Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2006, 14:59   #681
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Oeverloos geëmmer

Niemand heeft hier wat dan ook goedgepraat, een ontsnappingsroute die er geen is.

Basis van de discussie : Is er een één op één relatie tussen vrouwenbesnijdenis en Islam ? Of maw is vrouwenbesnijdenis enkel een gebruik bij moslims .

Bewijs na meer dan 30 pagina's niet geleverd.

Integendeel : Er zijn moslimlanden, en niet van de minste, waar er geen vrouwenbesnijdenis toegepast wordt. Bij Turken, algerijnen en marokanen is er een minderheid die besnijdenis toepast.

Conclusie : Het VB heeft op zijn minst misleidende en veralgemenende informatie de wereld ingestuurd, over de Islam die hier het meest in praktijk gebracht wordt. En zijn dan ook terecht veroordeeld.
Bovendien is het VB selectief in zijn verontwaardiging, aangezien de "kleine" vrouwenbesnijdenis qua ernst van ingreep te vergelijken is met mannenbesnijdenis. Met mannenbesnijdenis (VERPLICHT in de islam, dus absoluut gelinkt aan deze religie) heeft het VB blijkbaar geen problemen.
Volgens mij een hypochriete toestand, om vriendjes te blijven met de Joden.

DAAR GING HET OVER, en niet over de omvang en de ernst in Indonesie, dat is slechts een ontsnappingsroute uit de basisdiscussie.

Ik heb de vraag meerdere malen duidelijk gesteld. Het simpele antwoord met JA of NEEN is nooit gekomen, wel een oeverloos geleuter over één land.

Laatst gewijzigd door spherelike : 4 juni 2006 om 15:26.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 15:10   #682
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Jeps.
Ik lees alles hoor filosoof.
Niet enkel wat jij uit de kontekst rukt.
Met uw conlusie en uw post ervoor durf ik er sterk aan twijfelen dat je alles gelezen hebt.
Mocht ik mij vergissen, dan zal het dan ook niet moeilijk zijn om wat vergoeilijkingen, sofismen en andere pro's te verzamelen ?
Oud 4 juni 2006, 15:19   #683
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

The TBAs cut a small piece of the prepuce (clitoral hood) or the clitoris itself until bleeding occurred.

Hoe zou je volgende zin vertalen ?

De TBA's snijden in een klein stukje van de voorhuid of de clitoris zelf, tot het bloedt.

Als je duidelijk wegsnijden wil zeggen, dan gebruik je : "cut OFF" or "cut away" or "cut out"

Laatst gewijzigd door spherelike : 4 juni 2006 om 15:38.
Oud 4 juni 2006, 16:29   #684
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

toch plezant hé! ben je getrouwd? indien ja, dan denk ik dat je een hele rustige jaknikker hebt gevonden.

Maar kom:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Schatje, uw vergelijking rammelt aan alle kanten, aangezien Kerstmis een christelijk feest is geworden dat door alle christenen wordt gevierd (alleen het tijdstip waarop verschilt). Vrouwenbesnijdenis daarentegen is een streekgebonden traditie die op sommige plaatsen een religieus karakter heeft gekregen (en dit niet exclusief bij moslims). De meerderheid van de moslims kennen het gebruik bovendien niet en het gebruik is ook onbekend in de meerderheid van de moslimlanden, inclusief de 2 landen die de sharia het striktst volgen (Saoedi-Arabië en Iran) en het gebruik gebeurt in meer niet-moslimslanden dan in moslimlanden.
- nr.549: waar beweer ik dat het enkel in moslimlanden gebeurt
- Ik leer weer bij: waarop verschilt het tijdstip dat christenen Kerstmis vieren? Bedoel je nu dat in Zuidafrika Kerstmis in de Lente wordt gevierd? Of ook op 25 December? In feite weet ik serieus totaal niks af van het feit dat Kerstmis op een andere datum dan 25 december zou worden gevierd. Please enlighten me!!!!
Enig idee trouwens waarom het op 25 december wordt gevierd? Niks in de Heilige Christelijke Geschriften vermeld de datum van 25 december! Je mag dus gerust stellen dat ALLE christenen verkeerd bezig zijn.

