Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2006, 17:38   #381
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Is dit in vlaanderen ook zo ? het ging toch over vlaanderen, of niet ?
Precies de feiten waarover we hier debatteren tonen aan dat De Vlaamse Gemeenschap de wil van de burger én zijn grondwettelijk recht om zelf kinderen op te voeden flagrant met voeten treed of m.a.w. niet respecteert.
Oud 19 juni 2006, 17:43   #382
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien eens proberen met : In vele moslimlanden ge-en misbruiken zowel de wereldlijke als geestelijke machtshebbers de islam als basis voor hun beleid van onderdrukking en schenden van de rechten van hun bevolking.
respect is ook het vertellen van de waarheid in al zijn nuances.
Als we het spelletje woordenvitten eens opzij zetten, dan weet je net als ik het verschil tussen respectvolle informatie, en respectloze gekleurde desinformatie.
Percalions voorbeeld is blijkbaar nog niet krachtig genoeg.

Bestaat er een school waar respect aangeleerd wordt voor culturen, religies of overtuigingen waarin plaats is voor mensenoffers, besnijdenissen, vergassingen, geweld, ongelijkberechtiging van vrouwen,....?
Zoneen: waarom moet een thuislerend kind daar wél respect voor opgedrongen worden?
Oud 19 juni 2006, 17:43   #383
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ben jij in blijvende adoratie gebleven voor wat jouw ouders en leerkrachten je hebben opgelepeld?

Vele dingen zijn mij bijgebleven, zeker van mijn ouders, en ook van sommige leerkrachten. Zeker geen adoratie, wel het besef dat zij soms gelijk hadden, en daar waar ik nu besef dat ze geen gelijk hadden, het begrip voor hun mening in hun tijd, met hun informatie. Ik heb nooit het gevoel gehad dat zij mij beletten om mijn idee over de dingen te vormen of eisten dat ik hun idee zou overnemen. (uitgez huisregels)

Laat dan ook die keuze aan het individu inzake onderwijsmethode.
Das een nieuw element voor mij. Hebben de kinderen Belien - Coolen zelf beslist om thuisonderwijs te hebben ? Hadden ze die keuze ?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 17:47   #384
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Das een nieuw element voor mij. Hebben de kinderen Belien - Coolen zelf beslist om thuisonderwijs te hebben ? Hadden ze die keuze ?
Als een kind zich goedvoelt in eenschoolse omgeving, dan ben je als ouder maar al te blij dat je de verantwoordelijkheid voor opvoeding niet geheel voor je rekening hoeft te nemen.
'Rekening' ook letterlijk bedoeld.

Met zekerheid kan ik het niet weten, maar ik veronderstel dat een gezin dergelijke energie en kosten voor thuisonderwijs niet zal maken tegen de zin van een kind.

