Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 2 juni 2006, 21:57   #141
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Bescherming van het eigen Vlaamse volk"... Beschermt u het Vlaamse volk door een geadopteerde persoon te weigeren in te stappen in onze cultuur en in onze levenswereld? Natuurlijk groeit een Indisch meisje beter op binnen haar Indische cultuur, maar als de feiten zich aandoen zoals ze zich aandoen is er geen enkele reden om een geadopteerd en volledig geassimileerde persoon als een bedreiging voor onze volksaard te zien.

Indien u zo redeneert, dan moet u blijkbaar voorstander zijn van een grote zuivering van alle niet-Vlaamse elementen. Waar trekt u dan de grens? Te beginnen bij de huidskleur? Wat volgt nadien?
grote woorden, men mag er niet eens een antwoord op geven.

Het is natuurlijk niet verboden te zeggen dat alles in het werk moet gesteld worden om Vlaanderen

VLAAMS te houden en dat met een niets ontziende ijver.

Als men het onkruid niet met wortel en al verdelgt, dan schiet het rap weer uit.

De grenzen zijn voor iedereen wel duidelijk ... Vlaanderen is geen immigratieland.
PAJOT is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:58   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
grote woorden, men mag er niet eens een antwoord op geven.
Ik zie geen enkele reden waarom u geen antwoord zou mogen geven op m'n vraag.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:59   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk niet verboden te zeggen dat alles in het werk moet gesteld worden om Vlaanderen

VLAAMS te houden en dat met een niets ontziende ijver.
U verwart blijkbaar "Vlaams" met een of andere "bloedlijn". Indien dat niet het geval is, kunt u mij dan bepalen welke kenmerken die "bloedlijn" moet hebben om over Vlamingen te kunnen spreken?
Oud 2 juni 2006, 22:12   #144
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Wie kan er wat mij betreft beschouwd worden als een echte etnische Vlaming:

- Alle mensen die afkomstig zijn uit een familie die de volksgemeenschap als Vlaams beschouwd. Het kan perfect zijn dat ergens in de geschiedenis een Fransman, een Duitser of zelfs een Rus in die familie zat maar dat speelt weinig rol, gezien deze mensen er zodanig Vlaams uitzien dat gewoon als Vlamingen onder de Vlamingen worden beschouwd door de volksgemeenschap.

Echter bijvoorbeeld een aantal joodse families in Antwerpen leeft daar al voor honderden jaren, toch beschouwd de volksgemeenschap deze families niet als Vlaams, maar wel als joods. Dit komt ook omdat die gemeenschap heel sterk gesloten is gebleven.

De eventuele achterkleinkinderen van Aisha Van Zele zullen hoogstwaarschijnelijk wel gewone Vlamingen zijn onder de Vlamingen, tenzij de kinderen van Aisha ook weer huwen met een vreemdeling.

Een zeer moeilijke vraag is het wat kinderen betreft van een Vlaamse vader en een vreemde moeder ? Ook hier lijkt het mij best het oordeel over te laten aan de meerderheid van de volksgemeenschap.

Neem nu de Vlaamse zangeres Sandrine Van Handenhove, geboren uit een Congolese moeder en een Vlaamse vader. Wat mij betreft is zij zeker geen etnische Vlaming, maar het is de meerderheid van de volksgemeenschap die beslist.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2006 om 22:17.
Max van Dietschland is offline  
Oud 2 juni 2006, 22:16   #145
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele reden waarom u geen antwoord zou mogen geven op m'n vraag.
ik des te meer

Citaat:
U verwart blijkbaar "Vlaams" met een of andere "bloedlijn".
inderdaad

Citaat:
kunt u mij dan bepalen welke kenmerken die "bloedlijn" moet hebben om over Vlamingen te kunnen spreken?
het bloed : Europees, en de plaats van geboorte : Vlaanderen.
PAJOT is offline  
Oud 2 juni 2006, 22:17   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Wie kan er wat mij betreft beschouwd worden als een echte etnische Vlaming:

- Alle mensen die afkomstig zijn uit een familie die de volksgemeenschap als Vlaams beschouwd. Het kan perfect zijn dat ergens in de geschiedenis een Fransman, een Duitser of zelfs een Rus in die familie zat maar dat speelt weinig rol, gezien deze mensen er zodanig Vlaams uitzien dat gewoon als Vlamingen onder de Vlamingen worden beschouwd door de volksgemeenschap.

