![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Financiële steun bij abortus afschaffen? | |||
| Ja, dat lijkt een goed en ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
21 | 26,25% |
| Ja, zonder meer (andere redenen) |
|
9 | 11,25% |
| Ik kan daar moeilijk over oordelen |
|
7 | 8,75% |
| Neen, zonder meer (andere redenen) |
|
18 | 22,50% |
| Neen, dat lijkt me geen goed of ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
23 | 28,75% |
| Ander antwoord |
|
2 | 2,50% |
| Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik heb abortus altijd al als moord beschouwd. Steeds opnieuw moet ik lachen wanneer de 'humanisten' (enkel zijzelf noemen zich zo) het voor abortus opnemen met hun 'vrijheid van het individu'...
Is een embryo dan geen individu? Is een embryo geen mens, in hun hypocriete ogen? Wanneer men een levend, menselijk, wezen dat leven ontzegt, begaat men moord, plain and simple. De belangrijkste 'argumenten' voor abortus. 1. Abortus wanneer verkracht en zwanger. In feite is dit zelfs geen argument. Eerst en vooral is de kans op zwagerschap bij een verkrachting zeer klein, aangezien het genieten van de vrouw meespeelt in het al dan niet zwanger worden. Ten tweede dan. Wanneer een vrouw verkracht wordt, en ze is zwanger, is dan door een totnogtoe onbekende natuurwet het kind alleen van de verkrachter? Ik doel op de uitspraak 'Je kan toch geen kind hebben van een verkrachter?'. Dat kind is evenveel van de vrouw als van de verkrachter, dus waarom zou je het vermoorden? Ten derde. Dat kind is de onschuld zelf. Het is niet zijn schuld dat zijn vader een verkrachter is, of wel? Waarom moet het met zijn leven boeten voor de daden van een ander? Een soort van doodstraf voor de plaatsvervangende dader? 2. Selectieve abortus. Absoluut het walgelijkste wat er bestaat. A. Een gehandicapt kind aborteren. Het wordt gedaan, een kind dat een grote kans op een handicap heeft, aborteren. Iedereen, ook gehandicapten (ze zijn immers als wij) heeft recht op leven en geluk. Een gehandicapt iemand kan perfect gelukkig zijn, als hij de kans krijgt. Gaan we Hitler uithangen? Iedereen die niet past in ons perfecte levensbeeld, maar vermoorden? B. Een kind aborteren omdat je één van het andere geslacht wil. Dit behoeft zelfs geen commentaar. 3. Abortus bij tienerzwangerschappen. Tja, eigen schuld, dikke bult. Als je zo stom bent om als minderjarige te vrijen zonder voorbehoedsmiddelen, moet je de gevolgen maar dragen. Abortus is fout in ELK geval. Dit zeg ik niet uit godsdienstige overwegingen, maar uit persoonlijke ethische overtuiging. Moord valt voor mij niet goed te praten. Financiële steun afschaffen? Natuurlijk! Fourniret, O.J Simpson e.a kregen toch ook geen subsidies? Laatst gewijzigd door van Maerlant : 14 juni 2006 om 11:45. |
|
|
|
|
|
#242 |
|
Banneling
|
Oorspronkelijk bericht door Turkje
![]() Sorry guys, maar op dat vlak hebben wij niets te eisen (imho). Inderdaad: géén mens heeft het recht te beslissen dat een vrouw een zwangerschap moet uitdragen (als een soort straf omdat ze "gezondigd" heeft, en er dus een pakje cellen aan 't splitsen en groeien is geslagen?) Baas in eigen buik! Lombas en Paulus en die evangeliekers hebben [SIZE=5]niet[/SIZE] te bepalen wat een vrouw met HAAR lichaam en/of een vreemde celaangroei IN HAAR lichaam doet of laat doen. btw, zijn jullie vergeten dat kankercellen ook leven? En jullie sperma leeft ook: d�*�*rom was "onanie" verboden en zondig in de 19° eeuw (in de Bijbel was het een om een andere reden) nu heet het opnieuw masturberen, zoals ten tijde van de Romeinen. Als je eens wist wat men toen daar allemaal tegen deed...knippen, naaien (infibulatie etc..) In de US maken moraalridders er nog altijd een hysterische historie over. Dit is ver van een begin, maar 't geeft een idee over de ideëen van die moraalridders: http://www.world-sex-records.com/sex-208.htm Indien pastoors zwanger konden worden zou abortus al eeuwen aangemoedigd worden. Wat denken jullie dat er gebeurt met nonnetjes die zwanger geraken? Er zijn er een aantal geweest bij de onafhankelijkheid van ex-Belgisch Kongo... Laatst gewijzigd door filosoof : 14 juni 2006 om 12:06. |
