![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit gaat niet over meningen, maar wel over feiten. Indien u een referendum "legaal" acht waarbij een van de basisbeginsels van de stemming werd geschonden (nl. het kiesgeheim), dan heeft u geen enkele notie van het kiesgebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als er geen komt ben je maar eens: een dikke vette leugenaar (naar JvdB normen)
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik eracht het referendum in M niet "legaal", ook al stemde 55,5% voor M en 44,5 voor Servie. Ook al zegde de VN: ok, dat is legaal. Kan je trouwens een bron voor de "iedereen krijgt een free train ticket" geven. Juste pour te faire chier. En hier op dit forum gaat het alleen over meningen, maar god zit nog niet tussen ons.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 20 juni 2006 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Burger
|
![]() Ik ben benieuwd naar realistischere alternatieven.
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar weet u niet dat Frankrijk één van de vier permanente leden was naast GB, Italiën en Japan. Zij waren dan ook in staat zwaar te drukken op de agenda en de te nemen beslissingen. Daarenboven waren er daarnaast nog vier niet-permanente kernleden, waaronder... juist... België. Duitsland zetelde aanvankelijk niet in de Volkerenbond, waardoor het op geen enkele wijze protest kon aantekenen binnen de VB over de gang van zaken. Vergeten we trouwens ook niet dat de Verenigde Staten, alhoewel de grondleggers van het idee, zich uiteindelijk van de Volkerenbond verwijderen juist omwille van het Verdrag van Versailles dat ze onredelijk vonden en een zware hypotheek voor de toekomst (een voorspelling die jammer genoeg zal uitkomen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ja en dan? Nu is er ook een clubje van 5-6 landen, die dan ook in staat zijn zwaar te drukken op de agenda en de te nemen beslissingen. In de Eu hebben wij dan een clubje van 3 - 5 landen. So what? Al van Woodrow Wilson gehoort? Betekkend dit dat Frankrijk toen en nu alles alleen beslist? Neen, dus waar zijn de feiten maar "jouw mening telt hier niet" (naar JvdB normen). Leugenaar.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 20 juni 2006 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Parlementslid
|
![]() Mester weet-al sprekt over arrogantie... Hahaha. I don't care if you think that I'm arrogant, coz you know what? I think the same of you.
Trouwens, de Navo en de VN en de EU heeft ook in Joegoslavia gevochten of zit nog altijd daar, zelfs de Nederlander als je dat wat de Nederlanders in Srebrenize gedaan hebben "vechten" noemen kan. Over onwetenheit gesproken... Dus waar zijn de "feiten" Leugenaar. Laatst gewijzigd door restons courtois : 20 juni 2006 om 09:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Parlementslid
|
![]() "U valt dus voor de zoveelste maal door de mand...en dan...krabbelt u terug."
Hehehe Feiten Meneer, feiten. Leugenaar. Allez, tscheu, heb te doen nu, benut de tijd eens voor jousw stellingen te steuen. Maar don't forget, jouw mening telt niet, alleen feiten (naar JvdB normen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() zeno, ooit gedacht aan de brusselse vlamingen die al jaren strijden voor de vervlaamsing van Brussel?
![]() |
#472 |
Europees Commissaris
|
![]() Raar: zijn de Vlamingen dan zo bang om de handschoen op te nemen en te strijden dat Brussel weer in Vlaamse handen komt? Als die francofielen dat kunnen, waarom wij dan niet? Zeker met de troeven die wij hebben: veel talenkennis, geld, ...
Kwestie van de kat te lokken, nietwaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Minister-President
|
![]() Restons courtois maakt zijn naam niet waar...
En sorry, man, ik heb ook nog geen argumenten gelezen. Een link naar een boek volstaat niet, maak een korte samenvatting van de stelling, eventueel vervolledig je met de belangrijkste argumenten, en voor wie het dan nog interesseert, zij kunnen het boek nog altijd lezen. Het is hier nog altijd een discussieforum, geen link-maar-raak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hier is nog altijd een discussie forum en als iemand altijd zegd dat ik "lieg" en ik weet dat ik "niet lieg" dan ben ik niet meer "courtois". Verder is dat niet de "maak Groentje happy board" maar een discussie forum, als het je niet passt wat ik shrijf dan lees het niet. Ok? Er bestaat zelfs een ingnore - dingsbums, denk ik. Verder zijn nog genoeg super topics om te lezen hier, met super geargumenteerde stellingen, begin eens daar aan... als je de moderatie spelen will. Beim "eigenen" Volk, meine Liebe. Maar wie altijd "scheldwoorden" uitdeld moet ook eens een "op schneuss" krijgen. Een natuurlijk phenomena ........... Nu kunnen wij ja verder discuseeren hoe jullie Bruxelles vervlamsen willen, ik ben benieuwd. Any ideas, Groentje?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 20 juni 2006 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Minister-President
|
![]() Ik amuseer me op een forum als dit, omdat ik er wel van hou om tegen heilige huisjes te schoppen, zowel die van Vlaams- als van Belgische nationalisten.
Ik zit hier ook om bij te leren. En ik leer niets bij van uw posten. U poneert een hele hoop stellingen (geen enkel probleem daarmee), maar laat na ze te onderbouwen. Jan is ook niet altijd even subtiel, maar er is wel meer ruimte voor argumenten die de bal spelen, ipv de speler. Ik blokkeer slechts trolls, meningen die niet met de mijne overeen komen blokkeer ik niet. Ik ben ook geen moderator, zou wellicht niet streng genoeg zijn, daarvoor. Maar als forummer kan en mag ik andere forummers toch nog aanspreken op hun gedrag? Ik moet toch niet voor elk akkefietje naar de moderatie stappen? En on topic: Brussel moet voor mij niet vervlaamsen. Laat de tijd haar werk maar doen. Minderheden moeten bescherming krijgen, in dit geval de Vlamingen in Brussel, maar ik wil me niet bezondigen aan sommige methoden die enkele Franstaligen ooit hebben toegepast om Brussel zo verfranst te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk, een arrogante, aggressieve houding zal hen niet voor een onafhankelijk Vlaanderen innemen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Minderheden moeten bescherming krijgen" Inderdaad. Dank U. Mijn stelling is eigenlijk nog altijd dat de hele splitsing in Joego nep was en néfaste voor de streek. Hoe kan men dit steunen en dan nog als Flamingant (de goede) steunen. Hoe kan men splitsingen in ander landen steunen zonder iets af te weten? En dan wil men een beter bestuur voor Brussels??
||
![]() |
![]() |