![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Financiële steun bij abortus afschaffen? | |||
| Ja, dat lijkt een goed en ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
21 | 26,25% |
| Ja, zonder meer (andere redenen) |
|
9 | 11,25% |
| Ik kan daar moeilijk over oordelen |
|
7 | 8,75% |
| Neen, zonder meer (andere redenen) |
|
18 | 22,50% |
| Neen, dat lijkt me geen goed of ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
23 | 28,75% |
| Ander antwoord |
|
2 | 2,50% |
| Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ga je de kinderen doden van mensen die het geestelijk niet aankunnen om een kind te hebben? (je kan ook de moeder bijstand verlenen) Ga je kinderden doden omdat de ouders geen geld hebben? (Kan verholpen worden) Ga je kinderen doden omdat het in een (volgens jou) in een te grrot gezin moet grootgebracht worden? (nooit gehoord van gezinsbijstand?) Ga je kinderen doden van mensen die niet klaar zijn om kinderen op te voeden. Stel. Mijn moeder had geen geld en al veel te veel kinderen. Bovendien is ze ziek en werd ze verkracht. Met welk recht ontneem jij mijn bestaansrecht? Volg je mijn redenering? Kun je (wil je) mij begrijpen? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Had jij het haar dan niet kwalijk genomen, als je later erachter kwam dat je adoptie ouders niet de jouwe waren? Wetende dat ze toen echt niet in staat was nog een mond te voeden of door haar ziekte groot te brengen? Elke situatie is anders en kan niet gelijk gestemd worden met andere. Je kan een vrouw die verkracht is, niet emotioneel/lichamelijk laten doormaken wat een zwangerschap enkel en alleen al door de hormonen teweeg brengt. Je kan een vrouw die ziek is, niet nog zieker maken. Kinderen hebben rechten, ook ongeborenen, maar de moeders ook. En ongelukjes gebeuren nog steeds, ook al gebruiken beide partners voorbehoedsmiddelen. |
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik tracht enkel te beschrijven wat een maatschappelijk neutrum is (wat grotendeels door libertaire kringen wordt aangenomen). Mensen hebben het recht over hun eigen lichaam te beschikken. Sommigen interpreteren dat (onder wie ikzelf) dat een vrouw beschikkingsmacht heeft over haar lichaam, en dus ongewenste zaken daarin mag verwijderen - om het nu even simpeltjes te zeggen - en anderen interpreteren dat als het recht op leven van een lichamelijke entiteit van een embryo en foetus. Feit is dat het wezenlijke primeert, en dat je vanuit een maatschappij geen enkel repressief beleid kan voeren naar menselijke fysieke integriteit toe (en doodt de moeder zichzelf, zo ook haar kind - wat aantoont dat beiden één zijn en niet twee). Anderzijds kan ze daar ook geen algemene hulpkas voor inrichtern. Voor mij mag iedereen beslissen wat-ie met z'n of haar lichaam doet, maar niet op expensie van een ander. Wie zijn arm er zelf af snijdt, heeft geen enkel gezagsargument daar geld door een overheid geld voor laten af te dwingen als compensatie.
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk is het emotioneel heel hard. En natuurlijk is de moeder ook slachtoffer. Maar laten we wel wezen. Bij abortus is het kind nog altijd het grootste slachtoffer. Ik vind het onverantwoord om kinderen te doden wegen de emotionele toestand van de moeder. Dat is voor mij geen geldige reden. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Minister
|
Citaat:
moeders krijgen geen bijstand, ze krijgen ook geen financiele hulp. Je kan dit niet bekijken enkel en alleen vanuit het kind. Het gaat er voor de vrouw vooral om of ze dit kind iets te bieden heeft, of ze het een mooi leven kan geven en dat is het hetgeen waarover vrouwen piekeren, dat is hun grote verdriet. Het moment dat ze moeten bekennen dat ze dit kind niet kunnen geven wat het nodig heeft. Daarom zijn vrouwen er meestal helemaal kapot van na een abortus, omdat ze dit kind de kans op leven ontnomen hebben vanuit de wetenschap dat ze het kind niet kunnen geven wat het nodig heeft om gelukkig te zijn. Je onderschat het moederschap, een vrouw voelt zich meestal al moeder vanaf de dag dat ze ontdekt dat ze zwanger is. Vanaf dat moment voelt ze de verantwoordelijkheid en kiest dan soms de moeilijke weg naar een abortus. Omdat ze het kind het leven dat ze te bieden heeft, niet wil aandoen |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat je zegt is cliché. Ik zou mijn dochter aanraden het kind te behouden. Een vrouw is niet de baas in eigen buik, want anders kreeg geen enkele vrouw nog baarmoederhalskanker. Het recht van de vader, die het kind ook kan opvoeden, wordt indeze discussie totaal genegeerd. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 juni 2006 om 21:51. |
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Kortom: als het mij zou zijn overkomen, dan zouden we als ouders (of zelfs als verdere familie of goede vrienden) actief meegewerkt hebben om een goed kader te bieden waarbinnen het meisje in kwestie haar verantwoordelijkheden zou kunnen opnemen. Ten onrechte wordt er hier al te defaitistisch gereageerd; het is bovenal een kwestie van doorzetten en initiatief nemen. Eens dat kind geboren is, blijkt dat nogal wat moeders een heel andere kijk op het (hun) leven krijgen. Daarom vind ik heel die sociaal-economische redenering volslagen abject.
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik dacht alleszins van niet.
|
|
|
|
#174 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor mij als vrouw zijnde, spreek ik pas van een kind als ik een hartje hoor en zie. Ervoor is het voor mij enkel een vrucht, vandaar dat ik voor abortus kies in geval het nodig blijkt te zijn om gegronde redenen in de eerste 5 weken. Eens een vrouw een hartje ziet/hoort is die vrucht voor haar een baby geworden dat leeft in haar. |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Biologisch is het onmogelijk om een lijn te trekken en te zeggen, dat het leven op enig ander punt begint dan bij de conceptie. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#177 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is idd consequent doorgedacht....
|
|
|
#179 |
|
Minister-President
|
Wel, doe eens de moeite om die andere hersencel van je te activeren en leg eens uit waarom...
|
|
|
#180 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 juni 2006 om 22:07. |
||
|
|
|