|
|
|
|
|
#243 | |
|
|
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
|
Citaat:
verder al eens in vraag gesteld of het jouw wel toekomt om hierover te beslissen ? komt deze beslissing niet enkel de vrouw toe ? en bovendien stel dat je kiest voor het leven van het kind wie gaat er dan voor dat kind zorgen ? een vrouw kan een kind missen, ze kan er een nieuw krijgen. omgekeerd is heel wat anders. omwille van dit alles is het het exclusief recht van de vrouw om zelf zonder de minste verantwoording verschudligd te zijn te bepalen of het voor het kind het beste is om geboren te worden of niet.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Minister
|
Citaat:
Vrouwen die abortus doen vergelijken met Fourniret ea, kleinzielig hoor. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Minister
|
Tuurlijk, dat is ook hetgeen heel vaak gebeurd, daarom moet de vrouw ook helemaal zelf beslissen wat ze wil.
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Minister
|
En als ik zo aan sommige mannen denk, dan denk ik: "had die moeder maar abortus gedaan"
![]() |
|
|
|
|
|
#250 | ||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Nope, ik zeg enkel en alleen mijn mening. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie heeft er in godsnaam het rect om te beslissen of iemand anders mag leven?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
||||||
|
|
|
|
|
#251 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#252 |
|
Minister
|
Ik blijf erbij, een balletje cellen weg laten zuigen is geen moord.
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
|
ik zei niet dat dat een abortus was en toch zou je het een heel late abortus kunnen noemen. Een antwoord dus graag op mijn vraag mentaal minderwaardige - wat kies je ? het leven van de vrouw of dat van het kind ?
in beide gevallen kies je volgens jouw redenering hoe dan ook voor moord.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 juni 2006 om 12:07. |
|
|
|
|
|
#254 |
|
Minister-President
|
Maar daardoor heb je het probleem van die vrouw toch niet opgelost? Hoeveel vooral jonge vrouwen aborteren enkel en alleen omdat hun vriendje dat wil? Of omdat dat de verwachting is van hun omgeving? Mijn punt is dat de druk van de vader en/of de omgeving soms nog groter is dan voordien, omdat abortus nu legaal is.
|
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#256 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Je redenering: Citaat:
Citaat:
voor je een Godwinpunt!! (was voorspelbaar ook...)JIJ spreekt over moorden. jouw opinie, maar ook niet meer dan dat... Wie zijn hier de hypocrieten die hun mening willen opdringen aan anderen? Ik wou dat jij zwanger kon worden: je zou rap van gedachte veranderen... Laatst gewijzigd door filosoof : 14 juni 2006 om 12:21. |
|||
|
|
|
|
|
#257 | |
|
|
Citaat:
wil ze een abortus dan heeft de vent daar niks tegen in te brengen wil ze het kind uitdragen dan ook niet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
|
#258 | |
|
|
Citaat:
Uw redenering loopt mank.
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#260 | |
|
|
Citaat:
in bijna alle gevallen zal het de vrouw zijn die het meeste kans maakt trouwens of vind jij dat een zuigeling zonder moeder veel kans heeft ? temeer daar je als fundamentalistisch kristen wss ook wel tegen holebiadoptie bent en dus de kansen van de zuigelingen daarmee nog eens verder beperkt.
|
|
|
|