Een zeer moeilijke vraag is het wat kinderen betreft van een Vlaamse vader en een vreemde moeder ? Ook hier laten we het oordeel over aan de meerderheid van de volksgemeenschap.
Dit is toch werkelijk gebazel van de hoogste graad. Wie of wat is "de volksgemeenschap"? Gaat u individueel bij referendum laten uitmaken welke familie als "volkseigen" en welke als "volksvreemd" moet worden beschouwd?

En dat "uitzien"... Huidskleur dus. Puur racistisch geredeneerd. Wat of hoe zult u trouwens "Vlaams uitzien" definiëren? Is iemand met roodkleurig haar wel als echte Vlaming te beschouwen? Is iemand met een Spaans uiterlijk wel een echte Vlaming? Is een afstammeling van een Slavische inwijkeling met duidelijk Slavische jukbeenderen (zo te herkennen bij vrouwen) wel een Vlaming?
Oud 2 juni 2006, 22:18   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het bloed : Europees, en de plaats van geboorte : Vlaanderen.
Wat is "Europees bloed"? Is Hongaars bloed Europees? Is Bulgaars bloed Europees?
Oud 2 juni 2006, 22:19   #148
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Dit is toch werkelijk gebazel van de hoogste graad. Wie of wat is "de volksgemeenschap"? Gaat u individueel bij referendum laten uitmaken welke familie als "volkseigen" en welke als "volksvreemd" moet worden beschouwd?
Neen zoiets groeit gewoon binnen de volksgemeenschap, de gemeente waar de persoon woont.

Oud 2 juni 2006, 22:21   #149
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is "Europees bloed"? Is Hongaars bloed Europees? Is Bulgaars bloed Europees?
daar moet een komissie maar over oordelen.
PAJOT is offline  
Oud 2 juni 2006, 22:21   #150
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
En dat "uitzien"... Huidskleur dus. Puur racistisch geredeneerd. Wat of hoe zult u trouwens "Vlaams uitzien" definiëren?
U gebruikt dezelfde definitie van racisme als premier Verhofstadt en De Gucht, helaas ...

Waar heb ik een negatief waardeoordeel uitgesproken over deze mensen ?

Ook u verwart een gezond volksnationalisme met racisme.

Gaat de indoctrinatie van linkse regime dan al zo ver ?

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2006 om 22:22.
Oud 2 juni 2006, 22:22   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen zoiets groeit gewoon binnen de volksgemeenschap, de gemeente waar de persoon woont.
Dus, u laat de bevolking van een gemeente beslissen over de vraag of deze of gene familie "volksvreemd" dan wel "volkseigen" is? Blijkbaar heeft u dus geen objectieve criteria, wat er dus op wijst dat u geen samenhangende gedachtegang heeft.
Oud 2 juni 2006, 22:24   #152
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Dus, u laat de bevolking van een gemeente beslissen over de vraag of deze of gene familie "volksvreemd" dan wel "volkseigen" is? Blijkbaar heeft u dus geen objectieve criteria, wat er dus op wijst dat u geen samenhangende gedachtegang heeft.
Er is geen vaste eensluitende definitie, zoals dat in de sociologie wel vaker voorkomt.

Oud 2 juni 2006, 22:26   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gebruikt dezelfde definitie van racisme als premier Verhofstadt en De Gucht, helaas ...

Waar heb ik een negatief waardeoordeel uitgesproken over deze mensen ?

Ook u verwart een gezond volksnationalisme met racisme.

Gaat de indoctrinatie van linkse regime dan al zo ver ?
Ik verwar niets. En daarenboven hanteer ik helemaal niet de definitie van racisme zoals gebruikelijk is door de PC- en linkse kerk.

U wil mensen classificeren louter op basis van hun huidskleur en op die basis oordelen of ze al dan niet tot onze cultuur behoren. Dat is racisme.
Oud 2 juni 2006, 22:27   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen vaste eensluitende definitie, zoals dat in de sociologie wel vaker voorkomt.
Dus is "Vlaams-zijn" volgens u dan ook niet eensluitend te bepalen en bijgevolg ook niet objectief vaststelbaar. Dat is immers het eindpunt waar uw redenering toe leidt.
Oud 2 juni 2006, 22:28   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daar moet een komissie maar over oordelen.
Aha. U moet uw toevlucht al beginnen nemen tot nietszeggende antwoorden...

En op basis van welke criteria zal deze "komissie" (sic) van wel tot oordelen komen?
Oud 2 juni 2006, 22:32   #156
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Ik verwar niets. En daarenboven hanteer ik helemaal niet de definitie van racisme zoals gebruikelijk is door de PC- en linkse kerk.

U wil mensen classificeren louter op basis van hun huidskleur en op die basis oordelen of ze al dan niet tot onze cultuur behoren. Dat is racisme.
Fout, niet tot onze cultuur, maar wel tot ons volk. Dat is een groot verschil. Wat mij betreft maakt die Aisha die zeer goed aangepast is, deel uit van onze cultuur, doch niet van ons volk.

Trouwens sinds wanneer is een classificatie van volkeren racistisch. Mag men nu ook al niet meer zeggen tot welk volk iemand behoort ?

Ik heb zo de indruk dat u wel tegen de multikultuur bent, maar toch geen echte volksnationalist bent.

Oud 2 juni 2006, 22:33   #157
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
cultuur ? we spraken over het feit of ze al dan niet tot ons volk behoren.
PAJOT is offline  
Oud 2 juni 2006, 22:37   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout, niet tot onze cultuur, maar wel tot ons volk. Dat is een groot verschil. Wat mij betreft maakt die Aisha die zeer goed aangepast is, deel uit van onze cultuur, doch niet van ons volk.

Trouwens sinds wanneer is een classificatie van volkeren racistisch. Mag men nu ook al niet meer zeggen tot welk volk iemand behoort ?

Ik heb zo de indruk dat u wel tegen de multikultuur bent, maar toch geen echte volksnationalist bent.
U leest toch echt niet. Nergens zeg ik dat een classificering van mensen racisme wel; wel echter uw voortvloeiend besluit. Omdat iemand een wat donkerder huid is, kan iemand volgens u niet behoren tot ons volk. Dat is racistisch. U kan trouwens ook verder gaan in uw redenering: na huidskleur kan ook haarkleur, oogkleur, vorm van de schedel, enzovoort door u aangehaald worden om iemand al dan niet te beschouwen als "volkseigen".

Ik hang inderdaad geen rare theorieën aan over bloedafstamming en exclusiviteit van een volk op basis van louter uiterlijke kenmerken. Dat lijkt me ook geen elementen van volksnationalisme, tenzij u me dat even concreet en liefst ook met verwijzingen naar volksnationalistische denkers kunt aantonen.
Oud 2 juni 2006, 22:40   #159
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Dus is "Vlaams-zijn" volgens u dan ook niet eensluitend te bepalen en bijgevolg ook niet objectief vaststelbaar. Dat is immers het eindpunt waar uw redenering toe leidt.
Ieder geval is anders en zal door de volksgemeenschap afzonderlijk beoordeeld worden, wees maar gerust. Zoiets is de realiteit. De klederdracht en het uiterlijk is hierbij zeer belangrijk. U kunt dat racistisch vinden maar dit gebeurt nu eenmaal zo. Vreemdelingen die er uitzien als Vlamingen, die perfect de taal spreken, die gekleed zijn als ons, hebben u eenmaal veel grotere kans om als echte Vlaming beschouwd te worden. Je merkt ieder geval zal anders zijn en ik doe dus niet mee aan veralgemeningen. Dat laat ik aan Karel De Gucht over.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2006 om 22:44.
Oud 2 juni 2006, 22:41   #160
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Aha. U moet uw toevlucht al beginnen nemen tot nietszeggende antwoorden...

En op basis van welke criteria zal deze "kommissie" van wel tot oordelen komen?
op rassische basis en op een manier die eenduidig en nauwkeurig dient te worden vastgelegd en uitgevoerd

Is het nu duidelijk ??
PAJOT is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be