![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk niet verboden te zeggen dat alles in het werk moet gesteld worden om Vlaanderen VLAAMS te houden en dat met een niets ontziende ijver. Als men het onkruid niet met wortel en al verdelgt, dan schiet het rap weer uit. De grenzen zijn voor iedereen wel duidelijk ... Vlaanderen is geen immigratieland. |
|
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U verwart blijkbaar "Vlaams" met een of andere "bloedlijn". Indien dat niet het geval is, kunt u mij dan bepalen welke kenmerken die "bloedlijn" moet hebben om over Vlamingen te kunnen spreken?
|
![]() |
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie kan er wat mij betreft beschouwd worden als een echte etnische Vlaming:
- Alle mensen die afkomstig zijn uit een familie die de volksgemeenschap als Vlaams beschouwd. Het kan perfect zijn dat ergens in de geschiedenis een Fransman, een Duitser of zelfs een Rus in die familie zat maar dat speelt weinig rol, gezien deze mensen er zodanig Vlaams uitzien dat gewoon als Vlamingen onder de Vlamingen worden beschouwd door de volksgemeenschap. Echter bijvoorbeeld een aantal joodse families in Antwerpen leeft daar al voor honderden jaren, toch beschouwd de volksgemeenschap deze families niet als Vlaams, maar wel als joods. Dit komt ook omdat die gemeenschap heel sterk gesloten is gebleven. De eventuele achterkleinkinderen van Aisha Van Zele zullen hoogstwaarschijnelijk wel gewone Vlamingen zijn onder de Vlamingen, tenzij de kinderen van Aisha ook weer huwen met een vreemdeling. Een zeer moeilijke vraag is het wat kinderen betreft van een Vlaamse vader en een vreemde moeder ? Ook hier lijkt het mij best het oordeel over te laten aan de meerderheid van de volksgemeenschap. Neem nu de Vlaamse zangeres Sandrine Van Handenhove, geboren uit een Congolese moeder en een Vlaamse vader. Wat mij betreft is zij zeker geen etnische Vlaming, maar het is de meerderheid van de volksgemeenschap die beslist. ![]() Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2006 om 22:17. |
![]() |
![]() |
#145 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat "uitzien"... Huidskleur dus. Puur racistisch geredeneerd. Wat of hoe zult u trouwens "Vlaams uitzien" definiëren? Is iemand met roodkleurig haar wel als echte Vlaming te beschouwen? Is iemand met een Spaans uiterlijk wel een echte Vlaming? Is een afstammeling van een Slavische inwijkeling met duidelijk Slavische jukbeenderen (zo te herkennen bij vrouwen) wel een Vlaming? |
|
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Neen zoiets groeit gewoon binnen de volksgemeenschap, de gemeente waar de persoon woont.
|
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
![]() Waar heb ik een negatief waardeoordeel uitgesproken over deze mensen ? ![]() Ook u verwart een gezond volksnationalisme met racisme. ![]() Gaat de indoctrinatie van linkse regime dan al zo ver ? Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2006 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, u laat de bevolking van een gemeente beslissen over de vraag of deze of gene familie "volksvreemd" dan wel "volkseigen" is? Blijkbaar heeft u dus geen objectieve criteria, wat er dus op wijst dat u geen samenhangende gedachtegang heeft.
|
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Er is geen vaste eensluitende definitie, zoals dat in de sociologie wel vaker voorkomt.
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U wil mensen classificeren louter op basis van hun huidskleur en op die basis oordelen of ze al dan niet tot onze cultuur behoren. Dat is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus is "Vlaams-zijn" volgens u dan ook niet eensluitend te bepalen en bijgevolg ook niet objectief vaststelbaar. Dat is immers het eindpunt waar uw redenering toe leidt.
|
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens sinds wanneer is een classificatie van volkeren racistisch. Mag men nu ook al niet meer zeggen tot welk volk iemand behoort ? ![]() Ik heb zo de indruk dat u wel tegen de multikultuur bent, maar toch geen echte volksnationalist bent. |
|
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hang inderdaad geen rare theorieën aan over bloedafstamming en exclusiviteit van een volk op basis van louter uiterlijke kenmerken. Dat lijkt me ook geen elementen van volksnationalisme, tenzij u me dat even concreet en liefst ook met verwijzingen naar volksnationalistische denkers kunt aantonen. |
|
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2006 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
#160 | |