![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
België heeft dit nooit gekund omdat België net een negatie van die eenheid was en zich afzette ertegen. Indien België bvb was ontstaan na een afscheuring van Frankrijk, ging het wel een werkbaar land zijn die het 'Nederlands' karakter van de Zuidelijke-Nederlanden ging kunnen beleven. Nu zo ver zou het nooit komen dan, want dan gingen we gewoon weer bij de Noorderlijken aangesloten zijn (zoals gebleken is)
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Over wo2 denk ik hetzelfde als gij maar ge moet dergelijke overwegingen niet laten meespelen.Hitler wilde voor wo2 ook een pact met de engelsen die ten gronde geen slechte gasten zijn ,alleen nu eenmaal geen overmachtige staat in europa wilden dulden.De partners die ge in de buitenlandse politiek zoekt zijn geen liefdespartners.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Je kunt wel het lot van het Friese, Hollandse ,Vlaamse en Waalse volk verbeteren door de oprichting van een Heel-Nederlandse Dietse Rijksfederatie, waarin het Vlaamse, Waalse, Friese en Hollandse volk de autonomie krijgen om elk hun eigen culturele accenten te mogen leggen. Dit rijk met zijn 25 miljoen inwoners zal ook groot en sterk genoeg zijn om op internationaal vlak iets te betekenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel doordacht en geleid in tijd spreiden. Want forceren zal net het tegengestelde effect hebben.
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Cynicus bedoelde eigenlijk de 56e of is het 57e staat, zenne.
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister
|
![]() het verschil met Wallonie is , is dat 99% in Nederland Nederlands Spreekt (op de paar britten , friezen en spaanse en franse na die ergens in het nederlands zuiden zitten)
ik denk dat het wel goed zou zijn voor zowel NL als VL en als NL niet samengaat met vlaanderen , dan eis ik een Onafhankelijke Limburg/Noord Brabant Unie ism Vlaanderen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoe groot is de kans dat er een tweede Belgie onstaat als de Vlamingen, de Brabanders en de Limburgers, die aan de weerszijden van de huidige Nederlands-Belgiesche grens wonen, met elkaar in een staatkundig verband samenkomen? Zij vertonen immers vaak minder onderlinge vershillen dan de (West-)Vlamingen en de (Belgisch-)Limburgers die jij tot één Vlaamse natie rekent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister
|
![]() Citaat:
zie de voordelen van een Nederland met Brussel & Amsterdam in 1 land ![]() er is amper verschil tussen Vlaanderen en nederland , in het Zuiden van NL (waar ik woon) hebben wij ook het Vlaams gevoel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hopelijk gaan de Fransen dan hun afstamming niet na tot in de derde graad of ze komen er niet in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat is nou precies wat ik Jaani steeds duidelijk probeer te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in Vlaanderen heb je die vraag naar decentralisering (toch op dat niveau) veel minder. Vlaanderen is immers 176 jaar verplicht geweest om samen te werken tegen de Belgische onderdrukking, waardoor ze meer één geheel zijn gaan vormen. Als de Belgische vijand weggevallen is, zal ook in Vlaanderen meer vraag zijn naar decentralisering. Maar hier is er eerder vraag voor decentralisering op basis van de regio's (Waasland, Westhoek, regio-Gent,...) dan een decentralisering in Vlaanders-Brabant-Limburg. Bovendien doen de Nederlandse voorstellen voor samenvoeging (van Oost-Vlaanderen+West-Vlaanderen+Zeeuws-Vlaanderen, van Vlaams-Brabant+Antwerpen+Noord-Brabant en van Vlaams-Limburg+Nederlands-Limburg) bij de Vlamingen de weerstand tegen het smanevoegen van VL en NL nog versterken. Want de Vlamingen hebben dan het gevoel dat de Nederlanders al direct komen foefelen aan onze Vlaamse genzen. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 11 juni 2006 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vergeet dat maar: die Vlaamse grenzen zijn alleen maar gemaakt om zo rap als het kan mee te foefelen, in de goede richting weliswaar. Er is geen enkele goede reden te bedenken om een staatsgrens te laten bestaan tussen Knokke en Cadzand, St-Niklaas en Hulst, Essen en Woensdrecht, Turnhout en Tilburg, Lommel en Valkenswaard, Maaseik en Thorn, Riemst en Eisden, Sint-Martens-Voeren en Noorbeek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |