![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het doen en laten van die ouders staat los van die ontvoering, en ook zonder die ontvoering kan je gerust kritiek hebben op de (schijnbare) onachtzame supervisie tijdens deze uitstap. Als echter zou blijken, dat die onachtzame supervisie meer schering dan inslag vormt, dan verhoog je statistisch gezien ook de kans dat er "iets" gebeurt met die kinderen. Daarom hoef je nog niet direct met "schuld" enzo te gaan schermen, maar je kan wél aangeven dat "het beter zou gekund hebben". Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ik kan wel een aantal situaties bedenken waarbij ik heb niet geheel onverantwoord zou vinden om de kinderen een heel stuk langer te laten opblijven. Vorig jaar was er bij ons een feest in 't park, waar ook een springkasteel stond trouwens, en daar zijn we l�*ng blijven plakken, en bij ons zat ook iemand met twee kleine koters. Ik heb geen moment gedacht van: 'goh, wat een compleet onverantwoorde ouders'. In een ander park daarentegen, waar ook nachtelijke feestjes zijn in de zomer, zou ik m'n kinderen niét tot laat laten spelen, omdat ik weet dat daar 's avonds nogal wat volk rondloopt dat ik liever ver van m'n kinderen zie. Als ik er mij niet op mijn gemak voel, dan moeten mijn kinderen daar zeker niet rondlopen. Zodus hangt het echt af van de context. Wekelijks je kinderen tot een stuk in de nacht laten buitenspelen lijkt me niet bepaald positief. Maar dat doet hier niet toe, het gaat hem, bij die verdwijning, om die éne avond. Hoe die ouders hun kinderen opvoeden is natuurlijk wel relevant voor dat gezin in zijn geheel, en moet nader bekeken worden. Maar het zou tof zijn mochten sociale diensten niet wachten tot de kinderen verdwijnen voor ze ingrijpen. Citaat:
Maar het staat er uiteindelijk wel los van, en moet apart bekeken worden. Citaat:
Ik hoop voor de kinderen dat opvoedingsproblemen, zoals bij dit gezin wellicht sprake, in rust, kalmte en sereniteit kunnen aangepakt worden, en deze gezinssituatie niet breed zal uitgesmeerd worden. Daar wint niemand iets mee. Behalve een stevige portie stigmatisering levert het immers niets op. De vraag om meer investeringen in de hulpverlening aan kinderen en probleemgezinnen ligt immers al eeuwenlang op tafel, het is niet dat dit 'nieuw' of 'onbekend' is. En het lijkt me niet raadzaam om een gezin volledig naar de knoppen te helpen om eventjes een voorbeeldje te schetsen. Als de kinderen nog levend teruggevonden worden, zullen ze heel andere noden hebben dan een dosis negatieve media-aandacht.
![]() |
![]() |
#123 |
Gouverneur
|
![]() Allez, Belgique nog eens op de Spaanse TV.