Citaat:
En maar blijven liegen hé. Ik heb je al aangetoond dat dat niet klopt. Ook in Christelijke kringen heeft vrouwenbesnijdenis op sommige plaatsen een religieus karakter. In Ethiopië bijvoorbeeld weigeren sommige prietsers onbesneden meisjes te dopen
.
Voor katholieke standpunten heb ik slechts één adres: Benny the Pope! Voor zover ik weet heeft Benny the Pope mij (als gedoopte katholiek) nog nooit verplicht om mijn dochters te laten besnijden voor het doopsel. Ik weet bovendien niks van andere Christelijke bijbelse strekkingen die verplichten dat kinderen pas gedoopt worden (doen die dat in feite?) nadat ze besneden zijn.
En bovendien! WONDER BOVEN WONDER: noch in de Bijbel,noch in het NT staat er iets van besnijdenissen van meisjes! Niet "SAHIH" en niet "SUNNAH" en evenmin "eventueel": er staat niks van in de heilige boekjes.
Waarom wil jij dan persé beweren dat het christelijke geloof (algemeen genomen) vrouwenbesnijdenis zou misbruiken als verplichting?
Heb je tijdens je werkbezoek aan Erithrea christelijke vrouwen horen vertellen dat het een verplichting was van hun geloof en dat ze anders voor eeuwig gingen branden in de hel?

STOP dus met het vervlakken van het probleem: het is geen christelijk probleem zuster Edina: het probleem zit hem in (zowel) het traditionele afrikaanse gebruik en VOORAL in het GOEDKEUREN en zelfs AANBEVELEN door mijnheer Mohammed (vrede zij met hem en de mens zal het nodig hebben).

Citaat:
En weer een leugen. Niet alle moslims die vrouwenbesnijdenis toepassen doen dat om religieuze redenen. Ook dat heb ik je ondertussen al aangetoond in deze thread adhv rapporten. Voor de meeste moslims die besnijdenis toepassen is dit ook gewoon een ritueel.
Gaaaap! nochtans wil ik je nog even herinneren aan het 1400 jaar oude "ritueel" in Indonesie, dat uiteraard een "ritueel" geworden is, vermits de mensen daar analfabeet waren en dikwijls nog zijn. Ze kunnen dus hun boekjes niet lezen, zijn afhankelijk van hun imam, en zelfs die weet niet wat Edina weet, nl. dat Abu dinges zijn verhaaltje NIET klopt!
Edina! haast je naar Indonesie om het hen daar eens duidelijk te maken meid! Doe een ophaling voor je ticket in de moskees hier misschien?

Citaat:
Vrouwenbesnijdenis in Europa is ook niet exclusief gebonden aan moslims en bij moslims ook niet exclusief aan religie. Ongelooflijk hoe jij maar krampachtig een niet bestaande allesverklarende link wil blijven aantonen in je hetze tegen Islam. De slachtoffers van vrouwenbesnijdenis zijn er alvast niet mee geholpen. Maar oh ja, die konden je eigenlijk geen bal schelen!
Ik quote dit nog om gewoon te zeggen dat ik antwoord op dit en het vervolg zal geven, maar wegens bezoek dus niet nu;

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 19:32   #685
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Ik herhaal dus: Vrouwenbesnijdenis heeft NIETS MET RELIGIE OP ZICH te maken.

Het is in de eerste plaats een streekgebonden traditie, waarbij het religieuse aspect bestrijden een onderdeel is

En voor alle duidelijkheid: dat het nu jammer genoeg ook in onze streken gebeurt heeft wederom niets te maken met Islam op zich, maar alles met de migratie van mensen

De ergste vorm van vrouwenbesnijdenis wordt vooral toegepast in Oost-Afrika en dat is met de uitzondering van Somalië ongeveer 50-50 moslims en christenen.

En nogmaals: de meerderheid van de moslimlanden kent het gebruik niet, het gebruik is onbekend in de meeste moslimlanden
Hoe je het ook draait of keert Edina, je hebt hiermee zélf toegegeven dat vrouwenbesnijdenis ook in onze streken geïmporteerd werd door de migratie.

Zeg eens, wie importeerde dit barbaarse gebruik vermits wij dit gebruik, als Christelijke beschaving, nooit eerder in onze streken hebben gekend tot er Islamieten 'geïmporteerd' werden?
We hebben daarvoor verdorie zowat de hele wereld naar hier 'geïmporteeerd' maar nooit eerder kwam dit barbaarse ritueel mee.

Ik heb reportages gezien met islamitische meisjes die om hulp schreeuwden (van hun mama: [SIZE=5]M�*ma, m�*ma, ze snijden mij!!!)[/SIZE] toen hun schaamdelen zonder verdoving werden weggesneden. Mama stond erbij en keek ernaar. Het moest, want anders zou haar verminkte dochter 'er nooit bijhoren en als hoer behandeld worden'. Door de hele gemeenschap maar vooral door haar toekomstige echtgenoot.

Ik zag hoe de 'loving husband' van zijn toegenaaide bruid weigerde om zijn vrouw via een chirurgische ingreep te laten 'openmaken'. Hij zou het wel zélf doen. Zonder nacose. Zo hoorde het. En dit allemaal omdat dit volgens de gebruikers van deze barbaarse rituelen zo in hun islamitische bijbel staat. Waar dat stond konden ze geen van allen zeggen maar desondanks hielden ze het stuk voor stuk even fanatiek vol!

Loop dus naar de hel met jouw geliefde islamiteiten! ZIJ impoteerden hier immers ALS ENIGEN barbaarse rituelen zoals vrouwenverminking.
Rituele slachtpartijen hadden we al eerder dankzij de Joden maar die mannen verminken tenminste enkel zichzelf ritueel inplaats van hun vrouwen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 juni 2006 om 19:56.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 19:45   #686
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoe je het ook draait of keert Edina, je hebt hiermee zélf toegegeven dat vrouwenbesnijdenis ook in onze streken geïmporteerd werd door de migratie.

Zeg eens, wie importeerde dit barbaarse gebruik vermits wij dit gebruik, als Christelijke beschaving, nooit eerder in onze streken hebben gekend tot er Islamieten 'geïmporteerd' werden?
We hebben daarvoor verdorie zowat de hele wereld naar hier 'geïmporteeerd' maar nooit eerder kwam dit barbaarse ritueel mee.

Ik heb reportages gezien met islamitische meisjes die om hulp schreeuwden (van hun mama: [SIZE=5]M�*ma, m�*ma, ze snijden mij!!!)[/SIZE] toen hun schaamdelen zonder verdoving werden weggesneden. Mama stond erbij en keek ernaar. Het moest, want anders zou haar verminkte dochter 'er nooit bijhoren en als hoer behandeld worden'. Door de hele gemeenschap maar vooral door haar toekomstige echtgenoot.

Ik zag hoe de 'loving hushband' van zijn toegenaaide bruid weigerde om zijn vrouw via een chirurgische ingreep te laten 'openmaken'. Hij zou het wel zélf doen. Zonder nacose. Zo hoorde het. En dit allemaal omdat dit volgens de gebruikers van deze barbaarse rituelen zo in hun islamitische bijbel staat. Waar dat stond konden ze geen van allen zeggen maar desondanks hielden ze het stuk voor stuk even fanatiek vol!

Loop dus naar de hel met jouw geliefde islamiteiten! ZIJ impoteerden hier immers ALS ENIGEN barbaarse rituelen zoals vrouwenverminking.
Rituele slachtpartijen hadden we al eerder dankzij de Joden maar die mannen verminken tenminste enkel zichzelf ritueel inplaats van hun vrouwen.
Idem.

Vrouwenbesnijding is een mensonwaardige verminking. En tegen de joden valt weinig te zeggen. Een besneden Joodse jongen kan nog altijd genot beleven aan sex. Het doel van besnijdenis bij vrouwen is het wegnemen van dat genot zodat ze een trouwere echtgenote zou zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 19:58   #687
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zag hoe de 'loving hushband' van zijn toegenaaide bruid weigerde om zijn vrouw via een chirurgische ingreep te laten 'openmaken'. Hij zou het wel zélf doen. Zonder nacose. Zo hoorde het. En dit allemaal omdat dit volgens de gebruikers van deze barbaarse rituelen zo in hun islamitische bijbel staat. Waar dat stond konden ze geen van allen zeggen maar desondanks hielden ze het stuk voor stuk even fanatiek vol!

Ik vraag mij trouwens waarom de overheid hier niet tegen optreed.
Kindermishandeling is nog altijd verboden in Belgié.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 20:39   #688
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb de vraag meerdere malen duidelijk gesteld. Het simpele antwoord met JA of NEEN is nooit gekomen, wel een oeverloos geleuter over één land.
Waarom zou er een simpel antwoord JA of NEEN moeten zijn? Misschien is het een kwestie van interpretatie en ligt het dus genuanceerder? Ik hou niet zo van dat zwart-wit gedoe.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 20:44   #689
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kan je mij even zeggen waar ik iets zou vergoelijkt hebben aub??? Ik herhaal bijna elke keer weer dat ik geen enkele vorm van besnijdenis goedpraat (ook niet bij mannen overigens, tenzij dan om medische redenen).
De praktijk op zich vergoelijkt ge niet. Dat is duidelijk. Maar hoe zit het met de motieven? Deze discussie gaat om de motieven.
Oud 4 juni 2006, 21:06   #690
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar het dus vooral om gaat beste Circe, is dat hier een aantal mensen eerst zaten te beweren dat het enkel in de Islam voorkwam. Toen dat werd weerlegd, werd gezegd dat het enkel in de Islam een religieus voorschrift was (niet in de andere godsdiensten/religies).
Weerlegt? Sommige moslims zullen daar anders over denken.

Citaat:
Toen dat werd weerlegd werd gezegd dat dat voorschrift algemeen aanvaard was in de Islam.
waar heeft Circe dat gezegd?

Citaat:
Toen dat werd weerlegd, werd gezegd dat moslims zich in de eerste plaats op dat religieuze voorschrift beroepen om de praktijk te rechtvaardigen.
Hoe kunt gij dat weten? Die ouders kunnen toch zeggen wat ze willen?

Citaat:
Toen dat werd weerlegd, werd ineens gefocust op Indonesië, omdat daar de religieuze dimensie duidelijker was. Maar toen bleek in de eerste plaats dat de vrouwenbesnijdenis in Indonesië verre van te vergelijken is met de praktijken in Afrika.
Wel en? Het blijft even verwerpelijk.

Citaat:
En ten tweede dat de mensen het vooral ervaren als een religieuze verplichting door persoonlijke interpretatie en niet door de kennis van één of ander voorschrift (inclusief door imams).
Dat het een kwestie is van interpretatie denk ik ook, ja.

Citaat:
En dus concludeerde Circe dat het toch een belangrijke factor was om de mensen te overtuigen dat het geen religieus gebod is. Iets wat ik in ieder geval nooit ontkend heb!
Nooit ontkend? Ik dacht dat die praktijk niets met de Islam te maken had volgens u?