Maar eerlijk is eerlijk: met zekerheid kan ik het niet weten.
Vraag misschien eens aan de thuisstudeerders op dit forum of hun wensen terzake van tel waren.
Oud 19 juni 2006, 17:48   #385
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben die duizenden kinderen die schoolmoe zijn soms wél zelf hun keuze laten vallen op het 'normale' onderwijs waarin de staat bepaalt wat er aangeleerd wordt?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 juni 2006 om 17:50.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 17:50   #386
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag misschien eens aan de thuisstudeerders op dit forum of hun wensen terzake van tel waren.
Percalion, laat je horen!
Oud 19 juni 2006, 17:57   #387
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bij mijn weten heb ik nog nooit verplicht een document moeten ondertekenen om mezelf aan een wet te onderwerpen. U wel?
Al verschillende keren, zowat bij iedere officiële gebeurtenis. bvb trouwen en huwelijkswetgeving. Maar om u al voor te zijn, er bestaan nog documenten van "onderwerping" in andere domeinen.
Het gaat hier dus enkel over de verplichting tot ondertekenen en bij nalating daarvan het recht op thuisonderwijs te verliezen.
De wet is de wet, ook voor VB mandatarissen en partij-ideologen
Er staan nergens in dat document de juiste bepalingen vermeld waaraan het "respect" moet voldoen, netzomin zijn er bepalingen waaraan de inspecteurs zouden moeten toetsen.
Zoals er in zoveel wetten geen concrete normen staan. Denk maar aanhet begrip "goede huisvader" over de verschillende domeinen
Kortom, dit (verplicht te tekenen???) document is gewoon een vrijgeleide om je kinderen verplicht naar het openbare schoolsysteem te sturen.
Bij wijze van overdrijving dan. Zijn er al precedenten ? Welk feiten of vaststellingen gaven aanleiding tot een negatief rapport ? Of zijn we al aan het schreeuwen vóór we slaag gehad hebben.
Anderzijds is de leerPLICHT een wettelijke vereiste: niemand moet daar toch iets voor ondertekenen bij de geboorte van je kind?
Er zijn wel meerdere systemen waar je enkel moet tekenen indien je een afwijking wil van het "gangbare systeem"
Kan jij me misschien even verduidelijken welke vormen van RESPECT voor andere culturen ik mijn kind moet aanleren als thuislesgevende ouder? En kan U me dan vertellen op welke basis de inspecteur dit "respect" gaat afwegen?
Ik denk dat mevr Coolen zelf bijzonder goed geplaatst is om zelfs dwingen hiervoor uitleg te vragen aan de bevoegde minister. Een dergelijke vraag is mij althans niet bekend, maar alle hulp is welkom. Een stunt genoot de voorkeur.

- Aan het positief reageren op pro-abortus van de pertinent anti-abortuswet ouders? (Ja meisje, zeg maar tegen de inspecteur dat je graag abortus wil laten plegen later als je groot bent)--- (*)
- Aan het positief reageren op faraonische besnijdenissen (ja meisje, zeg maar aan de inspecteur dat we zulke dingen moeten respecteren, iedereen heeft recht op respect voor zijn eigen cultuur)
Jaja doe maar, het wordt er echt geloofwaardiger op
U mag het lijstje aanvullen.
Zie VB propaganda bvb tegen islam,

------------

(*) noteer dat ik persoonlijk voorstander ben van het recht op abortus en mijn dochters in die zin heb opgevoed. Echter, in functie van het respect voor andersdenkenden zie ik niet in waarom Alexandra en Paul hun kinderen niet mogen opvoeden met een volkomen negatief beeld over abortus.
Welke van de twee moeten ze nu volgen ?
Oud 19 juni 2006, 18:01   #388
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In Vlaanderen worden de richtlijnen van het UHRM misbruikt om heel gericht een onderwerpingscontract op te dringen.
In Brussel en Wallonië gebeurt dat niet.
Wil dat nu zeggen dat Brussel en Wallonië die richtlijnen aan hun laars lappen op betekent dat iets anders?
En wat dan?
Dan nog maar eens

Dat betekent dat Vlaanderen een regel gemaakt heeft voor een materie waar het autonoom voor bevoegd is. Democratisch goedgekeurd.
En aan dergelijke regel dient iedereen zich te houden, ook en vooral madatarissen.
Oud 19 juni 2006, 18:03   #389
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan nog maar eens

Dat betekent dat Vlaanderen een regel gemaakt heeft voor een materie waar het autonoom voor bevoegd is. Democratisch goedgekeurd.
En aan dergelijke regel dient iedereen zich te houden, ook en vooral madatarissen.
En in welk partijprogramma heb jij die regel zien aankondigen?
Oud 19 juni 2006, 18:03   #390
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Precies de feiten waarover we hier debatteren tonen aan dat De Vlaamse Gemeenschap de wil van de burger én zijn grondwettelijk recht om zelf kinderen op te voeden flagrant met voeten treed of m.a.w. niet respecteert.
Waar heb je dat gelezen ?

Ik dacht dat het ging over het toelaten van inspectie
Oud 19 juni 2006, 18:06   #391
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En waarvoor is het toelaten van dat soort inspectie nodig als dat ook niet het geval is in het gewone onderwijs?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 juni 2006 om 18:06.
Oud 19 juni 2006, 18:06   #392
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Percalions voorbeeld is blijkbaar nog niet krachtig genoeg.

