Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Financiële steun bij abortus afschaffen?
Ja, dat lijkt een goed en ethisch verantwoord maatschappelijk compromis 21 26,25%
Ja, zonder meer (andere redenen) 9 11,25%
Ik kan daar moeilijk over oordelen 7 8,75%
Neen, zonder meer (andere redenen) 18 22,50%
Neen, dat lijkt me geen goed of ethisch verantwoord maatschappelijk compromis 23 28,75%
Ander antwoord 2 2,50%
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2006, 18:09   #341
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Het is een groter onrecht om tegen je wil een zwangerschap uit te dragen dan om de bevruchte eicel te verwijderen.
Wij zijn allemaal bevruchtte eicellen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 18:13   #342
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Goed, zou je blij zijn als ik zeg dat de papa wettelijk kan verplicht worden tot het betalen van de helft van de onkosten en dat een DNA-test mag opgedrongen worden om dat te bewijzen en dat ook de kosten van die DNA-test door beide partners gedeeld worden?

Ik verwerp jouw vorm van democratie, die het meerderheidsprincipe aanhangt in zaken waar helemaal geen coherente draagkracht bestaat.
Nee.
Ik geloof in een zorgzame samenleving met een visie voor de lange termijn.
Een maatschappij is meer dan: "wie draait er voor de kosten op'.

Een verantwoordelijke maatschappij houdt rekening met de gevolgen van haar beleid. In zo'n breed mogelijke zin.
Ik geloof erg in individuele vrijheid en zie het liefst zo min mogelijk staatsinmenging. Maar de staat moet, ironisch genoeg, daar wel de voorwaarden voor scheppen en zeker niet, direct of indirect, zich bemoeien met individuele levenstijl.

En juist België doet het in dit geval zeker niet slecht. Sterker nog, België heeft (met Nederland als goede tweede) het laagste aantal abortussen TER WERELD. Nederland ook nog eens het laagste aantal tienerzwangerschappen.

Tot slot. Er bestaat 'coherente draagvlak' op het gebied van lichaamsbeweging en sport. Dus in dit geval is er volgens u wel mogelijkheid tot terugbetaling indien er blessures optreden.
Persoonlijk ben ik het daar principieel mee oneens. Sporten is ongezond, er zijn meer mensen afwezig van hun werk door sportblessures dan door enig andere oorzaak. Dan heb ik het nog niet eens over de mannen van middelbare leeftijd die dood neervallen na een kwartiertje joggen. Meebetalen? Natuurlijk. Als maatschappij vinden wij lichaamsbeweging belangrijk en de voordelen wegen op tegen de nadelen.

Wij vinden het ook belangrijk dat er goede gezondheidszorg is voor iedereen, dat dat voor zowel armen als rijken beschikbaar is, dat het niet afhankelijk is van de willekeur van een individuele bestuurder.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 18:14   #343
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

paulus verhuis dan naar chili he zeg

daar hebben je onnozele mentaal minderwaardige katholieke vriendjes nog iets te zeggen en worden vrouwen die abortus plegen als een moordenaar gestraft.

hier zijn de middeleeuwen voorbij

en daar zal je je lekker bij moeten neerleggen 8)
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 juni 2006 om 18:15.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 18:15   #344
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het kind is gestorven en krijgt niet de kansen en de keuzes die moeder wel heeft. Precies omdat ze leeft, kan ze nog geholpen worden om deze zware last te dragen. Het kind kan niet meer geholpen worden.Paulus.
Het kind is gestorven, het kind? Een bevruchte eicel!!!!!!!!!!!!
[SIZE=3]Dat is geen kind.[/SIZE]
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 18:16   #345
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Wij zijn allemaal bevruchtte eicellen.

Paulus.
Ja, sommigen blijven voorgoed in dat stadium steken, ik weet.
Oud 14 juni 2006, 18:17   #346

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
.Een maatschappij is meer dan: "wie draait er voor de kosten op'.
voor fascisten met een liberaal en humanistisch jasje aan niet.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 14 juni 2006, 18:20   #347
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Er is geen kind die ervoor kiest om geaborteerd te worden.
Sommige zijn het er anders wel mee eens. Ik heb het eens gevraagd aan een bevrucht eitje en die vond het wel in orde.
Oud 14 juni 2006, 18:21   #348
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij is abortus moord met voorbedachte rade.
Ok, dat is dus jouw hoogstpersoonlijke mening. Laat de anderen hun mening. Een foetus van (max) twaalf weken hoeft niemand als een "kind" te beschouwen (behalve in fundamentalistische religieuze middens dan).
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 18:21   #349
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
voor fascisten met een liberaal en humanistisch jasje aan niet.
Dit werp ik van me. Lombas is een gewaardeerd gesprekspartner die een stelling poneert. Zo iemand van fascisme beschuldigen gaat veel te ver.

Trouwens, hij heeft goede argumenten, al ben ik het niet met hem eens.

EN hij is in ieder geval degene die on-topic blijft, King!

