Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2006, 19:44   #21
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Probleem is vooral dat dronkenschap een reden is voor ontslag wegens dringende redenen. Onmiddellijk dus. Een werkgever die de dranklucht op de adem van z'n werknemer opmerkt, kan het nog "menselijk" spelen door hem formeel te waarschuwen. (geen controle vereist) En een tweede maal kan hij volgens de geëigende procedures de nodige vaststellingen laten doen (deurwaarder liefst ook uitnodigen) en hem met z'n klikken en klakken buiten zetten. Simple as that.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 20:07   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Probleem is vooral dat dronkenschap een reden is voor ontslag wegens dringende redenen. Onmiddellijk dus.
Tja. Dat is hard. Maar soms kan ik het begrijpen. Voor kantoorjobs lijdt het misschien tot wat minder efficiëntie maar tja, zolang niemand ladderzat rondloopt kan je nog stellen dat die werknemer zich daardoor gewoon trakteert op geen of erg lage loonsverhoging in vergelijking met de collega's. Maar als je een flinke kraan bedient of de beschikking hebt over aan- en uitknoppen van machines die je collega's tot gruzelementen kunnen draaien dan zou ik zeker af en toe controles willen.

En ik spreek hier uiteraard over het "af en toe" neutje. Iemand die zich dagelijks 's middags gaat volgieten, die heeft hulp nodig. Desnoods via de werkgever.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 20:23   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
omdat die daar niet voor bevoegd is. Hij mag geen fouillering uitvoeren, of geen 'medische' tests uitvoeren etc. Integriteit van het lichaam, privacy enzo. Indien je afwezig bent wegens ziekte zal een arts ook niet meedelen wat je hebt, alleen dat je ongeschikt bent (en de duur van je ziekteverlof).
Hij mag wel een controle-arts hiervoor vorderen, maar die is dan ook gebonden aan het medisch geheim, en mag alleen 'geschikt' of ongeschikt' verklaren.
Ik dacht dat jullie het altijd graag hadden over "algemeen belang", wel, als er één ding is waar dat echt van toepassing is, dan is het toch wel inzake de ordediensten.
Oud 11 juni 2006, 20:27   #24
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=2165

Bron ATV

Ik vind toch dat het moet kunnen al was het enkel voor de veiligheid van de andere collega's
Idem, ik wil geen zatte brandweermannen als het hier brandt en geen dronken agenten op welk moment dan ook ("dronken mensen en vuurwapens" is niet een synoniem voor veiligheid).
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 20:57   #25
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik dacht dat jullie het altijd graag hadden over "algemeen belang", wel, als er één ding is waar dat echt van toepassing is, dan is het toch wel inzake de ordediensten.
?
De LSp die het heeft over het Algemeen Belang'? Wij hameren er net op dat die burgerlijke fabel een leugen, is, en dat de belangen van de arbeidersklasse diametraal tov elkaar staan.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 21:14   #26
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?
De LSp die het heeft over het Algemeen Belang'? Wij hameren er net op dat die burgerlijke fabel een leugen, is, en dat de belangen van de arbeidersklasse diametraal tov elkaar staan.
De LSP heeft natuurlijk geen probleem met zatte werknemers...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 21:20   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
?
Welke "arbeidersklasse"?

Soit, het gaat hier niet om uitbuiting door een werkgever, maar om een brandweercommandant. Dat is, toen ik laatst keek, een openbare functie.

Beetje staatsjennen?

Laatst gewijzigd door lombas : 11 juni 2006 om 21:20.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 22:02   #28
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
De LSP heeft natuurlijk geen probleem met zatte werknemers...
aangezien al onze leden *hik* *burps* ...pardon... sober en ascetisch zijn, niet nee.
Oud 11 juni 2006, 22:03   #29
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Welke "arbeidersklasse"?

Soit, het gaat hier niet om uitbuiting door een werkgever, maar om een brandweercommandant. Dat is, toen ik laatst keek, een openbare functie.

Beetje staatsjennen?
bah, nenk, gewoon logisch doorredeneren.
Oud 11 juni 2006, 22:07   #30
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik weet niet. Is het een invasie van de privacy en een inbreuk op de fysieke integriteit? Mja, is iets voor te zeggen.

Vind ik dat persoonlijk erg? Neuh, want dat geldt evenzeer voor politiecontroles.

Ik zou het dus persoonlijk (eh) niet weigeren, maar vind dat het iedereen zijn goed recht is dat wel te doen, en dat het dan het recht is van de werkgever dat contract op te zeggen indien bepaald is dat nuchterheid en het toezicht daarop verbonden zijn met de job.

Laatst gewijzigd door lombas : 11 juni 2006 om 22:07.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 00:23   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Is het een voorrecht of eigenschap van die arbeidersklasse om dagelijks bezopen te lopen ? Ik dacht het niet. Ik zou denken dat de LSP die arbeidersklasse bewust wou maken van hun problemen en hen alert wou maken. Als religie opium voor het volk is, dan is alcohol dat des te meer...

Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 01:09   #32
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ha, in dat geval.

Nu is er wel nog een verschil tussen even in een alcoholtest blazen en naakt gaan omdat je werkgever wil controleren of je iets gestolen hebt.

