Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2006, 07:37   #41
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard oppositie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Trouwens men zou aan politiek moeten doen om een beter beleid te voeren tav de inwoners........dus wel degelijk aan de macht komen. Eeuwige oppositie slaat nergens op.

Er zijn trouwens een aantal dorpen in Frankrijk waar rechts wel het beleid maakt..............en ze zijn zelfs herverkozen. Straf hé.
De partij heeft meer invloed vanuit de oppositie dan ze zou hebben door aan de macht deel te nemen.Een machtsdeelname zou electoraal rampzalige gevolgen hebben.Een machtsdeelname op plaatselijk vlak heeft trouwens weinig nut.Daar kan men de ideologie niet verwezenlijken.Alleen een machtsdeelname vanuit een beheersende positie met een kleinere partner op vlaams vlak is aanvaardbaar mits het in handen hebben van de slseutelposities en met als doel het uitroepen van de vlaamse onafhankelijkheid
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 08:40   #42
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Als het Vlaams Belang de macht opneemt, dan moet die machtsovername totaal zijn. Dat betekent niet in een coalitieregering stappen, tenzij natuurlijk de coalitiepartner alle programmapunten van het Vlaams Belang gaat overnemen, maar die kans lijkt me quasi onbestaande.

Een machtsovername kan trouwens op verschillende manieren plaatsvinden:

- wanneer het Vlaams Belang meer dan 50 % van de zetels heeft in het Vlaams parlement
- wanneer het Vlaams Belang en een kleine partij samen een meerderheid kan vormen, waarbij het Vlaams Belang duidelijk het voor het zeggen heeft.
- wanneer het regime het Vlaams Belang verboden heeft, en waarbij de partijmilitanten overgegaan zijn tot buitenparlementaire actie

Stappen in een gewone coalitieregering met één der vijandige regimepartijen, zou een electorale afstraffing met zich mee kunnen brengen, of een breuk in de partij kunnen veroorzaken. Dus laat de partij nog wat groeien en sterker worden in de oppositie, waardoor ze klaar wordt voor een totale machtsovername !

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 4 juni 2006 om 08:42.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 09:13   #43
PAJOT
Banneling

Standaard

inderdaad , niet deelnemen aan de macht , maar de macht overnemen .

De topicstarter neem zijn dromen voor werkelijkheid : wij zijn een hecht en ondeelbaar front , één blok .

De meer radikale elementen zijn heel goed doordrongen van het besef dat ze niet meer kieskeurig mogen zijn .

Anders is het binnen 10 jaar voorgoed gedaan met onze beschaving zoals we die eeuwen gekend hebben .

Als één of andere nietsnut toch een andere partij zou beginnen , we zouden hem met de grond gelijk maken .
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 09:32   #44
Max van Dietschland

Standaard

De sterkte van het Vlaams belang is dat de partij de meest trouwe kiezers heeft van heel Europa. Ook al gaan deze kiezers niet volledig akkoord met alle standpunten van de partij, wat die ook moge zijn, zij beseffen ook wel dat het Vlaams Belang de enige mogelijkheid is om veranderingen ten goede te krijgen in onze samenleving. En veel liever Vlaams Belang aan de macht dan een andere Vlaamse partij.

De radikale militanten binnen de partij beseffen ook wel dat ze de fout niet mogen maken zoals men dat in het buitenland heeft gedaan en dat is de opsplitsing van de echte rechterzijde in meerdere radikale of gematigde rechtse partijen.

