Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2006, 07:14   #461
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois Bekijk bericht
Ik krabbel niet terug, ik behoud mijn mening, je behoud je mening en iedereen is tevreden. Gellukig zijn we nog niet zo ver dat iedereen dezelvde meningen hebben moet, namelijk die van JvdB.
Dit gaat niet over meningen, maar wel over feiten. Indien u een referendum "legaal" acht waarbij een van de basisbeginsels van de stemming werd geschonden (nl. het kiesgeheim), dan heeft u geen enkele notie van het kiesgebeuren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 07:45   #462
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In de Volkerenbond voerde Frankrijk toen het grote woord. Duitsland was geen lid. Dit alles zegt veel over de ongebondenheid van die organisatie toendertijd.
Waar is jouw 100 % waterdichte bron om dit te steunen.
Als er geen komt ben je maar eens: een dikke vette leugenaar
(naar JvdB normen)
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 07:59   #463
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dit gaat niet over meningen, maar wel over feiten. Indien u een referendum "legaal" acht waarbij een van de basisbeginsels van de stemming werd geschonden (nl. het kiesgeheim), dan heeft u geen enkele notie van het kiesgebeuren.
Ik eracht het referendum in O niet "legaal", ook al stemde 99,2% voor Belgie en 0,8% voor Duitsland. Ook al zegde de pré-VN: ok, dat is legaal.

Ik eracht het referendum in M niet "legaal", ook al stemde 55,5% voor M en 44,5 voor Servie. Ook al zegde de VN: ok, dat is legaal.

Kan je trouwens een bron voor de "iedereen krijgt een free train ticket" geven.
Juste pour te faire chier.

En hier op dit forum gaat het alleen over meningen, maar god zit nog niet tussen ons.

Laatst gewijzigd door restons courtois : 20 juni 2006 om 08:03.
Oud 20 juni 2006, 08:42   #464
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Van alle mogelijke oplossingen voor Brussel is deze de meest onrealistische.
Ik ben benieuwd naar realistischere alternatieven.
Oud 20 juni 2006, 08:45   #465
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar is jouw 100 % waterdichte bron om dit te steunen.
Als er geen komt ben je maar eens: een dikke vette leugenaar
(naar JvdB normen)
Blijkbaar weet u niet dat Frankrijk één van de vier permanente leden was naast GB, Italiën en Japan. Zij waren dan ook in staat zwaar te drukken op de agenda en de te nemen beslissingen. Daarenboven waren er daarnaast nog vier niet-permanente kernleden, waaronder... juist... België. Duitsland zetelde aanvankelijk niet in de Volkerenbond, waardoor het op geen enkele wijze protest kon aantekenen binnen de VB over de gang van zaken. Vergeten we trouwens ook niet dat de Verenigde Staten, alhoewel de grondleggers van het idee, zich uiteindelijk van de Volkerenbond verwijderen juist omwille van het Verdrag van Versailles dat ze onredelijk vonden en een zware hypotheek voor de toekomst (een voorspelling die jammer genoeg zal uitkomen).
Oud 20 juni 2006, 08:51   #466
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Blijkbaar weet u niet dat Frankrijk één van de vier permanente leden was naast GB, Italiën en Japan. Zij waren dan ook in staat zwaar te drukken op de agenda en de te nemen beslissingen. Daarenboven waren er daarnaast nog vier niet-permanente kernleden, waaronder... juist... België. Duitsland zetelde aanvankelijk niet in de Volkerenbond, waardoor het op geen enkele wijze protest kon aantekenen binnen de VB over de gang van zaken. Vergeten we trouwens ook niet dat de Verenigde Staten, alhoewel de grondleggers van het idee, zich uiteindelijk van de Volkerenbond verwijderen juist omwille van het Verdrag van Versailles dat ze onredelijk vonden en een zware hypotheek voor de toekomst (een voorspelling die jammer genoeg zal uitkomen).
"Blijkbar weet je niet.. blablabla". Hahaha.
Ja en dan? Nu is er ook een clubje van 5-6 landen, die dan ook in staat zijn zwaar te drukken op de agenda en de te nemen beslissingen. In de Eu hebben wij dan een clubje van 3 - 5 landen. So what? Al van Woodrow Wilson gehoort? Betekkend dit dat Frankrijk toen en nu alles alleen beslist? Neen, dus waar zijn de feiten maar "jouw mening telt hier niet" (naar JvdB normen).
Leugenaar.
Oud 20 juni 2006, 09:01   #467
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Blijkbar weet je niet.. blablabla". Hahaha.
Ja en dan? Nu is er ook een clubje van 5-6 landen, die dan ook in staat zijn zwaar te drukken op de agenda en de te nemen beslissingen. In de Eu hebben wij dan een clubje van 3 - 5 landen. So what? Al van Woodrow Wilson gehoort? Betekkend dit dat Frankrijk toen en nu alles alleen beslist? Neen, dus waar zijn de feiten maar "jouw mening telt hier niet" (naar JvdB normen).
Leugenaar.
Ach jongen, ik lach om uw grote onwetendheid. En ik lach er nog meer mee, omdat ze daarenboven gedragen wordt door een grote arrogantie. Daarenboven bent u, zoals ik al meermaals heb kunnen vaststellen, intellectueel oneerlijk bezig. Ook hier. U stelt bijvoorbeeld dat ik gesteld zou hebben dat Frankrijk alleen besliste. Niet alleen heb ik dat niet geschreven, maar zelfs niet eens gesuggereerd. Wel dat Frankrijk het hoge woord voerde. U mag immers niet vergeten dat de vier permanente leden van de Volkerenbond absoluut vetorecht hebben met daarnaast ook initiatiefrecht. M.a.w. de werking van de Volkerenbond werd zwaar beïnvloed door deze vier leden. Daarenboven ging het om voormalige bondgenoten: GB, Frankrijk, Italië en Japan hadden allemaal tegen Duitsland/Oostenrijk gevochten, waardoor de houding tegenover Duitsland niet onmiddellijk was ingegeven door echt redelijke motieven. Dit was trouwens een van de redenen waarom de VS uiteindelijk geen lid werd van de Volkerenbond.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 20 juni 2006 om 09:01.
Oud 20 juni 2006, 09:04   #468
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Mester weet-al sprekt over arrogantie... Hahaha. I don't care if you think that I'm arrogant, coz you know what? I think the same of you.
Trouwens, de Navo en de VN en de EU heeft ook in Joegoslavia gevochten of zit nog altijd daar, zelfs de Nederlander als je dat wat de Nederlanders in Srebrenize gedaan hebben "vechten" noemen kan.
Over onwetenheit gesproken...