Citaat:
En dat is dan meteen ook de reden waarom het VB wel degelijk haat zaait tov moslims met zo’n uitspraken. Ze kaderen het gebruik niet juist (spreken enkel over Islam), halen dit niet aan om het lot van de besneden vrowuen aan te klagen (kan ze toch eigenlijk geen reet schelen), maar wel om aan te tonen hoe slecht de Islam wel niet is (terwijl het dus niets met Islam op zich te maken heeft, maar de Islam door sommigen en op sommige plaatsen wel misbruikt wordt om het gebruik te rechtvaardigen en in stand te houden).
Er zijn wel meer omstreden dingen aan de Islam. Voor zover ik weet heeft het Vlaams belang hier nooit veel over gezegd. Volgens mij besteden ze 'r niet veel aandacht aan, hoor. Wanneer het Vlaams belang iets over de Islam zegt, hebben ze 't meestal over andere dingen. Er zijn nog wel meer zaken in de Islam die voor ons onaanvaardbaar zijn.
Oud 4 juni 2006, 21:31   #691
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina toch, lees nog eens goed wat Circe schreef inplaats van zo paternalistisch te doen.

Waarom zouden moslimvrouwen zich eigenlijk moeten verzetten tegen iets dat niets met hun godsdienst te maken heeft?
En waarom krijgen de islamvrouwen geen toegang tot iets waar ze volgens hun godstdienst recht op hebben?

Waarom al die excuses en omwegen als de islam er toch voor niets tussen zit?

Wij hebben hier toch NOOIT problemen gehad met genitale verminking van vrouwen?
'Toevallig', of omdat er hier (nog) geen islamdictatuur bestond?
*zucht* Nog maar eens:
1) Problemen hadden we er hier niet mee, maar het gebeurde ook soms en in de US, het VK en hier voor er hier of ginds Marokkanen, Turken of Tunesiërs kwamen, en zonder beroep op de islam. tot in de jaren '50 of '70

2) Omdat het met regionale traditie uit het soms islamietisch thuisland gebonden is (en met een bepaald idee in de maatschappij daar dus), niet met de islam, en dat de islam er daar dikwijls maar verkeerdelijk als excuus wordt bijgesleurd
(zoals sommige koptische priesters de doop weigeren aan een niet- besneden meisje)
Wij hebben hier toch NOOIT problemen gehad met genitale verminking van vrouwen uit Marokko, Tunesië, Turkije?
Of wél? Citeer bronnen over Marokko, Tunesië of Turkije...

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 juni 2006 om 21:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 22:05   #692
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel dat besnijdenisgedoe is een inbreuk op de fysieke integriteit van de mens.
-Of dat nu krachtens religieuse basisteksten gebeurt, of krachtens interpretaties van religieuze bedienaars plaatsvindt, of bevolen wordt door de freaks die een van beiden volgen, speelt geen rol.
-Of het om een klein knipje of wegsnijden van de hele bollenwinkel gaat, speelt geen rol: 't is onmenselijk, verachtelijk, en niet te rijmen met beschaving of mensenrechten.

Wie zoiets probeert te vergoelijken, om welke reden ook, met welk sofisme dan ook, is in mijn ogen niet goed bezig.
Schaamtelijk dat een rechtse zak als circe in deze materie als een van de weinige op een menselijke manier reageert.

ik begrijp je soms echt niet SS...

wat heen-en-weer discussieren over wie/wat/waar/wanneer ivm FGM en het herhaaldelijke malen afkeuren ervan noem jij dus vergoelijken ?

het eenzijdig afschuiven van het bestaan van FGM op de islam en deze :
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door circe
Noteer even: van mij mogen ze knippen en snijden en afkappen zoals ze willen hoor! ik ga daar zelfs geen blokje voor om!

