Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 6 juni 2006, 07:14   #381
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ach laat die mensen met rust want wie zal volgende verkiezingen gaan plakken, pamfletten uitdelen en borden plaatsen. Verstrepen en co? Aischa? Ook opvallend hoe snel sommigen hier de retoriek van een Dewinter overnemen.
Verliezen jullie een beetje je bestaansreden als de neonazis en de racisten het Belang verlaten?

Geen nood, ze richten wel een eigen partijtje op dat meer op jullie maat is.
Oud 6 juni 2006, 07:28   #382
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Verliezen jullie een beetje je bestaansreden als de neonazis en de racisten het Belang verlaten?

Geen nood, ze richten wel een eigen partijtje op dat meer op jullie maat is.
Die neo- nazi's en racisten kan je terugvinden in het Belang omdat de pc media er steeds een loupe oprichten.
Hun vertrek zou de niet-politiek geïnteresseerde burger zelfs niet eens opvallen.

Schoon meiske , trouwens, die Aisha.
Zeer welkom bij de Flaminganten vh Belang.
Oud 6 juni 2006, 07:32   #383
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Die neo- nazi's en racisten kan je terugvinden in het Belang omdat de pc media er steeds een loupe oprichten.
Dus die zitten daar omdat de pers er haar loupe op richt?
Oud 6 juni 2006, 07:42   #384
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus die zitten daar omdat de pers er haar loupe op richt?
Bwa, de grootste racist en antisemiet bevindt zich bij de VLD.
Hij heet Jean-Marie Dedecker.
Oud 6 juni 2006, 07:59   #385
luc broes

Standaard

[quote=Rr00ttt;1746290]2. @ Luc Broes: ik vind je opmerking over Dewinter in dit geval dom en respectloos. (Meestal kan ik me wel goed in je meningen vinden) Dewinter buitengooien om Bourgeois en Dewever binnen te halen??? Lijkt mij geen goede deal. Dewinter heeft sterktes en gebreken, maar verdient het absoluut niet om 'in de rug' aangevallen te worden imo. . [quote=Rr00ttt;1746290]
Beste Rroottt, Je maakt ergens een fout. Ik heb nooit en nergens zo een opmerking gemaakt.
De grootste misdaad van FDW is dat hij te veel stemmen haalt, en dat vergeef ik hem gaarne;
Luc Vanderkelen en ook Mark Grammens noemden beiden FDW een van de sterkste politici van zijn generatie. In het VB weet men dat ook;
Natuurlijk willen de politiek correcten dat we zo iemand aan de deur zetten. En dan zou men bereid zijn om met ons te praten!? Larie en apekool! Dit zou dan ook een grote fout zijn.
FDW is handig en verstandig genoeg om nu indien nodig te doen wat moet gedaan worden.
In het verleden heeft het VB mogelijk te harde taal gebruikt. Zeker hebben alle anderen de problemen veroorzaakt of onder tafel geveegd en op de boodschapper geschoten.
En nu met een goed geleide eendrachtige partij met 1.000.000 kiezers verder vooruit!

Laatst gewijzigd door luc broes : 6 juni 2006 om 08:01.
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2006, 10:49   #386
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Wat vindt Aisha van "Eigen volk eerst"?

En hoort Aisha volgens de Vb-ers bij dat "eigen volk"? En zo ja, waarom dan?
Is hier al heel veel keer uitgelegd.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 6 juni 2006, 10:50   #387
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Is Aisha überhaupt wel een "Vlaming" volgens de VB-doctrine?
Ja dus, Iedereen die zich wenst aan te passen en de wetten van dit land respecteren (en dus die niet onderschikt waant aan een of ander heilig boek) is Vlaming.
Oud 6 juni 2006, 10:51   #388
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Ja dus, Iedereen die zich wenst aan te passen en de wetten van dit land respecteren (en dus die niet onderschikt waant aan een of ander heilig boek) is Vlaming.
niet volgens alle VB'ers hé.
vlijmscherp is offline  
Oud 6 juni 2006, 10:58   #389
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
niet volgens alle VB'ers hé.
Ik kan niet voor iedereen spreken maar het is toch het officiele standpunt, al herhaaldelijke keren vermeld door FDW.
Oud 6 juni 2006, 11:00   #390
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Ik kan niet voor iedereen spreken maar het is toch het officiele standpunt, al herhaaldelijke keren vermeld door FDW.
dat is waar, maar toch denk ik dat sommige VB'ers en zeker VB-stemmers extremer zijn dan een top die meer en meer gematigder wil overkomen.
vlijmscherp is offline  
Oud 6 juni 2006, 11:35   #391
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is waar, maar toch denk ik dat sommige VB'ers en zeker VB-stemmers extremer zijn dan een top die meer en meer gematigder wil overkomen.
En ik denk dat de PS-top corrupter is dan de PS-stemmers. Wat uiteraard veel beter is.
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2006, 11:42   #392
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
En ik denk dat de PS-top corrupter is dan de PS-stemmers. Wat uiteraard veel beter is.
Waarom verzet je je tegen een haarscherpe afscheiding tussen critici van het immigratiebeleid enerzijds en ideologische racisten anderzijds?
Oud 6 juni 2006, 12:01   #393
luc broes