Het Vlaams Belang is een van de grootste rechts-nationalistische partijen uit Europa, en laten we dat ook zo houden. Dus ik ben bereid om voorlopig de liberalen in de partij te gedoogen, maar ik hou ze wel goed in de gaten. Dus het Vlaams Belang krijgt ook mijn stem in de volgende twee verkiezingen. Echter zolang de partij geen duidelijk solidaristisch programma heeft en men duidelijk het woord solidarisme niet in de mond durft nemen, dan vraag ik mijn lidmaatschap voorlopig nog niet aan.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 4 juni 2006 om 09:36.
Oud 4 juni 2006, 09:34   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Zwitserland is een land dat men gemakkelijk volgens taalgroepen in stukjes kan delen en bij Duitsland,Italie en Frankrijk voegen naargelang de taalgroep.
Dat willen de Zwitsers helemaal niet. Ondanks hun verschillen voelen de verschillende taalgroepen in Zwitserland zich verbonden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 10:00   #46
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Zwitserland is dan ook het enigste multilinguale en multireligieuze natuurlijke land ter wereld.
U mist er wel een heel aantal

Als voorbeeld de 2 grootste qua inwoneraantal: China (hier proberen ze wel die godsdiensten klein te houden) en India
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 10:06   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheBlackadder Bekijk bericht
Als voorbeeld de 2 grootste qua inwoneraantal: China (hier proberen ze wel die godsdiensten klein te houden) en India
India noch China zijn totstand gekomen door een wilseenheid van haar bevolking, maar zijn wel het gevolg van veroveringen en koloniale erfenis. Voor de komst van de Britten was Indië geen eenheid, maar verbrokkeld in talloze vorstendommen (al zijn er in het verdere verleden wel eens heerszuchtige monarchen geweest die een groot rijk wisten bijeen te brengen). Het huidige China is in zekere mate de erfgenaam van het Chinese keizerrijk en op dat vlak te vergelijken met het Habsburgse Rijk.
Oud 4 juni 2006, 10:11   #48
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
India noch China zijn totstand gekomen door een wilseenheid van haar bevolking, maar zijn wel het gevolg van veroveringen en koloniale erfenis. Voor de komst van de Britten was Indië geen eenheid, maar verbrokkeld in talloze vorstendommen (al zijn er in het verdere verleden wel eens heerszuchtige monarchen geweest die een groot rijk wisten bijeen te brengen). Het huidige China is in zekere mate de erfgenaam van het Chinese keizerrijk en op dat vlak te vergelijken met het Habsburgse Rijk.
En hoe is zwitserland volgens u ontstaan? Ook via oorlogen, veroveringen, verliezen, huwelijken, heerszuchtige monarchen,....
Mijn punt was vooral dat er voldoende andere meertalige en multigodsdienstige landen bestaan.
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 12:19   #49
kingtiger
Banneling

Standaard inntelligent

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Als het Vlaams Belang de macht opneemt, dan moet die machtsovername totaal zijn. Dat betekent niet in een coalitieregering stappen, tenzij natuurlijk de coalitiepartner alle programmapunten van het Vlaams Belang gaat overnemen, maar die kans lijkt me quasi onbestaande.

Een machtsovername kan trouwens op verschillende manieren plaatsvinden:

- wanneer het Vlaams Belang meer dan 50 % van de zetels heeft in het Vlaams parlement
- wanneer het Vlaams Belang en een kleine partij samen een meerderheid kan vormen, waarbij het Vlaams Belang duidelijk het voor het zeggen heeft.
- wanneer het regime het Vlaams Belang verboden heeft, en waarbij de partijmilitanten overgegaan zijn tot buitenparlementaire actie

Stappen in een gewone coalitieregering met één der vijandige regimepartijen, zou een electorale afstraffing met zich mee kunnen brengen, of een breuk in de partij kunnen veroorzaken. Dus laat de partij nog wat groeien en sterker worden in de oppositie, waardoor ze klaar wordt voor een totale machtsovername !
Een zeer intelligente uiteenzetting.Duizendmaal bravo.
Oud 4 juni 2006, 12:20   #50
kingtiger
Banneling

