Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2006, 15:24   #41
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wat denken onze verdedigers van een monarchie hier van?
Hij wordt beschuldigd van bendevorming in verband met corruptie, vervalsing en prostitutie.

16/06 Zoon laatste koning Italië gearresteerd

Victor Immanuel, zoon van de laatste koning van Italië, is in het Zuid-Italiaanse Potenza gearresteerd, omdat hij prostituees voor zich zou hebben laten werken.
Victor Emmanuel en zijn familie keerden in 2002 naar Italië terug, een halve eeuw na het land te hebben moeten verlaten omdat het koningshuis dictator Benito Mussolini steunde. De familie kon terugkeren dankzij een grondwetswijziging. Victor Emmanuel was 9 toen hij uit Italië wegging. De familie woonde het grootste deel van de tijd in Genève.
Als deze beschuldigingen waar zijn dan dient hij uiteraard gestraft te worden. Belachelijk dat iemand als lid van het vorstenhuis zo een dingen doet.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:24   #42
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard Aan Patriot

Patriot, jij vroeg me enkele dagen geleden nog naar voorbeelden van totaal crazy, romantisch-gezwollen uitspraken van BUB-leden.

Je wordt op je wenken bediend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Als we de mening van het volk vragen over koninklijke en kerkelijke kwesties, dan loopt het garantie verkeerd...dus ter bescherming van Uzelf, hou op met te bekampen wat van hogeraf is gezonden...
Vooral die laatste zin is sterk amusement.

Laatst gewijzigd door baarle : 17 juni 2006 om 15:25.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:30   #43
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Albert leefde niet van de prostitutie, en was dus geen voorbeeld voor eventueel pooiersgedrag.
Yves gaf ook ruiterlijk toe dat hij niet zelf leeft van de prostitutie en dus niet direct schuldig is aan de misdaad van zijn neef!

Citaat:
1/Naar de hoeren gaan =/= prostitutie organiseren.
2/Zelfs al organiseert neefje orgieën, dan nog is nonkel niet schuldig, ook niet als nonkel zelf al eens scheefpoepte.
3/Geld naar de hoeren dragen =/= je eigen brood verdienen als pooier
Kronkel, kronkel...

Ik vermoed dat ik namens Yves kan antwoorden dat hij het bijzonder laf vindt om verantwoordelijkheid voor de gecreëerde sfeer van verval op zo'n manier af te wimpelen.

Citaat:
Je familie kan nooit blijvend excuus zijn voor wangedrag op latere leeftijd.
Al blijft het oppassen voor nonkels en tantes met foute ideeën!

Laatst gewijzigd door baarle : 17 juni 2006 om 15:31.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:36   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB
hou op met te bekampen wat van hogeraf is gezonden...

Ik meen me uit een discussie op een ander forum te herinneren dat jij een heel wat 'religieuzere' levensvisie hanteert dan ik.
Precies daarom zou het voor u zonneklaar moeten zijn dat Gods zegen op België rust.

Ook al lijken Zijn wegen die hij met ons land wil bewandelen u soms ondoorgrondelijk, België (be)staat al heel lang onder Zijn solide bescherming.
And it looks like it's here to stay.
Wat God verbond zal een flamingant niet scheiden.

Verzoen u met België, zijn Schepper en diens afgezant op aard, onze Goede Democratisch Getolereerde Vorst Albert II, en eeuwige roem, en rijkdom zal uw deel zijn.
Zoniet wacht u scherpe smaad, verachtelijke vernedering en onpeilbare ondergang.

Oud 17 juni 2006, 15:36   #45
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Al blijft het oppassen voor nonkels en tantes met foute ideeën!
Ideologie kan je hier niet mee vergelijken. Van Themsche is opgegroeid in een extreem rechts gezin vandaar dat de lijn nogal snel getrokken werd, terecht of onterecht dat laat ik in het midden.