Standaard

Citaat:
Waarom verzet je je tegen een haarscherpe afscheiding tussen critici van het immigratiebeleid enerzijds en ideologische racisten anderzijds?
Omdat ik vind dat men met die scherpslijperij een beetje overdrijft. De jacht op 'racisten' schijnt tegenwoordig voor sommigen de belangrijkste bezigheid te zijn.
Ik vermeldde zopas dat ik Chinese vrienden heb in antwerpen. Ik weet niet of ze Belgisch staatsburger zijn. Onafhankelijk daarvan vind ik dat het Chinezen zijn en zij denken dat ook.
Volgens sommigen is dat racisme, want het zijn geen Chinezen maar Belgen! Een papier met een stempel is al wat telt.
Neem me niet kwalijk, maar ik vind dat een belachelijke discussie.
Met Aisha ligt dat natuurlijk helemaal anders. Zij is hier opgegroeid, en het enige onderscheid met gewone vlamingen is wellicht enkel dat ze mooi zwart haar heeft en een mooie donkere huidskleur. Zij is dus wel degelijk een van ons. Iemand die daar problemen mee heeft gebrek aan goede smaak, en gebrek aan een minimum gezond verstand en menselijkheid.
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2006, 12:05   #394
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
moedige vrouw !
haha Labile vrouw
sony is offline  
Oud 6 juni 2006, 12:09   #395
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Omdat ik vind dat men met die scherpslijperij een beetje overdrijft. De jacht op 'racisten' schijnt tegenwoordig voor sommigen de belangrijkste bezigheid te zijn.
Hoe zou deze vaststelling de noodzaak aan een duidelijk aflijning tussen kritiek op het migratiebeleid en ideologisch racisme kunnen teniet doen?
Oud 6 juni 2006, 12:57   #396
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard zogenaamde marginalen

Citaat:
Ze moeten er uit, Luc. Anders ga je het gevecht voor zelfstandigheid nooit winnen, en zelfs als dat zou kunnen, zou het resultaat een staat zijn waarin maar weinigen van ons willen leven.

Het is opvallend hoe de figuur van Aïsha van Zele het fundamentele meningsverschil tussen de ideologische racisten en de niet-racisten binnen het Belang naar boven brengt. Meer nog dan Van Boxel. Ik beken dat ik ervan opgekeken heb als ik hier lees dat de eerste soort binnen het Belang wel degelijk bestaat en verantwoordelijkheid draagt. Ik heb ook genoten van de scherpe, aan duidelijkheid niets te wensen overlatende reacties van jou, Jan VDB, Smiley e.a. aan het adres van de marginalen.

Laat dat niet verloren gaan, en dek het fundamentele onderscheid niet toe. De racisten moeten aangemoedigd worden om de partij te verlaten, om het met de woorden van één van hen uit te drukken. Neem systematisch Vlaamse Marokkanen, Turken, Aziaten, Afrikanen etc. met de juiste ideeën op en zet ze op de lijst als ze het verdienen. Het is de enige manier om door te stoten en een daadwerkelijke integratie te bekomen.

Luister maar naar de belgicisten hier, die zijn maar al te blij als figuren als Kintiger hier het Belang linken aan hun racistische ideologie. Laat die mannen uw partij niet voor hun onfrisse zaakjes gebruiken. Het beste wat u kan overkomen is dat ze eruit trekken en een eigen partij oprichten.
Ge zult lang mogen wachten.Ik voel mij heel goed in de partij zelfs al zijn er meningsverschillen over detailkwesties .Over de hoofdzaak bestaat er geen meningsverschil met name de immigratiestop, de terugkeer van de illegalen,de aanzienlijke verstrenging van het asielrecht,de vlaamse onafhankelijkheid en een zeer hard veiligheidsbeleid.Iemand die mij kan stimuleren om de partij te verlaten moeten ze nog uitvinden.Ik zou wel blij zijn moest ik erin slagen ertoe bij te dragen een aantal letterlijk gekleurden en figuurlijk verkeerd gekleurden te stimuleren vrijwillig een beter voor hen passend oord op te woeken.8)
kingtiger is offline  
Oud 6 juni 2006, 12:58   #397
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
moedige vrouw !
Ik zou eerder zeggen opportunistische vrouw: op de VLD lijst ging ze niet hoog staan, bij VB krijgt ze plaats 4
TheBlackadder is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:01   #398
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Iemand die mij kan stimuleren om de partij te verlaten moeten ze nog uitvinden.
Misschien kunnen nog een paar Aisha's op de gemeentelijsten je wel helpen. En tegen 2007 volgt wellicht een kleine lading Marokkanen en Turken.

Zou dat voldoende stimulans zijn? Of heb je nog een paar homo's �* la Fortuyn nodig?

Laatst gewijzigd door baarle : 6 juni 2006 om 13:02.
baarle is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:04   #399
kingtiger
Banneling

Standaard harde kern

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Voor iedere Kintinger die de partij verlaat, komen er tien redelijke Vlaams Belangers bij.

Het wordt tijd dat het Vlaams Belang over een pedaalemmer aan haar rechterkant kan buigen.

Multicultureel? Neen! Multiraciaal? Ja!
Ge behoort dus blijkbaar tot de mensen die van het VB een oubollige ,burgerlijke niet veel van een traditionele partij verschillende organisatie willen maken die ook eens van de ruif mag eten en daarna tenondergaat.De geschiedenis van de VU die zich herhaalt.Ge moet het maar meemaken.
kingtiger is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:06   #400
kingtiger
Banneling

Standaard Roeland Raes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Roeland Raes verdedigt geen rassentheorieën zoals u dat hier doet. Revisionistische standpunten is nog wel heel wat anders.
Ik ga daar niet teveel over zeggen anders gaan we de linksen weer munitie geven.Roeland Raes is een harde van het goede soort.8)
kingtiger is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be