Maar bon, dit is weer een geval van mug=>olifant. Komkommertijd zeker.
er is geen verschil
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 01:13   #33
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Is het een voorrecht of eigenschap van die arbeidersklasse om dagelijks bezopen te lopen ? Ik dacht het niet. Ik zou denken dat de LSP die arbeidersklasse bewust wou maken van hun problemen en hen alert wou maken. Als religie opium voor het volk is, dan is alcohol dat des te meer...

dus iemand op zijn rechten wijzen en een ander op zijn beperkingen staat gelijk met het pleiten om dan maar dronken op de werkvloer te verschijnen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 01:45   #34
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je Marx wil citeren: opium van het volk.

Om een of andere illustere reden maakt bijna iedereen die fout
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 01:51   #35
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Als je als werkgever aan de werknemer stelt dat diens job en alcoholverbruik niet samengaan en de werknemer is hiervan op de hoogte, dan zie ik geen enkel probleem met alcohol-tests op het werk.

De werknemer heeft natuurlijk ook de vrijheid om deze te weigeren, maar als hij hiervoor geen goede reden kan opgeven is het natuurlijk aan de werkgever om daar zijn conclusies uit te trekken.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 06:37   #36
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

al eens gehoord van de zg glazen boterhammekes mss ?

ik denk toch echt wel dat sommige mensen hier af en toe beter nog eens een stapje in de echte wereld zouden zetten.

ik bedoel maar - wanneer men alle bouwvakkers zou ontslaan die geen boterhammen maar glazen boterhammen eten dan denk ik dat men gans de bouw beter meteen afschaft.

bij de brandweer is alcoholoverconsumptie bovendien ook een vast gegeven.
dat komt omdat het in veel gevallen over vrijwilligers gaat en die mannen willen natuurlijk ook boter bij de vis he zeg. als de commandant dan wel "betaald" wordt dan kan die het niet maken om niet mee te hijsen want anders plaatst ie zichzelf buiten zijn eigen team.

oplossing is dus een goede verloning voor de brandweermensen en dan kan men de voorwaarden ook wat hoger maken. men kan ze dan ook controleren overeenkomstig de wettelijke bepalingen.

voor zover ik nu de arbeidsvoorwaarden van de brandweer ken mogen jullie allemaal blij zijn dat er nog pompiers komen als jullie kot afbrandt. en best niet teveel zagen over hun intoxicatiegehalte dan. integendeel zorg maar dat er een paar bakken pils klaarstaan.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 juni 2006 om 06:40.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 06:57   #37
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
al eens gehoord van de zg glazen boterhammekes mss ?

ik denk toch echt wel dat sommige mensen hier af en toe beter nog eens een stapje in de echte wereld zouden zetten.

ik bedoel maar - wanneer men alle bouwvakkers zou ontslaan die geen boterhammen maar glazen boterhammen eten dan denk ik dat men gans de bouw beter meteen afschaft.

bij de brandweer is alcoholoverconsumptie bovendien ook een vast gegeven.
dat komt omdat het in veel gevallen over vrijwilligers gaat en die mannen willen natuurlijk ook boter bij de vis he zeg. als de commandant dan wel "betaald" wordt dan kan die het niet maken om niet mee te hijsen want anders plaatst ie zichzelf buiten zijn eigen team.

oplossing is dus een goede verloning voor de brandweermensen en dan kan men de voorwaarden ook wat hoger maken. men kan ze dan ook controleren overeenkomstig de wettelijke bepalingen.

voor zover ik nu de arbeidsvoorwaarden van de brandweer ken mogen jullie allemaal blij zijn dat er nog pompiers komen als jullie kot afbrandt. en best niet teveel zagen over hun intoxicatiegehalte dan. integendeel zorg maar dat er een paar bakken pils klaarstaan.
Ik denk dat de meeste mensen geen stapje in uw echte wereld willen zetten...
Oud 12 juni 2006, 07:07   #38
driewerf

Standaard

Citaat:

Ik denk dat er een ferme reeks misverstanden in deze discussie is opgetreden, daarom even heel duidelijk (en zien hoe Jean-Pierre ze daarna zal verdraaien):
-het algemeen belang bestaat niet, de belangen van de arbeidersklasse staan diametraal tov die van de burgerij.

los daarvan
-wie met bijv een reachtruck (een machine van een paar ton) door gangen van drie meter breed sjeest kan inderdaad beter nuchter zijn, geen twijfel aan
-onder het huidige arbeidsreglement (dus goedgekeurd door burgerlijke regimes!) is het niet afdwingbaar om medisch onderzoek door niet-medisch personeel te laetn uitvoeren, of fouillering door niet-politiemensen. (zie posting hierboven).
Oud 12 juni 2006, 07:18   #39
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er een ferme reeks misverstanden in deze discussie is opgetreden, daarom even heel duidelijk (en zien hoe Jean-Pierre ze daarna zal verdraaien):
-het algemeen belang bestaat niet, de belangen van de arbeidersklasse staan diametraal tov die van de burgerij.

los daarvan
-wie met bijv een reachtruck (een machine van een paar ton) door gangen van drie meter breed sjeest kan inderdaad beter nuchter zijn, geen twijfel aan
-onder het huidige arbeidsreglement (dus goedgekeurd door burgerlijke regimes!) is het niet afdwingbaar om medisch onderzoek door niet-medisch personeel te laetn uitvoeren, of fouillering door niet-politiemensen. (zie posting hierboven).
Pol Pot... hebben ze U niet te vroeg van uwe pot gerukt?...
Oud 12 juni 2006, 07:28   #40
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Pol Pot... hebben ze U niet te vroeg van uwe pot gerukt?...
driewerf is de naam.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be