Dus waar zijn de "feiten"
Leugenaar.

Laatst gewijzigd door restons courtois : 20 juni 2006 om 09:08.
Oud 20 juni 2006, 09:19   #469
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus waar zijn de "feiten"
Leugenaar.
Zelfde opmerking als indertijd over de kaart: lees aandachtig en dat kan verhelderend werken.
Oud 20 juni 2006, 09:28   #470
restons courtois
Parlementslid

Standaard

"U valt dus voor de zoveelste maal door de mand...en dan...krabbelt u terug."
Hehehe

Feiten Meneer, feiten.
Leugenaar.

Allez, tscheu, heb te doen nu, benut de tijd eens voor jousw stellingen te steuen. Maar don't forget, jouw mening telt niet, alleen feiten (naar JvdB normen).
Oud 20 juni 2006, 09:36   #471
lordoffaith
Provinciaal Statenlid

lordoffaith's schermafbeelding

Standaard

zeno, ooit gedacht aan de brusselse vlamingen die al jaren strijden voor de vervlaamsing van Brussel?
Oud 20 juni 2006, 14:38   #472
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Raar: zijn de Vlamingen dan zo bang om de handschoen op te nemen en te strijden dat Brussel weer in Vlaamse handen komt? Als die francofielen dat kunnen, waarom wij dan niet? Zeker met de troeven die wij hebben: veel talenkennis, geld, ...
Kwestie van de kat te lokken, nietwaar?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 14:51   #473
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Restons courtois maakt zijn naam niet waar...
En sorry, man, ik heb ook nog geen argumenten gelezen. Een link naar een boek volstaat niet, maak een korte samenvatting van de stelling, eventueel vervolledig je met de belangrijkste argumenten, en voor wie het dan nog interesseert, zij kunnen het boek nog altijd lezen. Het is hier nog altijd een discussieforum, geen link-maar-raak.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 14:53   #474
groentje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Raar: zijn de Vlamingen dan zo bang om de handschoen op te nemen en te strijden dat Brussel weer in Vlaamse handen komt? Als die francofielen dat kunnen, waarom wij dan niet? Zeker met de troeven die wij hebben: veel talenkennis, geld, ...
De stelling hier van sommigen, is dat Brussel het niet waard is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
Oud 20 juni 2006, 15:52   #475
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Restons courtois maakt zijn naam niet waar...
En sorry, man, ik heb ook nog geen argumenten gelezen. Een link naar een boek volstaat niet, maak een korte samenvatting van de stelling, eventueel vervolledig je met de belangrijkste argumenten, en voor wie het dan nog interesseert, zij kunnen het boek nog altijd lezen. Het is hier nog altijd een discussieforum, geen link-maar-raak.
Persoonlijk vind ik het quite "schnuppe" wat je denkt of wat je voelt of wat je hebben will.

Hier is nog altijd een discussie forum en als iemand altijd zegd dat ik "lieg" en ik weet dat ik "niet lieg" dan ben ik niet meer "courtois".

Verder is dat niet de "maak Groentje happy board" maar een discussie forum, als het je niet passt wat ik shrijf dan lees het niet. Ok? Er bestaat zelfs een ingnore - dingsbums, denk ik.

Verder zijn nog genoeg super topics om te lezen hier, met super geargumenteerde stellingen, begin eens daar aan... als je de moderatie spelen will. Beim "eigenen" Volk, meine Liebe.
Maar wie altijd "scheldwoorden" uitdeld moet ook eens een "op schneuss" krijgen. Een natuurlijk phenomena
...........

Nu kunnen wij ja verder discuseeren hoe jullie Bruxelles vervlamsen willen, ik ben benieuwd.
Any ideas, Groentje?

Laatst gewijzigd door restons courtois : 20 juni 2006 om 16:03.
Oud 20 juni 2006, 16:38   #476
groentje
Minister-President

Standaard

Ik amuseer me op een forum als dit, omdat ik er wel van hou om tegen heilige huisjes te schoppen, zowel die van Vlaams- als van Belgische nationalisten.
Ik zit hier ook om bij te leren. En ik leer niets bij van uw posten. U poneert een hele hoop stellingen (geen enkel probleem daarmee), maar laat na ze te onderbouwen.
Jan is ook niet altijd even subtiel, maar er is wel meer ruimte voor argumenten die de bal spelen, ipv de speler.
Ik blokkeer slechts trolls, meningen die niet met de mijne overeen komen blokkeer ik niet. Ik ben ook geen moderator, zou wellicht niet streng genoeg zijn, daarvoor. Maar als forummer kan en mag ik andere forummers toch nog aanspreken op hun gedrag? Ik moet toch niet voor elk akkefietje naar de moderatie stappen?

En on topic: Brussel moet voor mij niet vervlaamsen. Laat de tijd haar werk maar doen. Minderheden moeten bescherming krijgen, in dit geval de Vlamingen in Brussel, maar ik wil me niet bezondigen aan sommige methoden die enkele Franstaligen ooit hebben toegepast om Brussel zo verfranst te krijgen.
Oud 20 juni 2006, 16:45   #477
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lordoffaith Bekijk bericht
zeno, ooit gedacht aan de brusselse vlamingen die al jaren strijden voor de vervlaamsing van Brussel?
Vechten tegen windmolens dus. 8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 16:50   #478
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Nee, ze zijn realist en beseffen wel dat Brussel meer Franstalig dan Vlaams is. Ze weten wel dat ze de Franstalige Brusselaars- die in de meerderheid in Brussel zijn- niet zullen kunnen dwingen Vlamingen te worden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 16:56   #479
groentje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Nee, ze zijn realist en beseffen wel dat Brussel meer Franstalig dan Vlaams is. Ze weten wel dat ze de Franstalige Brusselaars- die in de meerderheid in Brussel zijn- niet zullen kunnen dwingen Vlamingen te worden.
Meer dan je denkt zijn Brusselse Franstaligen van origine 'Brusselstaligen', eerder Nederlandstalig dan Franstalig, dus. Voor heel wat anderen geldt dan weer, dat Frans hen net zo vreemd is als Nederlands.
Maar je hebt gelijk, een arrogante, aggressieve houding zal hen niet voor een onafhankelijk Vlaanderen innemen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
Oud 20 juni 2006, 17:30   #480
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik amuseer me op een forum als dit, omdat ik er wel van hou om tegen heilige huisjes te schoppen, zowel die van Vlaams- als van Belgische nationalisten.
Ik zit hier ook om bij te leren. En ik leer niets bij van uw posten. U poneert een hele hoop stellingen (geen enkel probleem daarmee), maar laat na ze te onderbouwen.
Jan is ook niet altijd even subtiel, maar er is wel meer ruimte voor argumenten die de bal spelen, ipv de speler.
Ik blokkeer slechts trolls, meningen die niet met de mijne overeen komen blokkeer ik niet. Ik ben ook geen moderator, zou wellicht niet streng genoeg zijn, daarvoor. Maar als forummer kan en mag ik andere forummers toch nog aanspreken op hun gedrag? Ik moet toch niet voor elk akkefietje naar de moderatie stappen?
Waarom trollt je dan zelver zo veel?

Citaat:
En on topic: Brussel moet voor mij niet vervlaamsen. Laat de tijd haar werk maar doen. Minderheden moeten bescherming krijgen, in dit geval de Vlamingen in Brussel, maar ik wil me niet bezondigen aan sommige methoden die enkele Franstaligen ooit hebben toegepast om Brussel zo verfranst te krijgen.
Bedangd voor de bijdraag.
"Minderheden moeten bescherming krijgen"
Inderdaad.
Dank U.

Mijn stelling is eigenlijk nog altijd dat de hele splitsing in Joego nep was en néfaste voor de streek.
Hoe kan men dit steunen en dan nog als Flamingant (de goede) steunen. Hoe kan men splitsingen in ander landen steunen zonder iets af te weten?
En dan wil men een beter bestuur voor Brussels??
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be