![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer wordt Vlaanderen onafhankelijk? | |||
Tegen het einde van dit decennium (2010) |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,51% |
2011-2020 |
![]() ![]() ![]() |
18 | 43,90% |
2021-2050 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,76% |
Nog in deze eeuw |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,44% |
Ooit zal Belgie wel vergaan binnen een paar eeuwen, is het niet Vlaanderen zal het wel iets anders zijn |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,07% |
Belgie blijft bestaan tot de zon ontploft!!!!!!! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,32% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het belgisch establishment het toch nog zeker 15-20 jaar trekken. Quasi de hele huidige politieke klasse in Vlaanderen is in min of meedere mate vastgeketend aan het regime. Er moet dus een hele nieuwe politieke klasse komen. Dat kost tijd.
Maar misschien heeft tegen die tijd Wallonië zich al afgescheurd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zowel Verwilghen als Moerman zijn Vlamingen en komen uit dezelfde partij, de VLD. Moerman is Vlaams minister, Verwilghen Belgisch minister. Welk deel begrijpt uw hersencel niet?
![]() |
#24 |
|
![]() Wanneer een Flamingant er zelf niet van overtuigd is, dat Vlaamse onafhankelijkheid best mogelijk is in 2007, houdt hij/zij er beter mee op om er over te lullen.
Vlaamse onafhankelijkheid is niet iets dat in de sterren staat geschreven, of een eindproduct van de messianistische levensverwachting van nationalisten. Wel het gevolg van politieke confrontatie en het nemen van risico's. Zoals de Walen, zeg maar Belgen , doen. Als we wachten op het geleidelijk verdampen vd Belgische hoerenstaat, dan zijn we binnen 200 jaar nog bezig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Mogelijk zijn is niet hetzelfde als gebeuren...
![]() |
#26 |
Schepen
|
![]() 2007 lijkt me in elk geval al een realistisch jaartal. BHV, federale overlegronde, als we geluk hebben wordt Di Rupo nog premier, en als we nóg meer geluk hebben wordt flupke koning. Vaarwel België?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie een conflict tussen Vlamingen. Vertel mij eens hoe het vernietigen van ons land daar een oplossing voor brengt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juist gezien! België zet Vlamingen tegen elkaar op en houdt zo de macht. Tenminste, dat is hoe het tot nu toe gewerkt heeft. Afwachten of de truuk het blijft doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bewijs uw stelling eens aub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Vlaanderen zou het Alleen moeten redden , maar zal het Nederlands Leger nodig hebben kwa Bescherming tegen die Fransen (Lees : Waalse ) Kraaien
![]() ![]() ik denk dat een Vlaams / Hollandse Unie beter zou zijn , geef Noord Brabant , Zeeland & Nederlands Limburg aan Vlaanderen , zijn die Hollanders in Den Haag ook weer blij Laatst gewijzigd door Breda : 11 juni 2006 om 12:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Frankrijk wilt geen Wallonie , dus die gaan we na dat we met brussel klaar zijn , ook Vernederlandse 1 Taal , 1 Land ......als een Waal geen Nederlands wilt spreken , dan pakt hij/zij zijn spullen maar en vertrekt naar Frankrijk Luik en een heel groot stuk van Wallonie is Nederlands/Duits Grondgebied (geweest) dus ook terug eisen die handel , niks geen vriendjes politiek met Frankrijk / De Walen Laatst gewijzigd door Breda : 11 juni 2006 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 11 juni 2006 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vlaanderen zal de Steun van Nederland nodig hebben , alleen in hun eentje woord het niks , ze verliezen een groot gedeelte van hun Leger .....wie gaat Vlaanderen Verdedigen mocht er ooit Oorlog komen ?? ook Economisch gezien hebben we Elkaar nodig Niemand op deze Planeet wilt Wallonié , willen wij het echt tot een 3de of 2de wereld land transformeren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |