de mensen die de basis van de partij vormen en hoe ze denken .Dat volstaat.
kingtiger is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be