(Je gaat ook te ver tegen Paulus BTW)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 18:24   #350
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
paulus verhuis dan naar chili he zeg

daar hebben je onnozele mentaal minderwaardige katholieke vriendjes nog iets te zeggen en worden vrouwen die abortus plegen als een moordenaar gestraft.

hier zijn de middeleeuwen voorbij

en daar zal je je lekker bij moeten neerleggen 8)
Het is gekend in de argumentatieleer dat wanneer men op de man begint te spelen in plaats van op de bal, men eigenlijk geen eerlijke discussie meer voert. Komt vooral voor bij mensen die hun ongelijk niet willen toegeven. Dat maakt discuteren onmogelijk en zinloos. Een consensus, het uiteindelijke doel van een discussie, is verder weg dan ooit door pure onwil om redelijk te redeneren.

Stellingen worden gefundeerd met argumenten, niet met verwijten. En als je het echt wil weten, ik ben helemaal antikatholiek.

Paulus.
Oud 14 juni 2006, 18:27   #351
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is gekend in de argumentatieleer dat wanneer men op de man begint te spelen in plaats van op de bal, men eigenlijk geen eerlijke discussie meer voert. Komt vooral voor bij mensen die hun ongelijk niet willen toegeven. Dat maakt discuteren onmogelijk en zinloos. Een consensus, het uiteindelijke doel van een discussie, is verder weg dan ooit door pure onwil om redelijk te redeneren.

Stellingen worden gefundeerd met argumenten, niet met verwijten. En als je het echt wil weten, ik ben helemaal antikatholiek.

Paulus.
Jij stelt je veel te extreem op om in deze materie tot een consensus te komen.
Oud 14 juni 2006, 18:27   #352

Standaard

Citaat:
Dit werp ik van me. Lombas is een gewaardeerd gesprekspartner die een stelling poneert. Zo iemand van fascisme beschuldigen gaat veel te ver.

Trouwens, hij heeft goede argumenten, al ben ik het niet met hem eens.

EN hij is in ieder geval degene die on-topic blijft, King!

(Je gaat ook te ver tegen Paulus BTW)
paulus gaat te ver om vrouwen die abortus pleegden moordenaars te noemen - zoiets is smadelijk en fascistisch. het is zo al moeilijk genoeg om een abortus te verwerken. Iemand die dat in mijn aanwezigheid doet irl die krijgt van mij een welverdient pak slaag.

lombas gaat te ver met zijn voorstel waarbij hij als zg liberaal en humanist zich op de kap van de allerarmsten electoraal tracht te profileren. Mijn mening over hem is en blijft dan ook dat hij een verkapt fascist is.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 juni 2006 om 18:29.
Oud 14 juni 2006, 18:28   #353
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ok, dat is dus jouw hoogstpersoonlijke mening. Laat de anderen hun mening. Een foetus van (max) twaalf weken hoeft niemand als een "kind" te beschouwen (behalve in fundamentalistische religieuze middens dan).
Er zijn geen afdoende argumenten om een foetus niet als een kind te beschouwen. Noch biologisch, noch filosofisch.

Je kunt net zo goed zeggen dat Hitler het recht had om de joden als untermenschen te beschouwen. Wat een onzin.

Paulus.
Oud 14 juni 2006, 18:28   #354
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Maar als Debbie zegt: 'klompje cellen' en 'scampi' en in feite bedoelt: 'Je kunt lullen wat je wilt maar ik doe lekker toch wat ik zelf wil, lekker puh, stomme mannen, en je kunt daar niets tegen doen'.
Dat is nu precies wat ik bedoel, je hebt me dus heel goed begrepen.
Oud 14 juni 2006, 18:30   #355
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn geen afdoende argumenten om een foetus niet als een kind te beschouwen. Noch biologisch, noch filosofisch.

.
Je kan maar beter stoppen met hier constant je zelfverklaard eigen gelijk op te eisen.

Laatst gewijzigd door Pietje : 14 juni 2006 om 18:30.
Oud 14 juni 2006, 18:33   #356
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keiko Bekijk bericht
Ander voorbeeld: katholieke ziekenhuizen (en geloof me de overgrote meerderheid is katholiek) zijn niet zo tuk op atheïstische artsen en deze worden dan ook gediscrimineerd tijdens aanwervingsproceduren. Ik spreek uit ervaring
Men heeft nu eenmaal liever diplomas van de KUL dan van de VUB. Dat is toch normaal, daar de KUL op vlak van wetenschappen aan de top staat?

Citaat:
Macht bestaat in verschillende vormen. Al gehoord over morele macht die 100000e zwart-afrikanen in de AIDS-dood heeft gestort omdat het verstand van een oude idioot uit Vaticaanstad niet verder reikt dan een aantal dogmatische stellingen: zoals verbod op anticonceptie?
1. Een beetje respect voor de Paus zou u niet mis staan. Persoonlijke aanvallen op iemand zijn niet nodig, zelfs niet wanneer zijn overtuigingen haaks staan op de uwe.

2. Anticonceptiva zijn niet verboden. Het is enkel een richtlijn, gebaseerd op een bijbelse vers. Iets in de aard van 'zaad mag niet op droge stenen vallen'. Volgens mij ging dat eerder over het Woord Gods, maar bon, ik ben geen theoloog.