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door circe
het gevolg is dus dat het me geen reet kan schelen vermits ikzelf noch mijn dochters besneden zijn.

leukerds van uitspraken dat noem je dan weer 'op menselijke manier reageren' ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 22:12   #693
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jeps.
Ik lees alles hoor filosoof.
Niet enkel wat jij uit de kontekst rukt.
sorry hoor staaf... voor dit ( geciteerde uitspra(a)k(en) van circe ) gaat dat misschien op...

maar waar jij dan uit 'alles' en de kontext zou halen dat men hier die praktijken wenst te vergoelijken is me een raadsel
Oud 4 juni 2006, 22:21   #694
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

ik begrijp je soms echt niet SS...

Staaf is een ''geval'' apart hier. (niet in de slechte betekenis hoor, Staaf )

Maar door zijn ongeevenaard sarcasme moet je heel goed lezen waar hij naar toe wil.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 juni 2006 om 22:22.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 22:24   #695
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het erg dat sommigen ruzie maken over iets zo verschrikkelijks en wreeds als vrouwenbesnijdenis, terwijl ze er toch allen tegen zijn. Er wordt geruzied over grammatikale interpretaties van enkele teksten ! Of over hoeveel vlees je van een meisje van één maand oud mag snijden (een stukje vel, een rijstkorrel ...). Voelen jullie niet hoe absurd dit is in al zijn droefenis ? Vrouwenbesnijdenis in al zijn vormen is FOLTERING. En het maakt niet uit wat de motieven zijn. Jullie reduceren dit drama tot een farce enkel en alleen om te bewijzen dat de één - die voor CGKR is - wat verdraagzamer (?) zou zijn dan de andere die er tegen is.
Het is een schande om dit te moeten lezen.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 22:51   #696
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden moslimvrouwen zich eigenlijk moeten verzetten tegen iets dat niets met hun godsdienst te maken heeft?

zeer merkwaardig zinnetje... 't lijkt alsof mensen zich niet hoeven te verzetten tegen schendigen als die niet vanuit één of andere godsdienst gedicteerd zijn ?????

je zal hoogstwaarschijnlijk bedoelen : waarom moeten ze zich keren ( of voelen dat zo aan ) tegen hun godsdienst als het er toch niets mee te maken heeft ?

waarom dacht men 50-100 jaren geleden elke zondagochtend in te kerk te moeten gaan luisteren naar de pastoor teneinde een goed katholiek te zijn ?... dat staat toch nergens vermeld als gebod in de bijbel ?

Citaat:
En waarom krijgen de islamvrouwen geen toegang tot iets waar ze volgens hun godstdienst recht op hebben?
is dat wel zo ? weten ze dat ze die toegang hebben ?
het lijkt me overigens ook niet ondenkbaar dat men ( de mannen etc ) dat weert

Citaat:
Waarom al die excuses en omwegen als de islam er toch voor niets tussen zit?
vroeg ik me ook al af

Citaat:
Wij hebben hier toch NOOIT problemen gehad met genitale verminking van vrouwen?
'Toevallig', of omdat er hier (nog) geen islamdictatuur bestond?
Citaat:
Veel merkwaardiger is het gebruik van de clitoridectomie geweest in het Westen - West-Europa en Noord-Amerika - in de loop van de 19e en 20e eeuw. Tot in de jaren '50 werd "vrouwenbesnijdenis" er occasioneel uitgevoerd op vrouwen als "therapie" tegen allerlei "vrouwenziekten" die o.a. omvatten: hysterie, epilepsie, melancholie, geestesziekten, nymfomanie, masturbatie en... lesbianisme. Onnodig te zeggen dat de victoriaanse moraal van die tijd een grote rol speelde in het "diagnosticeren" van deze "ziekten".