Bestaat er een school waar respect aangeleerd wordt voor culturen, religies of overtuigingen waarin plaats is voor mensenoffers, besnijdenissen, vergassingen, geweld, ongelijkberechtiging van vrouwen,....?
Zoneen: waarom moet een thuislerend kind daar wél respect voor opgedrongen worden?
Dat heb ik ook nergens gelezen, tenzij als overdrijving over wat de vaagheid van "respect" al niet zou kunnen inhouden bij de controle van thuisonderwijs.
Als je de wilde overdrijvingen nu gaat promoveren tot wet, dan zijn we over iets anders bezig denk ik.
Oud 19 juni 2006, 18:09   #393
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik ook nergens gelezen, tenzij als overdrijving over wat de vaagheid van "respect" al niet zou kunnen inhouden bij de controle van thuisonderwijs.
Als je de wilde overdrijvingen nu gaat promoveren tot wet, dan zijn we over iets anders bezig denk ik.
Maar jij maakt dan weer wél wilde veronderstellingen over de onderwijsmethode van een politieke tegenstander.
Oud 19 juni 2006, 18:11   #394
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hebben die duizenden kinderen die schoolmoe zijn soms wél zelf hun keuze laten vallen op het 'normale' onderwijs waarin de staat bepaalt wat er aangeleerd wordt?
Het programma doet weinig ter zake, aangezien de leerstof voor de centrale examencommissie dezelfde is.
Waarom iemand schoolmoe is weet ik niet, ik heb het nog niet van dichtbij meegemaakt. Maar van de meesten waarvan het wordt gezegd, heb ik althans de indruk, dat ze moe zijn van om het even wat dat een inspannig kost. Maar dit is louter subjectief.
Oud 19 juni 2006, 18:15   #395
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En in welk partijprogramma heb jij die regel zien aankondigen?
sinds wanneer moeten regels vooraf aangekondigd worden in partijprogramma's ?
Partijprogramma? Wat schiet er nog van over na coalitievorming ?
Indien Alles, dan zit je ook niet in de coalitie. Zo simpel is dat.

Wie denk je dat zich druk maakt over deze controle, buiten deze twee stunters, en hun supporters op dit forum ?
Oud 19 juni 2006, 18:17   #396
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
sinds wanneer moeten regels vooraf aangekondigd worden in partijprogramma's ?
Omdat we anders blanco cheques tekenen.
Oud 19 juni 2006, 18:18   #397
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En waarvoor is het toelaten van dat soort inspectie nodig als dat ook niet het geval is in het gewone onderwijs?
Hoeveel inspecteurs controleren er niet het dagdagelijks onderwijs ?

Weet je dat dan niet ?

En die kijken heus niet alleen naar de vaktechnische benadering van de onderwerpen, maar ook naar de verwachte doelstellingen en attitudes die de school zich stelt, en het al of niet behalen ervan.
Oud 19 juni 2006, 18:19   #398
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

sensu stricto

Laatst gewijzigd door lombas : 19 juni 2006 om 18:20.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 18:20   #399
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel inspecteurs controleren er niet het dagdagelijks onderwijs ?

Weet je dat dan niet ?

En die kijken heus niet alleen naar de vaktechnische benadering van de onderwerpen, maar ook naar de verwachte doelstellingen en attitudes die de school zich stelt, en het al of niet behalen ervan.
Waarom moet er dwangmatige controle zijn?
Oud 19 juni 2006, 18:21   #400
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

..... en dwang om bij niet toelaten van inspectie of bij negatieve inspectie aangaande niet nader gespecifieerde en totaal onterechte eisen de kinderen aan het thuisonderwijs te onttrekken.

De enige valabele 'inspectie' behoort de middenjury te zijn waar de al dan niet aanwezige kennis getest wordt, en geëvalueerd of ze in overeenstemming is met het toekennen van een diploma.
In je zelfbetaalde huis, bij zelfbetaalde opleiding en opleiders, heeft een inspecteur geen knijt te zoeken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be