![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Europees Commissaris
|
![]() Oeverloos geëmmer
Niemand heeft hier wat dan ook goedgepraat, een ontsnappingsroute die er geen is. Basis van de discussie : Is er een één op één relatie tussen vrouwenbesnijdenis en Islam ? Of maw is vrouwenbesnijdenis enkel een gebruik bij moslims . Bewijs na meer dan 30 pagina's niet geleverd. Integendeel : Er zijn moslimlanden, en niet van de minste, waar er geen vrouwenbesnijdenis toegepast wordt. Bij Turken, algerijnen en marokanen is er een minderheid die besnijdenis toepast. Conclusie : Het VB heeft op zijn minst misleidende en veralgemenende informatie de wereld ingestuurd, over de Islam die hier het meest in praktijk gebracht wordt. En zijn dan ook terecht veroordeeld. Bovendien is het VB selectief in zijn verontwaardiging, aangezien de "kleine" vrouwenbesnijdenis qua ernst van ingreep te vergelijken is met mannenbesnijdenis. Met mannenbesnijdenis (VERPLICHT in de islam, dus absoluut gelinkt aan deze religie) heeft het VB blijkbaar geen problemen. Volgens mij een hypochriete toestand, om vriendjes te blijven met de Joden. DAAR GING HET OVER, en niet over de omvang en de ernst in Indonesie, dat is slechts een ontsnappingsroute uit de basisdiscussie. Ik heb de vraag meerdere malen duidelijk gesteld. Het simpele antwoord met JA of NEEN is nooit gekomen, wel een oeverloos geleuter over één land. Laatst gewijzigd door spherelike : 4 juni 2006 om 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mocht ik mij vergissen, dan zal het dan ook niet moeilijk zijn om wat vergoeilijkingen, sofismen en andere pro's te verzamelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
Europees Commissaris
|
![]() The TBAs cut a small piece of the prepuce (clitoral hood) or the clitoris itself until bleeding occurred.
Hoe zou je volgende zin vertalen ? De TBA's snijden in een klein stukje van de voorhuid of de clitoris zelf, tot het bloedt. Als je duidelijk wegsnijden wil zeggen, dan gebruik je : "cut OFF" or "cut away" or "cut out" Laatst gewijzigd door spherelike : 4 juni 2006 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#684 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toch plezant hé! ben je getrouwd? indien ja, dan denk ik dat je een hele rustige jaknikker hebt gevonden.
Maar kom: Citaat:
- Ik leer weer bij: waarop verschilt het tijdstip dat christenen Kerstmis vieren? Bedoel je nu dat in Zuidafrika Kerstmis in de Lente wordt gevierd? Of ook op 25 December? In feite weet ik serieus totaal niks af van het feit dat Kerstmis op een andere datum dan 25 december zou worden gevierd. Please enlighten me!!!! Enig idee trouwens waarom het op 25 december wordt gevierd? Niks in de Heilige Christelijke Geschriften vermeld de datum van 25 december! Je mag dus gerust stellen dat ALLE christenen verkeerd bezig zijn. Citaat:
Voor katholieke standpunten heb ik slechts één adres: Benny the Pope! Voor zover ik weet heeft Benny the Pope mij (als gedoopte katholiek) nog nooit verplicht om mijn dochters te laten besnijden voor het doopsel. Ik weet bovendien niks van andere Christelijke bijbelse strekkingen die verplichten dat kinderen pas gedoopt worden (doen die dat in feite?) nadat ze besneden zijn. En bovendien! WONDER BOVEN WONDER: noch in de Bijbel,noch in het NT staat er iets van besnijdenissen van meisjes! Niet "SAHIH" en niet "SUNNAH" en evenmin "eventueel": er staat niks van in de heilige boekjes. Waarom wil jij dan persé beweren dat het christelijke geloof (algemeen genomen) vrouwenbesnijdenis zou misbruiken als verplichting? Heb je tijdens je werkbezoek aan Erithrea christelijke vrouwen horen vertellen dat het een verplichting was van hun geloof en dat ze anders voor eeuwig gingen branden in de hel? STOP dus met het vervlakken van het probleem: het is geen christelijk probleem zuster Edina: het probleem zit hem in (zowel) het traditionele afrikaanse gebruik en VOORAL in het GOEDKEUREN en zelfs AANBEVELEN door mijnheer Mohammed (vrede zij met hem en de mens zal het nodig hebben). Citaat:
Edina! haast je naar Indonesie om het hen daar eens duidelijk te maken meid! Doe een ophaling voor je ticket in de moskees hier misschien? Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg eens, wie importeerde dit barbaarse gebruik vermits wij dit gebruik, als Christelijke beschaving, nooit eerder in onze streken hebben gekend tot er Islamieten 'geïmporteerd' werden? We hebben daarvoor verdorie zowat de hele wereld naar hier 'geïmporteeerd' maar nooit eerder kwam dit barbaarse ritueel mee. ![]() Ik heb reportages gezien met islamitische meisjes die om hulp schreeuwden (van hun mama: [SIZE=5]M�*ma, m�*ma, ze snijden mij!!!)[/SIZE] toen hun schaamdelen zonder verdoving werden weggesneden. Mama stond erbij en keek ernaar. ![]() Ik zag hoe de 'loving husband' van zijn toegenaaide bruid weigerde om zijn vrouw via een chirurgische ingreep te laten 'openmaken'. Hij zou het wel zélf doen. Zonder nacose. Zo hoorde het. En dit allemaal omdat dit volgens de gebruikers van deze barbaarse rituelen zo in hun islamitische bijbel staat. Waar dat stond konden ze geen van allen zeggen maar desondanks hielden ze het stuk voor stuk even fanatiek vol! Loop dus naar de hel met jouw geliefde islamiteiten! ZIJ impoteerden hier immers ALS ENIGEN barbaarse rituelen zoals vrouwenverminking. Rituele slachtpartijen hadden we al eerder dankzij de Joden maar die mannen verminken tenminste enkel zichzelf ritueel inplaats van hun vrouwen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 juni 2006 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwenbesnijding is een mensonwaardige verminking. En tegen de joden valt weinig te zeggen. Een besneden Joodse jongen kan nog altijd genot beleven aan sex. Het doel van besnijdenis bij vrouwen is het wegnemen van dat genot zodat ze een trouwere echtgenote zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik vraag mij trouwens waarom de overheid hier niet tegen optreed. Kindermishandeling is nog altijd verboden in Belgié. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1) Problemen hadden we er hier niet mee, maar het gebeurde ook soms en in de US, het VK en hier voor er hier of ginds Marokkanen, Turken of Tunesiërs kwamen, en zonder beroep op de islam. tot in de jaren '50 of '70 2) Omdat het met regionale traditie uit het soms islamietisch thuisland gebonden is (en met een bepaald idee in de maatschappij daar dus), niet met de islam, en dat de islam er daar dikwijls maar verkeerdelijk als excuus wordt bijgesleurd (zoals sommige koptische priesters de doop weigeren aan een niet- besneden meisje) Wij hebben hier toch NOOIT problemen gehad met genitale verminking van vrouwen uit Marokko, Tunesië, Turkije? Of wél? Citeer bronnen over Marokko, Tunesië of Turkije... Laatst gewijzigd door filosoof : 4 juni 2006 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ik begrijp je soms echt niet SS... wat heen-en-weer discussieren over wie/wat/waar/wanneer ivm FGM en het herhaaldelijke malen afkeuren ervan noem jij dus vergoelijken ? het eenzijdig afschuiven van het bestaan van FGM op de islam en deze : Citaat: Oorspronkelijk bericht door circe ![]() Noteer even: van mij mogen ze knippen en snijden en afkappen zoals ze willen hoor! ik ga daar zelfs geen blokje voor om! Citaat: Oorspronkelijk bericht door circe ![]() het gevolg is dus dat het me geen reet kan schelen vermits ikzelf noch mijn dochters besneden zijn. leukerds van uitspraken dat noem je dan weer 'op menselijke manier reageren' ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar waar jij dan uit 'alles' en de kontext zou halen dat men hier die praktijken wenst te vergoelijken is me een raadsel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staaf is een ''geval'' apart hier. (niet in de slechte betekenis hoor, Staaf ![]() Maar door zijn ongeevenaard sarcasme moet je heel goed lezen waar hij naar toe wil. Laatst gewijzigd door daiwa : 4 juni 2006 om 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het erg dat sommigen ruzie maken over iets zo verschrikkelijks en wreeds als vrouwenbesnijdenis, terwijl ze er toch allen tegen zijn. Er wordt geruzied over grammatikale interpretaties van enkele teksten ! Of over hoeveel vlees je van een meisje van één maand oud mag snijden (een stukje vel, een rijstkorrel ...). Voelen jullie niet hoe absurd dit is in al zijn droefenis ? Vrouwenbesnijdenis in al zijn vormen is FOLTERING. En het maakt niet uit wat de motieven zijn. Jullie reduceren dit drama tot een farce enkel en alleen om te bewijzen dat de één - die voor CGKR is - wat verdraagzamer (?) zou zijn dan de andere die er tegen is.
Het is een schande om dit te moeten lezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() zeer merkwaardig zinnetje... 't lijkt alsof mensen zich niet hoeven te verzetten tegen schendigen als die niet vanuit één of andere godsdienst gedicteerd zijn ????? je zal hoogstwaarschijnlijk bedoelen : waarom moeten ze zich keren ( of voelen dat zo aan ) tegen hun godsdienst als het er toch niets mee te maken heeft ? waarom dacht men 50-100 jaren geleden elke zondagochtend in te kerk te moeten gaan luisteren naar de pastoor teneinde een goed katholiek te zijn ?... dat staat toch nergens vermeld als gebod in de bijbel ? Citaat:
het lijkt me overigens ook niet ondenkbaar dat men ( de mannen etc ) dat weert Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 4 juni 2006 om 22:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
ditmaal dus lange niet en ditmaal zou dat gepaard gaan met ongregronde insinuaties... ook dat ben ik niet gewoon van 'm Laatst gewijzigd door praha : 4 juni 2006 om 23:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en blijkbaar is dit onderwerp taboe voor je Marie anders zou je niet zo reageren Laatst gewijzigd door praha : 4 juni 2006 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 |
Banneling
|
![]() Gewoon circe die zich in alle mogelijke bochten wringt...
![]() Héél de discussie ging/gaat niet over het al dan niet goedkeuren van die praktijk, (niemand keurt ze goed, alhoewel circe. ![]() over de anti-islamieten hetze van het Vuil B dus..: dit wordt al te duidelijk bewezen door circe zélf die schrijft dat het haar niet kan schelen, waarmee ze wel impliciet haar écht motief toegeeft.... Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juni 2006 om 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij bent trouwens degene die het probleem vervlakt door het als een voornamelijk Islam-gerelateerd probleem te blijven beschrijven. Nogmaals, daar bewijs je de slachtoffers echt geen dienst mee hoor, integendeel. Het is (jammer genoeg) veel complexer dan dat. Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 5 juni 2006 om 00:20. |
||||
![]() |
![]() |