Nu die prins is op zijn negende weg getrokken naar Italië dus kan je moeilijk zeggen dat Paola en Albert een grote rol in zijn ideologische vormgevig hebben gespeeld.
Wel verdient deze prins een aangepaste straf indien hij schuldig bevonden wordt. Belachelijk dat iemand van 'blauw bloed' als dat al bestaat zo een stunten uithaalt.
Oud 17 juni 2006, 15:42   #46
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Patriot, jij vroeg me enkele dagen geleden nog naar voorbeelden van totaal crazy, romantisch-gezwollen uitspraken van BUB-leden.

Je wordt op je wenken bediend.

Oké. Dat komt niet overeen met mijn mening. De monarchie bestaat bij gratie van het volk. (wat ook het geval is in België )
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:45   #47
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard smaad aan Italië

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ideologie kan je hier niet mee vergelijken. Van Themsche is opgegroeid in een extreem rechts gezin vandaar dat de lijn nogal snel getrokken werd, terecht of onterecht dat laat ik in het midden.

Nu die prins is op zijn negende weg getrokken naar Italië dus kan je moeilijk zeggen dat Paola en Albert een grote rol in zijn ideologische vormgevig hebben gespeeld.
Wel verdient deze prins een aangepaste straf indien hij schuldig bevonden wordt. Belachelijk dat iemand van 'blauw bloed' als dat al bestaat zo een stunten uithaalt.
koning Victor-Emmanuel heeft de Italianen alleen gegeven wat ze verdienen, ze hebben de monarchie verworpen, door hen te behandelen als présidenten, nu zullen ze hun kroonprins nog eens belasteren, want anders zou het wel eens kunnen dat de kroon terug in ere wordt hersteld, en misschien maar vlug dan wel (hopelijk)
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:47   #48
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik meen me uit een discussie op een ander forum te herinneren dat jij een heel wat 'religieuzere' levensvisie hanteert dan ik.
Niet echt op het vlak van de staatsstructuur.

Citaat:
Precies daarom zou het voor u zonneklaar moeten zijn dat Gods zegen op België rust.
Velen hier menen dat de BUB ons terug wil voeren naar de 19de eeuw.

Ik wil die posters niet verontrusten, maar het ziet er naar uit dat de nieuwe BUB-aanwinsten voor hun staatsvisie veel verder teruggrijpen, tot en bij het theocratisch model...

Als de koning een directe gezant van God is, wat is Hans1 dan? Een Mozes die Gods wil meebrengt op stenen tafelen? En de Dauphin, een aartsengel Gabriël die het opneemt tegen de Satan?
Oud 17 juni 2006, 15:52   #49
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard Theologie

Citaat:
Niet echt op het vlak van de staatsstructuur.

Ik wil die posters niet verontrusten, maar het ziet er naar uit dat de nieuwe BUB-aanwinsten voor hun staatsvisie veel verder teruggrijpen, tot en bij het theocratisch model...

Als de koning een directe gezant van God is, wat is Hans1 dan? Een Mozes die Gods wil meebrengt op stenen tafelen? En de Dauphin, een aartsengel Gabriël die het opneemt tegen de Satan?
Misschien zou U nog geen ongelijk krijgen, indien U de Theologische symboliek beheerst
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:56   #50
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

Hij komt voort uit de idee dat de mensen ongelijkwaardig zijn, dat ze baas mogen zijn, niet omdat het volk hen verkozen heeft, maar omdat ze geboren zijn in het juiste nest.

Die discriminerende visie op de mensheid ligt aan de basis van zijn gebrek aan respect voor die mensheid
Oud 17 juni 2006, 15:58   #51
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Oké. Dat komt niet overeen met mijn mening. De monarchie bestaat bij gratie van het volk. (wat ook het geval is in België )
Vandaar dat "prins" Filip op geen steun kan rekenen van de Vlamingen...
Oud 17 juni 2006, 16:01   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet echt mijn ding hoor.
Ik probeerde me gewoon even te verplaatsen in uw gedachtenwereld om vandaaruit begrip op te wekken voor België.
Alle wegen leiden naar Rome.
Citaat:
Als de koning een directe gezant van God is, wat is Hans1 dan? Een Mozes die Gods wil meebrengt op stenen tafelen?
Hans1 vertolkt de wil van miljoenen burgers die niet staan te springen om België uiteen te scheuren.

Citaat:
En de Dauphin, een aartsengel Gabriël die het opneemt tegen de Satan?
Dauphin's visie op staatsinrichting is niet de mijne, behalve zijn pleidooi voor het behoud van België en de monarchie. Voor deze zaken geniet hij dan ook mijn steun.
Alle medestanders zijn welkom, ook al zijn ze België genegen ogenschijnlijk om de verkeerde reden.
Oud 17 juni 2006, 16:12   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook al lijken Zijn wegen die hij met ons land wil bewandelen u soms ondoorgrondelijk, België (be)staat al heel lang onder Zijn solide bescherming.
And it looks like it's here to stay.
Wat God verbond zal een flamingant niet scheiden.

Verzoen u met België, zijn Schepper en diens afgezant op aard, onze Goede Democratisch Getolereerde Vorst Albert II, en eeuwige roem, en rijkdom zal uw deel zijn.
Zoniet wacht u scherpe smaad, verachtelijke vernedering en onpeilbare ondergang.

Nu weet ik wie jij bent!
Ruben Cottenjé de Dauphin!

Volgens mij horen jullie thuis op de afdeling waar de Jezus Christussen en de Napoleon Bonapartes zitten.
Oud 17 juni 2006, 16:14   #54
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Vandaar dat "prins" Filip op geen steun kan rekenen van de Vlamingen...
Ach, dat komt wel. In 1950 had de koninklijke prins, Boudewijn, ook geen sympathie bij de publieke opinie, die hem in 1993 heilig verklaarde.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 16:14   #55
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Hij komt voort uit de idee dat de mensen ongelijkwaardig zijn, dat ze baas mogen zijn, niet omdat het volk hen verkozen heeft, maar omdat ze geboren zijn in het juiste nest.

Die discriminerende visie op de mensheid ligt aan de basis van zijn gebrek aan respect voor die mensheid
Ik reageerde op de vergelijking van Baarle en heb mij aldus niet uitgesproken over het nut van de monarchie.
Oud 17 juni 2006, 16:18   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ach, dat komt wel. In 1950 had de koninklijke prins, Boudewijn, ook geen sympathie bij de publieke opinie, die hem in 1993 heilig verklaarde.
Volgens mij is het de kerk die iemand heilig verklaart. Vermits de kerk en de koning één pot nat is moet het idd geen probleem zijn om een koninklijke medeschuldige aan de moord op andermans staatshoofd heilig te verkaren.
Oud 17 juni 2006, 16:19   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En toch heb ik die heiligverklaring blijkbaar gemist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 16:33   #58
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik probeerde me gewoon even te verplaatsen in uw gedachtenwereld om vandaaruit begrip op te wekken voor België.
Met de keuze van déze invalshoek hebt ge me ontgoocheld, Staaf. Een argument als "we moeten Orval in eigen land houden" heeft meer waarde in mijn ogen.

Overigens zie ik ook echte, waardevolle argumenten om iets te blijven doen met de Belgische ruimte, maar die invalshoek hebt ge nog niet ontdekt.

Citaat:
Hans1 vertolkt de wil van miljoenen burgers die niet staan te springen om België uiteen te scheuren.
Een goddelijke zending, heb ik begrepen.
Oud 17 juni 2006, 16:39   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Volgens mij horen jullie thuis op de afdeling waar de Jezus Christussen en de Napoleon Bonapartes zitten.
Ik moet u teleurstellen.
Mijn medische vorming is daarvoor niet toereikend.
Oud 17 juni 2006, 16:42   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gek ben je anders genoeg.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be