Liege is groot nieuws in Spanje, er wordt vooral gelinkt aan de gebeurtenissen met Marc Dutroux en dergelijke. Wat ben ik toch weer fier als "papieren"-Belg zijnde |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah nee, wacht... misschien toch maar niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En waarom heeft heel België, dat blijkbaar eendrachtig uit witte ridders en ideale ouders bestaat, het recht haar rekening te maken? Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 16:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() er vanuit gaande dat de moeder een drankorgel is die haar kinderen echt wel verwaarloosde ( wat evenwel niet bewezen is )
zou er geen mogelijkheid bestaan dat de ontvoerder in deze dezelfde motivatie heeft gehad om de eerste twee kinderen te ontvoeren als dat de overheid nu heeft om de zoon weg te nemen van de moeder ? zou de ontvoerder ipv een vetzak zoals marc dutroux mss geen grootmoeder ofzo kunnen zijn of iemand anders uit de omgeving van de familie die de bedenkelijke situatie van de kinderen kende ? laat het ons hopen zou ik zeggen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 juni 2006 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En het dochtertje van mijn vriend Marc (ook 11) vertelde vorige week aan haar papa langs haar neus weg dat ze vorige zomer tussen haar huis en een vriendinnetje (afstand 200 m) door een auto achtervolgd werd die vertraagde als zijn vertraagde. Dat vertelt ze een jaar later... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...es/index.shtml
Deze man wordt nu opgespoord voor ontvoering van de twee meisjes. ![]() Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Op de foto zagen die ouders er maar uit als 2 extreem marginale types. Soms vraagt ge u af welke kinderen zo een ouders verdienen.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Soms vraagt ge u af of een forum zulke idiote uitspraken verdient.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel u voor dat die ouders hun kinderen aan de hoede van een babysit, een kleuterleidster, een jeugdleider had toevertrouwd en dezelfde feiten hadden zich voorgedaan. Hoe zouden die ouders gereageerd hebben denkt ge ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar doe ik niet aan mee. Wij hebben niks met die zaak te maken, ik veronderstel dat iedereen op dit forum een bepaalde afstand heeft met die zaak zodat hij/zij z'n antwoorden kan baseren op rede. En de rede zegt nog steeds dat het onwenselijk is om je kind voortdurend in het oog te houden. Als jij het anders vindt, mag je het zeggen.
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar toch: in zuiderse culturen is het doodnormaal dat kinderen mee met de ouders naar feestjes gaan en tijdens de nachtelijke braspartijen hun "ding" mogen doen.
Ik meende dat dit mee als verrijking moest worden beschouwd? De enige die hier in de fout ging is de dader zelf. We kunnen het allemaal laakbaar vinden dat noch de vader, noch de moeder die nacht veel aandacht aan die meisjes hebben besteed, maar nogmaals: in zuiderse culturen is dat de norm (nog nooit naar Spanje geweest?). En vermits "onze" normen niet meer als zaligmakend mogen worden beschouwd, mag men evenmin met een vinger wijzen naar mensen die deze normen niet in hun woordenboek hebben staan (kleurtje of geen kleurtje anders ben je racist). |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En wat nog vreemder is: na een nacht ondervraging is diene gast nog altijd niet aangehouden ! t Kan toch niet waar zijn dat we hier te maken hebben met het wit konijn, ttz een allochtoon die op een bepaald tijdstip op een bepaalde plaats was waar een ernstig misdrijf is gebeurd, maar die toch onschuldig is !! Alléé nu...
![]() |
#136 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat iedereen zijn eigen rekening dan maar maakt, iedereen is dan een goede ouder, iedereen gelijk, iedereen neemt evenveel verantwoordelijkheid, elke burger, ouder, belastingbetaler of steuntrekker op hetzelfde trapje van de ladder. Geen waardeoordelen meer? Ik wil proberen hoor, maar ik vrees er een beetje voor dat het de realiteit onrecht aandoen is. Dus, conclusies: - Er is een verschil tussen verantwoordelijkheid en schuld - Ouders moeten een evenwicht kennen tussen vrijheid en supervisie. - En kinderen molesteer je beter in bruine kroegen op Luikse braderieën dan naast speeltuinen met een terras waar Orval geschonken wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Ge vraagt u misschien ook wel af en toe eens af of dit forum idioten zonder verantwoordelijkheidszin zoals u verdient. Men verwijt ons, Vlaams Belangers, niet humaan te zijn. Nogthans verdedigen wij steeds de klassieke, westerse waarden en normen. Waarden en normen die het gezin als hoeksteen van de maatschappij beschouwen. Ouders dienen hun kinderen ten allen tijde een zo goed mogelijke opvoeding te geven met de middelen die ze hebben. Op café gaan met uw kind(eren) tot een stuk in de nacht is niet wat men noemt een goede opvoeding. Daar is elk 'humaan' burger het mee eens.
Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 14 juni 2006 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Doe toch niet zo bombastisch man, spreek in uw eigen naam. |
||
![]() |