Laatst gewijzigd door praha : 4 juni 2006 om 22:51.
Oud 4 juni 2006, 22:57   #697
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Staaf is een ''geval'' apart hier. (niet in de slechte betekenis hoor, Staaf )
klopt ( eveneens niet in de slechte betekenis )

Citaat:
Maar door zijn ongeevenaard sarcasme moet je heel goed lezen waar hij naar toe wil.
awel.... ik hoop het... meestal bemerk ik dat 'spoor' vroegtijdig op
ditmaal dus lange niet
en ditmaal zou dat gepaard gaan met ongregronde insinuaties... ook dat ben ik niet gewoon van 'm

Laatst gewijzigd door praha : 4 juni 2006 om 23:06.
Oud 4 juni 2006, 23:01   #698
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik vind het erg dat sommigen ruzie maken over iets zo verschrikkelijks en wreeds als vrouwenbesnijdenis, terwijl ze er toch allen tegen zijn. Er wordt geruzied over grammatikale interpretaties van enkele teksten ! Of over hoeveel vlees je van een meisje van één maand oud mag snijden (een stukje vel, een rijstkorrel ...). Voelen jullie niet hoe absurd dit is in al zijn droefenis ? Vrouwenbesnijdenis in al zijn vormen is FOLTERING. En het maakt niet uit wat de motieven zijn. Jullie reduceren dit drama tot een farce enkel en alleen om te bewijzen dat de één - die voor CGKR is - wat verdraagzamer (?) zou zijn dan de andere die er tegen is.
Het is een schande om dit te moeten lezen.
? hoe je daaraan komt is me een raadsel

en blijkbaar is dit onderwerp taboe voor je Marie anders zou je niet zo reageren

Laatst gewijzigd door praha : 4 juni 2006 om 23:06.
Oud 4 juni 2006, 23:48   #699
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard de anti-islamieten hetze

Gewoon circe die zich in alle mogelijke bochten wringt...
Héél de discussie ging/gaat niet over het al dan niet goedkeuren van die praktijk, (niemand keurt ze goed, alhoewel circe. ..!) maar over de mate waarin de islam daarvan ten onrechte wordt beschuldigd (wat dus voldoende bewezen is een valse beschuldiging te zijn)

over de anti-islamieten hetze van het Vuil B dus..: dit wordt al te duidelijk bewezen door circe zélf die schrijft dat het haar niet kan schelen, waarmee ze wel impliciet haar écht motief toegeeft....

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juni 2006 om 00:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 00:19   #700
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nr.549: waar beweer ik dat het enkel in moslimlanden gebeurt
Zeg egotrippertje, uw plaat blijft hangen. Voor de zoveelste keer: ik heb nergens gezegd dat jij dat hebt gezegd. Het gaat erom dat jouw vergelijking Kerstmis-Christendom met vrouwenbesnijdenis-Islam totaal niet opgaat, aangezien Kerstmis een feest is dat door alle christenen wordt gevierd (en dat zij er allemaal dezelfde betekenis aan geven) en dus onlosmakelijk met het christendom is verbonden (daar waar vrouwenbesnijdenis een streekgebonden traditie is, bij een minderheid van de moslims voorkomt, ook bij andere godsdiensten/religies voorkomt, slechts bij sommigen een religieuze betekenis heeft, verschillende interpretaties heeft en dus niet onlosmakelijk met de Islam verbonden is).

Citaat:
Ik leer weer bij: waarop verschilt het tijdstip dat christenen Kerstmis vieren? Bedoel je nu dat in Zuidafrika Kerstmis in de Lente wordt gevierd? Of ook op 25 December? In feite weet ik serieus totaal niks af van het feit dat Kerstmis op een andere datum dan 25 december zou worden gevierd. Please enlighten me!!!!
Enig idee trouwens waarom het op 25 december wordt gevierd? Niks in de Heilige Christelijke Geschriften vermeld de datum van 25 december! Je mag dus gerust stellen dat ALLE christenen verkeerd bezig zijn.
Je leert inderdaad WEER bij (al wil je andere dingen duidelijk niet bijleren). Orthodoxe christenen vieren kerstmis namelijk op 7 januari (zij gebruiken trouwens ook nog steeds de Juliaanse kalender).