3. De geweldige versprijding van AIDS in Afrika is niet enkel te wijten aan het gebrek aan anticonceptiva. Ik heb mij laten vertellen dat men ooit eens, bij wijze van medisch experiment, de mensen van een bepaald Afrikaans dorpje verboden om met een andere persoon dan hun wederhelft naar bed te gaan. Gevolg: spectaculaire daling van de AIDS-besmettingen. Ze hebben geen monogame levenswijze zoals wij die kennen (of zouden moeten kennen), en dat breekt hun spijtig genoeg zuur op.

Citaat:
Nu jij!!!!
Voila.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 18:36   #357
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
paulus gaat te ver om vrouwen die abortus pleegden moordenaars te noemen - zoiets is smadelijk en fascistisch. het is zo al moeilijk genoeg om een abortus te verwerpen. Iemand die dat in mijn aanwezigheid doet irl die krijgt van mij een welverdient pak slaag.
Hoe noem jij dan iemand die totaal onschuldige kinderen, het leven en alles wat daarbij hoort, ontneemt op een gruwelijke wijze?

Ik begrijp dat heel wat vrouwen terecht verzachtende omstandigheden pleiten, maar dat zal het kind worst wezen denk ik. Wie weet hoeveel Einsteins er al werden geaborteerd?

Ik vind dat heel wat vrouwen te ver gaan als ze abortus vergoeilijken om puur egoistische redenen. Omdat ze inderdaad in de eerste plaats denken aan zichzelf en niet aan de kansen en het leven van het ongeboren kind.

Paulus.
Oud 14 juni 2006, 18:38   #358

Standaard

Citaat:

Paulus.
het is idd een zinloze discussie. mss ben je antikatoliek maar hun dogma s hebben diep in je postgevat. of je bent protestants ( nu ja ik weet goed genoeg dat die vaak nog erger zijn )

de argumentatieleer zegt ook dat iemand die hetvolgende zegt aan het einde van zijn argumenten is
Citaat:
Maar dat was een andere discussie. Helemaal niet hypocriet.
ik bestrijd jouw emotionele non argumenten omdat die enkel bedoelt zijn om een schuldgevoel te zaaien bij mensen die het zo al moeilijk genoeg hebben, hetzelfde schuldgevoel als hetgene de katolieke kerk eeuwen en eeuwen heeft gezaaid.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 juni 2006 om 18:40.
Oud 14 juni 2006, 18:38   #359
van Maerlant

Standaard

Citaat:
een foetus die nog niks heeft, geen kennis, geen ervaringen, geen sociaal leven - soit als ie om jouw woorden te gebruiken gedood wordt is ie niks kwijt want hij heeft ook nooit iets gehad.
Zijn leven.

Citaat:
een vrouw die echter ongewenst zwanger is, die weet dat ze om eender welke reden het kind niet naar behoren zal kunnen opvoeden is wel heel wat meer kwijt als ze het kind tegen wil en dank uitdraagt. bovendien is het kind er dan nadien ook nog eens slachtoffer van.
Gemakkelijke uitleg. Straks zegt u nog dat abortus in het belang van het kind is

Citaat:
ik vind dat je dit heel emoitoneel benadert. je werpt je op als de grote behartiger van de belangen van het ongeboren kind. en gaat er zodoende pretentieus van uit dat een moeder die abortus heeft gepleegd niet in het belang van het ongeboren kind zal hebben gedacht.
Nee, die denk wrs in 90% enkel aan zichzelf.
Citaat:
ik geloof dat je een gelovige bent he ? wel het is toch wel jammer dan dat men in 333 de leer van de reincarnatie uit de christelijke leer heeft geschrapt dan. het zou het veel makkelijker voor je gemaakt hebben. ik geloof persoonlijk in reincarnatie en bij abortus denk ik bij mezelf dat het kind dan een nieuwe incarnatiepoging kan ondernemen. een incarnatiepoging waarbij de omstandigheden wel beter zijn. het is beter om twee keer te moeten proberen geboren worden volgens mij dan ergens in barslechte omstandigheden geboren te moeten worden.
U tracht uwzelf goed te praten.

Citaat:
de dood is hier in het westen nog veel te veel een taboe maar is en blijft onderdeel van het leven.
De dood veroorzaken, is dat ook een deel van het leven? Behoren moordernaars tot de natuurlijk orde der dingen?

Citaat:
op diezelfde manier zouden de christenfundis ook eindelijk eens met euthanasie kunnen leren omgaan.
Euthanasie? Da's natuurlijk minder erg dan abortus, maar in vele gevallen zie ik er de noodzaak niet van is.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 14 juni 2006 om 18:38.
Oud 14 juni 2006, 18:39   #360
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Het kind is gestorven, het kind? Een bevruchte eicel!!!!!!!!!!!!
[SIZE=3]Dat is geen kind.[/SIZE]
U probeert een schuldgevoel van uwzelf af te praten. Ik zou verdomme nog medelijden krijgen met u.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be