![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben in ieder geval wel akkoord met wat het VEV zegt. Sommige zaken mogen terug federaal worden (buitenlandse handel bv), andere zaken mogen naar de gewesten/gemeenschappen gaan (tewerkstellingsbeleid bv)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleen heb ik de neiging om de weinige tijd die ik heb te gebruiken ter ontspanning. Je post hield wel een serieuze vraag in. Eigenlijke zouden we op al die berichten uitgebreid moeten kunnen antwoorden, maar ja, tussen droom en daad... Ik probeer er nog op terug te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de jaren '80 was de immigratie vanuit Polen naar Zuid-Afrika één van de grootste ter wereld. Dat was een rechtstreeks gevolg van de nooit aflatende stroom van anti-apartheidspropaganda in de communistische media. Eind jaren '80 gingen de Polen elke avond massaal de straat op, op het moment dat het staatsjournaal op TV begon, en klopten ze met potten en pannen op de straatstenen. Motto van het volksverzet was: de televisie liegt. Zie je, als al verdachte establishmentfiguren voor een bepaalde politiek pleiten, heeft dat alleen tot gevolg dat die politiek ook verdacht wordt in de ogen van een bevolking die weet dat het systeem niet werkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Wat zeggen de Vlaams-nationalisten nu over dit historich keerpunt? Dit is toch een markant feit !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Zie: http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=18 Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 11:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Schepen
|
![]() Markant, dat was vroeger toch CNBV, niet?
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VOKA/VEV patronaat dat zich uitspreekt voor meer Belgique.
Dat verbaasd me echt niet, want Belgique is een bourgeoisstaat van het grootkapitaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een historisch keerpunt ten goede voor de Vlaamse Beweging.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat u vroeger rationeler redeneerde, en vandaag de dag geleid wordt door hardcore communistische waanbeelden... wie heeft u geïndoctrineerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik wacht wel af en ben zeer benieuwd naar je analyse van het sociaal fenomeen "België"
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er gebeuren ook al eens dingen in de wereld, zelfs in België, die niet terug te brengen zijn tot pro- of anti-België. Face it! Dat moet voorlopig volstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en dan nu de argumenten aub. 8) De Belze staat is opgericht door de bourgeoisie, en het is nog steeds het grootkapitaal dat hier de baas is, getuige het feit dat de koning nog steeds op zijn troon zit, de EU grondwet werd goedgekeurd, het generatiepact er door werd gedrukt, de euro werd ingevoerd, er nog nooit één enkel referendum is geweest, alle toppolitiekers belangen hebben in één of meerdere multinational, de eliteclubjes welig tieren, ....
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() In alle westerse staten is het kapitaal aan de macht. Ook in het Vlaams gewest. Dat is niet typisch Belgisch. Dat is gewoon normaal in een kapitalistisch systeem, dat nog altijd beter is dan een communistische dictatuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Schepen
|
![]() een BUB'er wordt niet betaald voor politieke stukken die hij schrijft, een BUB'er doet dat uit louter reëel-idealisme ten dienste van het vaderland, voor 10.200.000 Belgen opdat die een welvarende toekomst zouden hebben zoals dat reeds 175 jaar lang is bewezen. De BUB leeft niet op kosten van de belastingsbetaler...in tegenstelling tot vele land en volksverradende groeperingen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Hoor jij met je romantische gezwollen taalgebruik niet eerder thuis bij de BEB? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Echt hoor... |
|
![]() |
![]() |