Citaat:
Voor katholieke standpunten heb ik slechts één adres: Benny the Pope! Voor zover ik weet heeft Benny the Pope mij (als gedoopte katholiek) nog nooit verplicht om mijn dochters te laten besnijden voor het doopsel. Ik weet bovendien niks van andere Christelijke bijbelse strekkingen die verplichten dat kinderen pas gedoopt worden (doen die dat in feite?) nadat ze besneden zijn.
En bovendien! WONDER BOVEN WONDER: noch in de Bijbel,noch in het NT staat er iets van besnijdenissen van meisjes! Niet "SAHIH" en niet "SUNNAH" en evenmin "eventueel": er staat niks van in de heilige boekjes.
Waarom wil jij dan persé beweren dat het christelijke geloof (algemeen genomen) vrouwenbesnijdenis zou misbruiken als verplichting?
Heb je tijdens je werkbezoek aan Erithrea christelijke vrouwen horen vertellen dat het een verplichting was van hun geloof en dat ze anders voor eeuwig gingen branden in de hel?

STOP dus met het vervlakken van het probleem: het is geen christelijk probleem zuster Edina: het probleem zit hem in (zowel) het traditionele afrikaanse gebruik en VOORAL in het GOEDKEUREN en zelfs AANBEVELEN door mijnheer Mohammed (vrede zij met hem en de mens zal het nodig hebben).
Circe, je weet nu ondertussen wel dat het ook voor christenen soms een religieuze zaak is. Er zijn wel degelijk priesters die meisjes weigeren te dopen als ze niet besneden zijn. Ik heb je daar al een link (of zelfs meerdere) voor gegeven die dat aantonen. Zoek hem zelf maar terug in deze thread. En er zijn nog veel meer priesters die het goedkeuren of aanbevelen op basis van allerlei redenen (waarom zou dat trouwens ergens in de bijbel moeten staan om een religieuze betekenis te krijgen). Maar het belangrijkste probleem zit in die eeuwenoude streekgebonden traditie. Die is het moeilijkst aan te pakken!

Jij bent trouwens degene die het probleem vervlakt door het als een voornamelijk Islam-gerelateerd probleem te blijven beschrijven. Nogmaals, daar bewijs je de slachtoffers echt geen dienst mee hoor, integendeel. Het is (jammer genoeg) veel complexer dan dat.

Citaat:
Gaaaap! nochtans wil ik je nog even herinneren aan het 1400 jaar oude "ritueel" in Indonesie, dat uiteraard een "ritueel" geworden is, vermits de mensen daar analfabeet waren en dikwijls nog zijn. Ze kunnen dus hun boekjes niet lezen, zijn afhankelijk van hun imam, en zelfs die weet niet wat Edina weet, nl. dat Abu dinges zijn verhaaltje NIET klopt!
Edina! haast je naar Indonesie om het hen daar eens duidelijk te maken meid! Doe een ophaling voor je ticket in de moskees hier misschien?
Tiens, ik wist niet dat het ritueel al 1400 oud was in Indonesië. Dan kan het zeker niet door de Islam zijn geïntroduceerd, aangezien de Islamisering van Indonesië gebeurt is tussen de 13de en de 18de eeuw. Of bedoelde je dat het ritueel op zich 1400 jaar oud is om het zo toch maar weer aan de Islam te linken? En ik dacht dat je het er over eens was dat het een pre-Islamitisch/pre-Christelijk ritueel was. Heb je er al eens over nagedacht dat de afkomst van degenen die het ritueel in Indonesië hebben geïntroduceerd misschien bepalender is geweest dan hun religie? Want deze vraag heb je ook nog nooit beantwoord: hoe komt het dat de meerderheid van de moslims en de meerderheid van de moslimlanden (waaronder de 2 strengste, meer bepaald Saoedi Arabië en Iran) dit gebruik niet kennen als het volgens jou dan toch alles te maken heeft met wat Mohammed zou gezegd hebben?

Laatst gewijzigd door Edina : 5 juni 2006 om 00:20.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be