![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
2. Franstalige Zuid-Nederlandse 'elite' wilde meer in de melk te brokkelen; 3. Frankrijk wilde al jaren zeggenschap over de (Verenigde) Nederlanden; 4. Engeland wilde een bufferstaat én de nederlandse koloniën; 5. Rusland wilde dat allemaal niet maar had zijn handen vol. Het is Frankrijk gelukt, met behulp van frans(talig)e agent-provocateurs een 'opstandje' in Brussel te veroorzaken. Zwak en egoïstisch beleid van de respectievelijke Willems deed de rest. Oja, én een gigantisch frans leger. Engeland zag zijn kans schoon en Pruisen werd gesust. De doorsnee Belg wilde liever bij de Verenigde Nederlanden blijven en de Vlaming helemaal. Dit alles is echter gebeurd over het hoofd van het volk heen. Fijne 'volksopstand'. |
|
|
|
|
|
|
#502 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
elke staat is wel ontstaan door geo-politieke machtspelletjes, internationale akkoorden, bla bla bla laten we naar ITalie kijken bv vind jij dat dan zo'n natuurlijk land?
|
|
|
|
#503 |
|
Banneling
|
Aan Hertog: Hoe weet je dat allemaal? Waren er toen opiniepeilingen of verzin je dat maar even?
Wat beslissingen boven de hoofden van de mensen betreft, moeten de flaminganten niet veel zeggen: de staatshervormingen zijn er het beste voorbeeld van. Laatst gewijzigd door Hans1 : 8 juni 2006 om 17:44. |
|
|
|
|
|
#504 |
|
|
De BUB heeft in 1829 wel een opinipeiling gehouden bij 40 Zuid-Nederlanders en daaruit bleek dat 110% afscheiding wou. Het is enkel de mediaboycot op TV die hun toen dwong een alliantie te sluiten met Frankrijk om een jaar later relletjes te veroorzaken.
|
|
|
#505 | |
|
|
Citaat:
Iedereen wist wat er ging gebeuren, dus niet de aap uithangen.
|
|
|
|
#506 |
|
Europees Commissaris
|
Zitten niet,
door een schietende rus, en ik ben vrij zeker dat em nie in z'n zetel zat
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
|
|
|
|
#507 |
|
Europees Commissaris
|
En achteraf volhouden de lieveling uit moffenland
vooral niks verkeerds te hebben gezegd
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
|
|
|
|
#508 |
|
Europees Commissaris
|
Toenertijd was dat zeker het geval !
|
|
|
|
|
#509 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
|
|
#510 |
|
|
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#511 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#512 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En de Belgen, die wilden België.
|
|
|
|
#513 |
|
Minister-President
|
En om dit te beweren, beroep je je op ...? Een wensdroom van gisternacht?
|
|
|
#514 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#515 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Van wat je wil zeggen, daarstraks een mooi staaltje op TV-tennis. Tegen Justine Henin: "Vous êtes vraiment la plus belge des françaises et la plus française des belges." Onnozele Hans! Wat beeldt die zich in? Idem voor Balkenende, tegen Leterme: "Er is veel toenadering/gelijkenis tussen uw land en het onze." Welk land? Wist Balkenende iets dat wij niet weten? Evenzeer: Onnozele Hans! Orangisten "buiten"(spel), reunionisten buiten, België is België.
|
|
|
|
#516 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik raad u eens aan te kijken naar de rol van Rogier in heel het gebeuren van 1830. Dan zult u onmiddellijk inzien welke belangrijke rol de man speelde en dat zijn doel steeds, ook na de onafhankelijkheid, de vereniging van de zuidelijke Nederlanden bij Frankrijk was. Daarenboven werd hij omringd door gelijkgezinde Fransgezinden, dezelfden die we voor een deel weer aantreffen op leidende posten van het jonge België. |
|
|
|
|
|
|
#517 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aangezien er in 1830 met de Franse tricoloor werd gezwaait, moet dat dus een burgerlijke revolutie geweest zijn (als ik uw logica gebruik). |
|
|
|
|
|
|
#518 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#519 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aldus slaat u uw eigen ruiten in over uw zogezegde volksopstand tegen het Nederlandse regime. Het was dus weldegelijk georchestreerd zoals al veel eerder door anderen ook werd gezegd. Blijkbaar begint het bij u te dagen... |
|
|
|
|
|
|
#520 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|