Standaard zwitserland

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat willen de Zwitsers helemaal niet. Ondanks hun verschillen voelen de verschillende taalgroepen in Zwitserland zich verbonden.
Ik zou me toch bij het land van mijn volk aansluiten.8)
Oud 4 juni 2006, 12:46   #51
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zeer intelligente uiteenzetting.Duizendmaal bravo.
Dus eigenlijk geilen jullie wel op dat cordon .
Hetzelfde cordon dat de levensverzekering is van Links id regering. Jullie ondergaan liever een links beleid, in de hoop ooit aan die 50% te komen(wat nooit zal gebeuren trouwens), ipv een centrum-rechts beleid te voeren.
FDW pleitte trouwens voor een groot rechts volkfront hé. Dit is dus iets waar jullie hem niet in steunen dus.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 13:47   #52
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetzelfde cordon dat de levensverzekering is van Links id regering. Jullie ondergaan liever een links beleid, in de hoop ooit aan die 50% te komen(wat nooit zal gebeuren trouwens), ipv een centrum-rechts beleid te voeren.
FDW pleitte trouwens voor een groot rechts volkfront hé. Dit is dus iets waar jullie hem niet in steunen dus.
Kijk, je kan uiteraard mij van VB-bashen gaan beschuldigen, maar een splitsing van het VB in rechtsreactionairen en iets meer centrum-rechtse groep zou Vlaanderen veel meer helpen dan eeuwen wachten op een absolute meerderheid. Het kan mij echt niet schelen dat die centrumrechtsere groep echt heel groot zou blijken te zijn of niet. Het zal u misschien ontgaan zijn, maar mijn streefdoel is ook een onafhankelijk en deftig bestuurd Vlaanderen.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 14:02   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheBlackadder Bekijk bericht
En hoe is zwitserland volgens u ontstaan? Ook via oorlogen, veroveringen, verliezen, huwelijken, heerszuchtige monarchen,....
Mijn punt was vooral dat er voldoende andere meertalige en multigodsdienstige landen bestaan.
Misschien eens de geschiedenis lezen van Zwitserland. Zwitserland is ontstaan doordat de bevolking in verschillende gebieden in opstand kwam tegen de keizer en met elkaar een eedgenootschap van trouw en bijstand sloten. Niet door veroveringen, niet door oorlogen waarin ze elkaar bekampten, niet door dynastieke huwelijken, al evenmin door monarchen. De Zwitsers hebben juist van in het begin geopteerd voor de republiek.

Ken uw geschiedenis!
Oud 4 juni 2006, 14:46   #54
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Kijk, je kan uiteraard mij van VB-bashen gaan beschuldigen, maar een splitsing van het VB in rechtsreactionairen en iets meer centrum-rechtse groep zou Vlaanderen veel meer helpen dan eeuwen wachten op een absolute meerderheid. Het kan mij echt niet schelen dat die centrumrechtsere groep echt heel groot zou blijken te zijn of niet. Het zal u misschien ontgaan zijn, maar mijn streefdoel is ook een onafhankelijk en deftig bestuurd Vlaanderen.
Helemaal mee eens

Er is mij niets ontgaan, aangezien ik enkel reageerde op een aantal radicale uitspraken van sommige hardcore VB'ers.
Oud 4 juni 2006, 15:18   #55
kingtiger
Banneling

Standaard centrum rechts

Citaat:
Het gaat om de vlaamse onafhankelijkheid en om het overboord gooien van het liberalisme.Centrum rechtse politiek is flauwekul.Zoiets steunt ge hoogstens vanuit de oppositie.Aan macht deelnemen en u naderhand elektoraal laten afstraffen om zoiets flauw te ondersteunen is de moeite niet waard.8)
Oud 4 juni 2006, 15:20   #56
kingtiger
Banneling

Standaard reactionairen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
De centrumrechtsen zijn de reactionairen.Het zijn slappelingen die zich door de linksen laten oppeuzelen.8)
Oud 4 juni 2006, 15:23   #57
kingtiger
Banneling

Standaard LiDMAATSCHAP

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
De sterkte van het Vlaams belang is dat de partij de meest trouwe kiezers heeft van heel Europa. Ook al gaan deze kiezers niet volledig akkoord met alle standpunten van de partij, wat die ook moge zijn, zij beseffen ook wel dat het Vlaams Belang de enige mogelijkheid is om veranderingen ten goede te krijgen in onze samenleving. En veel liever Vlaams Belang aan de macht dan een andere Vlaamse partij.

De radikale militanten binnen de partij beseffen ook wel dat ze de fout niet mogen maken zoals men dat in het buitenland heeft gedaan en dat is de opsplitsing van de echte rechterzijde in meerdere radikale of gematigde rechtse partijen.

Het Vlaams Belang is een van de grootste rechts-nationalistische partijen uit Europa, en laten we dat ook zo houden. Dus ik ben bereid om voorlopig de liberalen in de partij te gedoogen, maar ik hou ze wel goed in de gaten. Dus het Vlaams Belang krijgt ook mijn stem in de volgende twee verkiezingen. Echter zolang de partij geen duidelijk solidaristisch programma heeft en men duidelijk het woord solidarisme niet in de mond durft nemen, dan vraag ik mijn lidmaatschap voorlopig nog niet aan.
Nochtans kunnen we u goed gebruiken.Ge moet niet altijd met alles akkoord gaan.Ge zijt meer waard dan duizend Verstrepens.8)
Oud 4 juni 2006, 15:39   #58
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De centrumrechtsen zijn de reactionairen.Het zijn slappelingen die zich door de linksen laten oppeuzelen.8)
En wat gaat uw radicaal clubje doen wanneer blijkt dat het VB nog verder in de breedte zal gaan, en nog meer liberaal denkende mensen binnenhaalt. U loopt niet hoog op met Verstrepen, Morel, Coverliers, Tastenhoye, Van Zele, (zelfs Annemans mss)....etc. als ik het goed brepen heb.

Maw wat is voor u de druppel eigenlijk?
Oud 4 juni 2006, 17:25   #59
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Het is indardaad hard om dag in dag uit het links-progessieve beleid van het huidige regime te trotseren. Om deel te nemen aan het beleid met een traditionele regimepartij zal het Vlaams Belang heel veel water bij de wijn moeten doen. Dat weet je zelf toch ook wel. In feite zou het Vlaams Belang gewoon meedraaien in de huidige verderfelijke liberaaldemocratie en dat kan nooit de bedoeling zijn. Het Vlaams Belang moet daar buiten of beter gezegd boven daan. Een coalitie met een kleine partij of een partij die wil streven naar echte veranderingen in dat apeland, daarmee kan er samen bestuurd worden. Filip Dewinter heeft duidelijk gezegd dat voor hem de realisatie van het programma veel belangrijker is dan te delen in de vetpotten van de macht. Wees maar gerust dat mensen als Filip Dewinter en Frank Vanhecke niet zomaar in een coalitie gaan stappen met een regimepartij.

Wat mij betreft moeten er keiharde garanties geeisd worden zoals een flinke beperking van de multikultuur, een onmiddelijke immigratiestop, keiharde aanpak van alle soorten criminaliteit en de terugkeer naar traditionele Vlaams-Kristelijke waarden (met afschaffing homohuwelijk bijvoorbeeld).

Dit kan inderdaad in een groot rechts volksfront waar zowel werkgevers als werknemers in vertegenwoordigd zijn, maw via een solidaristisch beleid. Er kan geen sprake zijn van een volksfront als men blijft vasthouden aan een verderfelijke economische visie als het liberalisme/kapitalisme.

Oud 4 juni 2006, 17:40   #60
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Het gaat om de vlaamse onafhankelijkheid en om het overboord gooien van het liberalisme.Centrum rechtse politiek is flauwekul.Zoiets steunt ge hoogstens vanuit de oppositie.Aan macht deelnemen en u naderhand elektoraal laten afstraffen om zoiets flauw te ondersteunen is de moeite niet waard.8)
Dat is heel juist gezegd.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be