![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
't Is maar propaganda? Oef. 8)
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 4 juni 2006 om 18:13. |
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
rode vaandeldragers => anti-racisme => anti-VB => anti-Vl-nat rode vaandeldragers => anti-liberalisme => anti-N-VA => anti-Vl-nat |
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat soort kettingverbanden leg ik niet. Ik stel gewoon vast dat er binnen het linkse landschap niet echt veel nl-nationalisten zijn. Toch niet het soort dat er wil voor uitkomen of er een beleid naar uitstippelen. Je hebt natuurlijk Leo Peeters en zo, maar ter linkerzijde vind je geen partijen die het in het vaandel dragen. Nu ja... spirit wil zich af en toe eens profileren, maar ik hoop dat je met mij akkoord bent dat die net zo goed slippendragers van de PS zijn.
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
euh... ja dat kan wel kloppen eigenlijk... 8)
|
|
|
|
|
#250 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie zegt dat spirit vlaams en links is beledigt mij hééééél diep!
|
|
|
|
|
|
#251 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik merk overigens ook dat toch heel wat van de forumfiguren hier niet hebben meegestemd. Versta me trouwens ook niet verkeerd. Ik juich vlaamsvoelendheid toe in elke strekking. Het probleem is echter wel dat we met een particratie zitten. Dus je kan wel zeggen dat je links en vlaams-nationalistisch bent, maar als je stemt voor SP.a en zeker Groen! dan geef je je stem aan mensen die (op een uitzondering na) hun kont afvegen met de Vlaemssche vlag.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 4 juni 2006 om 19:35. |
||
|
|
|
|
|
#252 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind ze verre van Vlaams en ik hoopte dat mijn post ook duidelijk maakte dat ze dat zèlf claimen. Links zijn ze wel. Een tijdje heeft Bert gedweept met de term 'links-liberaal' maar hun recente acties tonen hen als niet-liberalen (partijen proberen verbieden, etc... dat is verre van liberaal).
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Europees Commissaris
|
Da's dan ook het enige ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat 90% van de Groen!'en zich niet of nauwelijks interesseren in communautaire problematiek. De CVP heeft daar vroeger handig op ingespeeld: Agalev steunde dan de staatshervormingen, in ruil voor groene toegevingen (ecotaks was in 1991 genoeg voor Agalev om de staatshervorming goed te keuren). Nadeel is dat een kleine minderheid van groene belgiscisten de hele partij kan meesleuren in hun tricoloor gedoe. Maar geloof me maar dat verkiezingen geen eenvoudige zaak zjn voor Vlaamse links-nationalisten. Het is altijd kiezen voor het minste kwaad. Uiteindelijk kies je dan bijvoorbeeld voor iemand als Bart Staes (Groen! en ex-Volksunie). Maar echt extatisch gelukkig kom je toch nooit uit dat stemhokje... Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 4 juni 2006 om 19:59. |
|
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ideologisch staan Vlaamse links-nationalisten dan ook dichter bij het Catalaanse ERC; de Schotse SSP of SNP; de Baskische EHAK, Batasuna of Aralar; of de Zuid-Amerikaanse links-nationalisten zoals Chavez of Morales. Ideologisch staat het daar dichter bij dan bij N-VA of VB. Ik heb om pragmatische redenen wel geen probleem met samenwerking met centrum- of rechts-nationalisten. |
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 4 juni 2006 om 20:00. |
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Belgicisme kan naar mijn mening zowel links als rechts zijn, flamingantisme alleen rechts. "Links flamingantisme" is voor mij contradictorisch, wegens de combinatie van separatisme met internationalisme of universalisme. Tenzij je je vastbijt in de VB-myhthe dat België een project is van de Waalse Bourgeoisie (1 + 2) en dan nog vind ik het vreemd.
|
|
|
|
#258 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#260 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Links-flamingantisme is inter-nationalistisch (en dus voorstander van samenwerking tussen de naties) en vurig tegenstander van het universalisme (opheffing van de naties, en installering van één werelregime). Er is nooit een Waalse bourgeoisie geweest. Wel een Belgische bourgeoisie. Wallonië is net zogoed een slachtoffer van België als Vlaanderen. Misschien nog meer zelfs. |
||
|
|
|