![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Financiële steun bij abortus afschaffen? | |||
| Ja, dat lijkt een goed en ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
21 | 26,25% |
| Ja, zonder meer (andere redenen) |
|
9 | 11,25% |
| Ik kan daar moeilijk over oordelen |
|
7 | 8,75% |
| Neen, zonder meer (andere redenen) |
|
18 | 22,50% |
| Neen, dat lijkt me geen goed of ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
23 | 28,75% |
| Ander antwoord |
|
2 | 2,50% |
| Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Reken maar dat de meeste vrouwen niet lichtvaardig tot abortus overgaan! Een twaaftal jaar geleden werd een Turkse vrouw in Limburg, waar ik toen ook nog woonde, zwanger van haar vijfde kind. Volgens haar eigen zeggen als gevolg van de verkrachting van haar (bovendien ontrouwe) echtgenoot. In die omstandigheden wilde ze dit kind in geen geval. In de katholieke ziekenhuizen in Limburg kon ze daar destijds niet eens voor terecht. Mijn eigen huisarts raadde de vrouw, die ten einde raad was, daarom een kliniek aan in Brussel. Daar werd de vrouw ondervraagd over de reden waarom ze abortus wenste. Door gebrek aan taalkennis, maar ook omdat ze het gedrag van haar man, die erbij was, niet durfde te vernoemen, hield ze het op' voldoende kinderen en financieel niet haalbaar'. De vruchtafdrijving werd om haar die reden geweigerd. Het vijfde kind werd dus geboren. De man is vreemd blijven gaan en ik zag hun huis al jaren geleden te koop staan. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 juni 2006 om 20:39. |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Minister-President
|
Wel, dan toch niet echt in de vijftal waar ik me vrij uitgebreid geïnformeerd heb. Let op: nergens gaan ze tegen de voorschriften in en nergens zal je vaststellen dat men er de kantjes flagrant afloopt. Maar een goede en menselijke begeleiding, laat staan het grondig onderzoeken of er geen druk van buitenaf meespeelt... d�*t is echt een zeldzaamheid.
|
|
|
#107 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De man liet zijn vrouw niet toe zonder hem naar die kliniek te gaan.
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En jij was zo'n vrouw, bedoel je?
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#112 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor je het weet komen mensen op straat met: "zeg, die doet het drie keer per week, en ik maar één keer per maand." Zie je? Consequentie dus.
|
|
|
|
|
#115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ongetwijfeld zal daar een fonds voor ontstaan dat zich daar voor inzet.
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(Het zou hen trouwens toch niet gelukt zijn.) Waarmee Desiderius gelijk krijgt.
|
|
|
|
#117 | |
|
Minister
|
Citaat:
Als we ons niet mogen bemoeien met andermans seks (ik bedoel dan het recht op de mogelijkheid tot veilige seks), moet ook niemand zich ermee bemoeien of een ander wel of geen abortus doet. |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zal trouwens de eerste zijn om een onafhankelijk fonds met €20 te verblijden zodat de beginnende koppeltjes een beetje quasi zorgeloos kunnen oefenen.
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#120 |
|
Minister
|
Nee, het gaat erom dat vrouwen die geen geld hebben om een abortus te laten uitvoeren dit nu praktisch gratis toch kunnen laten doen.
Dan vraag ik me af waarom er niet aan gedacht wordt om ook de voobehoedsmiddelen gratis of tenminste veel goedkoper te maken? Waarom is er niet meer aandacht voor het voorkomen van ongewenste zwangerschappen? |
|
|
|